Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
Sniperace
lazy
Infra
SiP
Dao
DMustaine
Vercingetorix
R.O.F.L
Secrist
ericTheDog
F.I.S.T
formsvackan
redalert
Redvictory
RedMentalCase
Regndrottning
RedCloud
21 posters

Raka rör.....

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Raka rör..... - Sida 9 Empty Sv: Raka rör.....

Inlägg  ericTheDog 2012-11-24, 20:47

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Och, ipadresser ÄR under PUL numera.
    Ni får svammla hur mycket ni vill men IP-adresser blir inte personuppgifter för det.

I den länk som råttan envisas med framgår fakta.

Kammarrätten i Stockholm slår, liksom Länsrätten, fast att Antipiratbyråns behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter.

Om du inte förstår skillnaden är du att beklaga. Det är du i och för sig ändå Very Happy

Tror du lagen bara gäller apb?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-11-24, 20:58

RedMentalCase skrev:
    SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:SIP, inser du inte hur snett du hamnar om du lämnar ut IP adresser till nån galen vänstermupp som påstår sig blivit mordhotad?

Rolf Johansson påstår ju sig bli mordhotad när man efter hans 108,e dårinlägg om allians-nazister svarar honom med att han borde få en kula i pannan.
    Och då skulle du alltså ge Rolf Johansson någon annans IP adress? Ditt forum var dött långt innan du fattade det själv.

Det var den enda regeln som fanns på forumet, att inte du och herr idiothunden inte kunde acceptera att inte få dödshota anonymt var väntat..

Men vad ni gnäller på FS forumet, menar du att fri debatt var något att skryta om...

lol, nu får du lugna ner dig lite, svara på min fråga istället.
    Varför läste du och svarade på mitt inlägg ?, du svarar ju inte på min fråga utan bara far ut i nåt okontrollerat svammel och en massa sagor.

Måste jag upprepa frågan eller kan du ta det lugnt och läsa mitt initiala inlägg igen?

Om du inte förstår att man inte skriver "han borde få en kula i pannan", tja då är det nog ingen idé att försöka ens...

MEN SVARA på frågan då, eller är du bakom flötet?

Varför skulle jag inte ha lämnat ut IP adressen till "en galen vänstermupp"??
    Om det hade varit du som blivit mordhotad hade jag ju lämnat ut IP adressen till "en galen högerfacist"..

Så frågan är vem som är bakom flötet, jag som anser att man INTE skall mordhota någon eller du som bekymmrar dig om vad som sker NÄR du gör det..

Tack, du svarade äntligen.
    Men samtidigt häpnar man över hur naiv och korkad du är, du skulle alltså lämna ut min ipadress till Rolf Johansson om HAN ANSÅG sig vara mordhotad efter att själv ha skrivit om alliansnassar i hundra inlägg....

Vem som då är bakom flötet lämnar vi åt det allmänna sunda förnuftet att bestämma. Vi utesluter alltså därmed din och foliets åsikter i ämnet.

Nåja, ditt "Öhh öhh jag menade en glasskula" var ju verkligen overtygande som förklaring...
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-11-24, 21:09

ericTheDog skrev:
    SiP skrev:
    ericTheDog skrev:[quote=sip]
    Ähh, nu får du nog läsa om och läsa rätt, var, exakt var förnekar jag din och andras rätt att uttrycka era åsikter, detta vill jag verkligen veta..

Jag har inte någonstans påstått att du förnekar någons rätt att uttrycka sina åsikter. Detta har du - din jubelidiot - ljugit ihop helt på egen hand. Jag hade såklart kunnat påpeka detta direkt, men jag valde att skratta åt dig igenom denna långa tråd.

ericTheDog skrev:SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd.

Är det för svårt för dig??

ericTheDog skrev:Det verkar vara för svårt för dig. Du är väldigt snabb att springa järnrörstöntarnas ärenden och försvara deras rättigheter. Om mina rättigheter att uttrycka mina åsikter om dessa makthavare hade du ingenting alls att säga.

Du sippan springer går mer eller mindre i taket av att en enkel arbetare som jag kritiserar makthavare med järnrör. Att du får vänstermupp foliet på din sida i kampen för sd-männen med järnrör säger ju en hel del om detta folie också.

Nu var det ju du som tyckte att "det är kul" med att dessa idioter jagade medmänniskor med järnrör, inte jag..

Så att jag "gick i taket" av din kritik av SD får du nog revidera en aning..

Sedan var det ju inte försvar till någon, det var bara ett konstaterande att jag aldrig sett Secrist säga sig vara SD:are som RC påstod..

