Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
Infra
formsvackan
RedCloud
Dao
redalert
Thetaxpayer
ericTheDog
lazy
RedMentalCase
F.I.S.T
14 posters

Jag vill tacka forumhögern innerligt !

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Jag vill tacka forumhögern innerligt ! - Sida 6 Empty Sv: Jag vill tacka forumhögern innerligt !

Inlägg  ericTheDog 2012-06-24, 00:05

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Visst

har du inte läst färdigt än ?.... det måste ta en evinnerlig tid för dig Laughing

Jag har inte ens börjat.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Jag vill tacka forumhögern innerligt ! - Sida 6 Empty Sv: Jag vill tacka forumhögern innerligt !

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-24, 08:39

ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:

har du inte läst färdigt än ?.... det måste ta en evinnerlig tid för dig Laughing

Jag har inte ens börjat.

precis !
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-24, 09:21

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag har inte ens börjat.

precis !

Var det nåt mer du ville?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-24, 09:43

ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag har inte ens börjat.

precis !

Njä ... jag bara tänkte att eftersom du sa att du skulle läsa det du sa du skulle göra, som var underlag för själva diskussionen.... men du var ju inte "intresserad" så Cool
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-24, 09:56

F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jag har inte ens börjat.

precis !

Njä ... jag bara tänkte att eftersom du sa att du skulle läsa det du sa du skulle göra, som var underlag för själva diskussionen.... men du var ju inte "intresserad" så Cool

Kan du inte citera Dao istället, det var så vansinnigt komiskt det han skrev.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-24, 09:57

a.k.a. nu sitter jag på pottkanten igen men kan inte erkänna det utan slätar över med några ovidkommande rader...

Du är lika förutsägbar som fröken Ur, lillEric.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-06-24, 10:17

ericTheDog skrev:Kan du inte citera Dao istället, det var så vansinnigt komiskt det han skrev.

Jag skrev det som min länk till wikipedia visade. Vad är roligt i det?

Att ni faktiskt inte klarar av att bryta upp världen i svartvita små ideologisma bitar stup i kvarten?

Ett ytterligare exempel är EU, som av många ekonomer kallas för att föra en "kapitalistisk planekonomi".

Du kan skratta hur mycket du vill, men det kommer fortfarande inte att ta bort fakta!
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-24, 18:18

RedCloud skrev:

a.k.a. nu sitter jag på pottkanten igen men kan inte erkänna det utan slätar över med några ovidkommande rader...

Du är lika förutsägbar som fröken Ur, lillEric.

Jaså...

Planekonomi har faktiskt varit en av de bärande elementen inom kapitalismen under 1900-talet

* GAPSKRATT *
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-24, 19:32

* GAPSKRATT *

Roligast av allt är att du skrattar åt din egen dumhet....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-24, 19:37

RedCloud skrev:
    * GAPSKRATT *

Planekonomi...hahahaha lillrc, 5 år.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-24, 21:18

ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:
    * GAPSKRATT *

Så nu ljuger wikipedia också... För att inte tala om alla läroböcker i ekonomisk historia... Tänk att det finns så dumma människor som tror på fakta... Hua...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-24, 21:47

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:
    * GAPSKRATT *

Så nu ljuger wikipedia också... För att inte tala om alla läroböcker i ekonomisk historia... Tänk att det finns så dumma människor som tror på fakta... Hua...

Wikipedia är väl inte mer sant än vad som senast matades in.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-25, 01:06

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:
    * GAPSKRATT *

Wikipedia är väl inte mer sant än vad som senast matades in.

Speciellt inte när de kommer med påståenden ni inte gillar, gissar jag!? Wink

Hur som helst, ni kan kolla nationalencyklopedin, brittish encyclopedia och varför inte en vanlig lärobok om ekonomisk historia. Men alla är säkert lögnare...
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-06-25, 04:03

Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:...

Från början när diskussionsforumet på aftonbladet var fritt, även för egna trådar, så var nivån både hög och låg på debatterande. Men framförallt, jämfört med nu, fanns det utrymme för variation, eftersom antalet debattörer var fler. Och trots att de ganska randomartat censurerade rätt ojämnt, så gjorde det att det var möjligt att föra ett samtal, en diskussion. Numera är det relativt städat på aftonbladets kommentatorsfält.... och man slipper se den typ av "GFYS-vokabulär som representeras av åtminstone halva forumhögern, och lite till....

Till en början på AC, lade jag in många, och långa diskussioonsunderlag, och kommentarer, med lite tid nedlagt..... det visade sig vara att kasta pärlor för svinen, eftersom nästan ingen av forumhögern valt att vara på AC för att diskutera alternativt försöka hålla sig till sanningen....

