Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Gandalf
DirtyDog
redalert
lazy
Sniperace
Infra
10 posters

Fy Farao för kaos i Egypten.

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Fy Farao för kaos i Egypten. - Sida 25 Empty Sv: Fy Farao för kaos i Egypten.

Inlägg  Sniperace 2014-03-05, 10:58

Dao skrev:
    Sniperace skrev:du visar din ohäljd eundran för islamistländer och kommunistländer, som ex kuba med dess fria demokratiska val osv...

du stöder Venezuela trots att denna visas som repressiv med dåligt demokratiindex ..... hybridregim långt nedanför egyptens

Så trots att jag riktat kritik mot dessa länder du nämner, och tydligt tagit avstånd från deras demokrati, gång efter gång - så hävdar du utan att skämmas att jag har "ohäljd eundran för islamistländer och kommunistländer"???

Sedan svarade du ÅTER inte ett skit på mina frågor!

Och ja - demokrati där inte alla makter i landet accepterar de demokratiska spelreglerna blir givetvis dåliga demokratier, det säger sig självt. Men jag stödjer de krafter som vill BYGGA UT demokratin, och du de som vill begränsa den!

Regeringen i Venezuela är VALD i fria val, med en fri massmedia och en fri opposition. Detta har ju liksom inte Egypten idag - och du tror på den utvecklingen.

Kan du nu svara på mina frågor?

Och ändå ligger Venezuela lågt i demokratiindexet, valken är kanske inte så fria som du vill påstå, ungefär som när du påstår att kuba har väldigt demokratiska val.
    Alla dina delar angående Venezuela är lögner

och dina värderingar ligger hela tiden på att vänster ellert islamism ALDRIG har fel hur de än gör, sedan ser du tiull oskyra extremisters ord om hur fina de är och håller med dessa, jág förstår att du gillar när det stiftas lagar där de sänker åldern till 12 för att tvångsgifta bort 12-åriga flickor och andra väldigt repressiva religiöst baserade lagar.

JAg förstår ditt gillande av lagar där det visas på at om folket inte förstår sitt bästa då ska de tvingas......
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2014-03-06, 01:46

Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Debatterar du Venezuela i denna tråd också?

Denna tråd handlar om Egypten. Tråden forumhögern helst vill glömma...

Vilken forumhöger?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2014-03-06, 13:39

Sniperace skrev:Och ändå ligger Venezuela lågt i demokratiindexet, valken är kanske inte så fria som du vill påstå, ungefär som när du påstår att kuba har väldigt demokratiska val.

och dina värderingar ligger hela tiden på att vänster ellert islamism ALDRIG har fel hur de än gör, sedan ser du tiull oskyra extremisters ord om hur fina de är och håller med dessa, jág förstår att du gillar när det stiftas lagar där de sänker åldern till 12 för att tvångsgifta bort 12-åriga flickor och andra väldigt repressiva religiöst baserade lagar.

JAg förstår ditt gillande av lagar där det visas på at om folket inte förstår sitt bästa då ska de tvingas......

Du kan inte skriva om verkligheten efter eget huvud, Sniper. Du kan skriva om mina åsikter här, men det har du alltid gjort - varpå ingen egentligen tar dig på allvar längre...

Och gillar man demokrati, så måste man acceptera att även andra än de du gillar vinner valen, annars stödjer du inte demokrati!!!

Av oss två är det enbart du som stödjer våld, och som inte vill att folket själva skall välja, så försök inte...

Senast ändrad av Dao den 2014-03-06, 13:44, ändrad totalt 2 gånger
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 13:41

R.O.F.L skrev:
    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Debatterar du Venezuela i denna tråd också?

Denna tråd handlar om Egypten. Tråden forumhögern helst vill glömma...

Vilken forumhöger?

Brukar ofta vara EXTREMT ÖVERTYDLIG genom att skriva "vissa inom", men missade detta denna gång. Givetvis högg du direkt...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2014-03-06, 14:54

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Och ändå ligger Venezuela lågt i demokratiindexet, valken är kanske inte så fria som du vill påstå, ungefär som när du påstår att kuba har väldigt demokratiska val.