Och det faktum att i och med att vi har demokrati i Sverige så är den politiska scenen öppen för SD och liknande partier, så länge dessa partier håller sig inom ramen för vad lagen säger så har de rätt att verka lika mycket som de andra, sen kan man tycka vad fan som helst om dom..
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-24, 21:28

SiP skrev:
    ericTheDog skrev:
    SiP skrev:
    Ähh, nu får du nog läsa om och läsa rätt, var, exakt var förnekar jag din och andras rätt att uttrycka era åsikter, detta vill jag verkligen veta..

Jag har inte någonstans påstått att du förnekar någons rätt att uttrycka sina åsikter. Detta har du - din jubelidiot - ljugit ihop helt på egen hand. Jag hade såklart kunnat påpeka detta direkt, men jag valde att skratta åt dig igenom denna långa tråd.

ericTheDog skrev:SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd.

ericTheDog skrev:Det verkar vara för svårt för dig. Du är väldigt snabb att springa järnrörstöntarnas ärenden och försvara deras rättigheter. Om mina rättigheter att uttrycka mina åsikter om dessa makthavare hade du ingenting alls att säga.

Du sippan springer går mer eller mindre i taket av att en enkel arbetare som jag kritiserar makthavare med järnrör. Att du får vänstermupp foliet på din sida i kampen för sd-männen med järnrör säger ju en hel del om detta folie också.

Nu var det ju du som tyckte att "det är kul" med att dessa idioter jagade medmänniskor med järnrör, inte jag..

Sedan var det ju inte försvar till någon, det var bara ett konstaterande att jag aldrig sett Secrist säga sig vara SD:are som RC påstod..

Och det faktum att i och med att vi har demokrati i Sverige så är den politiska scenen öppen för SD och liknande partier, så länge dessa partier håller sig inom ramen för vad lagen säger så har de rätt att verka lika mycket som de andra, sen kan man tycka vad fan som helst om dom..

Vem bryr sig ifall secrist är sd'are eller inte?

Du förstår, demokratin är väl knappast bara öppen för sd. Den är öppen för alla. Vare sig man verkar för denna öppenhet eller inte.

Så länge vi har denna demokrati så får jag kritisera dessas järnrörsmän så mycket jag vill. Vill du förvsvara dessa idioter får du nog komma med något bättre. För det är knappast deras förtjänst att vi har den demokrati vi har.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-11-24, 22:24

ericTheDog skrev:
    SiP skrev:
    ericTheDog skrev:
    SiP skrev:

Du förstår, demokratin är väl knappast bara öppen för sd. Den är öppen för alla. Vare sig man verkar för denna öppenhet eller inte.

Så länge vi har denna demokrati så får jag kritisera dessas järnrörsmän så mycket jag vill. Vill du förvsvara dessa idioter får du nog komma med något bättre. För det är knappast deras förtjänst att vi har den demokrati vi har.

Du verkar gå igång på det i alla fall...

Å fan, nu tror jag inte att grupper som verkar för t.ex. hets mot folkgrupp är välkommna att verka på den politiska scenen..

Visa gärna var jag försvarar dom, men du kan förstå skillnaden på att försvara deras rätt att verka och deras gärningar va??
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-24, 23:23

SiP skrev:
    ericTheDog skrev:
    SiP skrev:
    ericTheDog skrev:
    SiP skrev:

Du verkar gå igång på det i alla fall...

Å fan, nu tror jag inte att grupper som verkar för t.ex. hets mot folkgrupp är välkommna att verka på den politiska scenen..

Visa gärna var jag försvarar dom, men du kan förstå skillnaden på att försvara deras rätt att verka och deras gärningar va??

Jag har inte sett någon försöka ta ifrån järnrörsmännens rätt att uttrycka sina åsikter, då ingen här ifrågasatt denna deras rättighet.

I övrigt är det ganska ntresant hur alla dina andra anklagelser mot mig föll platt.

Vad tycker du förrestenom sd's partiprogram. Är det rimligt att de ska tala om för vanliga människor att de inte är svenskar?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 09:21

Åååååååå, pajkastning!
    Får man vara med?
    Redvictory skrev:Nej du försvarar att medlemmar i ett rasistiskt parti går ut och skriker hora fitta m,m och spöar folk med järnrör
    Secrist skrev:Jaha, så de har spöat folk med järnrör nu också! Historien växer för varje gång den berättas! Razz
    RedCloud skrev:Lille SD-secrist har det lite jobbigt nu....ha ha ha, att försvara det oförsvarbara är aldrig enkelt...
    Secrist skrev:Varför dikta ihop nya historier om järnrören då? Är inte sanningen att föredra?
    RedCloud skrev:Vem har gjort det ?
    Secrist skrev:Din polare RV.
    ericTheDog skrev:Vad har den idioten med detta att göra?
    Secrist skrev:Vill bara att debatten ska utgå från sanningen och vad som verkligen hände denna kvällen. Men vi är väl olika där.
    ericTheDog skrev:Nja, du är ju mest ute efter att förminska allt sd-topparna gjorde den där natten. Säg att du postat 100 inlägg om saken, hur många har varit kritiska mot sd? 2?
    Secrist skrev:Eftersom den sakliga debatten har spårat ur så måste ju någon stå upp för sanningen och sanset.
    SiP skrev:Tror jag aldrig sett Secrist säga sig vara Sd:are, däremot har jag sett att han liksom mig respektera den demokratiska ordningen i Sverige där SD är i sin fulla rätt att liksom alla andra politiska partier försöka få fram sitt budskap till väljarna..

