DirtyDog skrev:Åååååååå, pajkastning!
Får man vara med?
Redvictory skrev:Nej du försvarar att medlemmar i ett rasistiskt parti går ut och skriker hora fitta m,m och spöar folk med järnrör
Secrist skrev:Jaha, så de har spöat folk med järnrör nu också! Historien växer för varje gång den berättas!
RedCloud skrev:Lille SD-secrist har det lite jobbigt nu....ha ha ha, att försvara det oförsvarbara är aldrig enkelt...
Secrist skrev:Varför dikta ihop nya historier om järnrören då? Är inte sanningen att föredra?
RedCloud skrev:Vem har gjort det ?
Secrist skrev:Din polare RV.
ericTheDog skrev:Vad har den idioten med detta att göra?
Secrist skrev:Vill bara att debatten ska utgå från sanningen och vad som verkligen hände denna kvällen. Men vi är väl olika där.
ericTheDog skrev:Nja, du är ju mest ute efter att förminska allt sd-topparna gjorde den där natten. Säg att du postat 100 inlägg om saken, hur många har varit kritiska mot sd? 2?
Secrist skrev:Eftersom den sakliga debatten har spårat ur så måste ju någon stå upp för sanningen och sanset.
SiP skrev:Tror jag aldrig sett Secrist säga sig vara Sd:are, däremot har jag sett att han liksom mig respektera den demokratiska ordningen i Sverige där SD är i sin fulla rätt att liksom alla andra politiska partier försöka få fram sitt budskap till väljarna..
Det är som Voltaire sa: Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem...
ericTheDog skrev:sd tycks vilja uttrycka sina åsikter medelst järnrör. Detta säger allt om deras åsikter.
SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd.
SiP skrev:Ähh, nu får du nog läsa om och läsa rätt, var, exakt var förnekar jag din och andras rätt att uttrycka era åsikter, detta vill jag verkligen veta..
ericTheDog skrev:sd uttrycker sina åsikter med järnrör. Något vi alla haft rätt roligt åt. Eller hur?
ericTheDog skrev:Jag har inte sett någon försöka ta ifrån järnrörsmännens rätt att uttrycka sina åsikter, då ingen här ifrågasatt denna deras rättighet.
I övrigt är det ganska ntresant hur alla dina andra anklagelser mot mig föll platt.
Vad tycker du förrestenom sd's partiprogram. Är det rimligt att de ska tala om för vanliga människor att de inte är svenskar?
Vad vi kan konstatera här är att eric antyder att någon använt järnrör när de framfört sina åsikter när filmerna tydligt visar att de
INTE hade några järnrör (som rimligtvis var aluminiumrör som tillhörde en byggnadsställning) när de framförde sina åsikter utan att de hade plockat upp dem efter att de hade avlägsnat sig och begav sig hemåt. Ifall de var rädda för att någon skulle följa efter dem framgår inte men de gick heller inte tillbaka mot platsen de hade avlägsnat sig ifrån.
När Secrist antyder att verkligheten är illa nog och man inte behöver dikta ihop något annat så blir han påhoppad som SD-kramare.
När då Sip (som numera hyllar S igen) säger att Secrist aldrig hyllat SD men respekterat den demokratiska ordningen som ger dem rätt att framföra sitt politiska budskap så anser ericTheDog att
"SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd".
Nu undrar man givetvis på vilket sätt Sip antytt att ANDRA inte bör få framföra sina åsikter när han hyllar Secrist just för att värna de demokratiska rättigheterna?
Den enda slutsatsen man som utomstående kan dra är att ericTheDog måste vara full eller så är hans konto kapat av en idiot?
Den sista förklaringen låter rimligast när han besvarar:
SiP skrev:så skulle vederbörande få ditt IP nummer
med
ericTheDog skrev:1. Det heter ip-adress........3. ip-adress är en personuppgift.
Alla vet förvisso att nummer inte innehåller punkter men både ip-adress och ip-nummer är vedertagna begrepp. Fråga Datainspektionen t.ex
http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2007/ip-nummer-ar-personuppgifter/På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "
IP-nummer är personuppgifter".
Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att
betrakta som personuppgifter".
Om de VORE personuppgifter så skulle man ju inte behöva BETRAKTA dem som det?
Med samma logik är ett hårstrå, ett bilnummer, ett telefonnummer, ett fotografi eller ett fingeravtryck personuppgifter också?
Sanningen är ju den att alla dessa saker kan användas för att
FÅ FRAM personuppgifter med hjälp av nån sorts register.
Nu lägger sig svackan i debatten.
formsvackan skrev:en av mina IP-adresser hemma är 78.73.28.41 Du är välkomen att med denna information försöka identifiera mig. Du kommer endast att kunna konstatera att jag har mina abbonemang från Telia.
Nu är ju inte detta det enda han kan komma fram till. En snabb koll på webben antyder väl att du bor drygt 10 mil nordväst om RC?
Longitud och latitud får man också.
Känner man nån som jobbar på Telia så vet man snart allt som är värt att veta om dig (vilket nog inte är så mycket).
ericTheDog skrev:Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter, som exempelvis IP-nummer, räknas som personuppgifter om de kan kopplas till fysiska personer.
Men, men....?
Hette det inte ip-adress nyss?
En ip-adress kan
ALDRIG kopplas till en fysisk person (såtillvida man inte springer omkring med nätverkskabeln i arslet)!
Dock kan den kopplas ihop med en mac-adress (ett nätverkskort eller virtuellt sådant). Vem som använt datorn går inte självklart att bevisa även om ägaren ofta
BETRAKTAS som skyldig.
ericTheDog skrev:De kan kopplas till person av ISP - hela tiden. Således är de personuppgift.
Så om du köper ett kontantkort med 3G så tror du att ISP har dina personuppgifter? Intressant!?
Det enda som de kan veta är EXAKT var du befinner dig när du använder kortet. Så sitter du där i din bostad ständigt så behövs det kanske inte någon Einstein för att räkna ut vem det är?
Du kan dock använda kontantkortet långt hemifrån och med hjälp av det betala för en proxy som du kan använda för att dölja ditt privata ip hemma. Nu blir det svårare för Sip och andra som vill kolla vem som dödshotar vem.
ericTheDog skrev:Det är en ip-adress. Har kallats så sen 70-talet.
Jaha, så nu heter det visst adress igen?
ericTheDog skrev:Tack foliet för att du ger sippan energi att fortsätta dumförklara sig själv. Det är mycket underhållande.
Frågan är dock vad som är
MEST underhållande?
PS. Står det i sd's partiprogram VILKA som är svenskar?