Du kan inte skriva om verkligheten efter eget huvud, Sniper. Du kan skriva om mina åsikter här, men det har du alltid gjort - varpå ingen egentligen tar dig på allvar längre...

Och gillar man demokrati, så måste man acceptera att även andra än de du gillar vinner valen, annars stödjer du inte demokrati!!!

Av oss två är det enbart du som stödjer våld, och som inte vill att folket själva skall välja, så försök inte...

jasså, dedn som totalt fått ett atppat förtorende är DU, du har inga bundsförvanter här längre, den ende som evstöder dig är den hjärndöde INFRA Smile

DU har trots dina undaflykter klart visat var dina sympatier står, och det är så långt på vänstersidan du kan komma, och att du där stöder det tvång de står för, tvåldet mot oliktänkande för att skydda den rena läran osv osv.

att den sedan inte går ihop med din islamism är en helt annan sak som du inte lyckats förstå.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 15:48

Sniperace skrev:jasså, dedn som totalt fått ett atppat förtorende är DU, du har inga bundsförvanter här längre, den ende som evstöder dig är den hjärndöde INFRA Smile

DU har trots dina undaflykter klart visat var dina sympatier står, och det är så långt på vänstersidan du kan komma, och att du där stöder det tvång de står för, tvåldet mot oliktänkande för att skydda den rena läran osv osv.

att den sedan inte går ihop med din islamism är en helt annan sak som du inte lyckats förstå.

Ja, de flesta inom vänstern tröttnar snabbt här, det stämmer! Men jag är lite van att "debattera" med extremister och bland dem vara mot strömmen, så du behöver inte vara orolig! Smile

Och som vanligt är det lite svårt att ta dina fantasier på allvar, här.

Kan du svara på mina frågor nu?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2014-03-06, 16:02

Dao skrev:
    Sniperace skrev:jasså, dedn som totalt fått ett atppat förtorende är DU, du har inga bundsförvanter här längre, den ende som evstöder dig är den hjärndöde INFRA Smile

Ja, de flesta inom vänstern tröttnar snabbt här, det stämmer! Men jag är lite van att "debattera" med extremister och bland dem vara mot strömmen, så du behöver inte vara orolig! Smile

fantasierna är nog enbart dina extrfemvänsterutopier, och ja, du är nog van att debattera med dina vänsterextremsitvänner och islamistvänner där ni är överens Smile

vilka jävla frågor?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 16:09

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

fantasierna är nog enbart dina extrfemvänsterutopier, och ja, du är nog van att debattera med dina vänsterextremsitvänner och islamistvänner där ni är överens Smile

vilka jävla frågor?

Jag är inte som du, Sniper...

De frågor jag ställt i flera inlägg nu, som du valt att ignorera.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2014-03-06, 16:21

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

vilka jävla frågor?

Jag är inte som du, Sniper...

De frågor jag ställt i flera inlägg nu, som du valt att ignorera.

nej, du är ju inte det, hade många varit som du skulle världen levt under kommunist eller islamistdiktatur, och det är vi glada att slippa.

kanske borde du tänka över ditt liv och dina åsikter lite och upptäcka fasan i länder styrda som du vill, där oliktänkande förtrycks, försvinner spårlöst eller placeras i omskolningsläger osv...

Jag är väldigt tacksam att jag INTE är som du....

vilka frågor har jag valt att ignorera?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 16:47

Sniperace skrev:nej, du är ju inte det, hade många varit som du skulle världen levt under kommunist eller islamistdiktatur, och det är vi glada att slippa.

kanske borde du tänka över ditt liv och dina åsikter lite och upptäcka fasan i länder styrda som du vill, där oliktänkande förtrycks, försvinner spårlöst eller placeras i omskolningsläger osv...

Uppenbarligen representerar jag allt ont du känner till!

