Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
KickTheRasist
R.O.F.L
visuellt
Sossar-e-lata
DirtyDog
theward
IK HAAT COMMUNISME
Redvictory
lazy
MartinLindgren
Duffman
fredrik rahm70
enigma
palmevara
18 posters

    Vad vet ni om Täby?

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 10:20

    Så du säger det, ni har många som betalar ½ miljon i månaden i skatt, ja då blir det ju som jag säger en och annan krona ner i fickan också? Wink
    Ändå sitter såna som du och bara ylar och gnäller! No
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Varför är du arg hela tiden martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-06, 10:49

    gnäller? jag gnäller aldrig, det enda jag säger är att jag är emot ett bidragssystem som urholkar statskassan, jag vänder på påståendet! tänk vad många sköna skattekronor som skulle sparas om allt fusk stoppades.....

    T W, jag måste säga att jag gillar fisket i vår skärgård, men som du säger dra iväg på sådana resor du pratar om är ju grymt! det fetaste jag gjort i fiskeväg är havsfiske på Maldiverna, lyckades kroka en sailfish på 100 kg! det var en speciell upplevelse......
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-06, 11:12

    S-e-L, säger jag gnäller aldrig?
    Nähä! Wink
    Sorry pysen, min bild av dig att det är ju för tusan ditt varumärke, att yla, tjuta, gnälla, sparka och slå mot alla som har det svårare än du?
    Någon Täbys stolthet lär du aldrig bli, men det fattar väl inte du, då du tycks vara självutnämd! No
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-06, 16:37

    martin7lindgren skrev:Att media tar en bild av ett utvalt hus, vilket skitsnack, kan ju knappast vara några större problem att hitta det utvalda huset, det är fan bara stanna bilen varsom helst och kliva ut, och börja fota! Wink
    Vov, vov Dirty Dog! Wink
    Och känner du till området så vet du att min beskrivning stämmer på pricken! Arrow
    Du har rätt gällande Djursholm och Stocksund. Det stämmer dock INTE gällande Täby, som var samtalsämnet.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 16:45

    Intressant hur Täby som är en TYPISK Medelsvensson (alla har fan volvo där) kommun kan kritiseras så ..bara för att dom genom ganska drastiska åtgärder inte går med totalförlust som dom flesta andra kommunerna.

    vänster verkar ej fatta att kommuner ej får gå med VINST eller spara pengar utan dessa pengar delas ut till kommuner som klarar sig sämre.

    Man kan då sluta sig till att kommuner som går med MEGA förluster är att föredra än kommuner som faktiskt lyckas visa lite plus och ha ansvar över skattemedlen.


    Täby är dessutom en kommun som folk flyttar TILL och inte drar ifrån och detta borde visa att dom gör nått rätt.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Täby är en bra kommun

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-06, 17:01

    där är som sagt lugnt och inga ungdomsjäng som vandaliserar och spelar apa, det finns bra skolor, kommunala & privata samt mkt bra gymnasium, Centrumet är bra, inte heller här är dte speciellt mkt gapande idioter som man ser gott om i andra delar av Stockholm!! Nej Täby kan rekomenderas till den som vill bo bra och ha det lugnt och skönt, den som vill något annat kan söka sig söder ut.....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 17:05

    Intressant hur Täby som är en TYPISK Medelsvensson (alla har fan volvo där) kommun kan kritiseras så ..bara för att dom genom ganska drastiska åtgärder inte går med totalförlust som dom flesta andra kommunerna.

    vänster verkar ej fatta att kommuner ej får gå med VINST eller spara pengar utan dessa pengar delas ut till kommuner som klarar sig sämre.

    Man kan då sluta sig till att kommuner som går med MEGA förluster är att föredra än kommuner som faktiskt lyckas visa lite plus och ha ansvar över skattemedlen.


    Täby är dessutom en kommun som folk flyttar TILL och inte drar ifrån och detta borde visa att dom gör nått rätt.

    när jag festade runt i täby på 90talet med mina bästa bosniska/jugoslav polare som åxå hade blivit "svensson" var det en ganska sömnig Svensson förort..som var folkdöd vardagar efter 8:00 - 17:00 pga att dom flesta drog till jobbet.


    Antar att det är ganska likt nu med..massa småvillor..och ett par miljonprojekt.

    dock är dessa miljonprojekt skumt nog i bättre skick än i många andra förstäder till sthlm..

    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  visuellt 2009-04-06, 22:09

    Förort som Förort. Rinkeby = Täby... Täby= Alby

    Som sagt spelar ingen roll vart man bor. Lika stökigt och stojigt om kvällar/nätter... Kanske spelar det roll om det är 14åringar eller om det fulla arbetslösa 30åringar?

