DirtyDog skrev:Alltså menar du att jurister hävdar att ett bilnummer är en personuppgift?ericTheDog skrev:Sniperace skrev:RedMentalCase skrev:Man behöver bara citera DD,s första? inlägg i denna tråd för att bli helt övertygad om att gubbtönten är fullkomligt vrickad, fullt i klass med foliet roffe och sippan. En internethaverist, i en lång rad av slika.
Alla vet förvisso att nummer inte innehåller punkter men både ip-adress och ip-nummer är vedertagna begrepp. Fråga Datainspektionen t.ex
http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2007/ip-nummer-ar-personuppgifter/
På den sidan kan man också se att Datainspektionen hävdar i rubriken (och på länken) att "IP-nummer är personuppgifter".
Att det inte stämmer framgår dock under i texten där man skriver "IP-nummer är att betrakta som personuppgifter".
Om de VORE personuppgifter så skulle man ju inte behöva BETRAKTA dem som det?
Med samma logik är ett hårstrå, ett bilnummer, ett telefonnummer, ett fotografi eller ett fingeravtryck personuppgifter också
lol, DD försöker tolka juridiska begrepp med sin tomtehjärna, stor underhållning.Om de VORE personuppgifter så skulle man ju inte behöva BETRAKTA dem som det? Jag gapskrattade i flera minuter när jag läste denna dd,s fundering, vilken jubelåsna gubbtönten är.
Ja de var att betraka som detta på det sättet apb behandlade dem, det stämmer, men de är inte personuppgifter när de inte behandlas som apb gjorde, där behandlades dessa just för att hitta en abbonent med hjälp av andra uppgifter.
men ip-numrenb i sig själv är INTE personuppgifter, de kan användas helt utan koppling till personer med, då varje enhet kan tilldelas ett sådant i ett när, en skrivare får ett sådant, en webbkamera en annan, en mediaserver ett tredje, alla maxis dosor för att själva lägga in sina varor har ett eget ip osv osv,
så personuppgift?
är bilnummer också personuppgifter?
Nej, de blir inte detta förränb de används just i det syftet, inte förr
När används bilnummer i annat syfte? När barnen leker bilnummerleken?
Jag menar det jag skriver, och det har väldigt lite med dina fria fantasier att göra.