Sossar ee lata 2013-02-19, 13:38
Dao skrev: Sossar ee lata skrev: Dao skrev: Sossar ee lata skrev:Jag väljer tex Koh Lanta och dess områden i Thailand för där är till största delen av befolkningen muslimer, dom har bestämt att inte exploatera och förstöra sitt landskap som de gjort runt tex Phuket. Jag har full respekt för hur de lever och minareten som "tjoar" ibland. Jag lever som de kräver av mig och blir alltid accepterad och välkommen.
Då kan du väl lära av dem?
Lära vad? Jag behöver inte lära mig att leva efter regler och lagar i landet jag åker till. Du menar att stora invandrargrupper i Sverige måste lära sig att leva efter våra lagar & regler, att de inte får mörda sina flickor för att de lever enligt svenska normer, att kvinnan har rätt till samma frihet som mannen, är det det du menar att dom måste lära sig? Nej just det, du anser ju att dessa problem inte finns...
Lära av deras sätt att acceptera och välkomna! Istället för att generalisera och sprida fördomar...
Tror du jag skulle bli accepterad om jag krävde att minareten inte får "yla", skulle min fru bli accepterad om hon solade toppless, etc etc, NEJ och även om jag anser att kvinnan får sola toppless så visar vi respekt för hur de lever där vi är, inte tvärt om! Som vi svenskar på ta, "eehh svennehora" eehh svenska tjejer är ändå horor" " eehhh min dotter får inte leka med smutsiga svenska pojkar"......