Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Sniperace
F.I.S.T
R.O.F.L
Dao
RedCloud
Sossar ee lata
10 posters

Nu är jag hemma igen!!!

Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 2 Empty Sv: Nu är jag hemma igen!!!

Inlägg  Sossar ee lata 2013-02-18, 18:35

Infra skrev:
    Sossar ee lata skrev:Ser att ni haft fullt upp med att brottas med rödnäsorna! Efter en underbar dyk resa så är jag nu tillbaka och hjälper er! RC med sin kommunistpropaganda och återkommande rasist kort måste hållas kort!

Very Happy Very Happy
    Åh Herre Jösses. Nu börjas det igen. God: give me strength!

[img]Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 2 Slitasitthr[/img]

Very Happy Very Happy Very Happy Erkänn att du saknat mig! cheers cheers
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-02-18, 18:40

Det du menar är alltså problemen som sossarna byggde under alla år de styrde?

Nej

Med att ta hit för många då det inte finns jobb till alla.

Det finns ingen "massinvandring"

Det finns massor med lediga jobb, men man måste ha en viss utbildning för det,

Är det därför alliansen strypt i princip all utbildning ?

vårt samhälle skiljer sig mycket från det som många invandrare levt i.

Varför klumpar du ihop invandrare till en homogen grupp ?

Hur skall vi lösa det? vem skall stå för den enorma utbildningskostnad det skulle kosta att få alla outbildade i arbete.

Det kostar mer att ha folk i arbetslöshet....

Skall vi ta pengar från våra äldre i samhället och lägga på nyanlända?

Har du funderat på vad jobbskatteavdragen kostar samhället ?

Man kan inte bara säga "minska klyftorna, bjuda in till arbets- & hyresmarknaden.
    Kan man visst....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-18, 19:53

Sossar ee lata skrev: Den dagen jag blir invandrare så kommer jag anpassa mig efter det samhället och hur dem lever

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-02-18, 23:52

Sossar ee lata skrev:En fråga. Anser du det vara ett problem med hur vissa invandrargrupper ser på kvinnor? hur de behandlar kvinnor i sina egna länder, kan det medföra ökade problem i det svenska samhället när de kommer hit?

Jag anser alltid det är problem med könsdiskriminering, oavsett vilka som står för detta. Och jag vet att det även finns bland invandrare. Genrellt behandlas kvinnan bra även i andra länder, men samhället är otryggt och instabilt, och då är det alltid kvinnorna som får det värst. Så är det överallt.

Och ja, undersökningar har visat att utanförskap ökar på de mer extrema yttringarna hos enskilda individer, speciellt män, tror jag. Men det är alltså i MÖTET med det svenska samhället!

Och då måste vi undersöka VARFÖR det är så.

Många gånger är det kvinnor från andra länder som tycker att VÅRA kvinnor tvingas leva efter en kvinnonorm som de inte mår bra av, alltså en form av förtryck. Och de har ofta rätt i sin kritik...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-18, 23:59

Sossar ee lata skrev:Det du menar är alltså problemen som sossarna byggde under alla år de styrde? Med att ta hit för många då det inte finns jobb till alla. Det finns massor med lediga jobb, men man måste ha en viss utbildning för det, vårt samhälle skiljer sig mycket från det som många invandrare levt i. Hur skall vi lösa det? vem skall stå för den enorma utbildningskostnad det skulle kosta att få alla outbildade i arbete. Skall vi ta pengar från våra äldre i samhället och lägga på nyanlända? eller var skall pengarna tas ifrån? Vi har bland världens högsta skatter i Sverige, och det vet vi inte har hjälpt. Hur ska vi lösa det? Man kan inte bara säga "minska klyftorna, bjuda in till arbets- & hyresmarknaden. Vem skall betala det?

Sossarna började ta in nyliberala tendenser vid mitten av 80-talet, och då startade även problemen för sossarna.

Antal jobb är inget staus. Det finns mindre länder med fler människor, och de har sällan mindre jobb än i Sverige. Så mängden människor är inte ett problem. Det är hur vi utnyttjar denna mängd - alltså vilken politik som körs. Vårt samhälle skiljer sig inte nämvärt från andra samhällen. Utbildningskostnaderna skall vägas upp med de vinster samhället får med nya människor i arbete. Nej, ni får inte ta mer pengar från de äldre mer!!! De pengar som behövs, skall tas från budgeten - och det som läggs ut kommer att betala sig när vi får bort de sociala problemen (fördomarna) i samhället. Vår skattenivå har hjälpt OERHÖRT MYCKET, åtminstone när Sverige styrdes av en sosseregering som fortfarande hade en någorlunda vänsteranknytning. Vi är världens största demokrati, en av världens rikaste nationer och bland de högsta i lyckoindexet.

