Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Sniperace
lazy
Infra
SiP
Dao
DMustaine
Vercingetorix
R.O.F.L
Secrist
ericTheDog
F.I.S.T
formsvackan
redalert
Redvictory
RedMentalCase
Regndrottning
RedCloud
21 posters

Raka rör.....

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Raka rör..... - Sida 10 Empty Sv: Raka rör.....

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-25, 18:45

DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Stor underhållning från dumklanen dd foliet och sip, läs här:

På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "IP-nummer är personuppgifter".
    Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att betrakta som personuppgifter".
    Om de VORE personuppgifter så skulle man ju inte behöva BETRAKTA dem som det?
    (dd)

När man juridiskt påstår att det är att betrakta som, så innebär det att det är, förutom i vissa specifika fall, som exempelvis då en ipadress hamnar på ett internetcafe, då fattar ju en dumskalle, ( inte dd foliet och sip) att en ipadress INTE är en personuppgift, därav den juridiska skrivningen " betraktas som" , då man måste gardera sig mot just slika fall.
    Träffar ipadressen ett privat hem så är det en personuppgift, fattar ni inte det dumskallar?

Jisses, vilka nötter vi har på detta forum.Smile
    Kan bara hålla med om det sistnämnda. Wink

Det som juristerna kom fram till var väl att APB's behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter?
    Om jag lägger upp ett register över vilka här som är idioter (ja, du kvalificerar dig emellanåt) så är det säkert att likställa med nån sorts åsiktsregistrering varpå jurister kan hävda att min behandling av andras åsikter är att betrakta som personuppgifter.

Nu är detta förvisso inte sant eftersom vilken idiot som helst begriper att lagring av åsikter endast kan betraktas som åsiktsregistrering ifall det går att koppla åsikterna till individer i mitt register. Finns det ingen sådan koppling så är varken uppgifter om åsikt, ras, kön eller ålder några personuppgifter.
    Om jag nu vänder mig till en operatör för att få ut......(ja, du kanske kan gissa?)........personuppgifter på de på mitt forum som har vissa åsikter så blir plötsligt all min information att BETRAKTA som personuppgifter nu när de kombineras med RIKTIGA personuppgifter.

Antingen så ÄR ett ip-nummer en personuppgift eller så är det INTE det. Är detta verkligen så svårt att förstå. Rolling Eyes

Du kan aldrig vet ifall det är jag, min inneboende, nån kompis eller nån av mina grannar som använder ett ip-nummer i mitt trådlösa nätverk.
    Ett ip-nummer kan ALDRIG identifiera en fysisk person. BEGRIP!!!!!!

Ja jisses, du läste inte den länk jag bifogade som visar på vad som gäller? Det står svart på vitt.
    Vad du sitter och spekulerar om intresserar inte mig, eller vårt juridiska system.
    Tror du att dina sagor påverkar våra lagar?
    Inbillar du dig att våra lagstiftare eller våra lagexekuterare sitter och påverkas av ditt fabulerande och "BEGRIP" lol Du är en pajas.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 18:50

RedMentalCase skrev:
    DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Stor underhållning från dumklanen dd foliet och sip, läs här:

På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "IP-nummer är personuppgifter".
    Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att betrakta som personuppgifter".
    (dd)

När man juridiskt påstår att det är att betrakta som, så innebär det att det är, förutom i vissa specifika fall, som exempelvis då en ipadress hamnar på ett internetcafe, då fattar ju en dumskalle, ( inte dd foliet och sip) att en ipadress INTE är en personuppgift, därav den juridiska skrivningen " betraktas som" , då man måste gardera sig mot just slika fall.
    Träffar ipadressen ett privat hem så är det en personuppgift, fattar ni inte det dumskallar?

Det som juristerna kom fram till var väl att APB's behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter?
    Om jag lägger upp ett register över vilka här som är idioter (ja, du kvalificerar dig emellanåt) så är det säkert att likställa med nån sorts åsiktsregistrering varpå jurister kan hävda att min behandling av andras åsikter är att betrakta som personuppgifter.

