Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedclownIII
Secrist
RedMentalCase
Sniperace
Thetaxpayer
DirtyDog
DMustaine
Infra
Regndrottning
Sossar ee lata
RedCloud
15 posters

    Om Herr Assange igen......

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-12, 20:20

    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 22:28

    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    han också, men Fisten var en av dem som kallade ndet för rättsskandl och rättshaveri att han fälldes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 23:11

    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    han också, men Fisten var en av dem som kallade ndet för rättsskandl och rättshaveri att han fälldes

    JA jag talade om rättshaveri och rättsskandal ... detta är dock inte samma sak som att säga att han är oskyldigt dömd !
    Är du fullständigt utan begrepp karl !
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedclownIII 2012-07-12, 23:16

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    han också, men Fisten var en av dem som kallade ndet för rättsskandl och rättshaveri att han fälldes

    JA jag talade om rättshaveri och rättsskandal ... detta är dock inte samma sak som att säga att han är oskyldigt dömd !
    Är du fullständigt utan begrepp karl !

    Nejdå snipers bedömning stämmer bra med min och de flesta andras du har bara de kompletta galningarna till ditt stöd. affraid
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DirtyDog 2012-07-12, 23:55

    Fistaren har verkligen en märklig verklighetsuppfattning?
    F.I.S.T skrev:Jag har inte ännu sett något sådant hinder presenterat ... men även om det är så, så är det väl märkligt om man låter paragrafrytteri förhindra rättvisan ... tycker du inte det ?
    Att flyga all utredande personal, advokater, åklagare och vittnen, tja hela domstolen, till England är ju befängt!
    Har detta NÅGONSIN utförts i ett våldtäktsmål (eller nåt annat mål) tidigare? Dessutom är det ju onödigt då han inte FÅR utlämnas till USA. Har du svårt för att FATTA???????????????
    F.I.S.T skrev:
    - UK får inte lämna ut Assange,
    Lögn, de avser att utlämna honom till Sverige och har precis samma rätt att utelämna honom till vilket jävla land som helst om de har ett mål mot honom som inte har ett straff som kan förhindra utvisning. Ifall Sverige hade haft dödstraff på att göra hål på sin kondom så hade han knappast blivit utvisad hit. Be din källa kolla sina fakta (eller sin egen hjärna)!
    F.I.S.T skrev:
    - Statsminister FR nämner inget om att Sverige inte får lämna ut människor.
    Han nämner inget om att vi inte får lämna ut getter heller. Vad fan är problemet???
    F.I.S.T skrev:
    - Sverige har lämnat ut förut,
    Under HELT andra omständigheter, ja. Och se hur det gick efter det. Kommer nån politiker frivilligt upprepa samma misstag? Kontrollera din hjärna!!!
    F.I.S.T skrev:
    - Sverige har en praxis kring sexualbrott som historien kommer att skratta åt, och fördöma.
    Historien? Man skrattar åt den sen länge i resten av världen. Kommer de göra det i framtiden? Vem vet? Talibanerna sköter ju det där bättre, eller hur?
    F.I.S.T skrev:
    - Manning sitter redan fängslad i USA med enda fel begånget att han avslöjat ett vidrigt krigsbrott...
    Är du HELT jävla dum i huvudet? Han har lämnat ut all topp-hemlig kommunikation som USA har med resten av världen och hundratals personer kan ha förlorat livet genom att deras medhjälp till USA har blivit känd. Hans avslöjande film tillhör knappast hans "enda" fel utan det handlar om miljoner hemliga dokument.
    F.I.S.T skrev:
    - Förundersökningen visade på att åtal inte var befogat, sedan ändrades det när USA ville lägga vantarna på Assange
    Återigen en lögn. USA har väl ALLTID velat lägga vantarna på honom men har inte kontaktat Sverige om detta. Varken då eller senare.
    F.I.S.T skrev:
    - Assange blev efterlyst av Interpol, för att inte haft kondom på snoppen, hur många "sexualbrottslingar av den graden efterlyses av Interpol ?
    Lögn igen. Han efterlystes för "sex crimes" och inget om kondomer.
    F.I.S.T skrev:
    Jo Assange har anledning att vara orolig .... oavsett hur framtiden i ärendet visar sig utspela sig
    Det enda han i dagsläget behöver oroa sig för är sexbrottet. USA har inte ett skit att vinna på att sätta dit honom. Tvärtom så skulle det försämra deras redan dåliga rykte ytterligare utan att ge dem ett skit nytta i retur.

