DirtyDog skrev:Kan bara hålla med om det sistnämnda.RedMentalCase skrev:Stor underhållning från dumklanen dd foliet och sip, läs här:
På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "IP-nummer är personuppgifter".
Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att betrakta som personuppgifter".
Om de VORE personuppgifter så skulle man ju inte behöva BETRAKTA dem som det? (dd)
När man juridiskt påstår att det är att betrakta som, så innebär det att det är, förutom i vissa specifika fall, som exempelvis då en ipadress hamnar på ett internetcafe, då fattar ju en dumskalle, ( inte dd foliet och sip) att en ipadress INTE är en personuppgift, därav den juridiska skrivningen " betraktas som" , då man måste gardera sig mot just slika fall.
Träffar ipadressen ett privat hem så är det en personuppgift, fattar ni inte det dumskallar?
Jisses, vilka nötter vi har på detta forum.
Det som juristerna kom fram till var väl att APB's behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter?
Om jag lägger upp ett register över vilka här som är idioter (ja, du kvalificerar dig emellanåt) så är det säkert att likställa med nån sorts åsiktsregistrering varpå jurister kan hävda att min behandling av andras åsikter är att betrakta som personuppgifter.
Nu är detta förvisso inte sant eftersom vilken idiot som helst begriper att lagring av åsikter endast kan betraktas som åsiktsregistrering ifall det går att koppla åsikterna till individer i mitt register. Finns det ingen sådan koppling så är varken uppgifter om åsikt, ras, kön eller ålder några personuppgifter.
Om jag nu vänder mig till en operatör för att få ut......(ja, du kanske kan gissa?)........personuppgifter på de på mitt forum som har vissa åsikter så blir plötsligt all min information att BETRAKTA som personuppgifter nu när de kombineras med RIKTIGA personuppgifter.
Antingen så ÄR ett ip-nummer en personuppgift eller så är det INTE det. Är detta verkligen så svårt att förstå.
Du kan aldrig vet ifall det är jag, min inneboende, nån kompis eller nån av mina grannar som använder ett ip-nummer i mitt trådlösa nätverk.
Ett ip-nummer kan ALDRIG identifiera en fysisk person. BEGRIP!!!!!!
Ja jisses, du läste inte den länk jag bifogade som visar på vad som gäller? Det står svart på vitt.
Vad du sitter och spekulerar om intresserar inte mig, eller vårt juridiska system.
Tror du att dina sagor påverkar våra lagar?
Inbillar du dig att våra lagstiftare eller våra lagexekuterare sitter och påverkas av ditt fabulerande och "BEGRIP" lol Du är en pajas.