Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
lazy
Infra
R.O.F.L
berralarzon
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
formsvackan
Secrist
Dao
Sniperace
ericTheDog
Sossar ee lata
DirtyDog
18 posters

    Barnfattigdomen i Sverige

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-16, 22:25

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Det svider att det finns fattigdom i Sverige!
    Oavsett hur man definierar barnfattigdom är existensen av densamma en skam för ett rikt land. Det utanförskap detta ger upphov till är förmodligen i förlängningen betydligt kostsammare för samhället än att i förebyggande syfte åtgärda upphovet till problemet.

    OAVSETT hur man definierar?? Är du galen på riktigt eller?

    Titta på UG, och gå och göm dig under en sten sen. De som av rikemanskärringarna ( och idioter som du) kallas fattiga står framför kameran och deklarerar stolt att de inte är fattiga men önskar snarast möjligt att kunna skaffa sig en egen försörjning.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-16, 22:27

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Det svider att det finns fattigdom i Sverige!
    Oavsett hur man definierar barnfattigdom är existensen av densamma en skam för ett rikt land. Det utanförskap detta ger upphov till är förmodligen i förlängningen betydligt kostsammare för samhället än att i förebyggande syfte åtgärda upphovet till problemet.

    OAVSETT hur man definierar?? Är du galen på riktigt eller?

    Titta på UG, och gå och göm dig under en sten sen. De som av rikemanskärringarna ( och idioter som du) kallas fattiga står framför kameran och deklarerar stolt att de inte är fattiga men önskar snarast möjligt att kunna skaffa sig en egen försörjning.





    Ropen skalla iphone till alla.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sniperace 2013-01-16, 22:30

    Thetaxpayer skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Det svider att det finns fattigdom i Sverige!
    Oavsett hur man definierar barnfattigdom är existensen av densamma en skam för ett rikt land. Det utanförskap detta ger upphov till är förmodligen i förlängningen betydligt kostsammare för samhället än att i förebyggande syfte åtgärda upphovet till problemet.

    OAVSETT hur man definierar?? Är du galen på riktigt eller?

    Titta på UG, och gå och göm dig under en sten sen. De som av rikemanskärringarna ( och idioter som du) kallas fattiga står framför kameran och deklarerar stolt att de inte är fattiga men önskar snarast möjligt att kunna skaffa sig en egen försörjning.





    Ropen skalla iphone till alla.

    Och alla ska ha rätt till märkeskläder annars är de ju fattiga, ingen får ha finare bil än någon annan, kan man inte köpa lika fin bil som grannen är man ju fattig och det är inte rätt mot deras barn att de inte kan åka lika fin bil som grannens barn
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-01-16, 22:32

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:som jag skrev RELATIV fattigdom, och detta har ju flitigt använts av vänstern.

    men att det finns barn som behöver svälta i sverige är sällsynt, det beror då på idiotföräldrar som prioriterar annat, så ded ex bränner soc-pengarna på annat än det de borde

    Ingen har här pratat om svält - utan om FATTIGDOM!

    Svårt att hålla dig till ämnet igen, krypskytt? Smile

    Va fan pratar du om!? Dom tjatar ju om att barnen svälter, som inte får mat!! Jävla trams!!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-01-16, 22:34

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:som jag skrev RELATIV fattigdom, och detta har ju flitigt använts av vänstern.

    men att det finns barn som behöver svälta i sverige är sällsynt, det beror då på idiotföräldrar som prioriterar annat, så ded ex bränner soc-pengarna på annat än det de borde

    Ingen har här pratat om svält - utan om FATTIGDOM!

    Svårt att hålla dig till ämnet igen, krypskytt? Smile

    En fråga, anser du att 10.000 i månaden för en tvåbarnsfamilj efter hyra & utgifter är betalt är för lite bidrag?

