Sniperace skrev:R.O.F.L skrev:Sniperace skrev:saå har turkarna tvingat ner ett syriskt passagerarflygplan som kom inte på turkiskt luftrum, tydligen transporterade detta tunga vapen från Ryssland, gjorde de rätt eller fel?
skulle de låtit det flyga till syrien med vapnen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15588045.ab
Inga tunga vapen utan kommunikationutrustning.
Står väl helt klart att det är de skäggiga som skjuter in i Turkiet för att smutsa ner det hela ännu mera.
Syrien kommer inte vika sig mot dessa terrorister som är sponsrade av bla Usa. En ak-47 och lite pengar verkar räcka för att motivera dessa jihadister.
Att Turkiet inte har något att hämta mot den Syriska armen står helt klart.
Deras flygvapen kommer bli förintad vid en ev intervention av Syriens toppmoderna luftförvar.
Pantsir-S1, luftvärn typ s-400 samt s-300.
Syrien även har toppmoderna ryska sjömålsrobotar i form av P-800 Oniks/Yakhont.
Syrien har rustat mot Juden i årtionden och byggt upp ett förvar som kan skydda sin nation mot
kärnvapen.
Turkiet kan klara en gränsstrid ett par veckor innan deras bräckliga skräpregering faller som ett korthus pga protester och annat otrevligt.
En video på Assads "mördarsoldarter" som slåss för sitt land.
http://www.liveleak.com/view?i=832_1349900320
Jag har inte tagit ställning, men jag vet att sedan detta började har människor utan den "rätta" tron fått det svårt i Syrien, och detta oftast inte pga regeringens män utan av rebellernas aktioner MOT dessa, som jag tidigare sagt så kunde kristna och muslimer i Syrien tidigare leva sida vis sida utan större problem, kanske uppkommer samma problem här som i Iran om rebellerna vinner och en strikt islamsk regim tillsätts vilket inte på något sätt är otroligt.
Syriens folk förtjänar frihet, men blir det frihet med rebellerna?
Varför jämför du med Iran?
Rebellerna är ju knappast pro-Iran.
Syrien är ju mellanösterns mest sekulariserade land.
Att Bashar är en diktator råder inget tvivel om.
Skäggiga sunni pack eller strikt Shiatrams är skitsamma.
Du måste frågas dig vem som vinner mest på ett besegrat Syrien?