Det är som Voltaire sa: Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem...
    ericTheDog skrev:sd tycks vilja uttrycka sina åsikter medelst järnrör. Detta säger allt om deras åsikter.

SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd.
    SiP skrev:Ähh, nu får du nog läsa om och läsa rätt, var, exakt var förnekar jag din och andras rätt att uttrycka era åsikter, detta vill jag verkligen veta..
    ericTheDog skrev:sd uttrycker sina åsikter med järnrör. Något vi alla haft rätt roligt åt. Eller hur?
    ericTheDog skrev:Jag har inte sett någon försöka ta ifrån järnrörsmännens rätt att uttrycka sina åsikter, då ingen här ifrågasatt denna deras rättighet.

I övrigt är det ganska ntresant hur alla dina andra anklagelser mot mig föll platt.

Vad tycker du förrestenom sd's partiprogram. Är det rimligt att de ska tala om för vanliga människor att de inte är svenskar?
    Vad vi kan konstatera här är att eric antyder att någon använt järnrör när de framfört sina åsikter när filmerna tydligt visar att de INTE hade några järnrör (som rimligtvis var aluminiumrör som tillhörde en byggnadsställning) när de framförde sina åsikter utan att de hade plockat upp dem efter att de hade avlägsnat sig och begav sig hemåt. Ifall de var rädda för att någon skulle följa efter dem framgår inte men de gick heller inte tillbaka mot platsen de hade avlägsnat sig ifrån.

När Secrist antyder att verkligheten är illa nog och man inte behöver dikta ihop något annat så blir han påhoppad som SD-kramare.
    När då Sip (som numera hyllar S igen) säger att Secrist aldrig hyllat SD men respekterat den demokratiska ordningen som ger dem rätt att framföra sitt politiska budskap så anser ericTheDog att "SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd".

Nu undrar man givetvis på vilket sätt Sip antytt att ANDRA inte bör få framföra sina åsikter när han hyllar Secrist just för att värna de demokratiska rättigheterna?

Den enda slutsatsen man som utomstående kan dra är att ericTheDog måste vara full eller så är hans konto kapat av en idiot?
    Den sista förklaringen låter rimligast när han besvarar:
    SiP skrev:så skulle vederbörande få ditt IP nummer
    med
    ericTheDog skrev:1. Det heter ip-adress........3. ip-adress är en personuppgift.
    Alla vet förvisso att nummer inte innehåller punkter men både ip-adress och ip-nummer är vedertagna begrepp. Fråga Datainspektionen t.ex
    http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2007/ip-nummer-ar-personuppgifter/

På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "IP-nummer är personuppgifter".
    Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att betrakta som personuppgifter".
    Om de VORE personuppgifter så skulle man ju inte behöva BETRAKTA dem som det?
    Med samma logik är ett hårstrå, ett bilnummer, ett telefonnummer, ett fotografi eller ett fingeravtryck personuppgifter också?

Sanningen är ju den att alla dessa saker kan användas för att FÅ FRAM personuppgifter med hjälp av nån sorts register.

Nu lägger sig svackan i debatten.
    formsvackan skrev:en av mina IP-adresser hemma är 78.73.28.41 Du är välkomen att med denna information försöka identifiera mig. Du kommer endast att kunna konstatera att jag har mina abbonemang från Telia.
    Nu är ju inte detta det enda han kan komma fram till. En snabb koll på webben antyder väl att du bor drygt 10 mil nordväst om RC? Rolling Eyes
    Longitud och latitud får man också.
    Känner man nån som jobbar på Telia så vet man snart allt som är värt att veta om dig (vilket nog inte är så mycket). Twisted Evil
    ericTheDog skrev:Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter, som exempelvis IP-nummer, räknas som personuppgifter om de kan kopplas till fysiska personer.
    Men, men....?
    Hette det inte ip-adress nyss? Rolling Eyes

