Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:
men tror DU han är oskyldig eller ej?
Jag vet faktiskt inte, det är det som är så beklämmande när rättssystemet havererar, och en rättvis rättegång blir omöjlig !
bara för att DU inte litar på och godtar bevisen, ser du likadant på rättegången mot billy butt?
Jag tror ingenting om rättegången mot Billy Butt, eftersom jag inte satt mig in i detaljerna ... varför är du så benägen att "tro" ?
Och vilka "bevis" är det du pratar om ?
men nu ansåg ju både tingsrätt och hovrätt att han var skyldig, och hd ansåg samma sak genom att de vägrade ta upp detta igen...
att sedan DU tycker annorlunda är en helt annan sak, men du har varken kunskaperna eller veskapen om detta i tillräcklig mängd, vad är dt du vet som inte rättsväsendet vet?
varför ser DU inte till att ordna resning för beltran och ser till att han blir frikänd, du har ju tydligen alla fakta eller?
Men snälla människa ....är du inte läskunnig ?
Jag har inte påstått att jag besitter fakta i själva händelseförloppet vad gäller skuldfrågan, jag har påstått med rätta att förundersökning gick felaktigt till, och att helt uppenbart det vittnats falskt efter påtryckningar av en människa som påstått sig vara åklagare utan att vara det....
Kan du inte se skillnaden ?