Sniperace skrev:
Ahaa, så du anser att svinet beltran var oskyldig, underkänner rätten och vittnena osv, underkänner flickans berättelse, så du VET att han var oskyldig och att alla ljuger på honom?
Jag VET att tex Carola Sögaard ljög i rätten, efter att ha blivit påverkad av en åklagare, Åklagaren hade dessutom samlat ett gäng vittnen innan rättegång och sagt att "vi ska sätta dit svinet" eller nåt liknande.
Oskyldig till vad ?
Tito Beltran skulle mycket väl kunna vara en sliskgubbe, men det är inte olagligt vad jag vet... lika lite som det är olagligt att vara en snusk-kärring. Och tro mig detta förekommer rikligt, men ingen höjer på ögonbrynen över sådant, om det är kvinnor som snuskar sig.
Kvinnan som det var fråga om var just en kvinna, 18 år gammal, dvs myndig enligt svensk lag. Hon kallades konsekvent genom rättegången för "barnflickan" för att påvisa att det inte rörde sig om en vuxen kvinna. Maria Lundberg, skådespelerskan, vittnade att hon redan från början tyckt att Tito var en snuskgubbe.... och ändå släppte hon upp "barnflickan" till honom mitt i natten för massage....
Det var en fars ur en rättslig synvinkel ..... det är inte enkom skuldfråga som är intressant, för den vet varken du eller jag något om.... det är rättsprocessen som inte är värdig en demokrati
Sniperace skrev:Manning begick brott mot lagen, han togs i landet han begick brottet osv, inget utlämnande osv
Är det ett brott anser du att rapportera om krigsförbrytelser ?
Sniperace skrev:Assange är inte i USA och det finns inte på kartan att han skulle utlämnas enligt varken england eller sverige, dessutom ENGLAND är väldigt nära förbundet och samarbetspartner till USA, varför lämnar de då inte ut honom......
.... det finns inga garantier i fallet, spec inte om USA kan fängsla Manning utan rättegång
Sniperace skrev:Nej, jag hopopas att han blir tvingad till Sverige, och att han döms, sedan får ni stå där med skammens rodnad när ni upptäcler att det bara var idioti med utlämninsskräcken till usa...
Varför hoppas du att han döms ?.... var du med i sängkammaren och såg hur allt gick till ?
Sniperace skrev:å andra sidan äcklas jag så av honom för detta, trots att jag INNAN beundrade honom, så jag ser med fröjd på att han efteråt kommer få svårt att resa någonstans utan att riskera att åka dit...
Det känns trygg att veta att åtminstone DU inte tillhör rättssystemet på något vis