Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
formsvackan
Thetaxpayer
Secrist
RedMentalCase
Redvictory
RedCloud
Sniperace
Regndrottning
redalert
F.I.S.T
14 posters

"Han vet själv vad han gjort"

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

"Han vet själv vad han gjort" - Sida 3 Empty Sv: "Han vet själv vad han gjort"

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-20, 13:49

Vad får jag för väder på midsommarafton, quote]

REGN Sad
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 14:17

Thetaxpayer skrev:

REGN Sad

Fasiken.... Sad Sad Sad
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 14:45

Sniperace skrev:
    Lika mycket som du bestämt dig angående ex Mangs och breiviks skuld, ingen av dessa är heller dömda ännu

Laughing

Nu schabblar du till det igen ....
    Mangs har jag aldrig uttalat mig om, och Breivik har erkänt.... och är tom stolt över sin gärning. Svara på frågan istället !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 14:47

Sniperace skrev:
    Hela din uppenbarelse visar starkt på sådant, hela ditt sätt att argumentera och skydda själsfränder visar på det

Något exempel ... eller eftersom du försöker åberopa karaktär, flera exempel på det ? Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 14:48

RedMentalCase skrev: inom förtroendebranchen.

vad är det för en sorts branch ?... är den lönsam ? Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 14:51

RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Att han är rädd at utlämnas till USA är inget annat än bortförklaring till hans rädsla eftersom denna är obefintlig, skulle det ske så har sverige för aöltd försört möjligheter till att få brottslingar utlämnade i framtiden, inget land skulle då lämna ut till Sverige efter en sådan sak, tror du verkligen att det skulle ske? Laughing

Det handlar inte enkom om risken att bli utlämnad till ett på agendan odemokratiskt USA, som inte drar sig för att utan rättegång fängsla både egna medborgare och andra länders medborgare utan rättegång. Och i vissa fall enkom för att de bidragit till att berätta sanningen. Du har hört talas om Manning antar jag .... varför tror du Assange skulle behandlas annorlunda ...?

Nej det handlar dessutom om att Sverige är ett rättosäkert land när det kommer till sexuella mål i rättegång..

Det visade vi i Tito Beltran-rättegången... och det visar vi med all icke önskvärda tydlighet nu mot Assange

Väldigt vad vår lilla rku-vänster på detta forum har en fäblesse för våldtäktsmän med utländsk bakgrund.....

Är Beltran också oskyldig nu?

Jag till skillnad från dig förespråkar ett samhälle som är rättssäkert ÄVEN för män av utländsk härkomst .... vill du ha det på något annat vis ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 14:56

Secrist skrev:
    Annars kan du ju alltid köra din egen specialare. När det blir jobbigt så åker rasistkortet fram. Knytis special. Good price för you!

"Han vet själv vad han gjort" - Sida 3 Image1kjd

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 14:57

RedMentalCase skrev:Beltran, snyft snyft...

Assange , snyft snyft...

Finns där fler presumtiva och åtalade sexbrottslingar som vänstern vill ge asyl?

Eklund kanske?

Serievåldtäktsmannen i Örebro?

De kan ju få asyl på Kuba kanske? Eller de är inte av det "rätta virket" vad vänstern anbelangar?

Är du emot tanken på ett rättvist rättssystem ? Rolling Eyes
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-20, 15:06

RedCloud skrev:
    Thetaxpayer skrev:

REGN Sad

Fasiken.... Sad Sad Sad

sorry Sad
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-06-20, 15:18

RedCloud skrev:
    Thetaxpayer skrev:

REGN Sad

Fasiken.... Sad Sad Sad
    Det blir fasiken inget regn där Sveriges majstång ska resas Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 16:23

RedCloud skrev:
    Varför lämnar inte England ut honom?

Jag tror inte USA/GB är riktigt klara med herr Asange än.....

Hur var det med midsommarvädret ?