En ip-adress kan ALDRIG kopplas till en fysisk person (såtillvida man inte springer omkring med nätverkskabeln i arslet)!
    Dock kan den kopplas ihop med en mac-adress (ett nätverkskort eller virtuellt sådant). Vem som använt datorn går inte självklart att bevisa även om ägaren ofta BETRAKTAS som skyldig.
    ericTheDog skrev:De kan kopplas till person av ISP - hela tiden. Således är de personuppgift.
    Så om du köper ett kontantkort med 3G så tror du att ISP har dina personuppgifter? Intressant!? Rolling Eyes
    Det enda som de kan veta är EXAKT var du befinner dig när du använder kortet. Så sitter du där i din bostad ständigt så behövs det kanske inte någon Einstein för att räkna ut vem det är? Wink

Du kan dock använda kontantkortet långt hemifrån och med hjälp av det betala för en proxy som du kan använda för att dölja ditt privata ip hemma. Nu blir det svårare för Sip och andra som vill kolla vem som dödshotar vem. Twisted Evil
    ericTheDog skrev:Det är en ip-adress. Har kallats så sen 70-talet.
    Jaha, så nu heter det visst adress igen? Twisted Evil
    ericTheDog skrev:Tack foliet för att du ger sippan energi att fortsätta dumförklara sig själv. Det är mycket underhållande.
    Frågan är dock vad som är MEST underhållande? Laughing

PS. Står det i sd's partiprogram VILKA som är svenskar?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-25, 12:49

dd skrev:Vad vi kan konstatera här är att eric antyder att någon använt järnrör när de framfört sina åsikter när filmerna tydligt visar att de INTE hade några järnrör (som rimligtvis var aluminiumrör som tillhörde en byggnadsställning) när de framförde sina åsikter utan att de hade plockat upp dem efter att de hade avlägsnat sig och begav sig hemåt. Ifall de var rädda för att någon skulle följa efter dem framgår inte men de gick heller inte tillbaka mot platsen de hade avlägsnat sig ifrån.

När Secrist antyder att verkligheten är illa nog och man inte behöver dikta ihop något annat så blir han påhoppad som SD-kramare.
    När då Sip (som numera hyllar S igen) säger att Secrist aldrig hyllat SD men respekterat den demokratiska ordningen som ger dem rätt att framföra sitt politiska budskap så anser ericTheDog att "SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd".

Nu undrar man givetvis på vilket sätt Sip antytt att ANDRA inte bör få framföra sina åsikter när han hyllar Secrist just för att värna de demokratiska rättigheterna?

Den enda slutsatsen man som utomstående kan dra är att ericTheDog måste vara full eller så är hans konto kapat av en idiot?

Jag har aldrig skrivit att järnrörsmännen uttryckte sina åsikter med järnrören. Om rören är av järn eller nåt annat får nog anses ovidkommande. Vad riksdagsmännen hade tänkt göra med järnrören vet vi självfallet inte eftersom de lade ner rören när de hörde polisen komma.

Är Secrist sd-kramare? Jag tycker det samlade intrycket av hans inlägg om sd är ganska så sd-vänliga. Därav tycker jag han är en "sd-kramare".

Jag förstår inte detta hyllande av specifikt sd's rätt att framföra sina åsikter? Denna rätt gäller ju som bekant alla. Så om man betonar just sd's rättigheter tycker jag man förtjänar frågan om övrigas rättigheter. Speciellt med tanke på att åtminstone inte jag någonsin ifrågasatt sd's rättigheter.

Dina 2 möjliga slutsastser visar sig därmed vara totalt felaktiga.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-25, 12:54

Vad gäller adress/nummer så är IP-adress definierat i protokollstacken. IP-nummer är det inte. Men som Fredrik Lindström säger: "Om ett ord används, så finns det".

Vad menas med en personuppgift, enligt datainspektionen:
    All slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person.

Ganska glasklart.

ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-25, 12:55

Sen klipper dd in et citat som jag lagt in och påstår att det är jag som skrivit det. Ganska intressant med tanke på att han nyss antydde att jag var full.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-11-25, 12:59

Det Anna Hedenmo läste upp ur partiprogrammet lät mycket värre än så. En hel del godtycke om jag inte missminner mig. Men det värsta av allt var väl att inte ens självaste partiledaren hade koll på sitt eget partiprogram. Pinsamt är bara förnamnet.
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-11-25, 13:26

