Dao skrev:Sniperace skrev:så demonstrationer i andra länder gör eg inte någon större nytta när det gäller ex irans agerande osv?Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:och det skulle få kina eller ex iran att ge med sig?Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:
Jag stödjer ingen reservationslöst! Jag vill uppnå fred och stabilitet i regionen! Detta hade varit möjligt om stormakterna hade kommit överrens!
Fast nu är ju stormakterna inte överrens, Ryssland och Kina står på Assads sida och USA står på den andra, hur ska du ändra på det?
Diplomati! Protester! Demonstrationer! Det som förekommer i USA och världen över just nu!
Iran är det nog inga problem att få med sig i en fredsprocess. Hur det är med Kina vet jag inte - men alla makter går att påverka!
tror du det går att få dem att bli snälla mot avfällingar med på samma sätt, att slopa diktaturen osv och bli et demokratiskt land där var och en fritt får välja religion och lämna religion eller inte ha någon religion alls utan att straffas för detta, du verkar ju ha en väldigt god tanke om detta land, så varför är det inte redan ett demokratiskt himmelrike, kanske är det usa,s och västs fel det med??
Sakfrågan kanske blev för komplicerad för dig igen, eller - så du tryckte på knappen för "fria fantasier" och "sakförskjutning"...
Försök igen, och kom in i matchen!
Och det har med sakfrågan att göra på vilket sätt?
du ansåg ju att problem skulle lösas diplomatiskt och med demonstrationer osv?