Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
lazy
Infra
R.O.F.L
berralarzon
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
formsvackan
Secrist
Dao
Sniperace
ericTheDog
Sossar ee lata
DirtyDog
18 posters

Barnfattigdomen i Sverige

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Barnfattigdomen i Sverige - Sida 4 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

Inlägg  Secrist 2013-01-17, 22:16

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Det som är förbenat illa här är att det finns organisationer som fortfarande spinner på människors rädsla att om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen. confused [/font]
    Vilka då ? Desamma som "medvetet sprider felaktigheter för att få naiva människor att öppna plånboken", eller är det andra organisationer som nu ådragit sin din vrede ?

Nä, samma stolpskott som krävde omval efter valförlusten 2006.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-01-17, 22:17

formsvackan skrev:
    berralarzon skrev:javisst ja du skrev härom veckan att googel skulle försvinna du är för otroligt korkad.
    Han uttryckte nog bara en förhoppning Very Happy

Googel! Där finns det outömlig källa på våran egen driftkuckus rmc,s helt korkade/lögnaktiga inlägg där han numera själv förnekar sin kännedom om domsamma inläggen.
    Hopppas han inte försvinner han är källan till att jag loggar in här numera.
    Very Happy
    //Niklas
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 22:18

Men om de stackars arbetarna ligger i rännstenen har de åtminstone fått varsin Iphone... GAPSKRATT
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-01-17, 22:19

Secrist skrev:Jag vet inte hur det är med dig men jag har svårt att se människor som skänker massa pengar som egoister.

Det är lätt att skänka pengar! Man bidrar inte på det sättet för att göra förändringar!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 22:21

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ett klargörande, tycker form verkligen att vi har ett fundamentalt fel i vårt samhällsbygge?

Då kommer följdfrågan, vilka revolutioner ska du göra då?
    Jag är osäker men om det inte går att reformera bort eländet återstår väl bara ........ Very Happy

Fundamentalt fel? Så jag har naturligtvis haft rätt i alla år, när jag kallat dig en vänsterextremist.
    Aj fan då, alla som tycker att det är ovärdigt ett land som Sverige att en del innevånare ska vara beroende av välgörenhet är alltså vänsterextremister.

Du kanske ska vara försiktigare och fortsättningsvis se dig omkring litet grand, det finns nog illasinnade vänsterextremister bakom var och varannan buske i din omgivning Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 22:25

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ett klargörande, tycker form verkligen att vi har ett fundamentalt fel i vårt samhällsbygge?

Då kommer följdfrågan, vilka revolutioner ska du göra då?
    Jag är osäker men om det inte går att reformera bort eländet återstår väl bara ........ Very Happy

Fundamentalt fel? Så jag har naturligtvis haft rätt i alla år, när jag kallat dig en vänsterextremist.
    Aj fan då, alla som tycker att det är ovärdigt ett land som Sverige att en del innevånare ska vara beroende av välgörenhet är alltså vänsterextremister.

Du kanske ska vara försiktigare och fortsättningsvis se dig omkring litet grand, det finns nog illasinnade vänsterextremister bakom var och varannan buske i din omgivning Very Happy

Du sa att du tyckte vårt samhälle var fundamentalt fel, typ, sluta dilla om vad andra tycker, DU skrev det.

Sånt borde man vara försiktig med att tycka, du är en extremist.

I frågan om välgörenhet kan du gå och dra nåt gammalt över dig, folk som vistas här olagligen och därför inte vill gå till socialbyrån eller folk som inte vill gå dit öht kan INGET samhälle hjälpa.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-01-17, 22:28

formsvackan skrev:
    lazy skrev:Det som är förbenat illa här är att det finns organisationer som fortfarande spinner på människors rädsla att om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen. confused [/font]
    Vilka då ? Desamma som "medvetet sprider felaktigheter för att få naiva människor att öppna plånboken", eller är det andra organisationer som nu ådragit sin din vrede ?

Generalsekreteraren för Bris, Kattis Ahlström, meddelar nu att organisationen slutar använda begreppet barnfattigdom.-Vi har inte riktigt insett innebörden av begreppet,säger hon.

Jag upplever att vi har gått i en fälla av att använda oss av ett begrepp som vi liksom inte själva har myntat och vi har själva inte riktigt insett innebörden av det.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 22:31

RedMentalCase skrev:Du sa att du tyckte vårt samhälle var fundamentalt fel, typ, sluta dilla om vad andra tycker, DU skrev det.
    Om du utgick från det som verkligen skrivs istället för dina fantasier skulle det underlätta en hel del och du kanske skulle slippa pottkanten, i alla fall någon enstaka gång.