Du menar att om de inte lämnar ut honom till sverige kommer de själva att lämna honom till USA, men de sätter sin förhoppning att Sverige ska göra det EMOT utlämningsavtalet och på det sättet omöjliggöra utlämning av brottslingar till sverige i framtiden?

jaja, det tror jag vad jag vill om, och där ligger det inte i närheten av trovärdighetssidan att han skulle skickas vidare.

men en sak känner jag mig ganska viss om, han kommer ha problem att resa efter detta, kanske blir han tvingas att bosätta sig i Equador och aldrig lämna landet, eller försöka stanna på dess ambassad i London.... Smile
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 16:27

Du menar att om de inte lämnar ut honom till sverige kommer de själva att lämna honom till USA

CIA skulle inte tveka en sekund att kidnappa honom och överföra honom till USA.

""Assange är en högteknologisk terrorist"
    USA:s vicepresident om Wikileaksgrundaren."

Och när det gäller terrorister så är det ju fritt fram att mörda, tortera och kidnappa....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 16:37

RedCloud skrev:
    Du menar att om de inte lämnar ut honom till sverige kommer de själva att lämna honom till USA

Och när det gäller terrorister så är det ju fritt fram att mörda, tortera och kidnappa....

Tja, tar de honom så tar de honom, det är väl inte ett dugg värre än mycket annat, som jag sa, han kommer nog inte få ett lätt liv
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-06-20, 16:54

Sniperace skrev:Tja, tar de honom så tar de honom, det är väl inte ett dugg värre än mycket annat, som jag sa, han kommer nog inte få ett lätt liv
    Varför ska de överhuvudtaget "ta honom" ? Varför ska de försvåra hans liv ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 16:56

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Tja, tar de honom så tar de honom, det är väl inte ett dugg värre än mycket annat, som jag sa, han kommer nog inte få ett lätt liv
    ja, det kaqn man fråga sig, varför bestraffar alla stater spioner och dem som avslöjar statshemligheter?
    varför straffade vi ströberg och wennerström osv?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-06-20, 16:58

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

Tja, tar de honom så tar de honom, det är väl inte ett dugg värre än mycket annat, som jag sa, han kommer nog inte få ett lätt liv

Menar du att det är helt ok att Assange blir 'tagen' till USA? Han har inte begått något brott i USA. Dock så har han retat ihjäl makten med att offentliggöra deras hemligheter.

Och du tycker alltså det är ok om USA b ara tar 'tar' Assange? Vad ger USA den mandaten att bara 'ta' folk som de villo, varsomhelst i världen?

Med ditt uttalande ger du USA mandaten att agera hur de vill, när de vill och var de vill. Utan att ta hänsyn till några lagar, varken nationella eller internationella. Det är INTE ok, enligt mig.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-20, 16:59

lol

Nu är kommunistmaffian/USA hatarklubben med roffan och foliet i spetsen igång igen, förbannade knäppgökar, säk hjälp.

Bara ett gäng totala rödnassar inbillar sig att Assange skulle bli utlämnad från Sverige, det hade ju varit enklare för USA att få honom utlämnad från Storbrittanien. Puckon!

Men, om Assange har gjort ett brott i USA och det skulle begäras att han utlämnas får väl det behandlas som alla andra rättsärenden, inget konstigt med det. Men att USA skule vänta tills han lämnat ett allierat land (GB) tills han kommit till Sverige är ju så absurdt att bara ett gäng rödmiffon kan ha fantiserat ihop det.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-06-20, 19:15

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    ja, det kaqn man fråga sig, varför bestraffar alla stater spioner och dem som avslöjar statshemligheter?
    Sedan när är han en spion?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 20:36

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sedan när är han en spion?

han tog emot och spridde amerikanska hemligstämplade uppgifter, tror du inte sådant kallas spioneri?

Och den som gav honom dem blir emligt lagen landsförrädare eftersom han gav ut hemigstämplat material från den amerikanska staten
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-21, 08:33

Sniperace skrev:
    han tog emot och spridde amerikanska hemligstämplade uppgifter, tror du inte sådant kallas spioneri?

