Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedclownIII
Secrist
RedMentalCase
Sniperace
Thetaxpayer
DirtyDog
DMustaine
Infra
Regndrottning
Sossar ee lata
RedCloud
15 posters

    Om Herr Assange igen......

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-11, 18:39

    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Konstig jämförelse. Manning är amerikansk medborgare anställd av amerikanska försvaret. Det sätter hans "brott" i en helt annan situation. Du jämför äpplen och päron.

    ja, sådant är de experter på, men som sagt Wennerström straffades av sverige, hade han hunnit till sovjet skulle han där varit hjälte, och vänstern skulle säkert sett det som hemskt att sverige eftersökte honom, och frågan är om de inte tyckte sverige var hemskt som fängslade honom.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Ingen ide

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-07-11, 18:40

    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Konstig jämförelse. Manning är amerikansk medborgare anställd av amerikanska försvaret. Det sätter hans "brott" i en helt annan situation. Du jämför äpplen och päron.

    Red C förstår inte bättre, låt patrasket vara.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-11, 18:41

    Sossar ee lata skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Konstig jämförelse. Manning är amerikansk medborgare anställd av amerikanska försvaret. Det sätter hans "brott" i en helt annan situation. Du jämför äpplen och päron.

    Red C förstår inte bättre, låt patrasket vara.

    Jag vet att han inte förstår bättre därför är det vår uppgift att undervisa honom.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-11, 18:51

    Secrist skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Konstig jämförelse. Manning är amerikansk medborgare anställd av amerikanska försvaret. Det sätter hans "brott" i en helt annan situation. Du jämför äpplen och päron.

    Red C förstår inte bättre, låt patrasket vara.

    Jag vet att han inte förstår bättre därför är det vår uppgift att undervisa honom.

    Jag tror han förstår, men vill inte inse detta pga just ideologiska skäl
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-11, 18:53

    Uppgift att undervisa Roffe?, den uppgiften skulle jag inte ens vilja utdela till all världens bästa pedagoger, karln är en grönsak med gitarr.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedclownIII 2012-07-11, 19:44

    RedMentalCase skrev:Uppgift att undervisa Roffe?, den uppgiften skulle jag inte ens vilja utdela till all världens bästa pedagoger, karln är en grönsak med gitarr.
    lol!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-11, 19:59

    Regndrottning skrev:
    Personligen anser jag att Assange borde lämnas till Sverige för förhör.

    Jag anser också att våldtäktsanklagelserna inte håller i någon rätt. Alltså han kommer att förhöras, beslutet kommer att fattas att målet inte behöver gå vidare till domstol.

    Därefter skulle Assange frias från alla misstankar och vara en fri man. Och då skulle alla undra vad detta kostsamma 'bråket' egentligen handlade om.... Storm i ett vattenglas....

    Det är fritt fram att våldta i Sverige. Det är ytterst sällan någon döms för våldtäkt vilket har gjort att våldtäkt har blivit en 'sport' i dagens Sverige. Trots våra fina kvinnoskyddande lagar. Det räcker med att våldtäktsmannen hävdar att 'hon var med på noterna', då står ord mot ord och vid tveksamheter så friar vi hellre än fäller.

    Angående Assange så kan jag förstå hans rädsla. Sverige har en historia om att gå USA till viljes. Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Vilken vilja från USA pratar du om? Det finns ju ingen begäran om utlämning. Du pratar i nattmössan, som alltid.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 10:00

    DirtyDog skrev:
    Sniper, du kan lika gärna diskutera med några åsnor istället för dessa gossar. De kan inte få in att det är på detta sätt.