Vilket skulle kunna tolkas som att det är något fundamentalt fel på samhället. Att det finns människor i dagens rika Sverige som till viss del är beroende av välgörenhet är en stor skam för alla samhällsbyggare.
    RedMentalCase skrev:I frågan om välgörenhet kan du gå och dra nåt gammalt över dig, folk som vistas här olagligen och därför inte vill gå till socialbyrån eller folk som inte vill gå dit öht kan INGET samhälle hjälpa.
    Och det har vad med saken att göra ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 22:34

lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Generalsekreteraren för Bris, Kattis Ahlström, meddelar nu att organisationen slutar använda begreppet barnfattigdom.-Vi har inte riktigt insett innebörden av begreppet,säger hon.

Jag upplever att vi har gått i en fälla av att använda oss av ett begrepp som vi liksom inte själva har myntat och vi har själva inte riktigt insett innebörden av det.
    Innebär det att Bris tidigare hävdat att "om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen." ?

FYI: en av mina vänner var tidigare pressekreterare på Bris så jag kan lätt kolla upp detta Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-01-17, 22:37

Dao skrev:
    Secrist skrev:Jag vet inte hur det är med dig men jag har svårt att se människor som skänker massa pengar som egoister.

Det är lätt att skänka pengar! Man bidrar inte på det sättet för att göra förändringar!

Så man ska överlåta till staten att ta pengarna istället? scratch
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-17, 22:47

formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Innebär det att Bris tidigare hävdat att "om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen." ?

FYI: en av mina vänner var tidigare pressekreterare på Bris så jag kan lätt kolla upp detta Very Happy

Kattis Ahlström upplever tydligen att hon m.fl "gått i fällan" all vidare tolkning får stå för dig. Smile
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-01-17, 22:48

Secrist skrev:
    Dao skrev:

Så man ska överlåta till staten att ta pengarna istället? scratch

Svart eller vitt! Antingen eller! Nyanser är för veklingar, eller? Very Happy

Att skänka lite pengar då och då för att köpa sig lite frihet från dåligt samvete, är inte hållbart. Motsattsen till egoism är att kämpa för ett samhälle, i ens närhet eller internationellt, där folk slipper vara beroende på rika människors godtyckliga "vänslighet" för att klara sig. Där alla har möjlighet att med egen kraft skaffa sig ett liv utan förtryck och beroende.

Att skänka några droppar av sitt överflöd, men fortsätta leva i ett samhälle där "de Andra" måste vara fattiga, för att vi skall kunna ha lite pengar över - kallas för dubbelmoral!

Det är klart att det är bättre än inget, i nuläget. Men detta förändrar ingenting - ibland gör de saker och ting värre istället.

Företeelsen är bara en av olika sätt att rättfärdiga ojämlikheten i världen!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 22:50

lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Kattis Ahlström upplever tydligen att hon m.fl "gått i fällan" all vidare tolkning får stå för dig. Smile
    Så bra att man fr.o.m. nu tydligen ska försöka veta vad man pratar om. Vad gäller min tolkning existerar ingen sådan. Jag bara efterfrågade vad/vilka du menade med det du skrev.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-17, 23:04

formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Så bra att man fr.o.m. nu tydligen ska försöka veta vad man pratar om. Vad gäller min tolkning existerar ingen sådan. Jag bara efterfrågade vad/vilka du menade med det du skrev.

Jag tycker att jag svarat på det(?)
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 23:16

lazy skrev:Jag tycker att jag svarat på det(?)
    Sorry, jag uppfattade inte att det var Bris du avsåg. Förmodligen tyckte jag att det var för otroligt för att ta det som ett svar. Mitt fel.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 23:20

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du sa att du tyckte vårt samhälle var fundamentalt fel, typ, sluta dilla om vad andra tycker, DU skrev det.
    Om du utgick från det som verkligen skrivs istället för dina fantasier skulle det underlätta en hel del och du kanske skulle slippa pottkanten, i alla fall någon enstaka gång.

Vilket skulle kunna tolkas som att det är något fundamentalt fel på samhället. Att det finns människor i dagens rika Sverige som till viss del är beroende av välgörenhet är en stor skam för alla samhällsbyggare.
    RedMentalCase skrev:I frågan om välgörenhet kan du gå och dra nåt gammalt över dig, folk som vistas här olagligen och därför inte vill gå till socialbyrån eller folk som inte vill gå dit öht kan INGET samhälle hjälpa.
    Och det har vad med saken att göra ?

Tolkas som Fundamentalt fel på samhället, ja jisses....
    Tolkar du tecken i döa aborrar också?Smile

Vänstern har fått byxorna nerdragna och fastspikade på anklarna igen för tusende gången och du frågar dig vaför folk inte vill gå till socialbyrån?
    Ja fundera på det du om du kan, vill man inte gå till socialsekreteraren och vika ut sitt liv kanske man blir beroende av välgörenhet, menar du att man ska få bidrag villkorslöst? Du gräver ner dig djupare och djupare.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-17, 23:46

RedMentalCase skrev:Ja fundera på det du om du kan, vill man inte gå till socialsekreteraren och vika ut sitt liv kanske man blir beroende av välgörenhet, menar du att man ska få bidrag villkorslöst?
    Aha, så dessa hjälporganisationer, som nu enligt Secrist slår rekord i insamlade pengar, samlar egentligen in medel till hjälp åt endast dem som vistas här illegalt eller av annan anledning inte vill gå till socialkontoret.