Nu är detta förvisso inte sant eftersom vilken idiot som helst begriper att lagring av åsikter endast kan betraktas som åsiktsregistrering ifall det går att koppla åsikterna till individer i mitt register. Finns det ingen sådan koppling så är varken uppgifter om åsikt, ras, kön eller ålder några personuppgifter.
    Om jag nu vänder mig till en operatör för att få ut......(ja, du kanske kan gissa?)........personuppgifter på de på mitt forum som har vissa åsikter så blir plötsligt all min information att BETRAKTA som personuppgifter nu när de kombineras med RIKTIGA personuppgifter.

Antingen så ÄR ett ip-nummer en personuppgift eller så är det INTE det. Är detta verkligen så svårt att förstå. Rolling Eyes

Du kan aldrig vet ifall det är jag, min inneboende, nån kompis eller nån av mina grannar som använder ett ip-nummer i mitt trådlösa nätverk.

Ja jisses, du läste inte den länk jag bifogade som visar på vad som gäller? Det står svart på vitt.
    Vad du sitter och spekulerar om intresserar inte mig, eller vårt juridiska system.
    Jag citerade HELA ditt inlägg. Ser du någon länk?

Det vi andra har diskuterat är tolkningen av texten hos Datainspektionen. Vilken text diskuterar du?

Formsvackan är en intelligent person som tyvärr ofta har idiotiska åsikter. Du är hans motsats. Fundera på det en stund! Twisted Evil
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 19:02

SiP skrev:Ganska så glasklar sammanfattning av det hela, dock ett litet fel, jag skrev att jag aldrig sett att Secrist sagt sig vara SD:are som RC bl.a. påstår, DD skriver att jag aldrig sett Secrist hylla SD...
    Men vafaan!

Jag kan väl inte ha gjort fel???

Hmmm, vi skyller det på Israel och USA som vänstern gör om allt. Embarassed

Du kanske skulle ha en sån här knapp?
    Raka rör..... - Sida 10 2cp5bgh
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-11-25, 19:04

DirtyDog skrev:Nu har du heller inte påstått att du haft adressen 90.229.166.236 så länge, men om du gör det....så kan jag inte påstå att jag riskerar att få en lagerkrans runt halsen ifall jag besöker din hemstad. Wink
    Jag är medveten om att min andra redovisade adress pekar på Mora. Det är dock fel, tack och lov Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-11-25, 19:31

DirtyDog skrev:Formsvackan är en intelligent person som tyvärr ofta har idiotiska åsikter. Du är hans motsats. Fundera på det en stund! Twisted Evil
    Vem som är kallad att definiera idioti kan vi alla kanske också fundera över Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-25, 20:02

DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:
    DirtyDog skrev:

(dd)

Jag citerade HELA ditt inlägg. Ser du någon länk?

Det vi andra har diskuterat är tolkningen av texten hos Datainspektionen. Vilken text diskuterar du?

Formsvackan är en intelligent person som tyvärr ofta har idiotiska åsikter. Du är hans motsats. Fundera på det en stund! Twisted Evil

Om du skulle ge dig i i denna diskussion så är det ditt ansvar att se vad som postats tidigare i denna tråd, det finns en länk.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-11-25, 20:22

DirtyDog skrev:
    SiP skrev:Ganska så glasklar sammanfattning av det hela, dock ett litet fel, jag skrev att jag aldrig sett att Secrist sagt sig vara SD:are som RC bl.a. påstår, DD skriver att jag aldrig sett Secrist hylla SD...
    Men vafaan!

Jag kan väl inte ha gjort fel???

