Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
formsvackan
Thetaxpayer
Secrist
RedMentalCase
Redvictory
RedCloud
Sniperace
Regndrottning
redalert
F.I.S.T
14 posters

"Han vet själv vad han gjort"

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

"Han vet själv vad han gjort" - Sida 2 Empty Sv: "Han vet själv vad han gjort"

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 10:20

F.I.S.T skrev:
    Regndrottning skrev:. För brott måste kunna BEVISAS innan en fällande dom kan ske.[/b][/color]

Uppenbarligen inte (Tito Beltran)

De ansågs bevisade, annars skulle han inte fällts, men jag förstår att du underkänner flickans egen berättelse och att du stöder våldtäksmän om de är älskade av dig eller står på "rätt" sida..... Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 10:22

RedCloud skrev:
    Assange är inte i USA och det finns inte på kartan att han skulle utlämnas

3 egyptier, CIA, hemliga flygrutter....remember ?
    en vänsterregering eller hur var det, och där var det inte fråga om att vara ett brott mot regler där någon utlämnats från annat land eller hur?

det är allt för stor uppståndese och öppenhet kring detta för att det ska gå den vägen
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 10:24

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    Ahaa, så du anser att svinet beltran var oskyldig, underkänner rätten och vittnena osv, underkänner flickans berättelse, så du VET att han var oskyldig och att alla ljuger på honom?

Jag VET att tex Carola Sögaard ljög i rätten, efter att ha blivit påverkad av en åklagare, Åklagaren hade dessutom samlat ett gäng vittnen innan rättegång och sagt att "vi ska sätta dit svinet" eller nåt liknande.
    Oskyldig till vad ?
    Tito Beltran skulle mycket väl kunna vara en sliskgubbe, men det är inte olagligt vad jag vet... lika lite som det är olagligt att vara en snusk-kärring. Och tro mig detta förekommer rikligt, men ingen höjer på ögonbrynen över sådant, om det är kvinnor som snuskar sig.
    Kvinnan som det var fråga om var just en kvinna, 18 år gammal, dvs myndig enligt svensk lag. Hon kallades konsekvent genom rättegången för "barnflickan" för att påvisa att det inte rörde sig om en vuxen kvinna. Maria Lundberg, skådespelerskan, vittnade att hon redan från början tyckt att Tito var en snuskgubbe.... och ändå släppte hon upp "barnflickan" till honom mitt i natten för massage....

Det var en fars ur en rättslig synvinkel ..... det är inte enkom skuldfråga som är intressant, för den vet varken du eller jag något om.... det är rättsprocessen som inte är värdig en demokrati

Sniperace skrev:Manning begick brott mot lagen, han togs i landet han begick brottet osv, inget utlämnande osv

Är det ett brott anser du att rapportera om krigsförbrytelser ?

Sniperace skrev:Assange är inte i USA och det finns inte på kartan att han skulle utlämnas enligt varken england eller sverige, dessutom ENGLAND är väldigt nära förbundet och samarbetspartner till USA, varför lämnar de då inte ut honom......

.... det finns inga garantier i fallet, spec inte om USA kan fängsla Manning utan rättegång

Sniperace skrev:Nej, jag hopopas att han blir tvingad till Sverige, och att han döms, sedan får ni stå där med skammens rodnad när ni upptäcler att det bara var idioti med utlämninsskräcken till usa...

Varför hoppas du att han döms ?.... var du med i sängkammaren och såg hur allt gick till ?

Sniperace skrev:å andra sidan äcklas jag så av honom för detta, trots att jag INNAN beundrade honom, så jag ser med fröjd på att han efteråt kommer få svårt att resa någonstans utan att riskera att åka dit...

Det känns trygg att veta att åtminstone DU inte tillhör rättssystemet på något vis

och det känns betryggande att DU inte tillhör detta, då misstänker jag att alla med partibok direkt skule ställas utanför rättvisan aoch alltid kunna göra vad de ville såvida de inte gjorde det mot dig *asg*
    tala om någon som är hundra procent partisk..... äckligt äckligt
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 10:27

en vänsterregering eller hur var det, och där var det inte fråga om att vara ett brott mot regler där någon utlämnats från annat land eller hur?

Färgen på regeringen spelade nog ingen som helst roll i det fallet.
    Exakt var vad det fråga om tror du ?

Husse USA ropade, Sverige lydde....

det är allt för stor uppståndese och öppenhet kring detta för att det ska gå den vägen

Herr Assange delar tydligen inte din uppfattning....
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 10:28

Sniperace skrev:
    De ansågs bevisade, annars skulle han inte fällts, men jag förstår att du underkänner flickans egen berättelse

"Flickans egen berättelse" säger du ??.... är man vuxen vid 18 eller inte enligt Sveriges lag?
    Vidare underkänner DU ju Mannens berättelse ... på vilka grunder gör du det ?

