Sniperace 2013-01-07, 13:05
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:
Jag viker mig inte för dig, jag viker mig inte för islam eller kommunism osv....
och jag respekterar åsikter, men jag respekterar för den skull inte DIG
Här visar du en underlig människosyn, och våra hållningar kring respekt skiljer sig åt.
Jag respekterar Islam, jag respekterar muslimer som människor, jag respekterar deras rätt till vilken livsåskådning de väljer att leva efter. Sedan finns det 1 miljard muslimer, massor av nationaliteter, kulturer och därtill då individer.
Givetvis tycker jag inte lika som alla dessa människor, givetvis finns det kritik mot vissa inslag i vissa kulturer från mig....
Ditt uttalande "viker aldrig ner mig mot Islam" är därför både fördomsfullt, och konfronterande, och skapar problem. Ingen har nånsin krävt att du ska konvertera från sekulariserad svensk kristen till Islam.
Och vad gäller respekt för personer, så vill jag citera Emerich svensk hjälte
Jag hatar inte dig som människa jag tycker illa om vad du gör"
Sådan är min hållning till tex dig, jag tycker inte illa om DIG, men tycker illa om en hel del av dina åsikter, sådana som inte respekterar andra människor tex...
Så jag respekterar inte alla dina åsikter, men jag är villig att slåss för att du ska få ha dem...
skillnad där ... du respekterar inte DAO
Jag är inte en sekulariserad svensk kristen, jag är inte troende på någon gud eller religion, så kalla mig inte kristen för att jag är svensk, eller rättare sagt skånelänning
(Skåneland var skåne blekinge och halland)
och jo, många fanatiska islamister kräver detta, ocjh det är vad som sker i de olika islamskt styrda länderna, det är vad som pågår i de olika no goområdena som finns i olika städer, de som bor där tvingas av denna mobb att inrätta sig efter deras krav osv...
Jag respekterar den vanlige muslimen som inte gör något väsen av sig, men ALDRIG jag kommer repektera varken islamska fanatiker som vill påtvinga andra denna tron som andrareligiösa fanatiker.
Vi har en ovillkrlig religionsfrihet och den gäller även att man har rätten att vara fri från religion, och den som vill häva denna respekterar jag inte alls.