    Vet bor i en Förort som Täby... Så jag vet.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-06, 22:34

    DirtyDog skrev:
    Redvictory skrev:Jag har varit både i ett av de finare villaområdena där hos några bekanta och i Täby centrum!
    Täby kan knappast jämföra sig med äldre kommuner vad gäller "fina villaområden". Fina villaområden finns i hela landet och de är knappast utmärkande i Täby jämfört med t.ex. Danderyd & Lidingö som har RIKTIGA hus. Laughing
    Dock har väl Täby norra europas största inomhuscentrum och det skall dessutom byggas till rätt ordentligt.
    Redvictory skrev:vad det är mest känt för är väl att Bruno Reinfeldt brukar fyllköra i de finare kvarteren ner till systembolaget i Täby centrum vingla runt på parkeringen för att sen vinga hem och värma en panpizza och dricka en bag in box vin samt kanske skjuta lerduvor ovanför grannens tak Very Happy
    Om det nu finns några "finare" kvarter i Täby (har själv inte sett några) så ligger de KNAPPAST mellan Grindtorp (ett enormt hästskoformat höghuskomplex med 844 lägenheter vid Täby galopp som byggdes 1959 ) och Täby Centrum. Då det stod i ett reportage i tidningen att de besökte honom i hans bostad på Kometvägen (Grindtorp) och att även Hitta.se uppger denna adress så är det märkligt ifall han tog bilen till bolaget överhuvudtaget. Då bor man ju för fan på krypavstånd från Täby Centrum (och bolaget).
    Såhär ser det ut där han kryper omkring!
    Skriv in hans namn på hitta.se och klicka sen på Satellit och zooma in lite. Riktigt grönt och fint men några "fina" villor hittar du knappast i närheten av hans krypin.
    Cool

    Det finns fina områden i alla områden om man så säger...

    Näsbypark, viggbyholm, skarpäng etc. Priserna är i många fall som i Danderyd (djursholm).

    Grindtorp är väl inte direkt något att hänga i julgranen, även fast det är charmigt Smile
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-06, 22:38

    theward skrev:
    DirtyDog skrev:theward, jag kan garantera dig att t.ex andelen av befolkningen av utländskt ursprung är betydligt större än där du bor och det beror inte bara på att det bor drygt 65 tusen invånare i Täby. Att snacka om utopi visar bara på okunnighet.
    Hade visst fel om Grindtorp ser jag nu. Här uppförde HSB åren 1961-1966 1 548 lägenher i fyra halvcirkelforminga huskroppar.
    Uppgiften jag lämnade tidigare gällde visst endast 2 av de 4 husen.

    Skillnaden mellan Täby och t.ex. grannkommunen Danderyd är väl närmast att det inte finns några villaområden liknande de i Djursholm och Stocksund (delar av Danderyd) utan att de flesta husen (precis som i området Danderyd i Danderyd) har en storlek och ett utseende som i vilken förort som helst (söder, väster eller norr om Stockholm).
    Innan t.ex. Djursholm och Stocksund bildade kommun tillsammans med Danderyd så ansåg nog många där att Danderyd var ett slummområde, där bodde ju folk i såna där höghus OVANPÅ varann! Very Happy

    Har märkt att media sen gärna tar bild på ett hus i Djursholm när de skall skriva om nån som bor i Danderyd eller kanske t.o.m när de skriver om nån i Täby (som alltså inte har sådana hus). Allt för att banka in en felaktig bild av verkligheten.

    kungen är ju för tusan fransman(jag vet att han inte bor täby)

    Jag pratar om rena flyktingar och inget annat.
    Flyktingförläggningar det har ni väl fullt av förstår jag?

    ps så du tror att baara förettsamhäle har 7500 innevånare finns det bara ett fåtal nationaliteter?

    Här finns det många, väldigt många

    Täby vill inte ta hit massa flyktingar eftersom man vet vad som då händer. Man kommer sätta dem i ett område och vips så har vi ett till ghetto. Nej tack!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty inget nytt rosengård

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-06, 22:49

    tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty hur var det nu med solidariteten?

    Inlägg  theward 2009-04-06, 22:55

    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Det bästa av kakan, resten får andra ta reda på.
    Sen har ni mage att att gnälla på arbetslösa, sjuka och socialbidragstagare.

    Inser ni inte , att ni har en del av ansvaret också?
    Då talar jag inte enbart om att betala skatt.
    Förövrigt är ju mestadels av skatten kommunalskatt, så där hjälper ni ju bara er själva och genom att håla borta kostsamma o besvärlige element fortsätter ni bara hjälpa er själva och låta andra betala notan
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-06, 23:00

    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Det bästa av kakan, resten får andra ta reda på.
    Sen har ni mage att att gnälla på arbetslösa, sjuka och socialbidragstagare.