Och detta bara för att jag inte delar dina åsikter! Smile

En sann högerdemokrat! Very Happy

Orkar inte ta samma frågor igen. Du kommer antingen att ignorera dem eller ändra på innehållet... Har varit med ett tag...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2014-03-06, 16:54

Dao skrev:
    Sniperace skrev:nej, du är ju inte det, hade många varit som du skulle världen levt under kommunist eller islamistdiktatur, och det är vi glada att slippa.

Uppenbarligen representerar jag allt ont du känner till!

Och detta bara för att jag inte delar dina åsikter! Smile

En sann högerdemokrat! Very Happy

Orkar inte ta samma frågor igen. Du kommer antingen att ignorera dem eller ändra på innehållet... Har varit med ett tag...

Visst, du har ju gång på gång visat ditt fullständiga stöd för kommunismen och islamismen, så sjävfallet så delar jag inte dessa åsikter, du har visat dig representera allt som INTE är demokrati och frihet och försöker dölja det bak floskler och lögner uppbackade av vänsterextrema sidor och islamistiska sidor osv, visat dig stödja 12-årsfgräns för at få flickor bortgifta osv osv
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 17:49

Sniperace skrev:Visst, du har ju gång på gång visat ditt fullständiga stöd för kommunismen och islamismen, så sjävfallet så delar jag inte dessa åsikter, du har visat dig representera allt som INTE är demokrati och frihet och försöker dölja det bak floskler och lögner uppbackade av vänsterextrema sidor och islamistiska sidor osv, visat dig stödja 12-årsfgräns för at få flickor bortgifta osv osv

Nej, jag har aldrig visat något sådant. Däremot har ni HÄVDAT att jag visat detta, gång efter gång.

En enkel fråga: Hur kan du anse att en militärkupp mot en demokratiskt vald regering, begränsningar av massmedia och förbjudande av partier, vara demokratiskt? Eller "på väg till demokrati"?

Du stödjer nämligen detta, och jag vill bara veta varför?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2014-03-06, 18:30

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Visst, du har ju gång på gång visat ditt fullständiga stöd för kommunismen och islamismen, så sjävfallet så delar jag inte dessa åsikter, du har visat dig representera allt som INTE är demokrati och frihet och försöker dölja det bak floskler och lögner uppbackade av vänsterextrema sidor och islamistiska sidor osv, visat dig stödja 12-årsfgräns för at få flickor bortgifta osv osv

Nej, jag har aldrig visat något sådant. Däremot har ni HÄVDAT att jag visat detta, gång efter gång.

En enkel fråga: Hur kan du anse att en militärkupp mot en demokratiskt vald regering, begränsningar av massmedia och förbjudande av partier, vara demokratiskt? Eller "på väg till demokrati"?

Du stödjer nämligen detta, och jag vill bara veta varför?

JO, du har visat din förkärlek för kommunismen och islamismen.

Du bortser från allt i ditt glorifierande av antidemokratiska grupper som för in antidemokratiska lagar osv.

VAd gäller det egyptiska valet är det delade meningar om hur demokratiskt detta var, att utesluta en del ocvh vara hotande är inte särskilt demokratiskt enligt min åsikt.
    Men du som anser kubas val vara så väldigt demokratiska har nog inte mycket av den demokratiska världen med dig i detta
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 19:16

Sniperace skrev:JO, du har visat din förkärlek för kommunismen och islamismen.

Du bortser från allt i ditt glorifierande av antidemokratiska grupper som för in antidemokratiska lagar osv.

VAd gäller det egyptiska valet är det delade meningar om hur demokratiskt detta var, att utesluta en del ocvh vara hotande är inte särskilt demokratiskt enligt min åsikt.
    Men du som anser kubas val vara så väldigt demokratiska har nog inte mycket av den demokratiska världen med dig i detta

Kan du inte sluta upp med att blanda ihop dina fantasier om mina åsikter, från de åsikter jag beskriver. Det blir en ganska fånig avveckling av alla trådar när du håller på så.

