Secrist skrev:
Och detta fel är....?
Märkligt att du missat detta ... när jag skrivit det så många gånger..... så blir det gärna när du fantiserar ihop egna "sanningar"
Falsk vittnesmål från Carola:Carolas ord fällde Tito
Hans snopp var inne”
Under rättegången i Ystad berättade Carola att barnflickan bekräftat att Tito penetrerat henne – en uppgift hon inte nämnt i polisförhören.
– Hon säger att hans snopp var nära och inne, sa Carola i rätten.
Eh antingen är den väl inne, eller så är den väl inte inne Carola polisanmäld för mened
Stjärnadvokaten: Dahlström Lannes är fanatisk
Carola Häggkvist har polisanmälts för att hon ska ha ljugit i rätten angående Tito Beltrans misstänkta våldtäkt. Bakom anmälan står stjärnadvokaten Pelle Svensson.
– Det här liknar mest en häxprocess, säger han.
Påverkade vittnenaMeneden består i att de tre vittnena ska ha ljugit i rätten angående den misstänkta våldtäkten. Monica Dahlström Lannes har tagit kontakt med de andra vittnena i Tito-rättegången, vilket principiellt anses som olämpligt. Dessutom ska hon enligt anmälan ha påverkat dem och deras vittnesmål.
– I de första förhören med Carola sade hon ingenting om att Tito Beltran ska ha haft samlag med barnflickan. De uppgifterna kom fram först efter att hon haft telefonkontakt med Monica Dahlström Lannes. De hävdar att de inte pratade om målet men det kan jag lova att de gjorde, säger advokat Pelle Svensson.
Borde diskvalificerats
Han tror inte att det är en slump att de tre nyckelvittnena helt plötsligt har identiska vittnesmål när det gäller den misstänkta våldtäkten.
– Hade det här varit i USA skulle alla vittnen diskvalificerats eftersom de haft kontakt med varandra, säger han.
"Dahlström Lannes är fanatisk"Det är enligt Pelle Svensson, inte första gången som Monica Dahlström Lannes försöker påverka vittnen i rättegångar.
– Hon var involverad i flera rättegångar under 1990-talet. Hennes huvudtes är att alla män är potentiella våldtäktsmän och att kvinnor inte ljuger om våldtäkter. Hon är fanatisk när det gäller våldtäktsmål.
Förhöret av Robert Wells:– Jag vet att någonting var oroligt. Ingen kommer fram till mig utom Vicky von der Lanken som säger att hon tagit Tito i örat. Och det är så här och som jag tyckte var det värsta, var att han hade brutit mot turnékodexen att inte strula med någon på turnén.
– Jag tycker att det är väldigt konstigt att ingen har nämnt något för mig om någon våldtäkt, sa Wells.
Robert Wells berättade också om Monica Dahlström-Lannes. Enligt Wells presenterade hon sig som åklagare och expert på sexualbrott.
– Hon sa till mig att hon hade sett Tito på Sundbyholms slott. Och hon säger till mig att hon tycker att Tito är sjuk och att hon ska sätta dit honom, sa Robert Wells. Så nu känns det mycket märkligt att läsa på nätet att hon inte alls är åklagare, sa Wells och det går ett sus genom rättegångssalen.
Bodström uppdaterar Carola på att hon heller inte har berättat något.
– Det tycker jag är ännu konstigare, att hon kunde stå där och sjunga duett med Tito. Jag fattar inte hur de pallade det.
Carola har dessutom vittnat om att hon kände äckel inför Tito, och sedan finns det filmat där hon står och trånar Tito in i ögonen under konsert....
vidare berättar Runar som var gift med Carola under den tiden
”Märkligt”
Han var själv med under stora delar av turnén och de dagar han inte var där säger han att han hade tät telefonkontakt med sin dåvarande fru.
– Inte en enda gång nämnde Carola något om det här. Om det hade varit en våldtäkt är det väl inte något man glömmer att berätta för sin man? Det är för stort för att det inte skulle ha blivit nämnt, särskilt eftersom hon och Beltran sjöng tillsammans, säger han till norska tidningen Verdens Gang.
Runar beskriver Carolas vittnesmål som ”märkligt”.
– Dels att det här kommer upp nu, nästan nio år senare. Och dels att jag aldrig har märkt något. Jag är rätt och slätt otroligt överraskad, säger Runar Søgaard till VG.
Det kontinuerliga användandet av ordet barnflickan, när det rörde sig om en myndig kvinna, är oxå ett märkligt grepp om man vill göra en rättvis rättegång ...
Som ni ser återigen så finns det massor av felaktigheter begångna redan vid förundersökning som påveerkade målet i en viss riktning, och sedan falska vittnesmål, styrda av
Monica Dalström Lannes ..... När ett mål/dom bygger enkom på vittnesmål, så är det allvarligt att det får gå till på det viset ......
som sagt var vittnesmålen borde diskvalificerats '
Detta har således ingenting att göra med min syn på skuldfrågan i målet.
Om man nu ändå dristar sig till att spekulera om skuldfrågan, vilket än idag bara kan bli spekulationer, inte ens domen är något bevis, spec inte som det bygger på falska vittnesmål.
Men om man nu gör det ... så måste man oxå fråga sig var gränsen för våldtäkt går. För mig finnes det bara en gräns, om än den är svår att bevisa, och det är om någon blivit TVINGAD till sex på något vis...
Och som allting berättades av vittnen och efterhandskonstruktioner, så kan man fundera hur det gick till där inne..... jag säger varken bu eller bä om det, men att förundersökning och falska vittnesmål förstörde alla möjligheter till en rättvis rättegång....
Folk i allmänhet, och tydligen några på detta forumet, är j-ligt snabba att däöma ut personer utan personlig kunskap i ämnet...
Det ni oftast blandar ihop är det avskyvärda i en våldtäktshandling, och skuldfrågan, bevisföringen...
Och det är så mobbar har fungerat i alla tider.... man känner sig väldigt duktig och bra genom att hoppa på andra utan några som helst bevis för sina teser....Och på så sätt förminskas i erat inre de fel och brister ni besitter,..... vi alla besitter.
Att handlingen våldtäkt är avskyvärd och straffbar råder inga tvivel om, och det finns inga omständigheter som förmildrar detta .....
Att Tito Beltran var en slusk, snuskgubbe kan det iofs finnas belägg för, men detta är inte straffbart enligt någon lag ...
Bevis mina vänner Bevis !