    Varför så många lögner? Är det bara helt naturligt när man är "vänster"?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-13, 00:35

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    han också, men Fisten var en av dem som kallade ndet för rättsskandl och rättshaveri att han fälldes

    JA jag talade om rättshaveri och rättsskandal ... detta är dock inte samma sak som att säga att han är oskyldigt dömd !
    Är du fullständigt utan begrepp karl !

    Vanligtvis brukar de sakerna hänga ihop. Man brukar inte skrika rättsröta om man anser att det är rätt att en person är dömd. scratch
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 01:01

    Secrist skrev: Man brukar inte skrika rättsröta om man anser att det är rätt att en person är dömd. scratch

    om rättegången går fel tillväga är det anledning nog !
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-13, 01:02

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev: Man brukar inte skrika rättsröta om man anser att det är rätt att en person är dömd. scratch

    om rättegången går fel tillväga är det anledning nog !

    Och detta fel är....?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-13, 01:33

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,

    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool





    Varför är du så mån att försöka få andra att verka vara extremistiska? Har du något att dölja? Very Happy Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 09:46

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,

    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool





    Varför är du så mån att försöka få andra att verka vara extremistiska? Har du något att dölja? Very Happy Cool
    Nej det är inte jag som är mån om det, det är större delen av forumhögern ... har du missat det ? Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-13, 09:53

    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    Det var han inte ensam om, flera av mupparna försvarade honom.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 10:39

    Secrist skrev:
    Och detta fel är....?

    Märkligt att du missat detta ... när jag skrivit det så många gånger..... så blir det gärna när du fantiserar ihop egna "sanningar"


    Falsk vittnesmål från Carola:

    Carolas ord fällde Tito

    Hans snopp var inne”

    Under rättegången i Ystad berättade Carola att barnflickan bekräftat att Tito penetrerat henne – en uppgift hon inte nämnt i polisförhören.

    – Hon säger att hans snopp var nära och inne, sa Carola i rätten.

    Eh antingen är den väl inne, eller så är den väl inte inne

    Carola polisanmäld för mened
    Stjärnadvokaten: Dahlström Lannes är fanatisk

    Carola Häggkvist har polisanmälts för att hon ska ha ljugit i rätten angående Tito Beltrans misstänkta våldtäkt. Bakom anmälan står stjärnadvokaten Pelle Svensson.

    – Det här liknar mest en häxprocess, säger han.

    Påverkade vittnena

    Meneden består i att de tre vittnena ska ha ljugit i rätten angående den misstänkta våldtäkten. Monica Dahlström Lannes har tagit kontakt med de andra vittnena i Tito-rättegången, vilket principiellt anses som olämpligt. Dessutom ska hon enligt anmälan ha påverkat dem och deras vittnesmål.

    – I de första förhören med Carola sade hon ingenting om att Tito Beltran ska ha haft samlag med barnflickan. De uppgifterna kom fram först efter att hon haft telefonkontakt med Monica Dahlström Lannes. De hävdar att de inte pratade om målet men det kan jag lova att de gjorde, säger advokat Pelle Svensson.

    Borde diskvalificerats

    Han tror inte att det är en slump att de tre nyckelvittnena helt plötsligt har identiska vittnesmål när det gäller den misstänkta våldtäkten.

    – Hade det här varit i USA skulle alla vittnen diskvalificerats eftersom de haft kontakt med varandra, säger han.

    "Dahlström Lannes är fanatisk"


    Det är enligt Pelle Svensson, inte första gången som Monica Dahlström Lannes försöker påverka vittnen i rättegångar.

    – Hon var involverad i flera rättegångar under 1990-talet. Hennes huvudtes är att alla män är potentiella våldtäktsmän och att kvinnor inte ljuger om våldtäkter. Hon är fanatisk när det gäller våldtäktsmål.

    Förhöret av Robert Wells:


    – Jag vet att någonting var oroligt. Ingen kommer fram till mig utom Vicky von der Lanken som säger att hon tagit Tito i örat. Och det är så här och som jag tyckte var det värsta, var att han hade brutit mot turnékodexen att inte strula med någon på turnén.

    – Jag tycker att det är väldigt konstigt att ingen har nämnt något för mig om någon våldtäkt, sa Wells.

    Robert Wells berättade också om Monica Dahlström-Lannes. Enligt Wells presenterade hon sig som åklagare och expert på sexualbrott.