Sniperace skrev:och att du stöder våldtäksmän om de är älskade av dig eller står på "rätt" sida..... Laughing

Att stödja en rättmätig rättsprocess är inte att "stödja våldtäktsmän" och förhoppningsvis vet tom Sniper detta ... Cool

Det är tom på det viset att rättsosäkerhet, och rättsvidriga rättegångar i förlängningen skadar de verkliga offren....

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-20, 10:31

Sniperace skrev:
    då misstänker jag att alla med partibok direkt skule ställas utanför rättvisan aoch alltid kunna göra vad de ville såvida de inte gjorde det mot dig *asg*

Vad får dig att "misstänka" detta ? Rolling Eyes

Sniperace skrev:tala om någon som är hundra procent partisk..... äckligt äckligt

Hur då partisk menar du ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 10:37

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    då misstänker jag att alla med partibok direkt skule ställas utanför rättvisan aoch alltid kunna göra vad de ville såvida de inte gjorde det mot dig *asg*

Vad får dig att "misstänka" detta ? Rolling Eyes

Sniperace skrev:tala om någon som är hundra procent partisk..... äckligt äckligt

Hur då partisk menar du ?

Hela din uppenbarelse visar starkt på sådant, hela ditt sätt att argumentera och skydda själsfränder visar på det
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 10:43

[quote="F.I.S.T"]
    Sniperace skrev:
    De ansågs bevisade, annars skulle han inte fällts, men jag förstår att du underkänner flickans egen berättelse

"Flickans egen berättelse" säger du ??.... är man vuxen vid 18 eller inte enligt Sveriges lag?

QUE, varför börjar du dilla om ålder, har jag på något sätt berört det?
    Vidare underkänner DU ju Mannens berättelse ... på vilka grunder gör du det ?

De var inte trovärdiga och ett antal vittnen motsade honom, men det förstås var ju en konspiration osv för att sätta dit en blatte?
    Sniperace skrev:och att du stöder våldtäksmän om de är älskade av dig eller står på "rätt" sida..... Laughing

Att stödja en rättmätig rättsprocess är inte att "stödja våldtäktsmän" och förhoppningsvis vet tom Sniper detta ... Cool
    men det är ju inte ditt söd, det är helt oreserverat, och du ser helst frikännande hur skydlig personen än är, helt politiskt baserat
    Det är tom på det viset att rättsosäkerhet, och rättsvidriga rättegångar i förlängningen skadar de verkliga offren....

ja, så snart de går emot DIN personliga åsikt är de rättsvidriga *asg*

swå med dig med rättsmakt skulle jaq bli mörkrädd, då skulle alla till höger genast bli skyldiga i dina ögon, och de till vänster oskyldiga.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-20, 11:00

Regndrottning skrev:
    Personligen hoppas jag att han ställs inför domstol i Sverige och blir frikänd.

Varför skulle han inte bli det? Våldtäktsmän döms inte i Sverige så varför skulle han vara undantaget? Särskild när sexet var frivillig, ingen våld involverad.

Då skulle Assange och världen undra 'what was all the fuss about?'.

Ja, varför kommer han inte hit tror du?, kan Borgström vara sanningen på spåren?

Assange är numera helt körd, han har satt sin sista potatis inom förtroendebranchen.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-20, 11:04

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:

Att han är rädd at utlämnas till USA är inget annat än bortförklaring till hans rädsla eftersom denna är obefintlig, skulle det ske så har sverige för aöltd försört möjligheter till att få brottslingar utlämnade i framtiden, inget land skulle då lämna ut till Sverige efter en sådan sak, tror du verkligen att det skulle ske? Laughing

Det handlar inte enkom om risken att bli utlämnad till ett på agendan odemokratiskt USA, som inte drar sig för att utan rättegång fängsla både egna medborgare och andra länders medborgare utan rättegång. Och i vissa fall enkom för att de bidragit till att berätta sanningen. Du har hört talas om Manning antar jag .... varför tror du Assange skulle behandlas annorlunda ...?

Nej det handlar dessutom om att Sverige är ett rättosäkert land när det kommer till sexuella mål i rättegång..

Det visade vi i Tito Beltran-rättegången... och det visar vi med all icke önskvärda tydlighet nu mot Assange

Väldigt vad vår lilla rku-vänster på detta forum har en fäblesse för våldtäktsmän med utländsk bakgrund.....

Är Beltran också oskyldig nu?

RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 11:05

för våldtäktsmän med utländsk bakgrund.

Är herr Assange dömd ?

Förutom av en imbecill forumhöger ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 11:07

RedCloud skrev:
    för våldtäktsmän med utländsk bakgrund.

Är herr Assange dömd ?