Vilka antidemokratiska grupper och lagar är det jag "glorifierar"?

Valen i Egypten var inte optimala, vilket var dels ganska naturligt, men också på grund av att den då styrande makten - dina älskade militärer - faktiskt valde att organisera valet så som de gjorde.

Blanda inte in Kuba igen. Du har redan snurrat till det tillräckligt...
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2014-03-06, 20:43

Dao skrev:

Kan du inte sluta upp med att blanda ihop dina fantasier om mina åsikter, från de åsikter jag beskriver. Det blir en ganska fånig avveckling av alla trådar när du håller på så.

Valen i Egypten var inte optimala, vilket var dels ganska naturligt, men också på grund av att den då styrande makten - dina älskade militärer - faktiskt valde att organisera valet så som de gjorde.

Nordkorea då?  Laughing 
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2014-03-06, 20:53

Dao skrev:

så de var inte demokratiska pga militären?
    var det de som förbjöd vissa att delta, var det de som hotade och utförde våldsdåd?
    knappast, det var de du håller på min käre daore.

och nej, det är inga fantasier om dig, det äre åsikter DU klart uppvisat på forumet
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 21:13

Sniperace skrev:så de var inte demokratiska pga militären?
    var det de som förbjöd vissa att delta, var det de som hotade och utförde våldsdåd?
    knappast, det var de du håller på min käre daore.

och nej, det är inga fantasier om dig, det äre åsikter DU klart uppvisat på forumet

De senaste egyptiska valen var tillräckligt fria för att valresultatet skall accepteras och respekteras. Och ja - det var militären och mubarakanhängare som stod för det mesta av våldet före och under valet.

Vilka håller jag på då?

Hade jag varit egypter hade jag INTE röstat på de som vann. Det som skiljer dig från mig är att jag respekterade valet. Jag gillade inte heller mycket som den regeringen diskuterade eller bestämde, men hade förtroende nog att se att de troligen skulle förlora nästa val med det som de då lade fram.

Demokrati kallas det. Slå gärna upp det i wikipedia eller nått.

Du, å andra sidan, hurrade när det genomfördes en militärkupp, med massor av dödade som resultat, sedan har du accepterat allt mer begränsningar av yttrande- och åsiktsfriheten, begränsningar för massmedia och ännu fler massakrer.

Så - det är nog ganska klart att du fantiserar ihop det mesta av det du hävdar om mig!

Däremot vet jag vad islamism är, och du fortsätter att hävda något helt annat. I Svensk media har de många gånger gjort så också, och det är olyckligt - när omogna och fördomsfulla människor som du ser det och får vatten på er kvarn. Massmedia börjar dock bättra sig...

Du är kvar i din fantasivärld...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 21:20

Här är vad den "extrema kommunist/islamisttidningen" SvD skrev om valet i Egypten när Mursi vann:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/mursi-vann-valet-i-egypten_7299425.svd

"...via Twitter, från svenske utrikesministern Carl Bildt:

”Gratulationer till Muhammad Mursi som blivit vald till Egyptens president. Han måste nu bli alla egyptiers president.”"

"Vita huset konstaterar att presidentvalet är en ”milstolpe” på Egyptens väg mot att bli en demokrati, uppger Reuters."

"...Israels premiärminister Benjamin Netanyahu meddelar att landet respekterar den demokratiska processen och valresultatet i Egypten." Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2014-03-06, 21:56

Dao skrev:Här är vad den "extrema kommunist/islamisttidningen" SvD skrev om valet i Egypten när Mursi vann:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/mursi-vann-valet-i-egypten_7299425.svd

"...via Twitter, från svenske utrikesministern Carl Bildt:

”Gratulationer till Muhammad Mursi som blivit vald till Egyptens president. Han måste nu bli alla egyptiers president.”"

"Vita huset konstaterar att presidentvalet är en ”milstolpe” på Egyptens väg mot att bli en demokrati, uppger Reuters."