Hmmm, vi skyller det på Israel och USA som vänstern gör om allt. Embarassed

Du kanske skulle ha en sån här knapp?
    Raka rör..... - Sida 10 2cp5bgh

Hahaha, det är en tolkningsfråga, men jag skyller nog hellre på någon annan än Israel och USA, så fruktansvärt tröttsamt att stenkastervänstern bara ser de möjligheterna som "fel"..

Vad mig anbelangar så får man gärna röra en sverigedemokrat, så länge det inte är våld eller hot inblandat..
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-11-25, 20:48

Har efter en stund tragglat mig igenom dd's ordbajseri. Det mesta han skriver är trams. Sen lite oförskämdheter kryddat med bristande förstånd. Väljer att bemöta ett par punkter:

1. Skulle jag ha angripit sippan när jag bad henne fundera över fler än sd's yttrandefrihet? Detta såg jag som en vänlig uppmaning.

2. AFA och andra extremister tänker inte jag försvara.

3. Media finns inte till för att bejaka vare sig sd's eller andra partiers intressen.

4. Gällande IP och personuppgift, se RMC's inlägg. De är korrekta.

F.ö anser jag dd vara forumets mest otrevlige debattör.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-11-25, 20:49

SiP skrev:Hahaha, det är en tolkningsfråga, men jag skyller nog hellre på någon annan än Israel och USA, så fruktansvärt tröttsamt att stenkastervänstern bara ser de möjligheterna som "fel"..

Vad mig anbelangar så får man gärna röra en sverigedemokrat, så länge det inte är våld eller hot inblandat..

Grejen är väl den att man skall anklaga de parter som agerat fel, oavsett vilka de är. Är det USA eller Israel, så skall man givetvis kritisera dem, såväl som andra.

Det är inte så svårt som det kan verka...
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-11-25, 20:57

Dao skrev:
    SiP skrev:Hahaha, det är en tolkningsfråga, men jag skyller nog hellre på någon annan än Israel och USA, så fruktansvärt tröttsamt att stenkastervänstern bara ser de möjligheterna som "fel"..

Grejen är väl den att man skall anklaga de parter som agerat fel, oavsett vilka de är. Är det USA eller Israel, så skall man givetvis kritisera dem, såväl som andra.

Konstigt, på dig/er så verkar det vara det enda som existerar som "fel"..
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 21:02

RedMentalCase skrev:Om du skulle ge dig i i denna diskussion så är det ditt ansvar att se vad som postats tidigare i denna tråd, det finns en länk.
    Ja, det finns MÅNGA länkar i denna diskussion och jag antog att du syftade på Datainspektionen och den ger dig endast rätt i rubriken på dess sida. En rubrik som inte stämmer överens med innehållet i texten under är ett mycket dåligt exempel på att du har rätt vilket jag även argumenterade för när jag förklarade VARFÖR rubriken var fel.

Med samma logik blir ju idiotiska inlägg en personuppgift eftersom de så tydligt identifierar dig?

Visst STÅR det väl i KLARTEXT på sidan att det är APB's BEHANDLING av ip-nummer som gör att de är att betrakta som personuppgifter?
    På samma sätt skulle det kunnat stå att APB's behandling av ÅSIKTER skulle få dem att betraktas som personuppgifter?

Alltså, är ÅSIKTER personuppgifter?

Ja, men endast ifall de LAGRAS tillsammans med uppgifter som identifierar den fysiska person som HAR åsikten.

Att generellt kalla åsikter eller ip-adresser för personuppgifter är alltså helt FEL!!!
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2012-11-25, 21:31

DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Om du skulle ge dig i i denna diskussion så är det ditt ansvar att se vad som postats tidigare i denna tråd, det finns en länk.
    Ja, det finns MÅNGA länkar i denna diskussion och jag antog att du syftade på Datainspektionen och den ger dig endast rätt i rubriken på dess sida. En rubrik som inte stämmer överens med innehållet i texten under är ett mycket dåligt exempel på att du har rätt vilket jag även argumenterade för när jag förklarade VARFÖR rubriken var fel.