    Ja okej ... bara ni gör det privat ! Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 10:01

    Hela den här härvan hade kunnat löst enkelt om de beviljat förhör i England! ... men det ville man inte ... av vilken anledning då tror ni ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 10:05

    F.I.S.T skrev:Hela den här härvan hade kunnat löst enkelt om de beviljat förhör i England! ... men det ville man inte ... av vilken anledning då tror ni ?
    pga lagar och reglementen, en åklagares utredning och det som ligger runt ska utföras i det land brottet skett.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 11:40

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Hela den här härvan hade kunnat löst enkelt om de beviljat förhör i England! ... men det ville man inte ... av vilken anledning då tror ni ?
    pga lagar och reglementen, en åklagares utredning och det som ligger runt ska utföras i det land brottet skett.

    skitsnack !... hade viljan funnits hade det gått !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 11:42

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Hela den här härvan hade kunnat löst enkelt om de beviljat förhör i England! ... men det ville man inte ... av vilken anledning då tror ni ?
    pga lagar och reglementen, en åklagares utredning och det som ligger runt ska utföras i det land brottet skett.

    skitsnack !... hade viljan funnits hade det gått !

    omk man vill kringgå lagar och reglementen....
    så tyvärr faller ditt scenario
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 11:53

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Hela den här härvan hade kunnat löst enkelt om de beviljat förhör i England! ... men det ville man inte ... av vilken anledning då tror ni ?
    pga lagar och reglementen, en åklagares utredning och det som ligger runt ska utföras i det land brottet skett.

    skitsnack !... hade viljan funnits hade det gått !

    omk man vill kringgå lagar och reglementen....
    så tyvärr faller ditt scenario



    Jag har inte ännu sett något sådant hinder presenterat ... men även om det är så, så är det väl märkligt om man låter paragrafrytteri förhindra rättvisan ... tycker du inte det ?

    - UK får inte lämna ut Assange,

    - Statsminister FR nämner inget om att Sverige inte får lämna ut människor.

    - Sverige har lämnat ut förut,

    - Sverige har en praxis kring sexualbrott som historien kommer att skratta åt, och fördöma.

    - Manning sitter redan fängslad i USA med enda fel begånget att han avslöjat ett vidrigt krigsbrott... ett krigsbrott som ni forumhöger skulle kallats terrorism och fruktansvärt folkslag, om det vore nån annan som begått brottet...

    - Förundersökningen visade på att åtal inte var befogat, sedan ändrades det när USA ville lägga vantarna på Assange

    - Assange blev efterlyst av Interpol, för att inte haft kondom på snoppen, hur många "sexualbrottslingar av den graden efterlyses av Interpol ?

    Jo Assange har anledning att vara orolig .... oavsett hur framtiden i ärendet visar sig utspela sig

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 12:09

    [quote="F.I.S.T"]
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:Hela den här härvan hade kunnat löst enkelt om de beviljat förhör i England! ... men det ville man inte ... av vilken anledning då tror ni ?
    pga lagar och reglementen, en åklagares utredning och det som ligger runt ska utföras i det land brottet skett.

    skitsnack !... hade viljan funnits hade det gått !

    omk man vill kringgå lagar och reglementen....
    så tyvärr faller ditt scenario



    Jag har inte ännu sett något sådant hinder presenterat ... men även om det är så, så är det väl märkligt om man låter paragrafrytteri förhindra rättvisan ... tycker du inte det ?

    Så du tycker man ska bortse från lagar och paragrafer när mantycker det passar?

    - UK får inte lämna ut Assange,
    Jodå, det har högsta domstolen där beslutat, allt enligt lagar och paragrafer, men han smet som en feg råtta och gömmer sig på den Equadorianska ambassaden.

    - Statsminister FR nämner inget om att Sverige inte får lämna ut människor.
    varför skulle han, skulle han här ¨redovisa alla olika lagar och regler som gäller?
    MEN en sak är säker, om sverige får hit honom gäller de avtal som gjorts, och enlit detta får han INTE lämnas ut till andra länder, han får heller inte påtalas eller höras om annat än det utlämningsansökan innehållit.

    - Sverige har lämnat ut förut,

    Javisst, men aldrig mot gällande lag eller avtal, dessuom var det då en vänsterregering, inte alliansen, hur känns det att en vänsterregering gjorde en sådan sak?

    Å andra sidan fanns kanske saker där som du inte vet...

    - Sverige har en praxis kring sexualbrott som historien kommer att skratta åt, och fördöma.