    Inser ni inte , att ni har en del av ansvaret också?
    Då talar jag inte enbart om att betala skatt.
    Förövrigt är ju mestadels av skatten kommunalskatt, så där hjälper ni ju bara er själva och genom att håla borta kostsamma o besvärlige element fortsätter ni bara hjälpa er själva och låta andra betala notan

    Vi betalar även skatt som går till andra kommuner, långt ifrån vår egen.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 23:01

    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Det bästa av kakan, resten får andra ta reda på.
    Sen har ni mage att att gnälla på arbetslösa, sjuka och socialbidragstagare.

    Inser ni inte , att ni har en del av ansvaret också?
    Då talar jag inte enbart om att betala skatt.
    Förövrigt är ju mestadels av skatten kommunalskatt, så där hjälper ni ju bara er själva och genom att håla borta kostsamma o besvärlige element fortsätter ni bara hjälpa er själva och låta andra betala notan

    Eller så slutar vi slänga in folk i baracker på obestämd tid..och sedan kastar ut dom på permanent socialbidrag utan större krav.


    Utan sätter dom i skolbänken ifrån dag ett?

    Är inte KUNSKAP vägen till förståelse kanske?

    Är ej Målet att Invandraren skall bli en DEL av det svenska samhället kanske??

    när man bott här i 12-15år och knappt kan ett ord svenska då öär det ngt fundamentalt fel i systemet och Inte fasen integreras man i samhället.
    visuellt
    visuellt


    Antal inlägg : 207
    Join date : 09-02-23
    Ort : Somewhere out there...

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  visuellt 2009-04-06, 23:02

    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Haha... lol!

    Med tanke på att ca 1/3 av dem som ser sig som svenskar har en invandrar bakgrund, men så där för mycket länge sedan. Det som var och alltid har varit är att Sverige genom historien har "importerat" arbetskraft... Genom detta är det egentligen väldigt liten grupp som kan ses som svenskar...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-06, 23:10

    visuellt skrev:
    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Haha... lol!

    Med tanke på att ca 1/3 av dem som ser sig som svenskar har en invandrar bakgrund, men så där för mycket länge sedan. Det som var och alltid har varit är att Sverige genom historien har "importerat" arbetskraft... Genom detta är det egentligen väldigt liten grupp som kan ses som svenskar...

    Inget argument för att vi ej skall ta bättre hand om dom som kommer.

    Min far berättade tex hur han var TVINGAD 1963 att lära sig svenska för att få arbets och uppehålls tillstånd.

    Idag Tvingar vi invandrare att sitta i baracker ute i skogen (tog nästan år förut) och vänta på en dom sedan sprkar vi ut dom i en betongförort där ingen kan svenska med permanent socbidrag.

    Nope jag vill INTE "sd" begränsa invandringen..utan mera ta bättre hand om dom som kommer)
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-07, 02:16

    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, Täby, Danderyd, Mörby, Stocksund, där har många skattekronor gått förlorade i utebliven fastighetskatt för alla de jättehusen folk bor i där omkring,
    Många tomter har självklart egna pooler, samtidigt som många oxckså har gångavstånd till små badstränder runt där,
    Och hur många som också har stora båtar förtöjda runt i områdenas marinor vet jag inte med det finns en hel del båtar där,
    Förstår ju också att det inte är några låginkomstagare som bor i dom fastigheterna, ännu mer uteblivna skattekrononor,
    Sen inte att förglömma dessa människor som bor där har dessutom två jättelika köpcentrum och välja på Mörby 0ch Täby!
    Självklart har man eget storsjukhus också, med tunnelbanestation, precis vid entren,
    Men dom flesta bofasta där väljer nog en av sina bilar när dom ska till sjukan!
    Känner till platserna rätt bra därute då jag varit och gjort många markjobb därute,
    Sen vet jag en sak till, myror, stora myror, små myror massor av myror, åtminstone hela Stocksund förknippar jag med myror, säkert ett stort problem för många av fastigheterna där!

    Sen verkar husägarna ha förkärlek till hagtornhäckar som omgärdar många tomter, hagtorn med långa sylvassa taggar, lite som jag vet om området!

    Martin, Vad vet du om fastighetsskatt? Den mest orättvisa skatt som finns.
    Min mormor och morfar köpte på 60 talet en sjötomt på Blidö utanför Norrtälje för 30 000.
    Morfar byggde två hus på tomten med sin bara händer. Efterhand blev tomten så kraftigt upptaxerad att dem fick överlåta tomten till min mamma och hennes bror. Dem hade helt enkelt inte råd att betala. Ska inte vanliga Svenssons ha råd med detta anser du? Morfar var byggjobbare och mormor stod i charken hela sitt liv. Fastighetsskatten är en jävla piss skatt!!!


