Sniperace skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:formsvackan skrev:Så fattigdomen har vi kanske exporterat till Afrika menar du ?ericTheDog skrev:Poängen är väl att dessa barn slipper leva i fattigdom, trots föräldrarnas tillkortakommande.
Skulle du inte kunna underlätta för oss bägge och ta efter tidningsbudet BH, enbart vifta med vita flaggor när du inte förstår alltså.
I praktiken har vi faktiskt exporterat den form av fattigdom. I det tidiga fattigsverige hade vi barnarbete i Sverige. När vi fick bort sådant här, började vi köpa in varor som använde barnarbete i andra länder. Bara för att nämna ett exempel...
Och barnen i dessa länder var såklart stormrika innan de började arbeta?
JAg frågar mig, är det möjligen så att vänstern vill att vi omedelbartr bojkottar sådant som är producerat av barn?
ska vi då samtidigt börja ge dessa barn pengar så att detta täcker det deras familjer förlorar, ellwer är det en acceptabel förlust att de svälter, för inte innebär det att de blir försörjda och automatiskt får skolgång?
jag är intresserad av hur det löses?
Ge människorna i alla länder möjlighet att bygga upp ett samhälle baserat på demokratiska värden och få ha en grundläggande rättssäkerhet.
Alltså, om man skall utgå från ditt riktade inlägg: Man försöker få bort fattigdomen och ge människor valfrihet!