DirtyDog 2012-12-15, 02:31
formsvackan skrev: DirtyDog skrev: formsvackan skrev:Av vilken anledning ska högerns illdåd få passera historien utan att idag lyftas fram i ljuset som varnande exempel ? Vilka krafter styr informationen och därmed vårt historiska "medvetande" ?
Vilka svenska "högerpartier" har varit medlemmar i nån "kapitalistinternational" där dessa diktaturer varit medlemmar och där fascism hyllas som mål för kampen?
Har svensk "ung-höger" åkt på utbildning till dessa diktaturer och fört samtal med deras ungdomsförbund? Har dessa diktaturer finansierat något svenskt parti?
Jag betvivlar också starkt att någon av de ca: 500 svenskar som kämpade mot facismen i de internationella brigaderna i Spanien kom ur den svenska högern.
Jag med, de hade ju fått se resultatet av denna kommunistiska kamp i Sovjetunionen så varför skulle de stödja ytterligare en kommunistdiktatur som kanske också hade genomfört samma folkmord på alla oliktänkande? Dock åkte de heller inte ned och kämpade på fascisternas sida, eller hur?
Den svenska högern har genomgående valt att stå utanför andra länders konflikter även om de givetvis haft åsikter om dem. Detta räknas då av vänstern som stöd av någon märklig anledning?
formsvackan skrev:Egentligen spelar det mindre roll då min syn på förföljelse, tortyr och mördande av befolkningen inte påverkas av eventuella svenska sympatiyttringar för diktaturers styrelseskick. Det är lika j*vla illa oavsett kulör.
Exakt, så därför är dessa "sympatiyttringar" ganska meningslösa om man samtidigt stödjer förtryck som utförs av "den andra sidan" av den politiska skalan. Vänstern har alltid varit känd för att "protestera" mera, men då aldrig mot övergrepp i kommunistländer. När en kommunisttidning råkade skriva att Öst-Tyskland kanske inte var ett ideal-land så fick de en tillrättavisning av Ohly som menade att de gick högerns ärenden. Så "opartisk" var den svenska vänstern.
formsvackan skrev:Jag konstaterar dock att du i vanlig högerordning menar att förföljelse, tortyr och mord i högerdiktaturer enklast viftas bort med ett pekande åt vänster. Kanske du skulle kasta in en aning Nordkorea för att få litet mera studs i dina argument.
Nu tror jag att du läser lite illa?
Jag besvarade dina argument och det fanns inget om högerdiktatur för mig att bemöta?
formsvackan skrev: DirtyDog skrev:F.ö. gillade jag verkligen Ohly's kommentar efter sista valförlusten. Den säger ALLT om vänsterlogik!
"Nu får vi en politik där det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös."
Vad denna groda har med saken att göra begriper bara du och kanske någon fåntratt till som nöjer sig med att blunda och envist peka vänsterut. Menar du att detta ursäktar t.ex. Operation Condor ?
Ifall du hade läst tråden så hade du säkert förstått varför det kom med i mitt inlägg. Det hade dock inget samband med mitt svar till dig, det är helt riktigt.
Självklart anser jag med min kommentar att Ohly's groda ursäktar Operation Condor. Det begriper väl vilken intelligent människa som helst, eller kanske inte....?
Operation Condor kunde nog i mångas ögon ursäktas med ett lika grovt våld från revolutionära grupper i Syd-Amerika (det var ju inte direkt några fredsivrare med blommor i håret som de kämpade emot) men om detta är jag ännu inte tillräckligt insatt. Att försöka ta makten med våld brukar dock leda till uppoffringar och just detta har väl alltid varit vänsterns specialité?