formsvackan skrev:http://www.migrationsverket.se/info/5772.htmlThetaxpayer skrev:Ingen har heller sagt att de inte skall ta emot dem? Jag har aldrig sett en siffra på när det är för många, har du?F.I.S.T skrev:
Men snälla lilla ovän, håll dig till verkligheten, inget parti har sagt att de skall ta emot miljontals Somalier...
skärp dig för fan !
Varje år avsätter riksdagen pengar till en svensk flyktingkvot. Kvoten är ett sätt för Sverige att stödja människor som är på flykt. Regeringen har årligen gett Migrationsverket uppdraget att ta emot mellan 1 700–1 900 kvotflyktingar till Sverige.
Är du fortfarande skraj för att dessa miljontals somalier ska ta brödet från ditt bord?
Nu kommer ju inte den siffran från mig från början. Men ja jag anser att det har kommit för många och det kommer ändå flera.Du säger att du inte är rädd för de miljontals som kanske kommer men när blir du rädd? Jag tycker inte vänstern skall klaga för mycket på nedskärningar och sedan glädjas att vi måste försörja 10 000 tals nyanlända (många utan någon utbildning)varje år. Pengarna räcker inte till allt. Så är det ju bara. Du borde ju i alla fall fatta det.