Förutom av en imbecill forumhöger ?

nej, men han bör rannsakas i rätten, vilket han inte vågar, kanske känner han i verkligheten skuld, och VET vad han gjort?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 11:10

men han bör rannsakas i rätten

Det tycker faktiskt jag också, men jag förstår också hans befogade oro för att bli utlämnad till USA.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-20, 11:11

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:så två kvinnors anklagelser skulle kastas i papperskorgen enbart beroende på vem han är?

Fast nu var det ju inga våldtäktsanklagelser från KVINNORNA i fråga, från början, de efterhandskonstruerades av en nitisk åklagare..... rättssäkerhet ?

Ingen av kvinnorna vill ändra på detta, utan deras medverkan skulle han inte kunna begäras utlämnad, menar du attr de inte vill ha fallet prövat är du mer än lovilgt dum, eller ljuger ohämmat....

Aha du gjorde en "Secrist"

("om jag inte kan vinna diskussionen, så byter jag fokus, och förvanskar")

Anklagelsen ändrades till "VÅLDTÄKT" .... HALLÅ !!!

Annars kan du ju alltid köra din egen specialare. När det blir jobbigt så åker rasistkortet fram. Knytis special. Good price för you!
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-20, 11:33

Beltran, snyft snyft...

Assange , snyft snyft...

Finns där fler presumtiva och åtalade sexbrottslingar som vänstern vill ge asyl?

Eklund kanske?

Serievåldtäktsmannen i Örebro?

De kan ju få asyl på Kuba kanske? Eller de är inte av det "rätta virket" vad vänstern anbelangar?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-20, 12:25

RedCloud skrev:

Det tycker faktiskt jag också, men jag förstår också hans befogade oro för att bli utlämnad till USA.

hur VET du att den är befogad, när utlämningen från England klart förutsätter att han INTE utlämnas till annat land och att han inte åtalas för annat än vad som framförts i utlämningsbegäran?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 13:08

hur VET du att den är befogad, när utlämningen från England klart förutsätter att han INTE utlämnas till annat land och att han inte åtalas för annat än vad som framförts i utlämningsbegäran?

Du får gärna sätta din tilltro till myndigheter och deras "löften", jag gör det inte, förmodligen inte herr Asange heller...
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-20, 13:09

RedCloud skrev:

Trams. Han kommer inte att bli utlämnad till USA. England är en av USA:s allra närmaste allierade, varför lämnar inte de ut honom? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 13:14

Han kommer inte att bli utlämnad till USA.

Mamma Mia, nu kan extremhögern förutspå framtiden också.....

Vad får jag för väder på midsommarafton, vad är nästa vinnande lottorad ?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-20, 13:20

RedCloud skrev:
    Han kommer inte att bli utlämnad till USA.

Mamma Mia, nu kan extremhögern förutspå framtiden också.....

Vad får jag för väder på midsommarafton, vad är nästa vinnande lottorad ?

Varför lämnar inte England ut honom?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 13:22

Jag tror inte USA/GB är riktigt klara med herr Asange än.....

Hur var det med midsommarvädret ?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-20, 13:33

RedCloud skrev:

Jag tror inte USA/GB är riktigt klara med herr Asange än.....

Hur var det med midsommarvädret ?

Man behöver inte vara trollkarl för att inse att sverige skulle förlora all form av trovärdighet om de skulle utlämna honom. Simpel logik och sunt förnuft. Du skulle prova någon gång.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-06-20, 13:34

Man behöver inte vara trollkarl för att inse att sverige skulle förlora all form av trovärdighet om de skulle utlämna honom

Det gjorde man redan när man gick CIAs ärende och visade ut de tre egyptierna....
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-20, 13:44

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:Ärkefjanten Cleas Borgström är igång igen.....

"Han vet själv vad han gjort"

Ja det är klart att han vet, men för en som Borgström kan man inte gå ut i media och antyda att någon är skyldig. Claes Borgström själv torde tex inte veta vad Assange har gjort eller inte gjort.

Hela ärendet har blivit en ren rättsskandal från svensk sida redan från början, egentligen oavsett vad Assange skulle gjort sig skyldig till eller inte.
    Det är således inte i första hand hans oskuld jag bedyrar, utan det rättsvidriga tillvägagångssättet, att efterlysa en man i interpool för att han påstås ha Gökat utan kondom, skvallrar lite om att det är nåt fel med vårt rättsväsende, och även att det är större krafter inblandade ....

Hoppas han får politisk asyl !

Kors i taket fisten jag håller nästan till fullo med dig här! cheers

Jag korsar i mitt tak också. Shocked
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-20, 13:47

RedCloud skrev:
    Assange är inte i USA och det finns inte på kartan att han skulle utlämnas

3 egyptier, CIA, hemliga flygrutter....remember ?

Mr svart eller vitt. Du ser förstås ingen som helst skillnad i fallen. Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 15:17