Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
redalert
R.O.F.L
Secrist
RedclownIII
RedMentalCase
Dao
Redvictory
RedCloud
ericTheDog
F.I.S.T
14 posters

Moderat svammel i kvadrat

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Moderat svammel i kvadrat  - Sida 4 Empty Sv: Moderat svammel i kvadrat

Inlägg  lazy 2012-07-08, 15:52

I december 2010 hade Mona Sahlin avgett sitt politiska testamente i ett tal vid partiets förtroenderåd, något som hon återknöt till i SVT-intervjun. Hon var brutalt uppriktig redan då och medgav att det var ett strategiskt misstag att ta med Vänsterpartiet i det rödgröna samarbetet, vilket partivänstern tvingat henne till. Hon beklagade också att Socialdemokraterna gick till val på en politik som gjorde att man uppfattades som ett ”bidragsparti”.

http://www.dn.se/ledare/signerat/ett-tungt-nederlag-for-socialdemokraternas-vansterfalang

Men alla, inklusive Mona Sahlin själv, ljuger väl och DAO sitter inne med den riktiga sanningen. Wink
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-07-08, 16:22

lazy skrev:I december 2010 hade Mona Sahlin avgett sitt politiska testamente i ett tal vid partiets förtroenderåd, något som hon återknöt till i SVT-intervjun. Hon var brutalt uppriktig redan då och medgav att det var ett strategiskt misstag att ta med Vänsterpartiet i det rödgröna samarbetet, vilket partivänstern tvingat henne till. Hon beklagade också att Socialdemokraterna gick till val på en politik som gjorde att man uppfattades som ett ”bidragsparti”.

http://www.dn.se/ledare/signerat/ett-tungt-nederlag-for-socialdemokraternas-vansterfalang

Men alla, inklusive Mona Sahlin själv, ljuger väl och DAO sitter inne med den riktiga sanningen. Wink

Jag påvisade bara att det FÖRRA citatet inte sade det ni ville att den skulle säga. Varför skulle jag hävda att hon därmed skulle ljuga, bara för att NI valde att göra det dp i det inlägget som jag besvarade?

Ni är konstiga...

Bra att ni ni hittade rätt citat till slut, men fascinerande att det var mitt fel att ni slarvade!?

Tyvärr försvagar detta bara min bild av Mona S, som jag annars har gott förtroende för. Om ett parti väljer strategi, som orföranden inte gillar - så är detta knappast ett "tvång"! Violl ha höger högerdiktatur i sitt eget parti.

Min kritik av att s följer högerns tradition att slylla ifrån sig, stärks bara...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-07-09, 00:04

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    Jag vet att Vänsterpartiet inte bryr sig ett skvatt om budgetregler men alla andra partier gör det.

vad har du för belägg för det påståendet ..... ja menar om du lämnar Stalin utanför resonemanget ?

Monas vägran att ta med V i det rödgröna samarbetet just på grund av deras slappa inställning till budgetregler.

Nu var det ju ingen vägran för et första, och för det andra så är alla Vs förslag finansierade.... kanske inte som du vill ... men fortfarande finansierade

Jo, hon vägrade först men blev tvingad av partiet att ta in dem. Att du tycker det svider kan inte jag hjälpa. Det ändrar inte faktum.

Mona Sahlin har i intervjuer i efterhand uttryckt att hon ångrade att hon släppte in Vänsterpartiet i det rödgröna samarbetet. I en intervju med Expressen som publicerades den 30 maj 2011

Ditt citat visar inte att Mona blev tvingad till någonting, utan hon bara ångrar ett beslut hon fattat!

Förövrigt ett av problemen för s idag. De har inte bara tagit efter borgerlig politik, speciellt den ekonomiska, utan även kopierat deras bortförklaringar när det inte blev som de ville...

Alltid någon annans fel...

Tröttsamt att behöva bevisa något som alla med lite allmänbildning redan vet.

”Det här är det pris vi är beredda att betala.” Det förklarade vänsterpartiledaren Lars Ohly när han till slut fick krypa till korset och acceptera det finanspolitiska ramverket. För att få vara med i socialdemokraternas och miljöpartiets rödgröna regerings samarbete sade han i början av december villkorslöst ja till de statliga budgetreglerna och Riksbankens självständighet.

S-ledaren Mona Sahlin gjorde tidigt klart att en socialdemokratiskt ledd regering ”aldrig” kan kompromissa i de ekonomiska frågorna. Men när hon nu fått vänsterpartiet att ställa in sig i ledet har hon istället hamnat på kollisionskurs med sitt eget största partidistrikt. Skånedistriktet kräver, på samma sätt som vänsterpartiet, att reglerna för finans- och penningpolitiken görs om.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Moderat svammel i kvadrat  - Sida 4 Empty Mer....

Inlägg  Secrist 2012-07-09, 00:06

Dags för Dao att vakna ur sin törnrosasömn..

”Samarbetet med Ohly sänkte S”
    VALFIASKO. Mona Sahlins beslut att samarbeta med Vänsterpartiet framstår idag som det största enskilda misstag en socialdemokratisk ledare har gjort. Nu måste det rödgröna projektet gå i graven, skriver författaren och journalisten Christer Isaksson.

Socialdemokraternas brakförlust i valet 2010 beror inte på enskilda missar i valrörelsens slutspurt, motsägelsefulla argument eller ens ett och annat svagt framträdande.

Förlusten kan spåras till våren 2008, då Mona Sahlin och hennes medarbetare kläckte idén om en rödgrön koalition, och speciellt till den dag då Mona Sahlin övertygade sig själv om att Vänsterpartiet var en del av samarbetet. Sedan dess har förlusten varit förutsägbar.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:02