Och den som gav honom dem blir emligt lagen landsförrädare eftersom han gav ut hemigstämplat material från den amerikanska staten

vad tycker du om att det är ett internationellt uppbåd mot en som inte hade kondom på sig vid samlag, samtidigt som USA torterar fångar och fängslar Manning pga att han avslöjat att USA begått krigsbrott av ett mycket avskyvärt slag ?... Jag tycker avslöjandet gör både Manning och Assange till hjältar
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-21, 08:43

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

vad tycker du om att det är ett internationellt uppbåd mot en som inte hade kondom på sig vid samlag, samtidigt som USA torterar fångar och fängslar Manning pga att han avslöjat att USA begått krigsbrott av ett mycket avskyvärt slag ?... Jag tycker avslöjandet gör både Manning och Assange till hjältar

PÅ samma sätt skulle då ströberg och wennerström anses som hjältar när de lämnade hemliga uppgifter till sovjet, men du kanske ansåg det, vad vet jag, och det var bara inte ett vad du kallar krigsbrott utan massor av uppgifter som inte var det, sedan kan man fråga sig om de begick ett krigsbrott när de besköt dessa, eller om det i verkligheten var ett tragiskt misstag.

Att du sedan förminskar en eventuell VÅLDTÄKT till att inte h haft kondom på sig visar ganska kraftigt på ditt kvinnoförakt och mannens rätt at sätta på vem han vill, när han vill och hur han vill, det är äckligt.....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-21, 08:54

Sniperace skrev:

PÅ samma sätt skulle då ströberg och wennerström anses som hjältar när de lämnade hemliga uppgifter till sovjet, men du kanske ansåg det, vad vet jag, och det var bara inte ett vad du kallar krigsbrott utan massor av uppgifter som inte var det, sedan kan man fråga sig om de begick ett krigsbrott när de besköt dessa, eller om det i verkligheten var ett tragiskt misstag.

Att du sedan förminskar en eventuell VÅLDTÄKT till att inte h haft kondom på sig visar ganska kraftigt på ditt kvinnoförakt och mannens rätt at sätta på vem han vill, när han vill och hur han vill, det är äckligt.....

Du är i sanning en sjuk människa Sniper, på det sätt du uttrycker dig här.
    Du borde faktiskt skämmas, för du har snart passerat Alert och RMC i dumhet och språkbruk.
    Vidare kan jag uttyda att du tycker USA behandlar Manning rätt ? ... eftersom jag ställer dig en direkt fråga på den punkten, och du går till motattack om nåt annat land i en annan tid i vanlig ordning.

Sniper funderar kring människorätt:

- Människor som skjuts ner på öppen gata , utan vapen, som räddar sårade människor ..... "tragiskt misstag"

En man glömmer kondomen på, och en kvinna skryter på twitter om hur trevligt det var med Assange, och ångrar sig efter en vecka och kallar det "våldtäkt"

Sniper tycker det är "äckligt"

Ja Sniper det är äckligt att inte ge män samma rättsliga rättigheter som kvinnor !
    Och USA är inte bättre än andra militärmakter med starka inslag av odemokratiska element ... så som tortyr, fängslande utan rättegång, krigsbrott etc etc ... NÄR SKA DU VÅGA ERKÄNNA DETTA ???
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-21, 09:21

[quote="F.I.S.T"]
    Sniperace skrev:

Du är i sanning en sjuk människa Sniper, på det sätt du uttrycker dig här.
    Du borde faktiskt skämmas, för du har snart passerat Alert och RMC i dumhet och språkbruk.
    tycker du? men jg anser faktiskt att du förringar vad Assange misstänks för och det gäller inte bara "glömd" kondom, utan en sak som de fakto i lag kallas våldtäkt.

