Sniperace 2013-01-02, 00:01
Dao skrev: lazy skrev: Dao skrev: lazy skrev: Dao skrev: R.O.F.L skrev: Dao skrev: lazy skrev:
Vi har varit osams ibland när det gäller Israel men när det gäller Syrien så är jag med dig och jag tror och hoppas att Israel också är det, Israel vinner inget på att ha en ytterligare islamisk stat så nära sig, det räcker att titta på Egypten.
Då var det väl dåligt av dem att bilda sin älskade stat mitt i en muslimk region, eller?
Muslimsk region? Vad är det du insinuerar?
Att islam dominerar regionen. Vad finns att insinuera om? Vilken typ av stat som kommer att bli av Syrien, kommer den att vara muslimsk.
Visst finns det många muslimer i området men att likställa det med islamiska stater är lite väl magstarkt.
Varför det?
Egypten var/är trots allt ganska sekulärt innan MB, Libanon likaså.
Vad har eventuell sekularitet med saken att göra?
Mycket, en stat ska inte styras med urgamla religösa lagar, en stat ska vara religionsneutral, och religionsfrihet ska råda, anser inte du det?
Eller anser du att det ilag ska göras skillnad mellan muslim och kristen eller muslim och ateist, där muslimen premieras, och de andra är andra eller tredje klassens medborgare?
Vi ser ju vart det barkar i egypten, vi ser vart det verkar på väg i Syrien, liksom varje stat som är muslimsk och som baserar sin lag på muslimsk rättsskipning