ericTheDog 2012-07-12, 09:57
Dao skrev: Secrist skrev:Det är för att bilden du målar upp inte ska bli ensidig. Förstår att det ligger i ditt intresse men verkligheten är mer komplex än så.
Känner igen det där... All kritik mot högern är alltid "onyanserad" och "ensidig"! Men så snart man gör en liknande vinkling när "vänstern" kritiseras - då anklagas man för "sakförskjutning"!
Den vänsterterrorvåg som ägde rum på 70-talet, var inte på grund av en generell vänstervåg, som i fallet högerextremisterna. Det var istället när vänstervågen från -68 hade LAGT sig, och några få blev desperata och då valde att ta till extrema metoder.
Så du har inte rätt någonstans... igen...
Extremisterna till vänster och höger utgörs av ett fåtal idioter. Varför skulle vanliga Alliansväljare som kanske tycker det räcker att betala världens 5:e högsta skatter; ta hänsyn till ett fåtal extremister?
Dessa extremister vet ju oftast inteens själva vad och varför de agerar, detta då de flesta av dem går i hundkoppel.
Senast en sådan extremist tilltalade mig svarade jag vänligt (nej) varpå jag gapskrattade. Den unga damen var eg. ingen extrem person. on varbara fullständigt vilse i pannkakan. Demonstrerade mot bilar i stan - varpå hon bad mig omskjuts till stationen...
RIDÅ