Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
RedclownIII
Secrist
RedMentalCase
Sniperace
Thetaxpayer
DirtyDog
DMustaine
Infra
Regndrottning
Sossar ee lata
RedCloud
15 posters

    Om Herr Assange igen......

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 14:00

    Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om Herr Assange igen...... Empty Vad anser du?

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-07-11, 14:20

    Ska Assange ställas inför svensk domstol eller inte?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Regndrottning 2012-07-11, 14:34


    Personligen anser jag att Assange borde lämnas till Sverige för förhör.

    Jag anser också att våldtäktsanklagelserna inte håller i någon rätt. Alltså han kommer att förhöras, beslutet kommer att fattas att målet inte behöver gå vidare till domstol.

    Därefter skulle Assange frias från alla misstankar och vara en fri man. Och då skulle alla undra vad detta kostsamma 'bråket' egentligen handlade om.... Storm i ett vattenglas....

    Det är fritt fram att våldta i Sverige. Det är ytterst sällan någon döms för våldtäkt vilket har gjort att våldtäkt har blivit en 'sport' i dagens Sverige. Trots våra fina kvinnoskyddande lagar. Det räcker med att våldtäktsmannen hävdar att 'hon var med på noterna', då står ord mot ord och vid tveksamheter så friar vi hellre än fäller.

    Angående Assange så kan jag förstå hans rädsla. Sverige har en historia om att gå USA till viljes. Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Infra 2012-07-11, 14:34

    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....
    Bra att du släppte den här kunskapen, rc.
    Det var nåt sånt här vi anade hela tiden.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 14:38

    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Regndrottning 2012-07-11, 14:41

    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Förvisso...

    Men Manning begick brott i USA. Och som amerikansk medborgare får han stå till svars för brottet.Det ser jag inget konstigt med, i princip. Dock så överagerar USA i detta, anser jag.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om Herr Assange igen...... Empty OK

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-07-11, 14:43

    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Men skall inte Assange ställas till svars för anklagelserna i svensk domstol? Om så blir efter förhör, ska han bara slippa undan?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Regndrottning 2012-07-11, 14:47

    Sossar ee lata skrev:
    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Men skall inte Assange ställas till svars för anklagelserna i svensk domstol? Om så blir efter förhör, ska han bara slippa undan?

    Det skulle berå på förhörets utlåtande. Det kanske inte finns tillräckliga sakskäl att går till domstol....

    Bedöms det att Assange inte har begått något brott så självklart skall han 'slippa undan'.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 14:48

    Men skall inte Assange ställas till svars för anklagelserna i svensk domstol? Om så blir efter förhör, ska han bara slippa undan?

    Som sagt, du är ju inte den vassaste kniven i lådan direkt....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DMustaine 2012-07-11, 15:06

    Jag hoppas dom skickar han till USA på direkten! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 15:08

    DMustaine skrev:Jag hoppas dom skickar han till USA på direkten! Very Happy

    varför då ?

    för att han dragit ner brallorna på terrorstaten USA ?

    Ditt fjäskande & rövslickande för USA har ett löjes skimmer över sig....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Om Herr Assange igen...... Empty Det är väl självklart

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-07-11, 15:53

    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Men skall inte Assange ställas till svars för anklagelserna i svensk domstol? Om så blir efter förhör, ska han bara slippa undan?

    Det skulle berå på förhörets utlåtande. Det kanske inte finns tillräckliga sakskäl att går till domstol....

    Bedöms det att Assange inte har begått något brott så självklart skall han 'slippa undan'.

    Att Red C tycker att det är ok att slippa undan en våldtäkt anklagelse ser vi ju, men vi normala tycker nog att han skall förhöras och OM det finns skäl ställas inför rätta, finns det för lite bevis så skall han släppas, ingen säger väl något annat? Men om han nu är oskyldig, varför håller han sig undan? Varför skulle Sverige utlämna honom till USA? Han har väl inte begått brott där.

    Lilla Red c, bor man i koja och är kommunist så begär vi inte att du skall förstå. Du försepråkar ju våld och mord bara det begås i vänsterns fina rum. cheers cheers
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 16:08

    Han har väl inte begått brott där.

    Som sagt (igen) du är ju inte den vassaste kniven i lådan direkt....

    bor man i koja

    nej i ett hus

    och är kommunist


    du är ju fascist.....
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DirtyDog 2012-07-11, 16:16

    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....
    Nej, Sverige FÅR inte utlämna någon som man FÅTT utlämnad utan MÅSTE returnera skiten till England efter eventuellt straff.