DirtyDog skrev:Åååååååå, pajkastning!
    Får man vara med?
    Redvictory skrev:Nej du försvarar att medlemmar i ett rasistiskt parti går ut och skriker hora fitta m,m och spöar folk med järnrör
    Secrist skrev:Jaha, så de har spöat folk med järnrör nu också! Historien växer för varje gång den berättas! Razz
    RedCloud skrev:Lille SD-secrist har det lite jobbigt nu....ha ha ha, att försvara det oförsvarbara är aldrig enkelt...
    Secrist skrev:Varför dikta ihop nya historier om järnrören då? Är inte sanningen att föredra?
    RedCloud skrev:Vem har gjort det ?
    Secrist skrev:Din polare RV.
    ericTheDog skrev:Vad har den idioten med detta att göra?
    Secrist skrev:Vill bara att debatten ska utgå från sanningen och vad som verkligen hände denna kvällen. Men vi är väl olika där.
    ericTheDog skrev:Nja, du är ju mest ute efter att förminska allt sd-topparna gjorde den där natten. Säg att du postat 100 inlägg om saken, hur många har varit kritiska mot sd? 2?
    Secrist skrev:Eftersom den sakliga debatten har spårat ur så måste ju någon stå upp för sanningen och sanset.
    SiP skrev:Tror jag aldrig sett Secrist säga sig vara Sd:are, däremot har jag sett att han liksom mig respektera den demokratiska ordningen i Sverige där SD är i sin fulla rätt att liksom alla andra politiska partier försöka få fram sitt budskap till väljarna..

Det är som Voltaire sa: Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem...
    ericTheDog skrev:sd tycks vilja uttrycka sina åsikter medelst järnrör. Detta säger allt om deras åsikter.

SiP kanske ska fundera över att även vi andra har rätt att uttrycka våra åsikter om sd.
    SiP skrev:Ähh, nu får du nog läsa om och läsa rätt, var, exakt var förnekar jag din och andras rätt att uttrycka era åsikter, detta vill jag verkligen veta..
    ericTheDog skrev:sd uttrycker sina åsikter med järnrör. Något vi alla haft rätt roligt åt. Eller hur?
    ericTheDog skrev:Jag har inte sett någon försöka ta ifrån järnrörsmännens rätt att uttrycka sina åsikter, då ingen här ifrågasatt denna deras rättighet.

Vad vi kan konstatera här är att eric antyder att någon använt järnrör när de framfört sina åsikter när filmerna tydligt visar att de INTE hade några järnrör (som rimligtvis var aluminiumrör som tillhörde en byggnadsställning) när de framförde sina åsikter utan att de hade plockat upp dem efter att de hade avlägsnat sig och begav sig hemåt. Ifall de var rädda för att någon skulle följa efter dem framgår inte men de gick heller inte tillbaka mot platsen de hade avlägsnat sig ifrån.

SiP skrev:så skulle vederbörande få ditt IP nummer
    med
    ericTheDog skrev:1. Det heter ip-adress........3. ip-adress är en personuppgift.
    Alla vet förvisso att nummer inte innehåller punkter men både ip-adress och ip-nummer är vedertagna begrepp. Fråga Datainspektionen t.ex
    http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2007/ip-nummer-ar-personuppgifter/

På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "IP-nummer är personuppgifter".
    Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att betrakta som personuppgifter".
    Med samma logik är ett hårstrå, ett bilnummer, ett telefonnummer, ett fotografi eller ett fingeravtryck personuppgifter också?

Sanningen är ju den att alla dessa saker kan användas för att FÅ FRAM personuppgifter med hjälp av nån sorts register.

formsvackan skrev:en av mina IP-adresser hemma är 78.73.28.41 Du är välkomen att med denna information försöka identifiera mig. Du kommer endast att kunna konstatera att jag har mina abbonemang från Telia.
    Nu är ju inte detta det enda han kan komma fram till. En snabb koll på webben antyder väl att du bor drygt 10 mil nordväst om RC? Rolling Eyes
    Känner man nån som jobbar på Telia så vet man snart allt som är värt att veta om dig (vilket nog inte är så mycket). Twisted Evil
    ericTheDog skrev:Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter, som exempelvis IP-nummer, räknas som personuppgifter om de kan kopplas till fysiska personer.
    Men, men....?
    Hette det inte ip-adress nyss? Rolling Eyes

En ip-adress kan ALDRIG kopplas till en fysisk person (såtillvida man inte springer omkring med nätverkskabeln i arslet)!
    Dock kan den kopplas ihop med en mac-adress (ett nätverkskort eller virtuellt sådant). Vem som använt datorn går inte självklart att bevisa även om ägaren ofta BETRAKTAS som skyldig.
    ericTheDog skrev:De kan kopplas till person av ISP - hela tiden. Således är de personuppgift.
    Så om du köper ett kontantkort med 3G så tror du att ISP har dina personuppgifter? Intressant!? Rolling Eyes
    Det enda som de kan veta är EXAKT var du befinner dig när du använder kortet. Så sitter du där i din bostad ständigt så behövs det kanske inte någon Einstein för att räkna ut vem det är? Wink