    Har de, lagar skapade av vänsterregeringar osv, men ändå slipper många våldäktsmän undan för at bevisen inte räcker, men jag förstår att du inte på något sätt månar om kvinnors rätt, kanske stöder du ihemlighet den islamska typen av kvinnors rätt? Sad

    - Manning sitter redan fängslad i USA med enda fel begånget att han avslöjat ett vidrigt krigsbrott... ett krigsbrott som ni forumhöger skulle kallats terrorism och fruktansvärt folkslag, om det vore nån annan som begått brottet...
    han bröt ändå mot lagen i det land han bor och arbetar, på samma sätt kan man säga att det var fel att straffa Wennerström och andra svenskar som spionerade för sovjet och lämnade ut hemiga uppgifter, tycker du han behandlades fel, han stödde ju bara arbetarparadiset sovjetuinionen med uppgifter från det hemska kapitaqlistiska sverige.....

    - Förundersökningen visade på att åtal inte var befogat, sedan ändrades det när USA ville lägga vantarna på Assange

    Påstår du ja, men ännu finns ingen som helst begäran om utlämning av assange ´till usa, varken riktat till england eller oss....
    assange har inte begått brott i usa eller kt usa, så det vore svårt att åtala honom...

    - Assange blev efterlyst av Interpol, för att inte haft kondom på snoppen, hur många "sexualbrottslingar av den graden efterlyses av Interpol ?
    påstår du och försöker förringa det han är misstönkt för, han satte å en sovande kvinna......
    är det vad du anser vara helt okej?

    Jo Assange har anledning att vara orolig .... oavsett hur framtiden i ärendet visar sig utspela sig


    att han oroar sig hgoppas jag, för högaktade jag honom, och hade inget att klaga på, men sedan visade han sig vara en patetisk feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort, och ett äckel som lämnar sin upgiftslämnare i stickjet och framhäver sig själv.....
    att han inte sovrar i uppgifterna han lämnar ut och försätter många i en farlkig situation, dem skiter han i.... bara han syns
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 12:38

    Sniperace skrev:
    Så du tycker man ska bortse från lagar och paragrafer när man tycker det passar?

    När man använder paragrafer som verktyg för att hindra rättvisans gång som i detta fall, bör man ändra paragraferna !


    Sniperace skrev:Jodå, det har högsta domstolen där beslutat, allt enligt lagar och paragrafer, men han smet som en feg råtta och gömmer sig på den Equadorianska ambassaden.

    Åh förlåt .... UK får inte utlämna Assange direkt till USA !


    Sniperace skrev:varför skulle han, skulle han här ¨redovisa alla olika lagar och regler som gäller?
    MEN en sak är säker, om Sverige får hit honom gäller de avtal som gjorts, och enligt detta får han INTE lämnas ut till andra länder, han får heller inte påtalas eller höras om annat än det utlämningsansökan innehållit.
    Javisst, men aldrig mot gällande lag eller avtal, dessuom var det då en vänsterregering, inte alliansen, hur känns det att en vänsterregering gjorde en sådan sak?
    Å andra sidan fanns kanske saker där som du inte vet...

    Så du menar att lagstiftningen kring utlämning ändrats under Alliansregeringen ? ... eller alt att S begick brott då de utlämnade Egyptierna ?.... då borde du väl skrika dig hes om åtal över detta brott ?...

    Mig bekommer det inte alls att det just var en socialdemokratisk regering som satt vid makten då.... det är lika vidrigt som under en högerregerings, och jag kritiserade den lika hårt då.... som jag kritiserar Alliansen och svenskt rättsväsende nu ... frågor på det ?


    Sniperace skrev:Har de, lagar skapade av vänsterregeringar osv, men ändå slipper många våldäktsmän undan för at bevisen inte räcker, men jag förstår att du inte på något sätt månar om kvinnors rätt, kanske stöder du ihemlighet den islamska typen av kvinnors rätt? Sad

    Ja våldtäktsmän slipper undan, och oskyldiga män döms, själv föredrar jag ett rättsväsende som utgår från bevis före skvaller


    Sniperace skrev:han bröt ändå mot lagen i det land han bor och arbetar, på samma sätt kan man säga att det var fel att straffa Wennerström och andra svenskar som spionerade för sovjet och lämnade ut hemiga uppgifter, tycker du han behandlades fel, han stödde ju bara arbetarparadiset sovjetuinionen med uppgifter från det hemska kapitaqlistiska sverige.....

