Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Sniperace
Vercingetorix
lazy
Dao
Secrist
9 posters

Sämst lärarlöner i S-kommuner

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Sämst lärarlöner i S-kommuner - Sida 7 Empty Sv: Sämst lärarlöner i S-kommuner

Inlägg  Sniperace 2013-04-10, 11:17

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Gör det, så du tror inte att det spelar någon roll hur god svenska de talar, jag vidhåller att chansen ökar betydligt att få arbete om de talar god svenska, och chansen att starta eget ökar också eftersom de då kan lära sig det som är reglerat runt företagsamhet, de kan kommuniscera med myndigheter och kunder och leverantörer osvv.

så visst fan har svenskakunskaperna en VÄLDIGT stor betydelse, liksom deras ekonomiska situation, har de kommit med noll kr och ägodelar är det väl självklart att de måste leva på de svenska skattebetalarna eller hur?
    och fiunns det inte ens jobb och bostad till de som redan är här så ser det ju konstigt ut om detta skulle finnas bara för att de kommer?

Håller med att möjligheterna ökar om man kan språket.

Men det är inte en betydande faktior i det som diskuteras!

Du får hata invandrare på någon annan tråd, eller gå in på avpixlat och gråta ut. Här är det enbart tröttsamt...

Jag hatar INTE invandrare, tvärtom, de som kommit och lärt sig språket osv är de flesta väldigt bra människor, men idag har vi inte möjligheterna att bara fylla på utan att det blir illa, den situation du är så förtjust i att placera människor i....

Jag har faktiskt medverkat i ett antal uppehållstillstånd, så sluta nu skriva skit Dåren....
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-04-10, 11:18

Sniperace skrev:Jag hatar INTE invandrare, tvärtom, de som kommit och lärt sig språket osv är de flesta väldigt bra människor, men idag har vi inte möjligheterna att bara fylla på utan att det blir illa, den situation du är så förtjust i att placera människor i....

Jag har faktiskt medverkat i ett antal uppehållstillstånd, så sluta nu skriva skit Dåren....

Du är som den traditionelle rasisten, hatar "invandrare", men inte Ahmed i pizzerian - han är "just"! Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-10, 11:33

Dao skrev:Det gjorede jag. Jag tog ovan ett exempel av många, genom att visa att det finns MÅNGA faktorer som är avgörande bakom den statistiken du visar upp. I Sverige har vi den situationen att skolan försämras desto mer neddragningar vi gör. Och ingen vill leva på bidrag, någonstans!
    Fan vad du svamlar. Förstår du själv vad du försöker beskriva och är du medvetet så jävla otydlig för att du skall kunna anklaga alla för att feltolka dig? Försök inse att svenska bidrag lockar tusentals till landet. Det är inte klimatet eller överksott på jobb som lockar.
    Detta är statistiken:
    Sämst lärarlöner i S-kommuner - Sida 7 Utb_stapel_kostnader_resultat_0
    Jag upprepar mig. De RÖDA staplarna är spenderade RESURSER och de gula staplarna är RESULTATEN.
    T.o.m. en idiot som du borde kunna inse att det finns fler faktorer än resurser som påverkar resultatet.
    Dao skrev:Vi kan ta en annan liknelse, från normala företagsvärlden: Om ett företag förväntas göra en sak, så förväntas också företaget ha resurser för att genomföra det! I annat fall kan de inte genomföra det som de är pålagda att göra!
    Återigen en massa svammel. Nu vet jag inte vad lärarna i Korea har för förväntningar på sig men helt klart är det åtminstone att de lyckas leverera.
    Dao skrev:Detsamma gäller ofentliga sektorn, med enda stora skillnaden att försämringar inte syns på en gång, utan dyker upp i statistiken först efteråt - i de två faktorer som mycket riktigt ökar i Sverige; socialbidragstagare och fängelsekunder!
    Du drar långtgående slutsatser men gnäller hög om invandrarfientliga har ANDRA förklaringar till att socialbidragstagare och fängelsekunder blir fler (och ofta behöver tolk). Wink
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-04-10, 11:41

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag hatar INTE invandrare, tvärtom, de som kommit och lärt sig språket osv är de flesta väldigt bra människor, men idag har vi inte möjligheterna att bara fylla på utan att det blir illa, den situation du är så förtjust i att placera människor i....

Du är som den traditionelle rasisten, hatar "invandrare", men inte Ahmed i pizzerian - han är "just"! Smile

Fortfarande ljuger du, det är inte invandrare jag hatar eller ens tyckjer illa om, det jag reagerar mot är just mottagande till vad som blir resultatet när det varken finns arbete eller bostäder, du är helt enkelt så enkelsårig att du måste anklaga andra för att hävda dig, du är den dåre du utpekas som....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:50