    Jävla sossefasoner och ljuga så här vidrigt!!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-16, 22:35

    Nu backar alla gamar som levt på sagorna.

    http://www.sydsvenskan.se/sverige/slopar-uttrycket-barnfattigdom/


    De får väl uppfinna nåt nytt, som sen våra väntertokar kan spinna vidare på, kanske hundfattigdom?
    Latfattigdom kanske?Smile, alla som är för lata ( som fisten och infra) kan få gråta ut hos lämplig socialporrmänniska.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-01-16, 22:42

    RedMentalCase skrev:Nu backar alla gamar som levt på sagorna.

    http://www.sydsvenskan.se/sverige/slopar-uttrycket-barnfattigdom/


    De får väl uppfinna nåt nytt, som sen våra väntertokar kan spinna vidare på, kanske hundfattigdom?
    Latfattigdom kanske?Smile, alla som är för lata ( som fisten och infra) kan få gråta ut hos lämplig socialporrmänniska.

    Man mår illa av sossesverige!! Ljuger som svin gör dom & lata är dom, sossar ee lata!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-16, 22:44

    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

    Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-01-16, 22:45

    2 vuxna 3 barn, 23000:- i månaden efter skatt. Inte ens jag trodde bidragssystemet var så generöst!!! Puke!'
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-16, 22:47

    Sossar ee lata skrev:
    RedMentalCase skrev:Nu backar alla gamar som levt på sagorna.

    http://www.sydsvenskan.se/sverige/slopar-uttrycket-barnfattigdom/


    De får väl uppfinna nåt nytt, som sen våra väntertokar kan spinna vidare på, kanske hundfattigdom?
    Latfattigdom kanske?Smile, alla som är för lata ( som fisten och infra) kan få gråta ut hos lämplig socialporrmänniska.

    Man mår illa av sossesverige!! Ljuger som svin gör dom & lata är dom, sossar ee lata!!

    Men man måste ge sossarna cred, de lyckas leva fett på sina sagor, kan det bero på att de har en fet väljarbas av idioter som faktiskt tror på deras trams? Typ alla "fattigdomskärringar" och Emanuelsson.

    Se på vår dumvänster på detta forum, de har till 100% svalt det infantila tramset om barnfattigdom, de sväljer tramset om att man kan höja skatten för " de rika" och rädda välfärden, det är bara 2 exempel. Får utan egen vilja.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-16, 22:50

    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

    Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.

    Men foliet, varför är inte DU med i UG och pläderar för din sak?Smile Gapskratt.

    De barn som saknar mat gör det för att deras föräldrar är antingen psyksjuka eller grava missbrukare,
    det ÄR INTE barnfattigdom, är du dum i huvet på riktigt eller?
    Barn till miljardärer kan också fara illa om deras föräldrar inte fattar att man måste laga mat.

    Och sen måste naturligtvis socialskiten komma med nånting om att " du inte bryr dig...", jisses vad gudagoda ni gammelkommunister är då.Smile
    Stalinister med en varm hand?Smile


    Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-16, 22:55, ändrad totalt 1 gång
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-16, 22:51

    Sniperace skrev:Ja, med andra ord är familjen som inte kan resa till Thailand som sina grannar, och istället får åka till Liseberg.

    en relativ fattigdom, dessa kan ju inte välja mellan thailand och liseberg pga att de inte har pengar till detta.
    Du har själv beskrivit delar av din "fattiga" uppväxt. Var det verkligen Thailand eller Liseberg du valde mellan ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  formsvackan 2013-01-16, 22:52

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Svensk "barnfattigsom", inte ha råd med en 50 tums skärm och utlandssemester? Och ändå kunna skicka halva socialbidraget till hemlandet.Smile
    Take a step outside and face the day !

    Den fantasivärld du lever i är inte verkligheten. Jag har själv varit med och betalt matinköp, kläder och skolaktiviteter åt barn i mindre bemedlade familjer i min närhet. Du har förmodligen ingen aning, alternativt bryr du dig inte, om barns villkor i bl.a. familjer med missbruksproblem.