    – Hon sa till mig att hon hade sett Tito på Sundbyholms slott. Och hon säger till mig att hon tycker att Tito är sjuk och att hon ska sätta dit honom, sa Robert Wells. Så nu känns det mycket märkligt att läsa på nätet att hon inte alls är åklagare, sa Wells och det går ett sus genom rättegångssalen.

    Bodström uppdaterar Carola på att hon heller inte har berättat något.

    – Det tycker jag är ännu konstigare, att hon kunde stå där och sjunga duett med Tito. Jag fattar inte hur de pallade det.

    Carola har dessutom vittnat om att hon kände äckel inför Tito, och sedan finns det filmat där hon står och trånar Tito in i ögonen under konsert....

    vidare berättar Runar som var gift med Carola under den tiden

    ”Märkligt”

    Han var själv med under stora delar av turnén och de dagar han inte var där säger han att han hade tät telefonkontakt med sin dåvarande fru.

    – Inte en enda gång nämnde Carola något om det här. Om det hade varit en våldtäkt är det väl inte något man glömmer att berätta för sin man? Det är för stort för att det inte skulle ha blivit nämnt, särskilt eftersom hon och Beltran sjöng tillsammans, säger han till norska tidningen Verdens Gang.

    Runar beskriver Carolas vittnesmål som ”märkligt”.

    – Dels att det här kommer upp nu, nästan nio år senare. Och dels att jag aldrig har märkt något. Jag är rätt och slätt otroligt överraskad, säger Runar Søgaard till VG.

    Det kontinuerliga användandet av ordet barnflickan, när det rörde sig om en myndig kvinna, är oxå ett märkligt grepp om man vill göra en rättvis rättegång ...

    Som ni ser återigen så finns det massor av felaktigheter begångna redan vid förundersökning som påveerkade målet i en viss riktning, och sedan falska vittnesmål, styrda av
    Monica Dalström Lannes ..... När ett mål/dom bygger enkom på vittnesmål, så är det allvarligt att det får gå till på det viset ......

    som sagt var vittnesmålen borde diskvalificerats '

    Detta har således ingenting att göra med min syn på skuldfrågan i målet.

    Om man nu ändå dristar sig till att spekulera om skuldfrågan, vilket än idag bara kan bli spekulationer, inte ens domen är något bevis, spec inte som det bygger på falska vittnesmål.

    Men om man nu gör det ... så måste man oxå fråga sig var gränsen för våldtäkt går. För mig finnes det bara en gräns, om än den är svår att bevisa, och det är om någon blivit TVINGAD till sex på något vis...

    Och som allting berättades av vittnen och efterhandskonstruktioner, så kan man fundera hur det gick till där inne..... jag säger varken bu eller bä om det, men att förundersökning och falska vittnesmål förstörde alla möjligheter till en rättvis rättegång....

    Folk i allmänhet, och tydligen några på detta forumet, är j-ligt snabba att däöma ut personer utan personlig kunskap i ämnet...

    Det ni oftast blandar ihop är det avskyvärda i en våldtäktshandling, och skuldfrågan, bevisföringen...

    Och det är så mobbar har fungerat i alla tider.... man känner sig väldigt duktig och bra genom att hoppa på andra utan några som helst bevis för sina teser....Och på så sätt förminskas i erat inre de fel och brister ni besitter,..... vi alla besitter.

    Att handlingen våldtäkt är avskyvärd och straffbar råder inga tvivel om, och det finns inga omständigheter som förmildrar detta .....

    Att Tito Beltran var en slusk, snuskgubbe kan det iofs finnas belägg för, men detta är inte straffbart enligt någon lag ...

    Bevis mina vänner Bevis !


    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 10:42

    RedMentalCase skrev:
    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    Det var han inte ensam om, flera av mupparna försvarade honom.

    Och ännu har ni inte visat något som stöder det påståendet ... varför ljuga, när du skulle kunna välja att tala sanning istället
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-13, 11:05

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,

    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool





    Varför är du så mån att försöka få andra att verka vara extremistiska? Har du något att dölja? Very Happy Cool
    Nej det är inte jag som är mån om det, det är större delen av forumhögern ... har du missat det ? Cool




    Ja det har jag missat för det stämmer ju inte. Försök inte skylla din egna extremism på andra.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-13, 11:12

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Var det inte Infra som tidigare försvarat Beltran? scratch

    han också, men Fisten var en av dem som kallade ndet för rättsskandl och rättshaveri att han fälldes

    JA jag talade om rättshaveri och rättsskandal ... detta är dock inte samma sak som att säga att han är oskyldigt dömd !
    Är du fullständigt utan begrepp karl !

    men tror DU han är oskyldig eller ej?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-13, 12:49

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Och detta fel är....?