Med samma logik blir ju idiotiska inlägg en personuppgift eftersom de så tydligt identifierar dig?

Visst STÅR det väl i KLARTEXT på sidan att det är APB's BEHANDLING av ip-nummer som gör att de är att betrakta som personuppgifter?
    På samma sätt skulle det kunnat stå att APB's behandling av ÅSIKTER skulle få dem att betraktas som personuppgifter?

Ja, men endast ifall de LAGRAS tillsammans med uppgifter som identifierar den fysiska person som HAR åsikten.

Att generellt kalla åsikter eller ip-adresser för personuppgifter är alltså helt FEL!!!

Smile
    //Niklas
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-25, 22:02

DirtyDog skrev:

Idiot.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-11-25, 22:13

SiP skrev:
    Dao skrev:

Konstigt, på dig/er så verkar det vara det enda som existerar som "fel"..

Klart du tycker det verkar så!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 22:29

ericTheDog skrev:Har efter en stund tragglat mig igenom dd's ordbajseri. Det mesta han skriver är trams. Sen lite oförskämdheter kryddat med bristande förstånd.
    Det mesta i mitt inlägg var väl direkta citat? Du påstod dig ha blivit felciterad och menade att det bevisade min idioti. Nu väntar vi givetvis alla på att du skall bevisa ditt påstående. För det är väl inte så att du har fel IGEN? Rolling Eyes
    ericTheDog skrev:1. Skulle jag ha angripit sippan när jag bad henne fundera över fler än sd's yttrandefrihet? Detta såg jag som en vänlig uppmaning.
    Sip hade nog inte funderat över specifikt SD's rätt till yttrandefrihet. Han påstod endast att Secrist försvarade den och att det var demokratiskt riktigt. Om du anser att andra partiers rätt att yttra sig har varit lika utsatt som SD's så får du nog ta och koppla in hjärnan en stund. Detta är inget angrepp utan endast "en vänlig uppmaning".
    ericTheDog skrev:2. AFA och andra extremister tänker inte jag försvara.
    Och vem har uppmanat dig till det? Rolling Eyes
    ericTheDog skrev:3. Media finns inte till för att bejaka vare sig sd's eller andra partiers intressen.
    Nej, det har ingen väl påstått även om det ibland står klart att så är fallet? Du menar kanske att Göran Greider är helt opolitisk på sina ledarsidor? Twisted Evil
    ericTheDog skrev:4. Gällande IP och personuppgift, se RMC's inlägg. De är korrekta.
    Eller hur? bounce bounce bounce bounce bounce
    ericTheDog skrev:F.ö anser jag dd vara forumets mest otrevlige debattör.
    Intresseklubben noterar flitigt! Sleep
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 22:35

ericTheDog skrev:Idiot.
    Tackar för dina "vänliga" ord! jocolor

Lite kort som argument, men det beskriver väl tydligt hur det står till med argumenten. rabbit
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2012-11-25, 22:38

DirtyDog skrev:
    ericTheDog skrev:Idiot.
    Tackar för dina "vänliga" ord! jocolor

Lite kort som argument, men det beskriver väl tydligt hur det står till med argumenten. rabbit

eTd vill ju inte ens vara här så.. rmc är ett fuck up.
    //Niklas
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-11-25, 22:51

ericTheDog skrev:Har efter en stund tragglat mig igenom dd's ordbajseri. Det mesta han skriver är trams. Sen lite oförskämdheter kryddat med bristande förstånd. Väljer att bemöta ett par punkter:

1. Skulle jag ha angripit sippan när jag bad henne fundera över fler än sd's yttrandefrihet? Detta såg jag som en vänlig uppmaning.