    Men foliet, varför är inte DU med i UG och pläderar för din sak?Smile Gapskratt.

    De barn som saknar mat gör det för att deras föräldrar är antingen psyksjuka eller grava missbrukare,
    det ÄR INTE barnfattigdom, är du dum i huvet på riktigt eller?
    Barn till miljardärer kan också fara illa om deras föräldrar inte fattar att man måste laga mat.
    Att du skulle uppvisa någon förståelse hade jag inte förväntat mig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sniperace 2013-01-16, 22:55

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Ja, med andra ord är familjen som inte kan resa till Thailand som sina grannar, och istället får åka till Liseberg.

    en relativ fattigdom, dessa kan ju inte välja mellan thailand och liseberg pga att de inte har pengar till detta.
    Du har själv beskrivit delar av din "fattiga" uppväxt. Var det verkligen Thailand eller Liseberg du valde mellan ?

    JAg har beskrivit den, men aldrig beklagat den, vi brukade på sommaren ta oss sju kilometer bort och sova i tält ett par veckor, och gissa om vi älskade detta.

    Så fattigdom är relativ, vi svalt aldrig, vi hade alltid tak över huvudet och värme, de kläder vi behövde, inte fan var vi avundsjuka för att grannar hade bil och hade tv flera år före oss.
    vi hade inte märkeskläder, men vad gjorde det

    Det jag säger är att detta överdrivs idag
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-01-16, 22:57

    Inte ens vänstern här kan göra annat än att skratta, vilket skämt!!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  DirtyDog 2013-01-16, 23:33

    Snacka om att denna granskning fullständigt plattade till alla som gapade om fattigdomen i Sverige även om säkerligen barn till missbrukare kan ha problem, fast då knappast av ekonomisk karaktär då mer pengar endast förvärrar föräldrarnas missbruk.

    En av favoritkommentarerna kom från den kände färgade ungdomstränaren Dallas i Malmö på frågan om varför många barn gick och frös i sommarkläder mitt i vintern. - Det beror på att föräldrarna är nyinflyttade i Sverige och inte lärt sig hur kallt det blir här på vintern. Inte på att de är fattiga. Twisted Evil

    Även i Stockholms mest utsatta områden så var de som utpekades som de fattigaste helt oförstående eftersom fattiga i deras hemländer inte hade pengar till mat medans de inte kunde åka på semester. De hade ingen semester alls eftersom de saknade arbeten. Laughing
    De tvingades leva två vuxna med två barn på 10 000:- i bidrag men kommunen betalade alla omkostnader såsom hyra och el m.m.

    Det man ej berättade var att många givetvis utöver detta har svarta inkomster och flera berättade för reportrarna (dock inte framför kameran) att en stor del av bidragen skickades till anhöriga i utlandet. Så det är ju givet att bidragen måste höjas. De kanske har en stor släkt hemma i Etiopien? Evil or Very Mad

    Jag klarar min försörjning pga att jag delar boendet. Min totala inkomst för år 2010 + 2011 TILLSAMMANS var 110 000:- FÖRE SKATT och jag skulle bara drömma om att ha 5 000:- per månad kvar EFTER att boendekostnaderna var betalda. Om jag skall få mitt företag i balans igen efter krisen 2008 så måste jag helt enkelt ta ut så lite lön som det bara går. Sist jag åkte på semester var år 2000.
    Om jag gnäller? Nej, bara på de som gnäller! Mad
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Dao 2013-01-17, 00:02

    Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  redalert 2013-01-17, 00:04

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:Det svider att det finns fattigdom i Sverige!
    Oavsett hur man definierar barnfattigdom är existensen av densamma en skam för ett rikt land. Det utanförskap detta ger upphov till är förmodligen i förlängningen betydligt kostsammare för samhället än att i förebyggande syfte åtgärda upphovet till problemet.

    Det ante mig att du skulle sitta här och spela förfärad men vad gör du själv åt saken?

