[quote="Sossar ee lata"]
Jag undrar nog hur vi FÖRHINDRAR ökning av den typen av brott, inte hur vi straffar de skyldiga, det är nämligen ingen preventiv åtgärd utan ett nödvändigt straff, men det förhindrar inte våldtäkter.
F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:[ den enorma överrepresentationen
Nu är du inne på borgerlig mattematik, som inte gäller någon annanstans i världen än hos forumhögern
9.992 av 10.000 begår ej våldtäkt "enorm överrepresentation"
Jag pratar om gruppvåldtäkt. Även om det finns en överrepresentation i "vanliga" våldtäkter också.
Men herre jösses ... vad vill du ha sagt, är det så att du tycker svenskar är bättre människor än icke svenskar ?
Jag skall slänga ut en trevare här och gissa att han vill ha sagt att invandrare är överrepresenterade. Mest på gruppvåldtäkt men även på vanliga våldtäkter.
Trodde det inte var möjligt att missförstå men knytis verkar lyckas.
Det ni INTE vågar säga, är vad ni vill ha sagt med påpekandet av detta propagerande om överrepresentation...... kan det bero på tro ?
Kanske kan det vara så att vi inte vill ha en ökning av dessa brott......
Och hur förhindrar vi det ?[/qu
Jadu!! Slänger ut varenda en efter avtjänat straff på sisådär 15 år!!! Men det avskräcker väl inte dessa raketforskare ändå.
Jag undrar nog hur vi FÖRHINDRAR ökning av den typen av brott, inte hur vi straffar de skyldiga, det är nämligen ingen preventiv åtgärd utan ett nödvändigt straff, men det förhindrar inte våldtäkter.