    Senast ändrad av R.O.F.L den 2009-04-07, 12:23, ändrad totalt 1 gång
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-07, 02:19

    R.O.F.L skrev:
    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, Täby, Danderyd, Mörby, Stocksund, där har många skattekronor gått förlorade i utebliven fastighetskatt för alla de jättehusen folk bor i där omkring,
    Många tomter har självklart egna pooler, samtidigt som många oxckså har gångavstånd till små badstränder runt där,
    Och hur många som också har stora båtar förtöjda runt i områdenas marinor vet jag inte med det finns en hel del båtar där,
    Förstår ju också att det inte är några låginkomstagare som bor i dom fastigheterna, ännu mer uteblivna skattekrononor,
    Sen inte att förglömma dessa människor som bor där har dessutom två jättelika köpcentrum och välja på Mörby 0ch Täby!
    Självklart har man eget storsjukhus också, med tunnelbanestation, precis vid entren,
    Men dom flesta bofasta där väljer nog en av sina bilar när dom ska till sjukan!
    Känner till platserna rätt bra därute då jag varit och gjort många markjobb därute,
    Sen vet jag en sak till, myror, stora myror, små myror massor av myror, åtminstone hela Stocksund förknippar jag med myror, säkert ett stort problem för många av fastigheterna där!

    Sen verkar husägarna ha förkärlek till hagtornhäckar som omgärdar många tomter, hagtorn med långa sylvassa taggar, lite som jag vet om området!

    Martin, Vad vet du om fastighetsskatt? Den mest orättvisa skatt som finns.
    Min mormor och morfar köpte på 60 talet en sjötomt på Blidö utanför Norrtälje för 30 000.
    Morfar byggde två hus på tomten med sin bara händer. Efterhand blev tomten så kraftigt upptaxerad att dem fick överlåta tomten till min mamma och hennes mor. Dem hade helt enkelt inte råd att betala. Ska inte vanliga Svenssons ha råd med detta anser du? Morfar var byggjobbare och mormor stod i charken hela sitt liv. Fastighetsskatten är en jävla piss skatt!!!

    Samma här. Farfar byggde en kåk på Blidö, idag är den värd flera miljoner.
    Och inte är den vidare fin :/
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-04-07, 02:28

    visuellt skrev:
    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Haha... lol!

    Med tanke på att ca 1/3 av dem som ser sig som svenskar har en invandrar bakgrund, men så där för mycket länge sedan. Det som var och alltid har varit är att Sverige genom historien har "importerat" arbetskraft... Genom detta är det egentligen väldigt liten grupp som kan ses som svenskar...


    Klockrent mannen absolut ...

    MVH

    //KTR
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-07, 02:41

    KickTheRasist skrev:
    visuellt skrev:
    Sossar-e-lata skrev:tyvärr blir det problem med för många flyktingar, NEJ jag är inte rasist!! sosseriet har fört en invadrarpolitik som ar hemsk för invandrarna.....tyvärr

    Haha... lol!

    Med tanke på att ca 1/3 av dem som ser sig som svenskar har en invandrar bakgrund, men så där för mycket länge sedan. Det som var och alltid har varit är att Sverige genom historien har "importerat" arbetskraft... Genom detta är det egentligen väldigt liten grupp som kan ses som svenskar...


    Klockrent mannen absolut ...

    MVH

    //KTR

    "FREEEEEDOOOOOOOOOOOOM!!!!!"
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Far och son och sonhustrun i Täby

    Inlägg  Redvictory 2009-04-07, 15:59



    Senast ändrad av Redvictory den 2009-04-07, 16:03, ändrad totalt 1 gång
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Glömde en sak om underbara Täby

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-07, 16:02

    Vi vill inte ha patrask som Redcloud & Redvictory här!!! och det har vi inte heller!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  Redvictory 2009-04-07, 16:29


    Ja just ja! Täby Galopp ligger ju i Täby! banan ligger bakom parkeringen där Bruno fyllkörde! ha,ha,ha
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Man behöver inte förvränga för att det skall bi roligt hos sosseriet

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-07, 16:45

    detta är Mona & sosseriet kända för, vilken ledare

    https://www.youtube.com/watch?v=YolWuQJX-rY
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Lite mer om Täby!

    Inlägg  Redvictory 2009-04-13, 09:25

    TANDVÅRD. Alliansens utlovade reform av sorgebarnet inom den svenska välfärden - tandvården - har lyckats med att förvärra en redan usel situation. Men Moderaterna är tillfreds. "Går man på bistånd kan man inte få allt det som den som har ett arbete kan skaffa sig. Då är det skäligt att man får tandvård så att man har tjugo tänder kvar" säger Thomas Nilson, moderat och ordförande för socialnämnden i Täby till DN.

    Ja vad ska man säga? de fattiga får nöja sig med 20 tänder!

    Very Happy

    Sponsored content


    Vad vet ni om Täby? - Sida 2 Empty Sv: Vad vet ni om Täby?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 11:36