3. Media finns inte till för att bejaka vare sig sd's eller andra partiers intressen.

Kallas han inte för Big Dick? Laughing

Undrar varför? Laughing
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-11-25, 23:10

RedclownIII skrev:
    ericTheDog skrev:Har efter en stund tragglat mig igenom dd's ordbajseri. Det mesta han skriver är trams. Sen lite oförskämdheter kryddat med bristande förstånd. Väljer att bemöta ett par punkter:

Undrar varför? Laughing

Kan jag bara skriva under på! Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 23:43

redalert skrev:
    RedclownIII skrev:

Undrar varför? Laughing

Kan jag bara skriva under på! Laughing
    Har du sett den? Shocked
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-26, 00:08

DirtyDog skrev:

Du inbillar dig ha rätt, men svensk lag är fel?? lol.
    Men vad är detta för trams, är sippan du och foliet i hårdträning för tomtarnas vaktparad??
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-26, 00:54

RedMentalCase skrev:Du inbillar dig ha rätt, men svensk lag är fel?? lol.
    Det skrev jag inte. Kan du visa på ett stycke i lagen som menar att ip-adresser är identitetshandlingar? bounce bounce bounce bounce bounce
    Det enda som du har presenterat hittills är en text hos Datainspektionen som motsäger ditt påstående. Dock så är rubriken felaktig vilket är samma sorts misstag som att de skriver ip-nummer istället för ip-adresser kan man förmoda? Laughing
    RedMentalCase skrev:Men vad är detta för trams, är sippan du och foliet i hårdträning för tomtarnas vaktparad??
    Ja, du (med dina olika Red-nick) och lill-Erik klarar ju inte att hålla takten och fick väl sparken?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-26, 01:42

DirtyDog skrev:
    Du påstod dig ha blivit felciterad

Nej. Men när jag citerade en extern skribent så gjorde du dennes ord till mina. Det verkar helt enkelt som att du gärna kallar folk för en massa saker, men själv vet du inte ens vad du citerar.

och menade att det bevisade min idioti.

Den bevisar du alldeles själv. Ideligen.

Nu väntar vi givetvis alla på att du skall bevisa ditt påstående.

Det är redan bevisat.

ericTheDog skrev:1. Skulle jag ha angripit sippan när jag bad henne fundera över fler än sd's yttrandefrihet? Detta såg jag som en vänlig uppmaning.
    Sip hade nog inte funderat

sippan är inte kapabel att fundera

Om du anser att andra partiers rätt att yttra sig har varit lika utsatt som SD's.

Gapskratt. Skulle sd's rätt att yttra sig vara hotad? De står ju för f-n i tv och sprider sitt budskap, när de inte springer runt på stan och kallar unga kvinnor för horor. Men som sagt, något angrepp mot sippan var det aldrig frågan om, och där föll i princip hela din visserligen obefintliga argumentation.

Och vem har uppmanat dig till det?

Har någon uppmanat mig till det?

Du menar kanske att Göran Greider är helt opolitisk på sina ledarsidor?

Det är din fulla rätt att spekulera om det. Det är dock fritt för vemsomhelst att starta en tidning.

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-26, 01:48

DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:Du inbillar dig ha rätt, men svensk lag är fel?? lol.
    Det skrev jag inte. Kan du visa på ett stycke i lagen som menar att ip-adresser är identitetshandlingar? bounce bounce bounce bounce bounce
    Det enda som du har presenterat hittills är en text hos Datainspektionen som motsäger ditt påstående. Dock så är rubriken felaktig vilket är samma sorts misstag som att de skriver ip-nummer istället för ip-adresser kan man förmoda? Laughing
    RedMentalCase skrev:Men vad är detta för trams, är sippan du och foliet i hårdträning för tomtarnas vaktparad??
    Ja, du (med dina olika Red-nick) och lill-Erik klarar ju inte att hålla takten och fick väl sparken?

Och vem i hela friden har påstått att en ip-adress skulle vara en identitetshandling. Har du lånat foliets fantasigenerator?

