Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok.
+5
berralarzon
ericTheDog
Susz X
lazy
Infra
9 posters
Grattis Tunisien!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 2
Sv: Grattis Tunisien!
Synd att du inte tyckte samma sak när det gällde Iran.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 3
Ja - men Iran har ju folkstyre med fria val och är en fristad för flest judar utanför israel. Jag är lika förundrad som du över detta sista men inför rena fakta måste man böja sig.
- Inlägg 4
Och du tror att judar i Iran har det jättebra?
News for you, det har de inte, de har det lika dåligt som alla i Iran
som längtar efter Demokrati, Rättvisa och Jämlikhet.
- Inlägg 5
lazy skrev:Och du tror att judar i Iran har det jättebra?
Varför åker de inte hem till Ryssland eller Spanien, då? De kom ju till Iran av fri vilja?
- Inlägg 6
Infra skrev:lazy skrev:Och du tror att judar i Iran har det jättebra?
Varför åker de inte hem till Ryssland eller Spanien, då? De kom ju till Iran av fri vilja?
Eller varför inte Tyskland, Polen som Helen Thomas föreslog?
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 7
Infra skrev:Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok.
Instämmer till fullo!
En bra länk :
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4293734
"– Det känns som när Berlinmuren föll. Det finns ingen jämförelse, det här är Berlinmuren i Mellanöstern som faller och jag tror att det här kommer att fortsätta i Mellanöstern. Man gör sig av med alla diktatorer och förtryckare, säger Faysal Eladhari."
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 8
Susz X skrev:Infra skrev:Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok.
Instämmer till fullo!
En bra länk :
"– Det känns som när Berlinmuren föll. Det finns ingen jämförelse, det här är Berlinmuren i Mellanöstern som faller och jag tror att det här kommer att fortsätta i Mellanöstern. Man gör sig av med alla diktatorer och förtryckare, säger Faysal Eladhari."
Du menar således att Lars Ohly nu gråter?
- Inlägg 9
– Det känns som när Berlinmuren föll. Det finns ingen jämförelse, det här är Berlinmuren i Mellanöstern som faller och jag tror att det här kommer att fortsätta i Mellanöstern. Man gör sig av med alla diktatorer och förtryckare, säger FAaysal Eladhari.
Är du säker på att du tycker om det här?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 10
ericTheDog skrev:Susz X skrev:Infra skrev:Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok.
Instämmer till fullo!
En bra länk :
Snälla dåre (nu är jag snäll) låt dom som fattar skriva inlägg inte du m.a.o.
//berra
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 11
Äntligen
""Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok."""
Äntligen,,, tre rader förstånd som Jag helhjärtat stöder!
Äntligen,,, tre rader förstånd som Jag helhjärtat stöder!
- Inlägg 12
PE Dal skrev:""Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok."""
Äntligen,,, två rader förstånd som Jag helhjärtat stöder!
- Inlägg 13
[quote="PE Dal"][quote="PE Dal"]""Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok."""
Äntligen två rader förstånd som Jag helhjärtat stöder.
Äntligen två rader förstånd som Jag helhjärtat stöder.
- Inlägg 14
[quote="PE Dal"][quote="PE Dal"]
PE Dal skrev:""Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok."""
Äntligen,,, två rader förstånd som Jag helhjärtat stöder.
- Inlägg 15
[quote="PE Dal"][quote="PE Dal"][quote="PE Dal"][quote="PE Dal"]""Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok."""
- Inlägg 16
""Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok.""
[/quote]
[/quote]
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 17
berralarzon skrev:ericTheDog skrev:Susz X skrev:Infra skrev:Grattis till Tunisien som kastat diktaturen över ända i en revolution. Låt Tunisien bli till förebild för miljoner och åter miljoner frihets- och demokratiälskande folk i arabvärlden som lever under diktaturens ok.
Instämmer till fullo!
En bra länk :
Snälla dåre (nu är jag snäll) låt dom som fattar skriva inlägg inte du m.a.o.
//berra
Grät Lars Ohly när Berlinmuren föll?
- Inlägg 18
Torra ögon
"""Grät Lars Ohly när Berlinmuren föll?"""
Nej,,,tårarna tog slut redan när misstanken om detta scenario anades!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 19
Iran
Ja - men Iran har ju folkstyre med fria val
Förutom i de fall där man skjuter människor som protesterar mot regimen. Eller hänger de i ett anonymt fängelse.
Förutom i de fall där man skjuter människor som protesterar mot regimen. Eller hänger de i ett anonymt fängelse.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 20
och nu ser vi baksidan av revolution, varför ska sådant alltid ske vid maktskiften eller katastrofsituationer?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8417507.ab
VAd är det för människor som gör sådant? högertrupper?
vänstertrupper, eller har det kanske inte alls med politisk ståndpunkt att göra?
Jag tror det senare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8417507.ab
VAd är det för människor som gör sådant? högertrupper?
vänstertrupper, eller har det kanske inte alls med politisk ståndpunkt att göra?
Jag tror det senare
- Inlägg 21
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8419408.ab
Ett praktexempel på puckade licensierade skyttar. Vad kan man vänta sig om man som utlänning springer runt med vapen i en nordafrikansk huvudstad mitt under brinnande revolutuion?
Tung skugga faller också över researrangören. Det här var ju känt flera dar innan svenskarna kom dit.
Kanske dömmer jag för hårt men jag fattar inte hur knäpp man får bli.
Ett praktexempel på puckade licensierade skyttar. Vad kan man vänta sig om man som utlänning springer runt med vapen i en nordafrikansk huvudstad mitt under brinnande revolutuion?
Tung skugga faller också över researrangören. Det här var ju känt flera dar innan svenskarna kom dit.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 22
Infra skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8419408.ab
Var skulle de gjortr av vapnen?
lämnat dem till folket?
eller anslutit till dem och skjutit på polis eller militär?
Nej, de gjorde vad de skulle göra enligt alla regler, och de som angrep dem bad om URSÄKT för sitt misstag.
Och dessa jägare såg till att ingen obehörig tog och använde deras vapen, men din önska hade väl varit att de skulle använts för att döda människor eller hur?
- Inlägg 23
Undrar om det är Egyptens tur nu, i Jordanien har det varit många
demonstrationer men inga självbränningar (än så länge.)
vikno.eu
demonstrationer men inga självbränningar (än så länge.)
vikno.eu
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 24
Undrar när det är Kubas tur?
- Inlägg 25
R.O.F.L skrev:Undrar när det är Kubas tur?
Med tanke på Hugo Chavez&co:s flirt med Iran så kanske det aldrig blir
Kubas tur om inte de flesta i arabvärlden säger nej nu.