"...Israels premiärminister Benjamin Netanyahu meddelar att landet respekterar den demokratiska processen och valresultatet i Egypten." Very Happy

I valet stod Muhammad Mursi, som var Muslimska brödraskapets kandidat, mot förre premiärministern Ahmed Shafiq. Enligt valkommissionen fick Muhammad Mursi 51,73 procent av rösterna. Valdeltagandet i den andra omgången i presidentvalet i Egypten var omkring 51 procent, uppger kommissionen.

Cairo: The United States, which provides vast military aid to Egypt, welcomed the Egyptian result but made it clear it expected Mursi to ensure stability and not to veer to extremes.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu said that his country respects the democratic election of Mursi as Egypt’s president and wants to cooperate with his future government in Cairo.

"Israel values the democratic process in Egypt and respects the results of the presidential election, his office said in a statement. Israel hopes to continue cooperation with the Egyptian government on the basis of the peace treaty."

C.B menade samma sak om du hade fortsatt hans citat på twitter.

Hur det gick med alltihop vet vi redan, eller hur?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2014-03-06, 22:04

Nu är ju inte allt nattsvart i Egypten trots att Dao gör sitt bästa för att hävda det, en otroligt glad nyhet!   cheers 

Middle East
    Egypt police get 10 years for killing blogger
    Two police officers found guilty of killing that was one of the incidents that provoked uprising against Hosni Mubarak.

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/03/egypt-police-get-10-years-killing-blogger-201433104449143778.html

10 år kan ses som lite men det är otroligt mycket i ett land som Egypten där polis/militär oftast inte ens blir åtalade.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 22:22

lazy skrev:Hur det gick med alltihop vet vi redan, eller hur?[/font]

Ja, en blodig militärkupp avsatte en demokratisk vald regering, och nu är demokratin långt bort i det landet!

Och ni gillar detta!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 22:25

lazy skrev:Nu är ju inte allt nattsvart i Egypten trots att Dao gör sitt bästa för att hävda det, en otroligt glad nyhet!

Var har jag hävdat att det är nattsvart i Egypten?

Hur kan detta rättfärdiga de mordorgier som regimen gjort, och de fängslade journalisterna?

Det är liksom ALDRIG svart eller vitt - någonstans. Det har hela tiden varit mitt grundbudskap...
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2014-03-06, 22:49

Grattis Muhammed Mursi, snart väntar galgen.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2014-03-06, 22:54

lazy skrev:Nu är ju inte allt nattsvart i Egypten trots att Dao gör sitt bästa för att hävda det, en otroligt glad nyhet!   cheers 

Middle East
    Two police officers found guilty of killing that was one of the incidents that provoked uprising against Hosni Mubarak.

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2014/03/egypt-police-get-10-years-killing-blogger-201433104449143778.html

10 år kan ses som lite men det är otroligt mycket i ett land som Egypten där polis/militär oftast inte ens blir åtalade.

Tahrirtorget är tomt, folk är ganska nöjda med att det blir nyval inom kort.
    Denna gång finns flera att välja på. Senaste valet var en fars där diktatur stod mot islamska lagar.
    Man är på rätt väg genom att ha bannlyst MB och deras smutsiga lakejer som skapar sekterism och anarki.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2014-03-06, 22:57

R.O.F.L skrev:
    lazy skrev:Nu är ju inte allt nattsvart i Egypten trots att Dao gör sitt bästa för att hävda det, en otroligt glad nyhet!   cheers 

Middle East

Tahrirtorget är tomt, folk är ganska nöjda med att det blir nyval inom kort.
    Denna gång finns flera att välja på. Senaste valet var en fars där diktatur stod mot islamska lagar.
    Man är på rätt väg genom att ha bannlyst MB och deras smutsiga lakejer som skapar sekterism och anarki.

Jösses...

Du vet vad "folket" vill, gissar jag..!?

Kanske de är nöjda med ofri press och riggade val - som ni verkar föredra..?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 00:53