F.ö så har du, dd, skrivit en väldans massa ord utan att egentligen komma fram till ett enda stöd för din sak.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-26, 02:45

ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:
    Du påstod dig ha blivit felciterad
    Nej. Men när jag citerade en extern skribent så gjorde du dennes ord till mina. Det verkar helt enkelt som att du gärna kallar folk för en massa saker, men själv vet du inte ens vad du citerar.
    Nej, om det inte framgår att det du skriver är ett citat från nåt externt så kan jag naturligtvis inte veta heller. Är det konstigt?
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:och menade att det bevisade min idioti.
    Den bevisar du alldeles själv. Ideligen.
    Nu upprepar du dig och även nu utan argument!
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:Nu väntar vi givetvis alla på att du skall bevisa ditt påstående.
    Det är redan bevisat.
    Men din inavlade jävla idiot!
    Du måste berätta för oss andra VAD det är som är ett felcitat för att någon skall tro dig! Fattar du verkligen inte detta?
    Seså, berätta nu. Vi väntar fortfarande på att du skall visa på VILKEN (extern) text det är som jag har gjort till DIN!
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:
    Sip hade nog inte funderat

sippan är inte kapabel att fundera
    Kanske inte det och mitt påstående var ju heller inte att han HADE gjort det. Däremot så var det DU som skrev att han borde "fundera över fler än sd's yttrandefrihet". Hur skall du ha det egentligen? Du är ju fullständigt förvirrad? Twisted Evil
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:Om du anser att andra partiers rätt att yttra sig har varit lika utsatt som SD's.
    Gapskratt. Skulle sd's rätt att yttra sig vara hotad? De står ju för f-n i tv och sprider sitt budskap, när de inte springer runt på stan och kallar unga kvinnor för horor.
    Nu skrev jag HAR VARIT. Har du problem med läsförståelsen lille vän?
    Självklart har situationen förändrats sen de kom in i riksdagen och på senare tid accepterar t.o.m. Sossarna att delta i en debatt där SD medverkar.
    ericTheDog skrev:Men som sagt, något angrepp mot sippan var det aldrig frågan om, och där föll i princip hela din visserligen obefintliga argumentation.
    Huruvida det var ett "angrepp" är nog en tolkningsfråga gällande hur man skall beskriva det när någon säger till nån annan att inte fundera så mycket på SD's rättigheter utan istället borde fundera på rättigheterna för de som vill uttala sig negativt om SD.
    Det var åtminstone en tillrättavisning som Sip dessutom tolkade som ett orättvist angrepp då han aldrig hade ifrågasatt era rättigheter.
    Att förklara så här självklara saker för en efterbliven idiot som dig är inte så lätt men jag har ett stort tålamod. Wink
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:Och vem har uppmanat dig till det?
    Har någon uppmanat mig till det?
    Eeeh, nu upprepar du min fråga på ditt påstående: 2. AFA och andra extremister tänker inte jag försvara.
    Alltså, vem har uppmanat du att försvara AFA eftersom du tar upp det som en viktig punkt?

Du hävdade att du aldrig någonsin ifrågasatt sd's rättigheter varpå jag svarade att jag inte syftade på dig personligen utan politiska motståndare som attackerar dem när de har torgmöten, skolor som vägrar låta dem tala inför skolval, politiker som vägrar vara i samma rum som dem eller stå i närheten vid politiska debatter och därför hellre uteblir. Det handlade BARA om att försöka tysta dem i debatten men fick tyvärr motsatt verkan så därför har vi detta pinsamma riksdagsläge som vi har.
    Jag har dock aldrig uppmanat dig att försvara AFA, ELLER?
    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:Du menar kanske att Göran Greider är helt opolitisk på sina ledarsidor?
    Det är din fulla rätt att spekulera om det. Det är dock fritt för vemsomhelst att starta en tidning.
    Ingen har väl påstått något annat?
    Fakta är dock att SD knappast har varit några favoriter hos media-världen (och jag påstod heller inte att de förtjänade det). Det var bara FAKTA att OM man skrev om SD så var det något negativt.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:40