Det kostar inget att minska klyftorna. Det blir garanterat vinst, faktiskt för alla, även de förmögna!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 00:01

F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev: Den dagen jag blir invandrare så kommer jag anpassa mig efter det samhället och hur dem lever

Innebär det att Seel blir kommunist om han flyttar till Kuba?? Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-19, 00:06

Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:

eller Muslim om han flyttar till Saudi Laughing
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 00:06

Det kostar inget att minska klyftorna. Det blir garanterat vinst, faktiskt för alla, även de förmögna![/color][/size][/quote]

Länk /källa

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-19, 00:07

F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:

Ja det lär väl vara en förutsättning för att få flytta dit överhuvudtaget. Men i Kuba faller nog kommunismen snart. Tråkigt va? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-02-19, 00:13

Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:

Ja det lär väl vara en förutsättning för att få flytta dit överhuvudtaget. Men i Kuba faller nog kommunismen snart. Tråkigt va? Very Happy

JAg tror inte att man i ett sådant läge VÄLJER att flytta till ett islamskt styrt land eller en kommunistdiktatur, men väljer ett land med nära värderingar till dem man själv har, ett land därman har möjlighet att anpassa sig utan att behöva byta tro eller påtvingas en sådan, och självfallet ett land där man är fri.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-19, 00:15

Thetaxpayer skrev:
    Ja det lär väl vara en förutsättning för att få flytta dit överhuvudtaget.

Seel skulle ändå anpassa sig ... det uppfattade jag av hans uttalande Cool

Thetaxpayer skrev:Men i Kuba faller nog kommunismen snart. Tråkigt va? Very Happy

Tycker du det ? Very Happy ... de va som fan Taxpayer smygkommis Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-19, 00:19

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Ja det lär väl vara en förutsättning för att få flytta dit överhuvudtaget.

Seel skulle ändå anpassa sig ... det uppfattade jag av hans uttalande Cool

Thetaxpayer skrev:Men i Kuba faller nog kommunismen snart. Tråkigt va? Very Happy

Tycker du det ? Very Happy ... de va som fan Taxpayer smygkommis Very Happy

tycker att regimen faller snart?
    du menar väl tror att den gör det, och ja, det är nog väldigt många som tror det, och känner sig väldigt säkra på det.

skulle du mena att du lägger att ttp skulle tycka det är tråkigt så försår du nog heller inte skriven text som vanligt, han frågar on ni tycker det är tråkigt, och att du inte fattar det tyder inte på någon större läsförståelse, eller du kanske fattade och ville göra dig lustig? Laughing
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-19, 00:34

Sniperace skrev:
    det är nog väldigt många som tror det, och känner sig väldigt säkra på det.

Jag tror att det blir maktbyte, vad som kommer istället är osett, blir det Kinesisk Kommunist-kapitalism, så vettefan om det blir nå bättre Cool

Sniperace skrev:skulle du mena att du lägger att ttp skulle tycka det är tråkigt så förstår du nog heller inte skriven text som vanligt, han frågar on ni tycker det är tråkigt, och att du inte fattar det tyder inte på någon större läsförståelse, eller du kanske fattade och ville göra dig lustig? Laughing

Ha ha ha ... det är as-komiskt när DU pratar om läsförståelse som är den på detta forum som har i särklass svårast för det ämnet, och kontinuerligt svara på helt andra saker än skrivet Laughing Men Taxpayer själv ville nog göra sig lustig, på det sätt han ställde frågan, med smileyn efter så, tror inte det gör nåt om jag skojar tillbaka Laughing
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-02-19, 02:49

[img]Nu är jag hemma igen!!!  - Sida 2 Utanrasism[/img]

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 03:10

Thetaxpayer skrev:Ja det lär väl vara en förutsättning för att få flytta dit överhuvudtaget. Men i Kuba faller nog kommunismen snart. Tråkigt va? Very Happy

Han kan ju flytta till Ungern och bli fascist! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 03:11

Sniperace skrev:JAg tror inte att man i ett sådant läge VÄLJER att flytta till ett islamskt styrt land eller en kommunistdiktatur, men väljer ett land med nära värderingar till dem man själv har, ett land därman har möjlighet att anpassa sig utan att behöva byta tro eller påtvingas en sådan, och självfallet ett land där man är fri.