Du kan dock använda kontantkortet långt hemifrån och med hjälp av det betala för en proxy som du kan använda för att dölja ditt privata ip hemma. Nu blir det svårare för Sip och andra som vill kolla vem som dödshotar vem. Twisted Evil
    ericTheDog skrev:Det är en ip-adress. Har kallats så sen 70-talet.
    Jaha, så nu heter det visst adress igen? Twisted Evil
    ericTheDog skrev:Tack foliet för att du ger sippan energi att fortsätta dumförklara sig själv. Det är mycket underhållande.
    Frågan är dock vad som är MEST underhållande? Laughing

Ganska så glasklar sammanfattning av det hela, dock ett litet fel, jag skrev att jag aldrig sett att Secrist sagt sig vara SD:are som RC bl.a. påstår, DD skriver att jag aldrig sett Secrist hylla SD...
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 16:56

ericTheDog skrev:
    dd skrev:Vad vi kan konstatera här är att eric antyder att någon använt järnrör när de framfört sina åsikter när filmerna tydligt visar att de INTE hade några järnrör (som rimligtvis var aluminiumrör som tillhörde en byggnadsställning) när de framförde sina åsikter utan att de hade plockat upp dem efter att de hade avlägsnat sig och begav sig hemåt. Ifall de var rädda för att någon skulle följa efter dem framgår inte men de gick heller inte tillbaka mot platsen de hade avlägsnat sig ifrån.

Jag har aldrig skrivit att järnrörsmännen uttryckte sina åsikter med järnrören.
    Det har heller aldrig någon påstått att du gjort. Laughing
    ericTheDog skrev:Om rören är av järn eller nåt annat får nog anses ovidkommande.
    Jasså, så om de var av papper och använts för att förvara affischer så vore det lika illa? cyclops
    ericTheDog skrev:Vad riksdagsmännen hade tänkt göra med järnrören vet vi självfallet inte eftersom de lade ner rören när de hörde polisen komma.
    Nej, men RV påstod att de hade spöat folk med rören och du påstod att de verkade ha plockat upp dem i avsikt att uttrycka sina åsikter med.
    ericTheDog skrev:Är Secrist sd-kramare? Jag tycker det samlade intrycket av hans inlägg om sd är ganska så sd-vänliga. Därav tycker jag han är en "sd-kramare".
    Och detta är du i din fulla rätt att tycka givetvis. Är inte Sip i sin fulla rätt att hävda att Secrist inte påstått sig tillhöra SD och att hans intryck är att Secrist främst försvarar SD's rätt att verka politiskt i sann demokratisk anda? Sip menar ju även han att det är en rätt som de bör ha och ingenstans påstår han väl att denna rätt skall inskränka din rätt att framföra dina åsikter? Detta får dig att angripa Sip, och INTE Secrist?
    ericTheDog skrev:Jag förstår inte detta hyllande av specifikt sd's rätt att framföra sina åsikter? Denna rätt gäller ju som bekant alla. Så om man betonar just sd's rättigheter tycker jag man förtjänar frågan om övrigas rättigheter. Speciellt med tanke på att åtminstone inte jag någonsin ifrågasatt sd's rättigheter.
    Så du menar att AFA och andra inom vänstern, media och övriga politiska partier alltid inbjudit SD till debatter med öppna armar?
    Du menar att behandlingen av SD motsvarar den som Folkpartiet eller Vänsterpartiet har utsatts för?
    Är du såhär jävla blåst eller låtsas du bara?
    ericTheDog skrev:Dina 2 möjliga slutsastser visar sig därmed vara totalt felaktiga.
    Man kunde nog dra betydligt många fler slutsatser än 2 från mitt inlägg och du har ännu inte lyckats peka på nåt som är fel.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 17:27

ericTheDog skrev:Vad gäller adress/nummer så är IP-adress definierat i protokollstacken. IP-nummer är det inte. Men som Fredrik Lindström säger: "Om ett ord används, så finns det".
    Som MCP på TCP/IP så vet jag givetvis detta men det innebär ju inte att jag är så dum att jag klankar ned på de som använder ordet IP-nummer då det sen länge är ett vedertaget begrepp (som t.ex. Datainspektionen använder sig av).
    Det är dessutom mer logiskt att kalla ip-adresser för nummer än att göra detsamma med bilnummer (som bara till hälften består av nummer) men det är nog en dum vana att vänja sig vid då IPv4 skall fasas ut och vi skall gå över till IPv6 som inte alls upplevs som nummer i samma utsträckning.
    ericTheDog skrev:Vad menas med en personuppgift, enligt datainspektionen:
    All slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person.