Men jag har hittills ändå valt att med olika täthet stanna kvar och representera en värdig debattstil, och ett humant politisk budskap...

Jag har under denna tid lärt mig att bemöta hat från er med leenden, och lyckoönskningar. Jag har lärt mig att bemöta ful vokabulär och nedvärderande uttryck med sans och gåsfjädrar
    ( rinner av mig)

Och jag har lärt mig att känna en viss empati, även för aggressiva, nedvärderande hatiska forumhöger-"debattörer".... det är helt enkelt synd om vissa av er

Hybris någon? cheers cheers
    Nej. Ingen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-25, 08:59

Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:Under alliansregeringens första fyra år ökade antalet unga förtidspensionerade med nära 50 procent. ”En politisk katastrof”, medger socialförsäkringsministern Ulf Kristersson

Och det är oacceptabelt. Inga "blommar upp" som Infra försöker kränga. Även om det faktiska antalet inte är astronomiskt så är det lika illa för den som drabbas.

1990 förtidspensionerades omkring 1 500 unga. 2006 var antalet 4 500, och i fjol var siffran 6 700 (2010), enligt preliminär statistik från Försäkringskassan - en ökning med nära femtio procent under förra mandatperioden.

"Vi ska minska utanförskapet" gick nån till val på....

Därför skrev jag också att det är oacceptabelt. Comprende?

Äh skaffa dig ett jobb vettja secrist Laughing

Ett till? scratch

Nej det räcker om du skaffar dig ett enda som vi andra ! Cool

Jag jobbade 12 timmar i tisdags och har 130 komptimmar på tidskontot. Hur mycket ska man jobba menar du?

Bravo .... du ser ni höger kan ju arbeta lika bra som vi vänster, men vår politik överlag inte lika girig !
    Cool

Änglar?

Fingrarna i syltburken hade exempelvis Gudrun Schyman. Vänsterledaren försökte göra skatteavdrag för resor och krogbesök som hon redan fått betalt för av partiet eller riksdagen. Hon avgick, lämnade vänsterpartiet och startade eget.

Vi minns också Ola Rask, riksdagsman (s) med så gott om tid att han kunde sköta en kursgård åt Byggnads. Dubbla pensioner, dyra resor och anställda familjemedlemmar hamnade i DN, och Rask fick hålla till godo med riksdagen.

Lägenhetsaffären över alla kom från Stiftelsen Anna Johansson-Visborg, som ordnade bostäder åt s-politiker, facktoppar, styrelseledamöter och deras barn.

Nu sa jag inte att personerna vänsterpartister alltid är änglar, det var politiken jag sa är mindre girig !
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-25, 10:30

F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:
    Secrist skrev:
    RedCloud skrev:Under alliansregeringens första fyra år ökade antalet unga förtidspensionerade med nära 50 procent. ”En politisk katastrof”, medger socialförsäkringsministern Ulf Kristersson

Och det är oacceptabelt. Inga "blommar upp" som Infra försöker kränga. Även om det faktiska antalet inte är astronomiskt så är det lika illa för den som drabbas.

1990 förtidspensionerades omkring 1 500 unga. 2006 var antalet 4 500, och i fjol var siffran 6 700 (2010), enligt preliminär statistik från Försäkringskassan - en ökning med nära femtio procent under förra mandatperioden.

"Vi ska minska utanförskapet" gick nån till val på....

Därför skrev jag också att det är oacceptabelt. Comprende?

Äh skaffa dig ett jobb vettja secrist Laughing

Ett till? scratch

Nej det räcker om du skaffar dig ett enda som vi andra ! Cool

Jag jobbade 12 timmar i tisdags och har 130 komptimmar på tidskontot. Hur mycket ska man jobba menar du?

Bravo .... du ser ni höger kan ju arbeta lika bra som vi vänster, men vår politik överlag inte lika girig !
    Cool

Änglar?

Fingrarna i syltburken hade exempelvis Gudrun Schyman. Vänsterledaren försökte göra skatteavdrag för resor och krogbesök som hon redan fått betalt för av partiet eller riksdagen. Hon avgick, lämnade vänsterpartiet och startade eget.

Vi minns också Ola Rask, riksdagsman (s) med så gott om tid att han kunde sköta en kursgård åt Byggnads. Dubbla pensioner, dyra resor och anställda familjemedlemmar hamnade i DN, och Rask fick hålla till godo med riksdagen.

Lägenhetsaffären över alla kom från Stiftelsen Anna Johansson-Visborg, som ordnade bostäder åt s-politiker, facktoppar, styrelseledamöter och deras barn.

Nu sa jag inte att personerna vänsterpartister alltid är änglar, det var politiken jag sa är mindre girig !

Önsketänkande. Girigheten tar olika uttryck bara.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:30