Vilket flyktingarna till Sverige ansåg också, mestadels!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 03:13

Thetaxpayer skrev:Ja det lär väl vara en förutsättning för att få flytta dit överhuvudtaget. Men i Kuba faller nog kommunismen snart. Tråkigt va? Very Happy

Gör inte alla regimer det, till slut?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Inlägg  Sossar ee lata 2013-02-19, 07:08

F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag väljer tex Koh Lanta och dess områden i Thailand för där är till största delen av befolkningen muslimer, dom har bestämt att inte exploatera och förstöra sitt landskap som de gjort runt tex Phuket. Jag har full respekt för hur de lever och minareten som "tjoar" ibland. Jag lever som de kräver av mig och blir alltid accepterad och välkommen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2013-02-19, 12:34

Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag väljer tex Koh Lanta och dess områden i Thailand för där är till största delen av befolkningen muslimer, dom har bestämt att inte exploatera och förstöra sitt landskap som de gjort runt tex Phuket. Jag har full respekt för hur de lever och minareten som "tjoar" ibland. Jag lever som de kräver av mig och blir alltid accepterad och välkommen.

Aha ... så du "gillar" muslimer ?.... Laughing
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 12:56

Sossar ee lata skrev:Jag väljer tex Koh Lanta och dess områden i Thailand för där är till största delen av befolkningen muslimer, dom har bestämt att inte exploatera och förstöra sitt landskap som de gjort runt tex Phuket. Jag har full respekt för hur de lever och minareten som "tjoar" ibland. Jag lever som de kräver av mig och blir alltid accepterad och välkommen.

Då kan du väl lära av dem?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Inlägg  Sossar ee lata 2013-02-19, 12:57

F.I.S.T skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Dao skrev:
    F.I.S.T skrev:

Aha ... så du "gillar" muslimer ?.... Laughing

Har jag sagt att jag inte gör det? Men stora delar av den muslimska världen har en kvinnosyn som är galen, de låses in, får inte gå i skola,etc etc. Vad tycker du själv om det? Är det ok? Kvinnor stenas och mördas runt om i världen för att de är kvinnor, jag kommer alltid ta avstånd från det till skillnad från er.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Inlägg  Sossar ee lata 2013-02-19, 13:00

Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Jag väljer tex Koh Lanta och dess områden i Thailand för där är till största delen av befolkningen muslimer, dom har bestämt att inte exploatera och förstöra sitt landskap som de gjort runt tex Phuket. Jag har full respekt för hur de lever och minareten som "tjoar" ibland. Jag lever som de kräver av mig och blir alltid accepterad och välkommen.

Lära vad? Jag behöver inte lära mig att leva efter regler och lagar i landet jag åker till. Du menar att stora invandrargrupper i Sverige måste lära sig att leva efter våra lagar & regler, att de inte får mörda sina flickor för att de lever enligt svenska normer, att kvinnan har rätt till samma frihet som mannen, är det det du menar att dom måste lära sig? Nej just det, du anser ju att dessa problem inte finns...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 13:02

Sossar ee lata skrev:Har jag sagt att jag inte gör det? Men stora delar av den muslimska världen har en kvinnosyn som är galen, de låses in, får inte gå i skola,etc etc. Vad tycker du själv om det? Är det ok? Kvinnor stenas och mördas runt om i världen för att de är kvinnor, jag kommer alltid ta avstånd från det till skillnad från er.

Den större delen av den muslimska världen har en ganska god kvinnosyn. Men det finns även det du skriver, i extrema fall. Den utvecklingen har också skett i spåren av globaliseringen, och den har du banne mig inte uttryckt ogilande till...

Stening är inte en del av islam!

Men visst skall man ta avstånd från sådana saker.

Vill man BEKÄMPA dessa företeelser, så är det ju en fördel att skaffa sig lite mer kunskap än typ "öhhh... muslimer..."!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-19, 13:04

Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:

Lära vad? Jag behöver inte lära mig att leva efter regler och lagar i landet jag åker till. Du menar att stora invandrargrupper i Sverige måste lära sig att leva efter våra lagar & regler, att de inte får mörda sina flickor för att de lever enligt svenska normer, att kvinnan har rätt till samma frihet som mannen, är det det du menar att dom måste lära sig? Nej just det, du anser ju att dessa problem inte finns...

Lära av deras sätt att acceptera och välkomna! Istället för att generalisera och sprida fördomar...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-19, 13:16

Dao skrev:
    Sniperace skrev:JAg tror inte att man i ett sådant läge VÄLJER att flytta till ett islamskt styrt land eller en kommunistdiktatur, men väljer ett land med nära värderingar till dem man själv har, ett land därman har möjlighet att anpassa sig utan att behöva byta tro eller påtvingas en sådan, och självfallet ett land där man är fri.

Vilket flyktingarna till Sverige ansåg också, mestadels!
    och så vill en del av dessa ta med sig det de flydde från, hård islamsk sharia osv....
    men det är förstås vårt fel,m att vi terroriserar dem och håller dem utanför osv....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:34