Secrist skrev:Dao skrev:lazy skrev:Sniperace skrev:Vercingetorix skrev:Jag har medvetet hållit mig utanför m-ö-debatten. Dels för att jag är för dåligt insatt, men också för att jag är hjärtligt trött på kampen om grushögar som enbart resulterat i död och lidande för så många.
I svensk media har det de senaste två dygnen skrivits om Israeliska flygattacker över Gazaremsan som resulterat i en högt uppsatt Hamasbefälhavares död. Detta dödsfall har i svensk media ordagrant beskrivits som ett mord, och inte som ett dödsfall resulterat av en väpnad konflikt.
Svensk media har också rapporterat om raketattacker från Gazaremsan mot Israel, men där det samtidigt antytts att dessa skett som en vedergällning på flygattackerna.
Ingenstans har man i svensk media (där jag tittat) tagit upp att dessa, snart tvåhundra(!), raketattacker gjordes under två dygn innan Israels flygattacker..
Ingenstans har man i svensk media med ett ord nämnt de raketattacker som föregick Israels flygattack. Inte förrän efter flygattackerna, och då har man antytt att de skedde först efter flygattackerna.
Så till frågeställningen: Kan vi lita på att svensk media korrekt återspeglar vad som sker i regionen i fråga?
Nej, man kan INTE lita på svensk media i detta, de är helt i vänsterns och antisemiternas klor.
UTAN attackerna från hamaz o co skulle inga motattacker finnas, utan hamaz stadgar om israels utplånande och judarnas utrotning skulle freden finnas inom räckhåll, och UTAN arabvvärldens enade anfall på israel upprepade gånger skulle denna situation inte funnits
Precis vad jag har varit ute efter i flera år. Vill man se vad som verkligen händer, läs inte svensk media.
Läs då gärna israelisk media. Där är de ÄN MER kritiska mot Israel än i den svenska (höger)median! De räds inte att bli kallade "atnisemiter" bara för att de inte lyder den rådande ordningen - vilket är "kritisera inte Israel, omen om ni gör det så nämn även hur dumma Hamas är, så ni inte riskerar att vara ´ensidiga´".
Skulle media skriva om alla israeliska övergrepp, skulle det behövts en dagstidb´ning bara för det endamålet!
Inte konstigt att de inte räds för att kallas atnisemiter. Vet någon vad det betyder?
Nej berätta,