Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Sniperace
F.I.S.T
R.O.F.L
Dao
RedCloud
Sossar ee lata
10 posters

    Nu är jag hemma igen!!!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Dao 2013-02-19, 13:24

    Sniperace skrev:och så vill en del av dessa ta med sig det de flydde från, hård islamsk sharia osv....
    men det är förstås vårt fel,m att vi terroriserar dem och håller dem utanför osv....

    Vad i hela friden dillar du nu om???

    Folk flyr från förtryck. Det har de alltid gjort!

    Och utanförskapet i Sverige är ett faktum!

    Svälj och gå vidare!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Sniperace 2013-02-19, 13:31

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:och så vill en del av dessa ta med sig det de flydde från, hård islamsk sharia osv....
    men det är förstås vårt fel,m att vi terroriserar dem och håller dem utanför osv....

    Vad i hela friden dillar du nu om???

    Folk flyr från förtryck. Det har de alltid gjort!

    Och utanförskapet i Sverige är ett faktum!

    Svälj och gå vidare!

    så de från ex iran som sade sig fly från religiösa lagar ljuger och att det istället var annat förtryck?

    det var alltså inte religionen islams förtryck kristna från iran flydde?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-02-19, 13:38

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Jag väljer tex Koh Lanta och dess områden i Thailand för där är till största delen av befolkningen muslimer, dom har bestämt att inte exploatera och förstöra sitt landskap som de gjort runt tex Phuket. Jag har full respekt för hur de lever och minareten som "tjoar" ibland. Jag lever som de kräver av mig och blir alltid accepterad och välkommen.

    Då kan du väl lära av dem?

    Lära vad? Jag behöver inte lära mig att leva efter regler och lagar i landet jag åker till. Du menar att stora invandrargrupper i Sverige måste lära sig att leva efter våra lagar & regler, att de inte får mörda sina flickor för att de lever enligt svenska normer, att kvinnan har rätt till samma frihet som mannen, är det det du menar att dom måste lära sig? Nej just det, du anser ju att dessa problem inte finns...

    Lära av deras sätt att acceptera och välkomna! Istället för att generalisera och sprida fördomar...

    Tror du jag skulle bli accepterad om jag krävde att minareten inte får "yla", skulle min fru bli accepterad om hon solade toppless, etc etc, NEJ och även om jag anser att kvinnan får sola toppless så visar vi respekt för hur de lever där vi är, inte tvärt om! Som vi svenskar på ta, "eehh svennehora" eehh svenska tjejer är ändå horor" " eehhh min dotter får inte leka med smutsiga svenska pojkar"......
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-19, 13:50

    En lektion i motsägelse av allas vår "invandringspolitik-kritiska" Seel Laughing

    Sossar ee lata skrev:Den dagen jag blir invandrare så kommer jag anpassa mig efter det samhället och hur dem lever, inte ställa krav på underhåll och att jag minsann har rätt till mina svenska traditioner, inte heller kommer jag gå runt på stan och misshandla folk & inte heller våldta någon......


    Sossar ee lata skrev:
    Lära vad? Jag behöver inte lära mig att leva efter regler och lagar i landet jag åker till.

    Och bara för att visa hur "fördomsfri" Seel är, klämmer han till med:

    Sossar ee lata skrev:inte heller kommer jag gå runt på stan och misshandla folk & inte heller våldta någon......

    affraid
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Dao 2013-02-19, 14:41

    Sniperace skrev:så de från ex iran som sade sig fly från religiösa lagar ljuger och att det istället var annat förtryck?

    det var alltså inte religionen islams förtryck kristna från iran flydde?

    Folk flyr från Iran för att det råder ett förtryck där. Även troende muslimer flyr landet!

    Nej, religionen Islam förtrycker inte kristna, inte heller i Iran. Regimen förtrycker folket - vare sig de är muslimer eller kristna, eller annat.

    Känner du till NÅGOT av Iran, än att regimen är "islamisk"?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Dao 2013-02-19, 14:45

    Sossar ee lata skrev:Tror du jag skulle bli accepterad om jag krävde att minareten inte får "yla", skulle min fru bli accepterad om hon solade toppless, etc etc, NEJ och även om jag anser att kvinnan får sola toppless så visar vi respekt för hur de lever där vi är, inte tvärt om! Som vi svenskar på ta, "eehh svennehora" eehh svenska tjejer är ändå horor" " eehhh min dotter får inte leka med smutsiga svenska pojkar"......

    Du vet mycket väl att det inte finns några stora sådana problem i Sverige idag, åt det hållet. Invandrare gör allt de kan för att "bli svenskar", men blir ändå behandlade som "invandrare", bland av dig!

    Att inte respektera dåligt uppförande, har inget med invandringsproblematiken att göra - utan gäller alla.

    Du är liksom på samma sätt som de du reagerar mot, fast åt andra hållet.

    Samtidigt har du mage att berömma andra länder som "respekterar dig", när du inte klarar av att göra detta själv!?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-20, 12:44

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så de från ex iran som sade sig fly från religiösa lagar ljuger och att det istället var annat förtryck?

    det var alltså inte religionen islams förtryck kristna från iran flydde?

    Folk flyr från Iran för att det råder ett förtryck där. Även troende muslimer flyr landet!

    Nej, religionen Islam förtrycker inte kristna, inte heller i Iran. Regimen förtrycker folket - vare sig de är muslimer eller kristna, eller annat.

    Känner du till NÅGOT av Iran, än att regimen är "islamisk"?

    word,... men jag är rädd att detta kommer aldrig den fördomsfulla majoriteten av forumhögern förstå
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Dao 2013-02-20, 13:03

    F.I.S.T skrev:word,... men jag är rädd att detta kommer aldrig den fördomsfulla majoriteten av forumhögern förstå

    Det intressanta är att Koranen är EXTRA TYDLIG med att man dels inte skall kriga, dels inte förtrycka folk, och absolut inte röigion vara grund för tvång, och kvinnor är en jämlik part i samhället.

    Ändå finns det stollar, bland muslimer och bland islamofoberna, som hävdar det motsatta som "sanning"!
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-20, 13:38

    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:word,... men jag är rädd att detta kommer aldrig den fördomsfulla majoriteten av forumhögern förstå

    Det intressanta är att Koranen är EXTRA TYDLIG med att man dels inte skall kriga, dels inte förtrycka folk, och absolut inte röigion vara grund för tvång, och kvinnor är en jämlik part i samhället.

    Ändå finns det stollar, bland muslimer och bland islamofoberna, som hävdar det motsatta som "sanning"!






    Deras sanning lär ju vara lika giltlig som dini alla fall.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Dao 2013-02-20, 19:16

    Thetaxpayer skrev:Deras sanning lär ju vara lika giltlig som dini alla fall.

    Ja, oich extremistiska "sanningars" "giltighet", och popularitet, ökar, desto mer instabilt och otryggt samhället är!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  berralarzon 2013-02-20, 19:24

    Sossar ee lata skrev:Ser att ni haft fullt upp med att brottas med rödnäsorna! Efter en underbar dyk resa så är jag nu tillbaka och hjälper er! RC med sin kommunistpropaganda och återkommande rasist kort måste hållas kort!

    Very Happy Very Happy

    Enda röda näsan så här långt är väl din försupna söndersolad snok..
    //Niklas

    Sponsored content


    Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 3 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:18