Idag läste jag svaret:
Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.
Sverige kan och får....
Bra att du släppte den här kunskapen, rc.RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.
Sverige kan och får....
Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.
RedCloud skrev:Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.
Med tanke på hur man behandlat Manning tycker jag nog hans oro är befogad.
RedCloud skrev:Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.
Sossar ee lata skrev:RedCloud skrev:Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.
Men skall inte Assange ställas till svars för anklagelserna i svensk domstol? Om så blir efter förhör, ska han bara slippa undan?
Men skall inte Assange ställas till svars för anklagelserna i svensk domstol? Om så blir efter förhör, ska han bara slippa undan?
DMustaine skrev:Jag hoppas dom skickar han till USA på direkten!
Regndrottning skrev:Sossar ee lata skrev:RedCloud skrev:Dock så har inte Assange begått något brott i USA, vad jag vet, och därför borde en utlämningsbegäran avslås. Men, jag skulle heller inte lita riktigt på de svenska myndigheterna och poliktikerna i detta.... Och det är en mycket tråkig inställning att ha. Att man inte kan lita på beslutshavarna gör samhället mycket otryggt och osäkert.
Det skulle berå på förhörets utlåtande. Det kanske inte finns tillräckliga sakskäl att går till domstol....
Bedöms det att Assange inte har begått något brott så självklart skall han 'slippa undan'.
Han har väl inte begått brott där.
bor man i koja
och är kommunist
Nej, Sverige FÅR inte utlämna någon som man FÅTT utlämnad utan MÅSTE returnera skiten till England efter eventuellt straff.RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Sverige kan och får....
Nej, Sverige FÅR inte utlämna någon som man FÅTT utlämnad utan MÅSTE returnera skiten till England efter eventuellt straff.
RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Sverige kan och får....
RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Sverige kan och får....
Sniper, du kan lika gärna diskutera med några åsnor istället för dessa gossar. De kan inte få in att det är på detta sätt.Sniperace skrev:RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Sverige kan och får....
länk och källa?
sverige får knappast lämna ut till någon annan när denne lämnas ut från ex england, det ingår i reglerna, och som jag tidigare skrev, skulle sverige sabba ALLA framtida möjligheter till utlämning genom att bryta mot en sådan regel?
Men som sagt i utlämningen ingår just avtalet att sverige INTE får utlämna honom till annan part, de får heller INTE åtala honom för annat än de skäls som finns i utlämningsbegäran.
och bryter de sedan mot detta kommer INGET land i framtiden utlämna ´någon brottsling till sverige, och det känns otroligt att de skulle offra detta på en så patetisk figur som assange och att usa inte visar något intresse av att ta honom...
DirtyDog skrev:Sniper, du kan lika gärna diskutera med några åsnor istället för dessa gossar. De kan inte få in att det är på detta sätt.Sniperace skrev:RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Sverige kan och får....
länk och källa?
sverige får knappast lämna ut till någon annan när denne lämnas ut från ex england, det ingår i reglerna, och som jag tidigare skrev, skulle sverige sabba ALLA framtida möjligheter till utlämning genom att bryta mot en sådan regel?
Men som sagt i utlämningen ingår just avtalet att sverige INTE får utlämna honom till annan part, de får heller INTE åtala honom för annat än de skäls som finns i utlämningsbegäran.
och bryter de sedan mot detta kommer INGET land i framtiden utlämna ´någon brottsling till sverige, och det känns otroligt att de skulle offra detta på en så patetisk figur som assange och att usa inte visar något intresse av att ta honom...
länk och källa?
Enligt ovanstående så kan Assange mörda och våldta halva USA's befolkning och sen smita till England och känna sig "Säker". Säker eftersom han inte är ÅTALAD "i just Storbritannien".RedCloud skrev:Storbritannien FÅR inte lämna ut utländska medborgare till USA med mindre än att de är åtalade i just Storbritannien.
vilka lagar bröts i den utlämningen mer än möjligen oskrivna etiska?RedCloud skrev:länk och källa?
DT:s pappersupplaga för idag
När Sverige kan lämna ut två egyptier via CIA utan några som helst brottsanklagelser kan man också lämna ut Herr Assange.
Då HADE Sverige beslutanderätten över dessa Egyptier. Det har man inte om man begärt någon UTLÄMNAD från ett annat land. Som jag skrev TIDIGARE ("men om han kommer hit FRIVILLIGT!!!") så är han tryggare ifall han blir UTLÄMNAD till Sverige.RedCloud skrev:länk och källa?
DT:s pappersupplaga för idag
När Sverige kan lämna ut två egyptier via CIA utan några som helst brottsanklagelser kan man också lämna ut Herr Assange.
Infra skrev:Bra att du släppte den här kunskapen, rc.RedCloud skrev:Extremhögern här inne har ju haft en poäng i frågan varför Storbritannien inte lämnar ut herr Assange, och faran i om i han utlämnas till Sverige.
Idag läste jag svaret:
Sverige kan och får....
Det var nåt sånt här vi anade hela tiden.