    Om han åker FRIVILLIGT till Sverige däremot..... Cool
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 16:19

    Nej, Sverige FÅR inte utlämna någon som man FÅTT utlämnad utan MÅSTE returnera skiten till England efter eventuellt straff.

    Så är det inte....då hade Reinfeldt sagt det, men han kunde ju i vanlig ordning inte lova ngt sånt...
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-07-11, 16:21

    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....




    Återigen,

    Om Assange lämnas ut av Sverige till USA så skall jag bli kommunist och rösta på ickekommunisterna Rolling Eyes V i nästa val.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-11, 16:24

    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....

    länk och källa?

    sverige får knappast lämna ut till någon annan när denne lämnas ut från ex england, det ingår i reglerna, och som jag tidigare skrev, skulle sverige sabba ALLA framtida möjligheter till utlämning genom att bryta mot en sådan regel?

    Men som sagt i utlämningen ingår just avtalet att sverige INTE får utlämna honom till annan part, de får heller INTE åtala honom för annat än de skäls som finns i utlämningsbegäran.
    och bryter de sedan mot detta kommer INGET land i framtiden utlämna ´någon brottsling till sverige, och det känns otroligt att de skulle offra detta på en så patetisk figur som assange och att usa inte visar något intresse av att ta honom...
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DirtyDog 2012-07-11, 16:35

    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....

    länk och källa?

    sverige får knappast lämna ut till någon annan när denne lämnas ut från ex england, det ingår i reglerna, och som jag tidigare skrev, skulle sverige sabba ALLA framtida möjligheter till utlämning genom att bryta mot en sådan regel?

    Men som sagt i utlämningen ingår just avtalet att sverige INTE får utlämna honom till annan part, de får heller INTE åtala honom för annat än de skäls som finns i utlämningsbegäran.
    och bryter de sedan mot detta kommer INGET land i framtiden utlämna ´någon brottsling till sverige, och det känns otroligt att de skulle offra detta på en så patetisk figur som assange och att usa inte visar något intresse av att ta honom...
    Sniper, du kan lika gärna diskutera med några åsnor istället för dessa gossar. De kan inte få in att det är på detta sätt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-11, 16:40

    DirtyDog skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....

    länk och källa?

    sverige får knappast lämna ut till någon annan när denne lämnas ut från ex england, det ingår i reglerna, och som jag tidigare skrev, skulle sverige sabba ALLA framtida möjligheter till utlämning genom att bryta mot en sådan regel?

    Men som sagt i utlämningen ingår just avtalet att sverige INTE får utlämna honom till annan part, de får heller INTE åtala honom för annat än de skäls som finns i utlämningsbegäran.
    och bryter de sedan mot detta kommer INGET land i framtiden utlämna ´någon brottsling till sverige, och det känns otroligt att de skulle offra detta på en så patetisk figur som assange och att usa inte visar något intresse av att ta honom...
    Sniper, du kan lika gärna diskutera med några åsnor istället för dessa gossar. De kan inte få in att det är på detta sätt.

    jag vet, jag vet, men det är faktiskt roande att se deras konspirationteorier och allt sådant, men jag misstänker att snart är Assange i Sverige, för han kan knappast kommaq ifrån den Equadorianska ambassaden för att komma till Equador och där få asyl, vilket jag misstänker att han kommer nekas, och att stanna på ambassaden för resten av sitt liv, eller tills det brott han misstänks för blir preskriberat, men betänk, att DET kan vara en sak han har i tankarna....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedCloud 2012-07-11, 16:46

    länk och källa?

    DT:s pappersupplaga för idag

    När Sverige kan lämna ut två egyptier via CIA utan några som helst brottsanklagelser kan man också lämna ut Herr Assange.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DirtyDog 2012-07-11, 16:48

    T.o.m. deras argument är motsägelsefulla och rent patetiska.
    RedCloud skrev:Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.
    Enligt ovanstående så kan Assange mörda och våldta halva USA's befolkning och sen smita till England och känna sig "Säker". Säker eftersom han inte är ÅTALAD "i just Storbritannien". jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor

    Hur har Sverige lyckats få fram såna här fullständigt hjärndöda medborgare? cheers cheers cheers cheers cheers

    Men enligt samma idioter så KAN han dock utlämnas till SVERIGE?!?!?! rendeer rendeer rendeer rendeer rendeer

    Men VÄNTA LITE NU..... scratch scratch scratch geek geek geek jocolor jocolor jocolor

    Men enligt experter kan Sverige inte besluta om utlämning till USA utan Storbritanniens godkännande.