Vidare kan jag uttyda att du tycker USA behandlar Manning rätt ? ... eftersom jag ställer dig en direkt fråga på den punkten, och du går till motattack om nåt annat land i en annan tid i vanlig ordning.
    Manning var amrikansk soldat, han stal och spridde hemligstämpalde upgifter vilket är spioneri och landsförräderi enligt lag, och vilka är vi att blanda oss i andra länders lagar sade ju ex RC en gång...
    Sniper funderar kring människorätt:

- Människor som skjuts ner på öppen gata , utan vapen, som räddar sårade människor ..... "tragiskt misstag"

tror du de enbart valde dessa utan misstanke om att de var stridande som skulle bekämpas, tror du at de tänkte att här ska vi ha roligt, vi ska mörda några oskyldiga civila för att det är skoj?

nej, som jag sa, detta var med all sannolikhet ett väldigt traguiskt misstag, de trodde med all saqnnolikhet att det var ett berättigat ingripande.

En man glömmer kondomen på, och en kvinna skryter på twitter om hur trevligt det var med Assange, och ångrar sig efter en vecka och kallar det "våldtäkt"
    Jasså, hon HADE tydligt sagt att han fick inte utan kondom, och enligt henne satt han på enne UTAN denna NÄR HON SOV, att hon vaknade mitt under ett samlag, visste du att det räknas som våldtäkt enligt svensk lag?

men det är klart du anser kanske att det är okej att sätta på sovande kvinnor?
    Sniper tycker det är "äckligt"
    Ja, jag anser du verkar ha en äcklig mentalitet om hur mannen får bete sig mot kvinnor.....

Ja Sniper det är äckligt att inte ge män samma rättsliga rättigheter som kvinnor !
    tvärtom, kjag anser at män inte ska ha fribrev när det gäller det sexuella, ger de sig på sovande kvinnor ska de dömas och inte av dina anledningar genast slippa all rättslig prövning

Och USA är inte bättre än andra militärmakter med starka inslag av odemokratiska element ... så som tortyr, fängslande utan rättegång, krigsbrott etc etc ... NÄR SKA DU VÅGA ERKÄNNA DETTA ???

varför skulle jag inte erkänna att även usa kan göra fel, sådant kan ske i alla länder inget undantaget, och det var snarare regel än undantag i ALLA kommuniststyrda länder.

och sanningen är väl att står människor mellan att välja usa eller ett av de andra länderna du syftar till skulle troligen 99 av hundra välja usa, varför tror du det är så?

varför vill så många från de länderna fly just till usa tror du?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-06-21, 09:23

Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

Menar du att det är helt ok att Assange blir 'tagen' till USA? Han har inte begått något brott i USA. Dock så har han retat ihjäl makten med att offentliggöra deras hemligheter.

Och du tycker alltså det är ok om USA b ara tar 'tar' Assange? Vad ger USA den mandaten att bara 'ta' folk som de villo, varsomhelst i världen?

Med ditt uttalande ger du USA mandaten att agera hur de vill, när de vill och var de vill. Utan att ta hänsyn till några lagar, varken nationella eller internationella. Det är INTE ok, enligt mig.
    WORD!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-21, 09:29

Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

WORD!

ska vi blanda oss i andra länders lagar nu?
    det skulle vi ju inte göra när det gäller länder styrda av islam?

Assange får nog skylla sig själv, han har deltagit i ett brott mot amerikansk lag och kommer få ta konsekvenserna av detta om de får tag på honom, på exakt samma sätt som ströberg och wennergren.

Att jag sedan hoppas att han slipper bli tagen för detta är en helt aqnnan sak, men han ska fan i mig ransakas och dömas eller frikännas av svenskt rättsväsende för det sveriuga söker honom, om han sedan skulle få asyl här eller i annat land vore helt ok, men som jag sa, han kommer bli bunden att stanna, för man vet aldrig vilka andra länder som skulle utlämna honom till usa, men det var något han visste redan när han publicerade detta...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:22