Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
lazy
Infra
R.O.F.L
berralarzon
redalert
RedMentalCase
Thetaxpayer
formsvackan
Secrist
Dao
Sniperace
ericTheDog
Sossar ee lata
DirtyDog
18 posters

Barnfattigdomen i Sverige

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Barnfattigdomen i Sverige - Sida 15 Empty Sv: Barnfattigdomen i Sverige

Inlägg  Sniperace 2013-01-23, 22:47

jaha, så nu är det plötsligt svältande barn, vilket du tidigare inte ville vidgå,
    är det ny svältande och frusna som är fattiga, då kan jag hålla med dig.

MEN svältande barn ska inte behövas i dagens sverige, där har vi sociala myndigheter som ska se till att de inte behöver hungra och frysa.

Men då är vi överens at det väsentliga är inte att inte ha råd med biobesök, iphones, ridläger, hockeyläger osv som definierar fattigdom, utan istället svält och avsaknad av ex bostad?

Så, så länge man har maten för dagen, de kläder och skor man behöver, tak över huvudet så är det inte materiella saker som avsaknad av iphon biobesök, ridläger osv osv som definierar fattigdom?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-01-23, 23:23

Sniperace skrev:jaha, så nu är det plötsligt svältande barn, vilket du tidigare inte ville vidgå,

MEN svältande barn ska inte behövas i dagens sverige, där har vi sociala myndigheter som ska se till att de inte behöver hungra och frysa.

Men då är vi överens at det väsentliga är inte att inte ha råd med biobesök, iphones, ridläger, hockeyläger osv som definierar fattigdom, utan istället svält och avsaknad av ex bostad?

Så, så länge man har maten för dagen, de kläder och skor man behöver, tak över huvudet så är det inte materiella saker som avsaknad av iphon biobesök, ridläger osv osv som definierar fattigdom?
    Du må ha mycket höga tankar om dig själv men det är faktiskt inte din sak att avgöra hur ekonomisk utsatthet upplevs av de drabbade barnen. Det är barnens perspektiv som är det viktiga, inte dina usla fantasier om iphones, ridläger, hockeyläger osv
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-01-23, 23:29

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:jaha, så nu är det plötsligt svältande barn, vilket du tidigare inte ville vidgå,

Du må ha mycket höga tankar om dig själv men det är faktiskt inte din sak att avgöra hur ekonomisk utsatthet upplevs av de drabbade barnen. Det är barnens perspektiv som är det viktiga, inte dina usla fantasier om iphones, ridläger, hockeyläger osv

var det svält nu då och inte barns önskan om statusgrejor och dyra sporter?
    hur mycket ska det röra sig om för att räknas som fattig när ett barns "drömmar" inte kan förverkligas?

har vi en norm på vad ALLA barna ska ha, eller gäller det att de måste ha lika som grannen eler kompisen för att inte vara fattiga....

JAg vidhåller att det räcker med att inte behöva hungra och frysa och at de basala levnadsförhållanden är bra?

eller är månatliga eller veckovisa biobesök ett måste för att inte vara fattig?

Som jag ser det är det bättre att anpassa sig till verkligheten, och inte ha för höga förhoppningar om ett statusfyllt liv....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-23, 23:57

Sniperace skrev:JAg vidhåller att ......
    Som jag ser det .........
    Du är en envis jävel med höga tankar om dina egna åsikter. Det finns förmodligen ingen av kvinna född som kan få dig att förstå att du inte är satt att döma alla andra.

Barns villkor måste ses ur barnens perspektiv ! Detta kan inte vara så förbannat svårt att förstå för den som är åtminstone normalbegåvad.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-01-24, 00:03

formsvackan skrev:
    Detta kan inte vara så förbannat svårt att förstå för den som är åtminstone normalbegåvad.

Inget för dig med andra ord! Laughing
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-01-24, 00:16

RedCloud skrev:
    Detta, herr vänstermupp, är långt ifrån självklart för en vanlig arbetarfamilj.

Du menar att det är överklassen som går på bio ?

Trots lågkonjunktur, piratkopiering och illegal fildelning. Färsk statistik visar att biobesöken under det första kvartalet har ökat med 17 procent jämfört med i fjol.

De första tre månaderna i år har varit extra gynnsamma för biografbranschen, enligt Svenska filminstitutets preliminära siffror. Totalt sett har det sålts cirka 4,6 miljoner biljetter - och det är svensk film som lockar mest, skriver Filmnyheterna.

Det finns gott om folk som tjänar bra.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-24, 00:38

formsvackan skrev:
    Du är en envis jävel med höga tankar om dina egna åsikter. Det finns förmodligen ingen av kvinna född som kan få dig att förstå att du inte är satt att döma alla andra.

Barns villkor måste ses ur barnens perspektiv ! Detta kan inte vara så förbannat svårt att förstå för den som är åtminstone normalbegåvad.