    Märkligt att du missat detta ... när jag skrivit det så många gånger..... så blir det gärna när du fantiserar ihop egna "sanningar"


    Falsk vittnesmål från Carola:

    Carolas ord fällde Tito

    Hans snopp var inne”

    Under rättegången i Ystad berättade Carola att barnflickan bekräftat att Tito penetrerat henne – en uppgift hon inte nämnt i polisförhören.

    – Hon säger att hans snopp var nära och inne, sa Carola i rätten.

    Eh antingen är den väl inne, eller så är den väl inte inne

    Carola polisanmäld för mened
    Stjärnadvokaten: Dahlström Lannes är fanatisk

    Carola Häggkvist har polisanmälts för att hon ska ha ljugit i rätten angående Tito Beltrans misstänkta våldtäkt. Bakom anmälan står stjärnadvokaten Pelle Svensson.

    – Det här liknar mest en häxprocess, säger han.

    Påverkade vittnena

    Meneden består i att de tre vittnena ska ha ljugit i rätten angående den misstänkta våldtäkten. Monica Dahlström Lannes har tagit kontakt med de andra vittnena i Tito-rättegången, vilket principiellt anses som olämpligt. Dessutom ska hon enligt anmälan ha påverkat dem och deras vittnesmål.

    – I de första förhören med Carola sade hon ingenting om att Tito Beltran ska ha haft samlag med barnflickan. De uppgifterna kom fram först efter att hon haft telefonkontakt med Monica Dahlström Lannes. De hävdar att de inte pratade om målet men det kan jag lova att de gjorde, säger advokat Pelle Svensson.

    Borde diskvalificerats

    Han tror inte att det är en slump att de tre nyckelvittnena helt plötsligt har identiska vittnesmål när det gäller den misstänkta våldtäkten.

    – Hade det här varit i USA skulle alla vittnen diskvalificerats eftersom de haft kontakt med varandra, säger han.

    "Dahlström Lannes är fanatisk"


    Det är enligt Pelle Svensson, inte första gången som Monica Dahlström Lannes försöker påverka vittnen i rättegångar.

    – Hon var involverad i flera rättegångar under 1990-talet. Hennes huvudtes är att alla män är potentiella våldtäktsmän och att kvinnor inte ljuger om våldtäkter. Hon är fanatisk när det gäller våldtäktsmål.

    Förhöret av Robert Wells:


    – Jag vet att någonting var oroligt. Ingen kommer fram till mig utom Vicky von der Lanken som säger att hon tagit Tito i örat. Och det är så här och som jag tyckte var det värsta, var att han hade brutit mot turnékodexen att inte strula med någon på turnén.

    – Jag tycker att det är väldigt konstigt att ingen har nämnt något för mig om någon våldtäkt, sa Wells.

    Robert Wells berättade också om Monica Dahlström-Lannes. Enligt Wells presenterade hon sig som åklagare och expert på sexualbrott.

    – Hon sa till mig att hon hade sett Tito på Sundbyholms slott. Och hon säger till mig att hon tycker att Tito är sjuk och att hon ska sätta dit honom, sa Robert Wells. Så nu känns det mycket märkligt att läsa på nätet att hon inte alls är åklagare, sa Wells och det går ett sus genom rättegångssalen.

    Bodström uppdaterar Carola på att hon heller inte har berättat något.

    – Det tycker jag är ännu konstigare, att hon kunde stå där och sjunga duett med Tito. Jag fattar inte hur de pallade det.

    Carola har dessutom vittnat om att hon kände äckel inför Tito, och sedan finns det filmat där hon står och trånar Tito in i ögonen under konsert....

    vidare berättar Runar som var gift med Carola under den tiden

    ”Märkligt”

    Han var själv med under stora delar av turnén och de dagar han inte var där säger han att han hade tät telefonkontakt med sin dåvarande fru.

    – Inte en enda gång nämnde Carola något om det här. Om det hade varit en våldtäkt är det väl inte något man glömmer att berätta för sin man? Det är för stort för att det inte skulle ha blivit nämnt, särskilt eftersom hon och Beltran sjöng tillsammans, säger han till norska tidningen Verdens Gang.

