Dao skrev:Secrist skrev:Just DETTA inslaget har jag ingen aning om, och bryr mig inte heller - av den nämnda anledningen!
När vi förkastar Daos källor så börjar han direkt raljera om kritisk källgranskning och hur närmast övermänskligt bra han är på det och hur kassa alla andra är. Självinsikten verkar det dessvärre vara sämre ställt med.
Öhh... Du kanske inte läste ordentligt, Secrist. Memri har blivit påkommet MASSOR AV GÅNGER om att direkt ljuga i sina "översättningar". Detta gör att deras TROVÄRDIGHET sjunker drastiskt - speciellt när det handlar om arabländerna.
Detta till skillnad från när NI väljer att dissa källor, bara för att det kommer från personer eller organisationer ni inte gillar!
Det är liksom STOR skillnad!!!
Så där har du självinsikten, samt YTTERLIGARE lite undervisning i hur källkritik fungerar!
Hade de inte inte medvetet ljugit så ofta som de gjort, Memri, så hade jag givetvis varit mer öppen för att ta deras uppgifter utifrån nästa steg för källkritiken - att studera hur de resonerar, vilka källor de använder och om dessa stämmer med vad de utanonserar.
Men nu spelar det ingen roll, eftersom man vet att de ofta ljuger!
Och det gör inte vissa av dina råkommunistiska länkar som du lägger upp ibland?