    Har du delat ut miljonerna som du tjänade på din företagsförsäljning?

    Puke! Evil or Very Mad
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-17, 00:04

    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?





    DD har redan kommit med det tipset.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  DirtyDog 2013-01-17, 00:14

    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?
    Men din jävla jubelidiot!
    Problemet med din logik är när du påstår att motsatsen till rikedom är fattigdom och därmed anser du dig ha rätt att kalla alla som inte är rika för fattiga.

    Fattar du inte själv hur idiotiskt påståendet blir så är ju vidare diskussion överflödig.

    Debatten handlar INTE om hur man blir RIK på bidrag utan om att man inte är FATTIG när man får bidrag. De RIKTIGT fattiga är alla vi som INTE får bidrag och enda orsaken till det är att vi ÄGER vårat boende och måste sälja detta för att skaffa oss ett DYRARE boende i en hyresrätt för att kunna få bidrag och dessutom måste vi som har företag avveckla dessa och därmed inte längre kunna bidra med skatteinkomster och moms åt samhället. Nej, vi MÅSTE först bli en BELASTNING för samhället för att först då få nån rätt till ekonomisk hjälp.

    Man måste även sälja sin andel i ett fritidshus som man äger tillsammans med syskon. Att sälja allt och lägga ned företaget kommer för mig ALDRIG bli ett alternativ. Det jävligaste av allt är att bidragen de får även är pensionsgrundande och den betydligt lägre lön jag tar ut kommer ge mig mycket lägre inkomst från samhället även som pensionär. Det är väl rättvisa, eller hur?

    Alltså blir jag lätt upprörd varje gång de gnälls om att öka dessa orättvisor YTTERLIGARE genom höjda bidrag.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  berralarzon 2013-01-17, 00:20

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Ja, med andra ord är familjen som inte kan resa till Thailand som sina grannar, och istället får åka till Liseberg.

    en relativ fattigdom, dessa kan ju inte välja mellan thailand och liseberg pga att de inte har pengar till detta.
    Du har själv beskrivit delar av din "fattiga" uppväxt. Var det verkligen Thailand eller Liseberg du valde mellan ?

    gustavander/rmc har förbrukat sin trovärdighet i debatt iomed sitt skrytande om "som grädde på moset" han är en bara en marginel idiot, samt expert på att ljuga och förneka det han tidigare givit i inläggen härinne dvs en JÄVLIGT äcklig människa.
    Niklas
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  RedMentalCase 2013-01-17, 00:42

    Äcklig är väl den som i många år verkar helt fixerad vid en massa lögner och ljugeri om en okänd person på ett obskyrt forum,
    eller vad tror du fyllberra?

    Av alla vänstertomtar är du den mest bisarre, vad existerar du för på detta forum öht?Smile
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  DirtyDog 2013-01-17, 00:50

    Dao skrev:Fattgdom räknas utifrån respektive land, så det finns ingen universell gräns för när någon är "fattig", utan det är som sagt baserad på respektive land.

    Fattig är de som saknar val!
    Jo, i programmet berättade en kärring om att hon inte hade råd att betala några hundralappar för sonens skolresa men hon hade tydligen aldrig övervägt att hålla upp med sin rökning under en vecka för att finansiera två sådana resor?

    Saknade hon val anser du?
    I mina ögon så gjorde hon sina EGNA prioriteringar.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Secrist 2013-01-17, 01:04

    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?

    Man blir inte rik på bidrag men man behöver inte heller gå i Foppatofflor på vintern.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  R.O.F.L 2013-01-17, 01:37

    Dao skrev:Har några fattiga vänner som gärna skulle vilja få lite tips om hur man blir rik på bidrag! Kan ni bidragsfixerade högerdebattörer kunna hjälpa till här?

    tipsa dom att begära skilsmässa a.s.a.p efter put. En bra start.

    Sponsored content


    Barnfattigdomen i Sverige - Sida 2 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:25