Vad får dig att tro att någon vill se barns villkor ur ditt vänstermupp-perspektiv?

Som samhället ser ut idag har även jubelidioter rätt att skaffa barn. Konsekvenserna är jobbiga för de drabbade barnen. Detta är inte ett problem man löser med högre bidrag om du nu trodde det.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-01-24, 00:43

ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:

Vad får dig att tro att någon vill se barns villkor ur ditt vänstermupp-perspektiv?

Som samhället ser ut idag har även jubelidioter rätt att skaffa barn. Konsekvenserna är jobbiga för de drabbade barnen. Detta är inte ett problem man löser med högre bidrag om du nu trodde det.

Ops.. snacka om pannmätning du är ju för f-n läskigare än din kompis rmc han kan man avfärda som en idiot.
    //Niklas
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2013-01-24, 01:13

berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:

Ops.. snacka om pannmätning du är ju för f-n läskigare än din kompis rmc han kan man avfärda som en idiot.
    //Niklas

INGEN vill ha dig här så FUCK OFF! Evil or Very Mad
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 01:29

ericTheDog skrev: Vad får dig att tro att någon vill se barns villkor ur ditt vänstermupp-perspektiv?
    Är det läskunnighet eller läsförståelse som saknas dig ?

Barns villkor måste ses ur barnens perspektiv !
    ericTheDog skrev: Som samhället ser ut idag har även jubelidioter rätt att skaffa barn.
    Du kanske vill införa körtkortstvång för barn. I vissa fall skulle det fasiken vara befogat.
    ericTheDog skrev: Konsekvenserna är jobbiga för de drabbade barnen.
    Det är där som samhället ska komma in och hjälpa till.
    ericTheDog skrev: Detta är inte ett problem man löser med högre bidrag om du nu trodde det.
    Jag har inte med ett enda ord skrivit något sådant. Det är du, RMC och Snipern som dillat i sådana banor.

Jag kan väl kontra med att det inte hjälper med jobbskattesänkningar om du nu trodde det.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-24, 01:42

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev: Vad får dig att tro att någon vill se barns villkor ur ditt vänstermupp-perspektiv?
    Är det läskunnighet eller läsförståelse som saknas dig ?

Barns villkor måste ses ur barnens perspektiv !
    ericTheDog skrev: Som samhället ser ut idag har även jubelidioter rätt att skaffa barn.
    Du kanske vill införa körtkortstvång för barn. I vissa fall skulle det fasiken vara befogat.
    ericTheDog skrev: Konsekvenserna är jobbiga för de drabbade barnen.
    Det är där som samhället ska komma in och hjälpa till.
    ericTheDog skrev: Detta är inte ett problem man löser med högre bidrag om du nu trodde det.
    Jag har inte med ett enda ord skrivit något sådant. Det är du, RMC och Snipern som dillat i sådana banor.

Jag kan väl kontra med att det inte hjälper med jobbskattesänkningar om du nu trodde det.

Den som är intresserad av de hårdast drabbade barnens perspektiv ylar knappast om relativ fattigdom och 250000 fattiga barn, biobesök och andra dyra aktiviteter.

Jobbskatteavdrag gör såklart varken till eller från för de hårdast drabbade barnen.

När du nu ylat om relativ fattigdom rätt så länge är det kanske dags att ta bladet från munnen och föreslå åtgärder för de 250000 barn du talar om - och förklara gärna vemsom ska betala.

Arbetarna betalar redan sina egna barns biobesök, f.ö.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-24, 02:07

Dumvänstern anförda av fyllberra försöker slå mynt av nåt de kallar barnfattigdom,
    lyckas lika illa som alltid.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 17:24

ericTheDog skrev:När du nu ylat om relativ fattigdom rätt så länge är det kanske dags att ta bladet från munnen och föreslå åtgärder för de 250000 barn du talar om - och förklara gärna vemsom ska betala.
    Jag beklagar men jag har ingen patentlösning på problemet. På något sätt måste vi hitta åtgärder, riktade direkt till barnen. Jag är medveten om att detta är förbaskat svårt då barns villkor skiljer sig åt eftersom de bakomliggande problemen är mycket olika och alltså måste angripas på fler än ett sätt.

Vem som ska betala är dock glasklart, samhället. Ifall det skulle nagga dina jobbskatteavdrag i kanten så får du stå ut med det.
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2013-01-24, 17:47

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:När du nu ylat om relativ fattigdom rätt så länge är det kanske dags att ta bladet från munnen och föreslå åtgärder för de 250000 barn du talar om - och förklara gärna vemsom ska betala.
    Jag beklagar men jag har ingen patentlösning på problemet. På något sätt måste vi hitta åtgärder, riktade direkt till barnen. Jag är medveten om att detta är förbaskat svårt då barns villkor skiljer sig åt eftersom de bakomliggande problemen är mycket olika och alltså måste angripas på fler än ett sätt.