    Detta är anmärkningsvärt tom för en forumhögerdebattör... jag nämnde förut dig som en av de som inte var extrema högerdebattörer.... måste nog ta och revidera det uttalandet efter det att du nu skyler över fängslandet av Manning som en laglig handling..... NU OM NÅGOT borde ni ju förstå uttrycket: "when unjustice becomes law rebellion becomes duty"

    Hade Wennerström oxå avslöjat krigsbrott ? Shocked


    Sniperace skrev:Påstår du ja, men ännu finns ingen som helst begäran om utlämning av assange ´till usa, varken riktat till england eller oss....
    assange har inte begått brott i usa eller kt usa, så det vore svårt att åtala honom...

    Hade Egyptierna begått nått brott ?


    Sniperace skrev:att han oroar sig hoppas jag, för högaktade jag honom, och hade inget att klaga på, men sedan visade han sig vara en patetisk feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort,

    Och här sitter du på information om vad "han gjort" förmodar jag ???


    Sniperace skrev:och ett äckel som lämnar sin upgiftslämnare i stickjet

    Om du tycker det är fegt att vilja undvika risk för livstids fängelse eller värre i USA så föreslår jag att du försätter dig i den situationen och avslöjar vidriga krigsbrott från USAs sida och sedan åker över dit för rättegång !
    Jag misstänker dock att du inte skulle våga nåndera

    Vore det inte mera adekvat att rikta din ilska mor de som håller Manning fängslad ??... eller upprör det inte kanske ? Det är ju märkligt at du tycker Assange som riskerar livstids fängelse överger Manning, men att du är tyst om kritik till de som faktiskt håller honom fängslad .... hur hade du reagerat om detta gjorts i ett "kommunistisk" land ?

    Sniperace skrev:och framhäver sig själv.....

    På vilket sätt då menar du ?


    Sniperace skrev:att han inte sovrar i uppgifterna han lämnar ut och försätter många i en farlig situation, dem skiter han i.... bara han syns

    Hade du sovit lugnare om USA hade fått fortsätta mörda i skymundan ?..... Terrorism är vad det är !!!

    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedclownIII 2012-07-12, 12:43

    Men vad tycker du om den hemska arbetslösheten fistaren? Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 14:17

    RedclownIII skrev:Men vad tycker du om den hemska arbetslösheten fistaren? Rolling Eyes

    Ja den är hemsk den ! ... vad tycker du om detta rättsövergrepp mot Assange ? din clown ! Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-12, 14:27

    När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedclownIII 2012-07-12, 15:07

    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 16:58

    [quote="F.I.S.T"]
    Sniperace skrev:
    Så du tycker man ska bortse från lagar och paragrafer när man tycker det passar?

    När man använder paragrafer som verktyg för att hindra rättvisans gång som i detta fall, bör man ändra paragraferna !


    Ja det är ju hemskt att anända paragrafer för att hindra rättvisas gång kanske på det sätt den där fegisen assange försöker undkomma denna.... *asg*
    nå Fisten, tycker du lagar ska följas, eller ska vi göra avsteg för dina idoler?
    vilka bir då nästa osv?
    Sniperace skrev:Jodå, det har högsta domstolen där beslutat, allt enligt lagar och paragrafer, men han smet som en feg råtta och gömmer sig på den Equadorianska ambassaden.

