Vercingetorix skrev:RedMentalCase skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Eller hur. Vill du tro att lönen är ointressant och inte har någon som helst påverkan på en människas prestation så får du väl tro det.
Nu skrev jag inte riktigt det!
Givetvis är löner intressanta, men just för lärare är detta inte det viktiga - för många!
Man vill kunna göra sitt jobb, utan att riskera gå in i väggen! I nuläget är detta nästan omöjligt, speciellt om man vill vara en bra lärare!
Är DET vad du vill ha? En massa stressade lärare som omöjligt kan göra ett bra jobb?
Jefla skitsnack, de flesta lärare har dubbelt så lång semester som andra exempelvis. Jefla daore!
Fel. Lärare har lika mycket arbetstid som en vanlig knegare. Däremot kan lärare inte ta semester när de vill. Jag förstår att åtta veckors ledighet på sommaren sticker i ögonen på många, men vad som ofta glöms är att det är inarbetad arbetstid.
Inte vet jag om det sticker i ögonen på så många men man undrar ju hur det är tänkt när tex mattelärare och biologilärare kan använda samma prov år efter år, klass efter klass. Jag har själv många exempel på lärare av den typen. Svårt att se att de arbetar in dessa timmar annat än på papperet. . Skall dock påpeka att det var ju ett tag jag gick i skolan.