Vem som ska betala är dock glasklart, samhället. Ifall det skulle nagga dina jobbskatteavdrag i kanten så får du stå ut med det.

Hur högt får då skattetrycket bli? affraid
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-24, 19:47

formsvackan skrev:

Jadu foliet, om samhället ordnar med IPhones, Thailandsresor och allt annat de kan önska sig, så kan man misstänka att en och annan arbetarfamilj drar ner på själva arbetandet. Att arbetarna ska betala kan du således glömma.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 20:17

ericTheDog skrev:Jadu foliet, om samhället ordnar med IPhones, Thailandsresor ....
    Detta trams är lika idiotiskt som tidningsbudets ideliga dravel om skattesatser och Nordkorea. Jag undrar verkligen om ni är födda så här jävla dumma eller om det är ett resultat av mångårig träning.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2013-01-24, 20:24

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jadu foliet, om samhället ordnar med IPhones, Thailandsresor ....
    Detta trams är lika idiotiskt som tidningsbudets ideliga dravel om skattesatser och Nordkorea. Jag undrar verkligen om ni är födda så här jävla dumma eller om det är ett resultat av mångårig träning.

De KAN ju inte erkänna att fattigdom/barnfattigdom existerar i arbetarparadiset Sverige, då skulle de samtidigt tvingas erkänna Alliansens misslyckanden....därav detta evinnerliga tramsande.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 20:34

RedCloud skrev:
    formsvackan skrev:

De KAN ju inte erkänna att fattigdom/barnfattigdom existerar i arbetarparadiset Sverige, då skulle de samtidigt tvingas erkänna Alliansens misslyckanden....därav detta evinnerliga tramsande.
    Det är lätt att tro att det förhåller sig på det sätt du beskriver men jag tvivlar ändå eftersom detta resonemang trots allt kräver ett visst, om än minimalt mått av logik.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-24, 20:53

formsvackan skrev:

Du kommer inte ifrån att den närmast totala utjämnning familjer emellan som du efterfrågar skulle få konsekvenser om den implementerades.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 21:04

ericTheDog skrev:Du kommer inte ifrån att den närmast totala utjämnning familjer emellan som du efterfrågar skulle få konsekvenser om den implementerades.
    Jag efterlyser inte någon "total utjämnning familjer emellan" utan endast åtgärder för att minska barns ekonomiska utsatthet och därmed destruktiva utanförskap. Skulle vi lyckas med detta skulle det naturligtvis få konsekvenser, positiva sådana.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-24, 21:04

Du kommer inte ifrån att den närmast totala utjämnning familjer emellan som du efterfrågar skulle få konsekvenser om den implementerades

Vi ser ju hur motsatsen fungerar: ökade klyftor i samhället, det är bara det att forumets superhjältar, Anktrion kan inte, vill inte, se DE konsekvenserna.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 21:07

RedCloud skrev:
    Du kommer inte ifrån att den närmast totala utjämnning familjer emellan som du efterfrågar skulle få konsekvenser om den implementerades

Vi ser ju hur motsatsen fungerar: ökade klyftor i samhället, det är bara det att forumets superhjältar, Anktrion kan inte, vill inte, se DE konsekvenserna.
    En konsekvens har du själv berört i denna tråd.

https://acbladet.swedishforum.se/t54269-det-kanske-ar-sjalvaste-seel-vi-ser-har
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-24, 21:09

formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:

Fast det blundar de ju för OCKSÅ, så gott som samtliga högertomtar.
    Ibland undrar jag om det är samma planet vi delar...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-24, 21:33

RedCloud skrev:
    formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:

Fast det blundar de ju för OCKSÅ, så gott som samtliga högertomtar.
    Ibland undrar jag om det är samma planet vi delar...
    Ekonomisk utsatthet och utanförskap har i alla tider, i alla samhällen lett till ökade motsättningar, våld, vandalism, drogmissbruk, kriminalitet ... etc.

Med tanke på att vi vet detta, varför ska det då vara så förbannat svårt för somliga att förstå vilka åtgärder som bör sättas in var ?

Jag tror inte att högerpolitiker är blinda idioter så förklaringen till den misstänkta handlingsförlamningen är kanske att det tyvärr inte är någon handlingsförlamning alls, utan något helt annat, dock inte Kuba, Nordkorea eller Hamas.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-24, 22:01

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Du kommer inte ifrån att den närmast totala utjämnning familjer emellan som du efterfrågar skulle få konsekvenser om den implementerades.
    Jag efterlyser inte någon "total utjämnning familjer emellan" utan endast åtgärder för att minska barns ekonomiska utsatthet och därmed destruktiva utanförskap. Skulle vi lyckas med detta skulle det naturligtvis få konsekvenser, positiva sådana.

Hur ska då åstakomma detta utan i närmast total utjämning? Och garaterar du att föräldrarna använder de nya bidragen till rätt saker?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:34