    Åh förlåt .... UK får inte utlämna Assange direkt till USA !
    och det får inte heller sverige göra om han kommer hit utlämnad av england, men OM han stannat kvar här eller kokmmit hit som gäst skulle möjligheten finns, men vissa villkor, ett är att han absolut inte får hotas av dödsstraff, och ett annat att usa verkligen begär honom utlämnad, men en sak står klar, han är inte ens efterlyst av usa, det finns inga arresteringsorder mot honom....

    men swom sagt, utlämningaavtaler säger klart och tydligtatt han inte får vidareutlämnas eller åtalas för annat än det som staterats i utlämningsbegäran, men det lär du aldrig förstå
    Sniperace skrev:varför skulle han, skulle han här ¨redovisa alla olika lagar och regler som gäller?
    MEN en sak är säker, om Sverige får hit honom gäller de avtal som gjorts, och enligt detta får han INTE lämnas ut till andra länder, han får heller inte påtalas eller höras om annat än det utlämningsansökan innehållit.
    Javisst, men aldrig mot gällande lag eller avtal, dessuom var det då en vänsterregering, inte alliansen, hur känns det att en vänsterregering gjorde en sådan sak?
    Å andra sidan fanns kanske saker där som du inte vet...

    Så du menar att lagstiftningen kring utlämning ändrats under Alliansregeringen ? ... eller alt att S begick brott då de utlämnade Egyptierna ?.... då borde du väl skrika dig hes om åtal över detta brott ?...

    Mig bekommer det inte alls att det just var en socialdemokratisk regering som satt vid makten då.... det är lika vidrigt som under en högerregerings, och jag kritiserade den lika hårt då.... som jag kritiserar Alliansen och svenskt rättsväsende nu ... frågor på det ?

    VArför kritisera, det är du som är förbannad för utlämningen, och den bröt inte mot några lagar, och en sådan skulle även denna regeringen kunna göra, till skillnad från dig anser jag att terroråtalade SKA lämnas ut efter att ha bedömt fallen, och här blev den ena dömd i rätt i egypten osv...
    men detta fall är helt annat, här blev dessa inte utlämnade till sverige för att sedan utlämnas till annat land, så där fanns inga sådana utlämningsavtal, tror du du förstår?

    Sniperace skrev:Har de, lagar skapade av vänsterregeringar osv, men ändå slipper många våldäktsmän undan för at bevisen inte räcker, men jag förstår att du inte på något sätt månar om kvinnors rätt, kanske stöder du ihemlighet den islamska typen av kvinnors rätt? Sad

    Ja våldtäktsmän slipper undan, och oskyldiga män döms, själv föredrar jag ett rättsväsende som utgår från bevis före skvaller


    så två kbvinnors ord är bara skvaller, som jagv sett verkar du alltid anse dina idoler som oskyldiga hur många vittnen som än finns osv...
    en du försvarar fälldes i TRE instanser.... och du anser dig veta mer, det är skrattretande

    Sniperace skrev:han bröt ändå mot lagen i det land han bor och arbetar, på samma sätt kan man säga att det var fel att straffa Wennerström och andra svenskar som spionerade för sovjet och lämnade ut hemiga uppgifter, tycker du han behandlades fel, han stödde ju bara arbetarparadiset sovjetuinionen med uppgifter från det hemska kapitaqlistiska sverige.....

    Detta är anmärkningsvärt tom för en forumhögerdebattör... jag nämnde förut dig som en av de som inte var extrema högerdebattörer.... måste nog ta och revidera det uttalandet efter det att du nu skyler över fängslandet av Manning som en laglig handling..... NU OM NÅGOT borde ni ju förstå uttrycket: "when unjustice becomes law rebellion becomes duty"

    Hade Wennerström oxå avslöjat krigsbrott ? Shocked


    Oki, då ansaer dui att alla som avslöjar hemliga saker inte ska straffas alls, avsikten har där noll betydelse, det han gjort var et lagbrott och är det i alla världens länder, i dina isolländer skulle det blivit avrättning direkt för denne

    och ja, detta med rättvisa blir lag visar ju tydligt på nomenklaturen och hur det var i alla kommuniststyrda länder, där skulle verkligen behövts revolutuioner eller hur?
    eller gillaqr du dem?
    Sniperace skrev:Påstår du ja, men ännu finns ingen som helst begäran om utlämning av assange ´till usa, varken riktat till england eller oss....
    assange har inte begått brott i usa eller kt usa, så det vore svårt att åtala honom...