Ganska glasklart.
    Är det?
    Så en ip-adress som leder dig till ett datacafé eller Lunds Universitet berättar för dig även vem som är den fysiska personen?
    Tillåt mig att småle! Twisted Evil
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 17:30

ericTheDog skrev:Sen klipper dd in et citat som jag lagt in och påstår att det är jag som skrivit det. Ganska intressant med tanke på att han nyss antydde att jag var full.
    Nu får du nog förklara dig lite tydligare? Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-25, 17:33

SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:
    SiP skrev:
    RedMentalCase skrev:SIP, inser du inte hur snett du hamnar om du lämnar ut IP adresser till nån galen vänstermupp som påstår sig blivit mordhotad?

Rolf Johansson påstår ju sig bli mordhotad när man efter hans 108,e dårinlägg om allians-nazister svarar honom med att han borde få en kula i pannan.
    Och då skulle du alltså ge Rolf Johansson någon annans IP adress? Ditt forum var dött långt innan du fattade det själv.

Det var den enda regeln som fanns på forumet, att inte du och herr idiothunden inte kunde acceptera att inte få dödshota anonymt var väntat..

Men vad ni gnäller på FS forumet, menar du att fri debatt var något att skryta om...

lol, nu får du lugna ner dig lite, svara på min fråga istället.
    Varför läste du och svarade på mitt inlägg ?, du svarar ju inte på min fråga utan bara far ut i nåt okontrollerat svammel och en massa sagor.

Måste jag upprepa frågan eller kan du ta det lugnt och läsa mitt initiala inlägg igen?

Om du inte förstår att man inte skriver "han borde få en kula i pannan", tja då är det nog ingen idé att försöka ens...

MEN SVARA på frågan då, eller är du bakom flötet?

Varför skulle jag inte ha lämnat ut IP adressen till "en galen vänstermupp"??
    Om det hade varit du som blivit mordhotad hade jag ju lämnat ut IP adressen till "en galen högerfacist"..

Så frågan är vem som är bakom flötet, jag som anser att man INTE skall mordhota någon eller du som bekymmrar dig om vad som sker NÄR du gör det..

Tack, du svarade äntligen.
    Men samtidigt häpnar man över hur naiv och korkad du är, du skulle alltså lämna ut min ipadress till Rolf Johansson om HAN ANSÅG sig vara mordhotad efter att själv ha skrivit om alliansnassar i hundra inlägg....

Vem som då är bakom flötet lämnar vi åt det allmänna sunda förnuftet att bestämma. Vi utesluter alltså därmed din och foliets åsikter i ämnet.

Nåja, ditt "Öhh öhh jag menade en glasskula" var ju verkligen overtygande som förklaring...

Nån sån förklaring har jag aldrig lämnat, du blir mer och mer förvirrad, påminner mer och mer om foliet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-25, 17:34

ericTheDog skrev:Vad gäller adress/nummer så är IP-adress definierat i protokollstacken. IP-nummer är det inte. Men som Fredrik Lindström säger: "Om ett ord används, så finns det".

Ganska glasklart.

Fullständigt glasklart . förutom för sd, are och deras vänstermotsvarigheter.Smile

IP adresser går under PUL.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 17:40

ericTheDog skrev:PS. Står det i sd's partiprogram VILKA som är svenskar?

Det Anna Hedenmo läste upp ur partiprogrammet lät mycket värre än så. En hel del godtycke om jag inte missminner mig. Men det värsta av allt var väl att inte ens självaste partiledaren hade koll på sitt eget partiprogram. Pinsamt är bara förnamnet.
    Dagens Nyheter (DN) verkar ha en annan tolkning än dig?
    Vad anser du själv efter att ha läst detta?
    http://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-agendas-och-anna-hedenmos-kris-var-varre-an-jimmie-akessons
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-25, 17:42

Stor underhållning från dumklanen dd foliet och sip, läs här:

(dd)

När man juridiskt påstår att det är att betrakta som, så innebär det att det är, förutom i vissa specifika fall, som exempelvis då en ipadress hamnar på ett internetcafe, då fattar ju en dumskalle, ( inte dd foliet och sip) att en ipadress INTE är en personuppgift, därav den juridiska skrivningen " betraktas som" , då man måste gardera sig mot just slika fall.
    Träffar ipadressen ett privat hem så är det en personuppgift, fattar ni inte det dumskallar?

Jisses, vilka nötter vi har på detta forum.Smile

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 17:42

RedMentalCase skrev:

Ganska glasklart.

Fullständigt glasklart . förutom för sd, are och deras vänstermotsvarigheter.Smile

Så nu är jag en SD:are eller deras vänstermotsvarighet? Laughing
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-11-25, 17:44

DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:

Ganska glasklart.

?? Nu är du vad du alltid varit, en vuxen man som inte riktigt greppar frågor som vuxna pratar om.

SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-11-25, 18:01

RedMentalCase skrev:
    DirtyDog skrev:
    RedMentalCase skrev:

Ganska glasklart.

