Dao skrev:Sniperace skrev:Gör det, så du tror inte att det spelar någon roll hur god svenska de talar, jag vidhåller att chansen ökar betydligt att få arbete om de talar god svenska, och chansen att starta eget ökar också eftersom de då kan lära sig det som är reglerat runt företagsamhet, de kan kommuniscera med myndigheter och kunder och leverantörer osvv.
så visst fan har svenskakunskaperna en VÄLDIGT stor betydelse, liksom deras ekonomiska situation, har de kommit med noll kr och ägodelar är det väl självklart att de måste leva på de svenska skattebetalarna eller hur?
och fiunns det inte ens jobb och bostad till de som redan är här så ser det ju konstigt ut om detta skulle finnas bara för att de kommer?
Håller med att möjligheterna ökar om man kan språket.
Men det är inte en betydande faktior i det som diskuteras!
Du får hata invandrare på någon annan tråd, eller gå in på avpixlat och gråta ut. Här är det enbart tröttsamt...
Jag hatar INTE invandrare, tvärtom, de som kommit och lärt sig språket osv är de flesta väldigt bra människor, men idag har vi inte möjligheterna att bara fylla på utan att det blir illa, den situation du är så förtjust i att placera människor i....
Jag har faktiskt medverkat i ett antal uppehållstillstånd, så sluta nu skriva skit Dåren....