F.I.S.T 2012-07-19, 12:56
Ja det är för roliga de här forumhöger"debattörerna"
Det är märkligt att vissa av de som förespråkade "fri debatt" där det utan erinran kunde stängas av debattörer, allt enligt de "stadgar" som skapades av detta forums Admin.
Samma högeranhängare har inga problem med Ipred, datalagring och FRA..... so indirekt sätter delar av yttrandefriheten ur spel. Man tycktes heller inte ha nåt problem med att deras ledare Fredrik Reinfeldt, gick ut och lade munkavel på sina partimedlemmar, samt uppmaning att inte lyssna på andra partiers tal i Almedalen.
Fredrik lägger tycks gilla att lägga locket på ....
Vad gäller denna artikel och yttrandefriheten, så kan man tycka att han inte skall förlora jobbet för en sådan åsikt. Men samtidigt så är han ju en person som representerar svt om jag har förstått det rätt.
Och då kan man inte uttrycka främlingsfientliga åsikter utan att det färgar av sig på SVT.
Jag tror inte forumhögern haft några problem om det rört sig om en privat arbetsgivare som sparkat personal pga kritik mot det interna företaget, då hade man med all säkerhet försvarat detta.
Sen är det fascinerande att forumhögern öht "känner" sig censurerade, och hävdar att de inte får ha "kritik" mot invandrarfrågor osv .... SÅ FORT DE FÅR MOTHUGG I ÄMNET, OCH BLIR KONFRONTERADE I SINA FRÄMLINGSFIENTLIGA ÅSIKTER
... stå för vad ni tycker !
Till ex detta med somalier, som uttrycks här, så finns det vissa som uttrycker att detta skall vara et folkslag som är besvärliga att få att "anpassa" sig ... samtidigt så finns inte dessa problem vad jag har förstått, med den folkgruppen, när d flyttat till Storbritannien ...