    – Sverige kan inte ensidigt lämna över Assange till USA – Storbritannien måste lämna samtycke och de brittiska lagarna måste uppfyllas, säger Christoffer Wong, biträdande universitetslektor på den juridiska institutionen på Lunds universitet.

    Anledningen är att Assange nu befinner sig i Storbritannien, som har beslutat om att överlämna honom till Sverige för att han ska kunna höras om de anklagelser om sexualbrott som riktades mot honom 2010.

    Christoffer Wong förklarar att Sverige enbart tillåts att utreda just dessa anklagelser och inget annat, vare sig det leder till åtal och dom eller inte.

    – Om man vill göra något annat med Assange så kan vi inte göra det utan att fråga Storbritannien eftersom han har kommit hit bara för ett ändamål – och det gäller självfallet också en eventuell vidareutlämning till USA, säger han.

    Det betyder att Assange är lika trygg i Sverige som i Storbritannien, säger jur. dr. och rådmannen i Södertörns tingsrätt, Karin Påle-Bartes, till Dagens Nyheter. Och om man tittar bara på arbetsinsatsen så är det till och med svårare att få honom utlämnad från Sverige eftersom två prövningar måste göras, en i varje land, menar Christoffer Wong.

    Trots Assanges uttryckta oro för att hamna i Sverige, är han fullt medveten om att han löper en stor risk att utlämnas även från Storbritannien. I en lång intervju med den amerikanska tidningen the Rolling Stone från januari i år påpekar skribenten Michael Hastings att Assange har problem vad som än händer, eftersom det är fullt möjligt att USA begär honom utlämnad från England.

    – Ja. Och förmågan att motstå utlämning här i England är inte bra, kommenterar Assange och fortsätter:

    – Utlämningsavtalen – de från Storbritannien till USA och från Sverige till USA – är båda väldigt farliga för mig. Varje dag jag stannar i England, är det farligt, och om jag är i Sverige, kommer det vara minst lika farligt som det är här, och antagligen ännu mer.

    För närvarande finns inga åtal mot Assange, varken i Sverige eller USA. Om USA beslutar sig för att väcka åtal, så är det ändå flera analytikers bedömning att Assange enkelt skulle kunna gripas i Storbritannien. Nick Cohen, engelsk skribent och författare, påpekade i den brittiska tidningen the Guardian att Storbritanniens utlämningslagar är ”ökänt slappa” och Dagens Nyheter refererar till Jeffrey Toobin, juridikanalytiker hos CNN, som menar att det skulle vara lättare att komma åt Assange i Storbritannien på grund av de nära banden till USA när det gäller brottsbekämpning.


    Frågor på detta?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sniperace 2012-07-11, 16:50

    RedCloud skrev:
    länk och källa?

    DT:s pappersupplaga för idag

    När Sverige kan lämna ut två egyptier via CIA utan några som helst brottsanklagelser kan man också lämna ut Herr Assange.
    vilka lagar bröts i den utlämningen mer än möjligen oskrivna etiska?

    i en utlämning av assange skulle internationella lagar och avtal brytas, vislket skulle sätta sverige i en väldigt dålig sits at få igenom utläningar i framtiden, tror du de frivilligt skulle avstå från detta?

    och den utlämningen du skriver om gjordes av dina rösa bröder socialdemokraterna......
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  DirtyDog 2012-07-11, 16:52

    RedCloud skrev:
    länk och källa?

    DT:s pappersupplaga för idag

    När Sverige kan lämna ut två egyptier via CIA utan några som helst brottsanklagelser kan man också lämna ut Herr Assange.
    Då HADE Sverige beslutanderätten över dessa Egyptier. Det har man inte om man begärt någon UTLÄMNAD från ett annat land. Som jag skrev TIDIGARE ("men om han kommer hit FRIVILLIGT!!!") så är han tryggare ifall han blir UTLÄMNAD till Sverige.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  RedMentalCase 2012-07-11, 17:38

    Infra skrev:
    RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.

    Idag läste jag svaret:

    Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.

    Sverige kan och får....
    Bra att du släppte den här kunskapen, rc.
    Det var nåt sånt här vi anade hela tiden.

    Ja, nu släppte sig Roffe igen............ tur det inte är lukter som sprider sig med hans "inlägg".Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Secrist 2012-07-11, 18:35

    RedCloud skrev:
    Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.

    Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.

    Konstig jämförelse. Manning är amerikansk medborgare anställd av amerikanska försvaret. Det sätter hans "brott" i en helt annan situation. Du jämför äpplen och päron.

    Sponsored content


    Om Herr Assange igen...... Empty Sv: Om Herr Assange igen......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 10:40