Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:lazy skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:
Ungefär som att tvingas välja mellan testikelcancer eller HIV. Jag slipper helst båda.
men det svarar inte på frågan.... du som vet så mycket om dessa länder, borde väl veta vilket du tycker är värst.... jag lovar dig att du skulle valt Kuba
Varför ska man av två onda ting välja det minst onda för att det minst onda har fri sjukvård?
Hjälper det mig när jag klagat på regimen och de fängslat mig?
Yepp! Jag har precis sett ljuset! När regimens soldater skjutit mig halvt sönder och samman så plåstrar de ihop mig alldeles gratis innan jag åker in på 20 år
Varför kan man inte vara tacksam för att de har fri sjukvård, trots att landet är en diktatur? Måste man ogilla allt bara för att det är Kuba?
Det är lite det vi försöker förmedla till dig. Även i diktaturer kan det finnas bra saker som sker. Även i demokratier kan det finnas fruktansvärda saker som sker!
Allt är inte svartvitt!!!!!
Ditt resonemang är som att man inte skall vara tacksam för det som är bra i Sverige, bara för att vi har en skitregering!
Det fattar du väl att det inte håller?
Regeringen är framröstad enligt demokratins alla spelregler. Sådana finns inte på Kuba. Ser du skillnaden?
Så DÄRFÖR skall man inte vara glad för att alla får gratis sjukvård i landet??? ...vilket just var poängen här...
Folk hade nog varit ännu gladare över att slippa fattigdomen som plågar landet.
Säkert! Men måste de då undvika att vara glada för det som är bra i landet?
Ni undviker frågan!!!!
Jag tycker du är rätt gnällig trots att sverige är oändligt mycket bättre än Kuba.