DirtyDog 2012-09-04, 09:18
Dao skrev: DirtyDog skrev: Dao skrev:Nå, hur är det med islamofobin? Stödjer du DEN?
Islamofobi är en negativ beskrivning av folk som problematiserar ökande antal muslimer i västvärlden.
Islamofobi som begrepp gör ingen skillnad på huruvida man ogillar politisk islamism eller vanliga muslimer. Det är ungefär som om invandrare som ogillar Sverigedemokrater börjar kalla alla svenskar för rasister som man redan börjat göra med poliser m.m.
Tänk om vi skulle ge denna fobi ett namn. Vad skulle vi kalla den, SD-fobi kanske?
Nå Dao, hur är det med SD-fobin? Stödjer du DEN?
Inte alldeles enkelt att svara på får man förmoda. Då måste man ju först definiera precis hur ens egen definition på fobin ser ut. Alla har ju olika definitioner.
Gud vad du slingrar dig!!!
Nej, jag syftar inte på det du beskriver - jag syftar på det som islamofobin står för! Stödjer du den eller inte? Kan jag bara få ett enda rakt svar???
Här har du lite underlag:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Islamofobi
Du är verkligen dum i huvudet!
Ingen vettig människa stödjer väl fobier (alldeles oavsett ifall man sätter ordet "Islam" eller "SD" framför? Hur kan du ens tro att någon skulle göra det? Det är ju detsamma som att påstå att man är sjuk, eftersom fobier är ett sjukdomstillstånd. Vad är det som du inte begriper?
Tror du verkligen på allvar att det existerar en enda individ i världen som hävdar att han är islamofob och söker vårt stöd? Hur är det möjligt att bli så pantad som dig? Är det långvarigt bruk av narkotika, eller vad?
Att du sen tror att det finns ytterligare någon som kan tänkas stödja någon som kallar sig för islamofob är ju så skrattretande att man knappt finner ord.
Som jag skrev tidigare. Islamofob är ett skällsord och ingen gruppering. Det är ett ord som används mot ALLA som har NÅGOT kritiskt att säga om Islam som religion eller om specifika islamisters handlingar. Vem som skall få kallas för islamofob (=sjukligt rädd för islam) finns inte definierat så därför kallas i praktiken alla för detta. T.o.m. sådana som inte har nån åsikt om islam överhuvudtaget. Ifall man ogillar att folk springer omkring med dolda ansikten så kan man kallas för islamofob. Man kan även kallas för islamofob om man ogillar att kvinnor inte visar upp sin solbrända kropp för allmänheten på den lokala badstranden. Det krävs onekligen inte mycket för att bli KALLAD för islamofob. Dock så kommer du aldrig hitta någon som ser sig som islamofob eller påstå sig stödja islamofobi.
Varför ens försöka förklara sådana här självklarheter för en idiot?
Din fråga är densamma som om jag frågade dig. Nå, stödjer du idioti?
Självklart gör du inte det. Du vet ju inte ens vad det är.
Dao skrev:Islamofobi är inte synonymt med kritik av islam som religion och kultur, eller kritik av islamism som politisk ideologi, även om kritiker av termen menar att islamkritik ofta stämplas som islamofobi istället för att bemötas sakligt.
Islamofobi är ett skällsord, ingen tro eller åsikt. Egentligen är det precis som kritikerna av termen hävdar. Nämligen att islamkritik ofta stämplas som islamofobi istället för att bemötas sakligt.
När man inte vill bemöta islamkritikers argument så kallar man dem islamofober för att undvika debatt. Att man sen frågar nån ifall de stödjer islamofobi visar ju hur låg intelligensnivå som de besitter.