Något säger mig att jag ska vara försiktig med att tro dig, den här gången också Very Happy
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-18, 00:11

formsvackan skrev:
    Sorry, jag uppfattade inte att det var Bris du avsåg. Förmodligen tyckte jag att det var för otroligt för att ta det som ett svar. Mitt fel.

Var skrev jag att det var BRIS jag avsåg?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-18, 00:19

lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Den enda organisation du nämnde efter att jag frågade vilka du menade. Eftersom du anser att du svarat på frågan, så vilka alternativ finns det ?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-18, 00:25

formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Den enda organisation du nämnde efter att jag frågade vilka du menade. Eftersom du anser att du svarat på frågan, så vilka alternativ finns det ?

Rädda barnen och Majblomman? Kattis är väl den enda som erkänt att jämförelsen mellan Sverige och Mozambique är helt åt h-e?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-18, 00:38

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ja fundera på det du om du kan, vill man inte gå till socialsekreteraren och vika ut sitt liv kanske man blir beroende av välgörenhet, menar du att man ska få bidrag villkorslöst?
    Aha, så dessa hjälporganisationer, som nu enligt Secrist slår rekord i insamlade pengar, samlar egentligen in medel till hjälp åt endast dem som vistas här illegalt eller av annan anledning inte vill gå till socialkontoret.

Något säger mig att jag ska vara försiktig med att tro dig, den här gången också Very Happy

Om du en enda gång försökte undvika att dra dina vrickade slutsatser så kanske du hade kunnat komma ur din grop.

Och du kan inte svara på en enda fråga någonsin,

Anser du man ska få bidrag villkorslöst?
    Tycker du att det finns 250.000 barn i Sverige som är fattiga?
    Vad menade du med dina antydningar om att det finns fundamental fel i vårt samhälle?
    Vad ska du göra åt det?

Gonatt, din gamle stalinist.Smile

Svaren kan vi titta i månen efter.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-18, 00:43

lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:

Rädda barnen och Majblomman? Kattis är väl den enda som erkänt att jämförelsen mellan Sverige och Mozambique är helt åt h-e?
    För tydlighetens skull: Menar du att det är Rädda Barnen och Majblomman "som fortfarande spinner på människors rädsla att om inte soc.demokraterna får styra så ligger snart en majoritet av befolkningen i rännstenen" ?

Jag är mycket god vän med Håkan Landelius, generalsekreterare för Rädda Barnens riksförbund 72-85, chef för Rädda Barnen International Geneve 86-87, men har aldrig hört något från honom som tyder på något liknande. Jag träffar honom till helgen och kan naturligtvis ställa frågan.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-01-18, 00:44

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Barnfattigdom FINNS i Sverige. Det UG upptäckte var bara att dessa båda organisationer hade överdrivit det hela.

hja ex att det är barnfattigdom när flera familjer i ett område kan åka till thailand med barnen varje år, medan en annan familj i samma område får nöja sig med att åka till liseberg, då är den senare familjen drabbad av barnfattigdom jämfört med den första.

Men de får de kläder och mat husrum och har det ändå bra

Fattgdom räknas utifrån respektive land, så det finns ingen universell gräns för när någon är "fattig", utan det är som sagt baserad på respektive land.

Fattig är de som saknar val!

Ja, med andra ord är familjen som inte kan resa till Thailand som sina grannar, och istället får åka till Liseberg.

en relativ fattigdom, dessa kan ju inte välja mellan thailand och liseberg pga att de inte har pengar till detta.

Är man fattig har man inte råd ens med entrén till Liseberg!

Är man fattig har man inga val ALLS, mer än för sådant som är gratis!

Så varför kalla de som reser till Italien för fattiga?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-18, 00:49

formsvackan skrev:
    Dao skrev:Det svider att det finns fattigdom i Sverige!
    Oavsett hur man definierar barnfattigdom är existensen av densamma en skam för ett rikt land.

Jaså, låt oss definera barnfattigdom som de vars föräldrar har en nettoförmögenhet lägre än 10 miljoner.

Blir rätt många fattiga barn - i vilket land som helst. En skam för alla dessa länder. Jösses vad blåst du är foliet.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-18, 00:52

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.

Självfallet finns dessa barn. Tror du det hjälper dem att basunera ut att det finns en kvarts miljon så fattiga barn?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 05:20