    Runar beskriver Carolas vittnesmål som ”märkligt”.

    – Dels att det här kommer upp nu, nästan nio år senare. Och dels att jag aldrig har märkt något. Jag är rätt och slätt otroligt överraskad, säger Runar Søgaard till VG.

    Det kontinuerliga användandet av ordet barnflickan, när det rörde sig om en myndig kvinna, är oxå ett märkligt grepp om man vill göra en rättvis rättegång ...

    Som ni ser återigen så finns det massor av felaktigheter begångna redan vid förundersökning som påveerkade målet i en viss riktning, och sedan falska vittnesmål, styrda av
    Monica Dalström Lannes ..... När ett mål/dom bygger enkom på vittnesmål, så är det allvarligt att det får gå till på det viset ......

    som sagt var vittnesmålen borde diskvalificerats '

    Detta har således ingenting att göra med min syn på skuldfrågan i målet.

    Om man nu ändå dristar sig till att spekulera om skuldfrågan, vilket än idag bara kan bli spekulationer, inte ens domen är något bevis, spec inte som det bygger på falska vittnesmål.

    Men om man nu gör det ... så måste man oxå fråga sig var gränsen för våldtäkt går. För mig finnes det bara en gräns, om än den är svår att bevisa, och det är om någon blivit TVINGAD till sex på något vis...

    Och som allting berättades av vittnen och efterhandskonstruktioner, så kan man fundera hur det gick till där inne..... jag säger varken bu eller bä om det, men att förundersökning och falska vittnesmål förstörde alla möjligheter till en rättvis rättegång....

    Folk i allmänhet, och tydligen några på detta forumet, är j-ligt snabba att däöma ut personer utan personlig kunskap i ämnet...

    Det ni oftast blandar ihop är det avskyvärda i en våldtäktshandling, och skuldfrågan, bevisföringen...

    Och det är så mobbar har fungerat i alla tider.... man känner sig väldigt duktig och bra genom att hoppa på andra utan några som helst bevis för sina teser....Och på så sätt förminskas i erat inre de fel och brister ni besitter,..... vi alla besitter.

    Att handlingen våldtäkt är avskyvärd och straffbar råder inga tvivel om, och det finns inga omständigheter som förmildrar detta .....

    Att Tito Beltran var en slusk, snuskgubbe kan det iofs finnas belägg för, men detta är inte straffbart enligt någon lag ...

    Bevis mina vänner Bevis !



    Hur många gånger kan man vara dömd och ändå vara helt oskyldig i vissas ögon?

    Efter stor uppmärksamhet i massmedia dömdes Tito Beltrán den 10 oktober 2008 av hovrätten för Västra Sverige till två år och sex månaders fängelse för våldtäkt, sexuellt utnyttjande av underårig och övergrepp i rättssak.[1][2] Våldtäkten skedde mot en 18-årig kvinna 1999 under en konsertturné med Rhapsody in Rock. Kvinnan, som under turnén var barnflicka åt den medverkande skådespelerskan Maria Lundqvists barn, tilldömdes av hovrätten 87 000 kronor i skadestånd.[3]

    Hovrättens dom innebar en skärpning; i Ystads tingsrätt hade Beltrán dömts till två års fängelse.[4] Det skärpta straffet berodde på att hovrätten beslöt att fälla Beltrán även i det andra målet, där han anklagades för att sexuellt ha utnyttjat en minderårig flicka i Kungsbacka vid ett antal tillfällen mellan 2000 och 2002. De båda målen slogs i hovrätten ihop[5], och Beltrán dömdes också för övergrepp i rättssak eftersom han trakasserat flickans far, som anmält Beltrán[3]. Flickan tilldömdes 110 000 kronor i skadestånd av hovrätten.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DirtyDog 2012-07-13, 13:46

    Secrist skrev:Hur många gånger kan man vara dömd och ändå vara helt oskyldig i vissas ögon?
    Nu är det väl andra omständigheter än antalet domar som man grundar sin uppfattning på?

    Att en 18-åring väntar 19 år med att anmäla en våldtäkt känns besynnerligt och omständigheterna kring Carolas vittnesmål känns mer än märkliga?
    Man behöver inte vara skyldig till våldtäkt bara för att man är en "ful gubbe".

