ericTheDog skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Det är inte på grund av att de är dumma. Vi bara punkterar er skönmålning av dessa länder.
Genom att förskjuta fakta?
Ja, det är nog effektivt, herr inkvisitator...
att bemöta dig med fakta är ju att censurera och fokusförskjuta, det är tråkigt att du inte fattar at dina idoler inte är så fina som di vill påskina
Men så kom med denna fakta då, istället för att gnälla hur dum jag är...
Okej, från wikipedia då:
Mot det kubanska valsystemet har Sveriges regering, det oberoende forskningsinstitutet Freedom House, och Människorättsorganisationen Human Rights Watch och Amnesty International riktat följande kritik:[31][60][61]
Kuba är en diktatur där en liten elit utövar makten genom ett totalitärt system.[31][62]
Utöver kommunistpartiet kan till staten kopplade massorganisationer föra fram kandidater till valen. Eftersom kommunistpartiet i praktiken styr alla organisationer så saknas det dock alternativ.[31]
Internationella valobservatörer varken inbjuds eller accepteras.[31]
I alla val sedan 1976 har minst 95% av medborgarna deltagit. Enligt den svenska ambassaden i Havanna är folkets engagemang i valprocessen svag.[31]
Medborgarna kan själva skapa en remissinstans genom att samla 10 000 i en organisation för detta ändamål. Enligt Amnesty International så har förföljelser ägt rum mot vissa människor som försökt använda sig av denna rättighet för att diskutera frågor om föreningsfrihet, yttrandefrihet, näringsfrihet och rätten att kandidera i de allmänna valen samt amnesti för de politiska fångarna.[63]
Kanske dags för Daoren att be om ursäkt?
Problemet här, vilket jag uppgav redan när denna textsnutt påvisades tidigare, är att jag själv har träffat en valobservatör från Sverige!
Inte heller denna källa verkar veta var "personval" innebär.
Men det är bara den detaljen som går från det jag skrivit. I övrigt stämmer det med vad jag tidigare skrivit.