    Hade Egyptierna begått nått brott ?
    ja, dessa VAR efterlysta och begärdes utlämnade och blev det i tysthet, den ene dämdes till tio års fängelse, den andra släpptes och åtalades inte, men båda rannsakades för brott
    Sniperace skrev:att han oroar sig hoppas jag, för högaktade jag honom, och hade inget att klaga på, men sedan visade han sig vara en patetisk feg råtta som inte vågar stå för vad han gjort,

    Och här sitter du på information om vad "han gjort" förmodar jag ???


    Det räcker med att han anklagas för dessa brott av två kvionnor, och han vågaqr inte stå för vad han gjort eller se till att han blir frikänd.....

    Sniperace skrev:och ett äckel som lämnar sin upgiftslämnare i stickjet

    Om du tycker det är fegt att vilja undvika risk för livstids fängelse eller värre i USA så föreslår jag att du försätter dig i den situationen och avslöjar vidriga krigsbrott från USAs sida och sedan åker över dit för rättegång !
    Jag misstänker dock att du inte skulle våga nåndera
    Nu gällde det inte att inställa sig i usa eller sådant, det gällde HJÄLP till Mannings försvar, att betala de bästa advokater som finns se till att han får det bästa försvar som kan ordnas, men det skiter de i de tog informatrionen och lämnade honom åt sitt öde.... jävle svek eller hur?

    Vore det inte mera adekvat att rikta din ilska mor de som håller Manning fängslad ??... eller upprör det inte kanske ? Det är ju märkligt at du tycker Assange som riskerar livstids fängelse överger Manning, men att du är tyst om kritik till de som faktiskt håller honom fängslad .... hur hade du reagerat om detta gjorts i ett "kommunistisk" land ?

    Varför skulle jag det, han hade en post där tystnadsplikten var underskriven, han lämnade ut så mycket mer info än just de delarna, detta var inte bra för varken usa, deras allierade eller de människor som avslöjades att ha varit på nusa,ms sida, men att vara påderas sidfsa är ju säkert ett brott enligt dig...
    Sniperace skrev:och framhäver sig själv.....

    På vilket sätt då menar du ?

    staltserar och framställer siug som en hjäkte osv, men vägar inbte stå för vad han gjort...

    Sniperace skrev:att han inte sovrar i uppgifterna han lämnar ut och försätter många i en farlig situation, dem skiter han i.... bara han syns

    Hade du sovit lugnare om USA hade fått fortsätta mörda i skymundan ?..... Terrorism är vad det är !!!


    eller counterterrorism....
    och jag sover inte et dugg oroligt pga usa, en stor applåd åt usa för varje terroristsvin de tar bort... Listan krymper stadigt Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 16:59

    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig, det var carola som satte dit honom helöt av rasistiska skäl osv osv.... *asg*
    Men Beltran fälldes i tre instanser, och var med säkerhet det svin han blev framnställd som
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 17:02

    RedclownIII skrev:
    RedMentalCase skrev:När ska fistaren börja försvara Eklund, Tito Beltran, eller nån annan våldtäktsman?

    Beltran har han ju redan försvarat du vet vem vill bli beskylld för rasism? Rolling Eyes

    Oh nej ... jag har bara påstått att rättegången mot honom var ett rättshaveri oavsett om han var skyldig till att ha haft tillåten sex med en vuxen kvinna eller inte ....

    det förekom massor av lögner från åklagarsidan och inga tekniska bevis ... men det är sådan rättsstat ni vill ha ?

    det var således inte Tito Belran jag försvarade utan rätten till en rättvis rättegång. Jag har tex aldrig påstått med nån säkerhet att Beltran är oskyldig !
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  F.I.S.T 2012-07-12, 17:04

    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,

    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-12, 17:32

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,

    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool

    ok, är han inte oskyldigt dömd då?

    det är ju något du starkt tidigare frmhävt
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedclownIII 2012-07-12, 18:46

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

    Beltran VET ju Fisten att är oskyldig,

    du har inga problem med att ljuga tydligen ... föga förvånande .... du beter dig extremistiskt ! Cool

    ok, är han inte oskyldigt dömd då?

    det är ju något du starkt tidigare frmhävt

    Ja fast det har han nog påpassligt glömt nu. Basketball

    Sponsored content


    Om Herr Assange igen...... - Sida 2 Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 12:39