?? Nu är du vad du alltid varit, en vuxen man som inte riktigt greppar frågor som vuxna pratar om.

Ja det kom ju absolut från rätt person här.. Shocked
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 18:09

RedMentalCase skrev:Stor underhållning från dumklanen dd foliet och sip, läs här:

(dd)

När man juridiskt påstår att det är att betrakta som, så innebär det att det är, förutom i vissa specifika fall, som exempelvis då en ipadress hamnar på ett internetcafe, då fattar ju en dumskalle, ( inte dd foliet och sip) att en ipadress INTE är en personuppgift, därav den juridiska skrivningen " betraktas som" , då man måste gardera sig mot just slika fall.
    Träffar ipadressen ett privat hem så är det en personuppgift, fattar ni inte det dumskallar?

Jisses, vilka nötter vi har på detta forum.Smile
    Kan bara hålla med om det sistnämnda. Wink

Det som juristerna kom fram till var väl att APB's behandling av IP-nummer är att betrakta som personuppgifter?
    Om jag lägger upp ett register över vilka här som är idioter (ja, du kvalificerar dig emellanåt) så är det säkert att likställa med nån sorts åsiktsregistrering varpå jurister kan hävda att min behandling av andras åsikter är att betrakta som personuppgifter.

Nu är detta förvisso inte sant eftersom vilken idiot som helst begriper att lagring av åsikter endast kan betraktas som åsiktsregistrering ifall det går att koppla åsikterna till individer i mitt register. Finns det ingen sådan koppling så är varken uppgifter om åsikt, ras, kön eller ålder några personuppgifter.
    Om jag nu vänder mig till en operatör för att få ut......(ja, du kanske kan gissa?)........personuppgifter på de på mitt forum som har vissa åsikter så blir plötsligt all min information att BETRAKTA som personuppgifter nu när de kombineras med RIKTIGA personuppgifter.

Antingen så ÄR ett ip-nummer en personuppgift eller så är det INTE det. Är detta verkligen så svårt att förstå. Rolling Eyes

Du kan aldrig vet ifall det är jag, min inneboende, nån kompis eller nån av mina grannar som använder ett ip-nummer i mitt trådlösa nätverk.
    Ett ip-nummer kan ALDRIG identifiera en fysisk person. BEGRIP!!!!!!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-11-25, 18:14

DirtyDog skrev:
    Jag är nu uppkopplad via min andra router och har då IP-adress 90.229.166.236. Är mästerdetektiven Blomkvist fortfarande lika säker på sina slutsatser ?
    DirtyDog skrev:Känner man nån som jobbar på Telia så vet man snart allt som är värt att veta om dig (vilket nog inte är så mycket). Twisted Evil
    Oavsett hur mycket som finns att veta om mig skulle du genom att tubba andra till brott endast komma åt information om vem som är abonnemangsinnehavare. Om du inbillar dig att det är allt som är värt att veta har du inte stora ambitioner avseende ditt eget kunskapsinnehav.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-11-25, 18:36

formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:
    Jag är nu uppkopplad via min andra router och har då IP-adress 90.229.166.236. Är mästerdetektiven Blomkvist fortfarande lika säker på sina slutsatser ?
    Nej, man kan aldrig vara säker eftersom dynamiska ip-adresser ständigt ändras över hela landet och endast operatören vet var den användes vid en given tidpunkt. Den senaste noteringen för ditt andra ip-nummer pekar på Åstorp i Skåne. Smile
    Nu har du heller inte påstått att du haft adressen 90.229.166.236 så länge, men om du gör det....så kan jag inte påstå att jag riskerar att få en lagerkrans runt halsen ifall jag besöker din hemstad. Wink
    Då jag har "remote access" till väldigt många datorer landet runt så kan jag också lura folk men eftersom jag inte har för vana att hota folk till livet så ser jag det som ett onödigt besvär. Cool
    formsvackan skrev:
    DirtyDog skrev:Känner man nån som jobbar på Telia så vet man snart allt som är värt att veta om dig (vilket nog inte är så mycket). Twisted Evil
    Oavsett hur mycket som finns att veta om mig skulle du genom att tubba andra till brott endast komma åt information om vem som är abonnemangsinnehavare. Om du inbillar dig att det är allt som är värt att veta har du inte stora ambitioner avseende ditt eget kunskapsinnehav.
    Nu påstod jag dock inte att kamraten kan lämna ut nåt annat än vem som står för abonnemanget och du kanske surfar från ett företag eller en skola. Resten får man ta reda på själv med hjälp av den information som du själv har delat med dig av.

Det är som jag skrev till RMC OMÖJLIGT att få ut uppgifter om vem som ANVÄNDER ett unikt ip-nummer utan man får nöja sig med vem som har abonnemanget och börja nysta där.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:23