    Läs HÄR vad några feminister skriver om domen mot Billy Butt (en RIKTIGT ful gubbe). Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 15:35

    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,



    F.I.S.T skrev:
    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool



    Forumhögerdebattören utan begrepp skrev:

    Varför är du så mån att försöka få andra att verka vara extremistiska? Har du något att dölja? Very Happy Cool


    F.I.S.T skrev:Nej det är inte jag som är mån om det, det är större delen av forumhögern ... har du missat det ? Cool




    Thetaxpayer skrev:Ja det har jag missat för det stämmer ju inte. Försök inte skylla din egna extremism på andra.

    Och min "extremism" bestod i ? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 15:37

    Sniperace skrev:
    men tror DU han är oskyldig eller ej?

    Jag vet faktiskt inte, det är det som är så beklämmande när rättssystemet havererar, och en rättvis rättegång blir omöjlig !
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 15:45

    [quote="Secrist"]
    Hur många gånger kan man vara dömd och ändå vara helt oskyldig i vissas ögon?

    Ja om du tar och försöker svara på den frågan själv, så ser du hur dumt ställd frågan är. Du menar alltså att det är antalet anklagelser som avgör troligheten i ett eventuellt begånget brott ?





    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-13, 15:45

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    men tror DU han är oskyldig eller ej?

    Jag vet faktiskt inte, det är det som är så beklämmande när rättssystemet havererar, och en rättvis rättegång blir omöjlig !

    bara för att DU inte litar på och godtar bevisen, ser du likadant på rättegången mot billy butt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 15:55

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    men tror DU han är oskyldig eller ej?

    Jag vet faktiskt inte, det är det som är så beklämmande när rättssystemet havererar, och en rättvis rättegång blir omöjlig !

    bara för att DU inte litar på och godtar bevisen, ser du likadant på rättegången mot billy butt?

    Jag tror ingenting om rättegången mot Billy Butt, eftersom jag inte satt mig in i detaljerna ... varför är du så benägen att "tro" ?
    Och vilka "bevis" är det du pratar om ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-13, 16:00

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    men tror DU han är oskyldig eller ej?

    Jag vet faktiskt inte, det är det som är så beklämmande när rättssystemet havererar, och en rättvis rättegång blir omöjlig !

    bara för att DU inte litar på och godtar bevisen, ser du likadant på rättegången mot billy butt?

    Jag tror ingenting om rättegången mot Billy Butt, eftersom jag inte satt mig in i detaljerna ... varför är du så benägen att "tro" ?
    Och vilka "bevis" är det du pratar om ?

    men nu ansåg ju både tingsrätt och hovrätt att han var skyldig, och hd ansåg samma sak genom att de vägrade ta upp detta igen...

    att sedan DU tycker annorlunda är en helt annan sak, men du har varken kunskaperna eller veskapen om detta i tillräcklig mängd, vad är dt du vet som inte rättsväsendet vet?
    varför ser DU inte till att ordna resning för beltran och ser till att han blir frikänd, du har ju tydligen alla fakta eller?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-13, 16:03

    DirtyDog skrev:
    Secrist skrev:Hur många gånger kan man vara dömd och ändå vara helt oskyldig i vissas ögon?
    Nu är det väl andra omständigheter än antalet domar som man grundar sin uppfattning på?

    Att en 18-åring väntar 19 år med att anmäla en våldtäkt känns besynnerligt och omständigheterna kring Carolas vittnesmål känns mer än märkliga?
    Man behöver inte vara skyldig till våldtäkt bara för att man är en "ful gubbe".

    Läs HÄR vad några feminister skriver om domen mot Billy Butt (en RIKTIGT ful gubbe). Wink

    Han är även dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig. Också oskyldig?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-13, 16:04

    Secrist skrev:
    DirtyDog skrev:
    Secrist skrev:Hur många gånger kan man vara dömd och ändå vara helt oskyldig i vissas ögon?
    Nu är det väl andra omständigheter än antalet domar som man grundar sin uppfattning på?

    Att en 18-åring väntar 19 år med att anmäla en våldtäkt känns besynnerligt och omständigheterna kring Carolas vittnesmål känns mer än märkliga?
    Man behöver inte vara skyldig till våldtäkt bara för att man är en "ful gubbe".

    Läs HÄR vad några feminister skriver om domen mot Billy Butt (en RIKTIGT ful gubbe). Wink

    Han är även dömd för sexuellt ofredande av minderårig. Också oskyldig?

    Ingen aning.... återigen så har jag inte påstått någonting i skuldfrågan !

    Sponsored content


    Om Herr Assange igen...... - Sida 3 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:35