detta är ett verkligt dilemma, som jag än inte fått något vettigt, konkret och handfast svar på.
Det är fler än mig som befinne sig i dennasituation och fler kommer det bli.
jag har fåt ett beslut från FK att jag får bara vara sjukskriven som längst till 16 januari 2010.
Därefter ska jag jobba eller testa på att jobba 100%....
Jag ska fram till januari jobba 75%, eller iaf testa det.
Vilket jag ber till gudarna ska funka så pass bra tt både jag och arbetsgivaranen är nöjd med resultatet.
Går ansökan till FK igenom vilket jag hoppas och tror.
Så slipper jag karens vid sjukdom och arbetsgivaren slipper betala ut sjuklön.
Det gör ju att man faktiskt törs satsa och känasig någorlunda trygg i sin situation åter ut iaf...
Mn att jobba 100% skrämmer mig och jag är inte beredd att hamna så långt ner i min sjukdom som jag gjorde för 1,5-2år sedan.
Klarar jag av att anpssa mig hjälpligt till 75% är jag nöjd...
nu till själva frågan..
FK vill alltså att man ska jobba 100% men om detta inte går har man ingen rätt till sjukpenningn efter det försöket??
Det är iaf så jag tolkar deras regelverk.
För som sagt vill de tty jag ska testa 75% året ut.
Sedan har jag ingen rätt att var sjukskriven längre..
Så skulle jag alltså testa 100% i tex 3 månader i början på nästa år och det skulle resulterar i att jag blr helt eller till hälften arbetsoförmögen igen.
Då står jag helt utan ersättning för den delen jag inte jobbar
FK kräver, men vart är deras ansvar.
De kan ju inte kräva att man ska försöka, om man efter försöket(om det misslckas) inte får någomersättning från dem mer.
Som jag ser det är det en motsatsen till en win-win situation för mig här...
Så för min egen del kommer jag om jag klarar 75% ganska bra, helt enkelt att nöja mig med det och hanka mig fram på den lön detta arbete ger...
Står jah dessutom utanför FK, så finns det inget som hindrar att jag under de perioder jag orkar, jobbar lite mera kanske 80-85% någon vecka eller månad...
för har man varit så sjukt som jag varit vill man inte pressa kroppen dit igen. Speciellt när det kan innebära att man står helt utan pengar...
Jag känner min kropp och mina egna begränsningar helt enkelt...
Det är fler än mig som befinne sig i dennasituation och fler kommer det bli.
jag har fåt ett beslut från FK att jag får bara vara sjukskriven som längst till 16 januari 2010.
Därefter ska jag jobba eller testa på att jobba 100%....
Jag ska fram till januari jobba 75%, eller iaf testa det.
Vilket jag ber till gudarna ska funka så pass bra tt både jag och arbetsgivaranen är nöjd med resultatet.
Går ansökan till FK igenom vilket jag hoppas och tror.
Så slipper jag karens vid sjukdom och arbetsgivaren slipper betala ut sjuklön.
Det gör ju att man faktiskt törs satsa och känasig någorlunda trygg i sin situation åter ut iaf...
Mn att jobba 100% skrämmer mig och jag är inte beredd att hamna så långt ner i min sjukdom som jag gjorde för 1,5-2år sedan.
Klarar jag av att anpssa mig hjälpligt till 75% är jag nöjd...
nu till själva frågan..
FK vill alltså att man ska jobba 100% men om detta inte går har man ingen rätt till sjukpenningn efter det försöket??
Det är iaf så jag tolkar deras regelverk.
För som sagt vill de tty jag ska testa 75% året ut.
Sedan har jag ingen rätt att var sjukskriven längre..
Så skulle jag alltså testa 100% i tex 3 månader i början på nästa år och det skulle resulterar i att jag blr helt eller till hälften arbetsoförmögen igen.
Då står jag helt utan ersättning för den delen jag inte jobbar
FK kräver, men vart är deras ansvar.
De kan ju inte kräva att man ska försöka, om man efter försöket(om det misslckas) inte får någomersättning från dem mer.
Som jag ser det är det en motsatsen till en win-win situation för mig här...
Så för min egen del kommer jag om jag klarar 75% ganska bra, helt enkelt att nöja mig med det och hanka mig fram på den lön detta arbete ger...
Står jah dessutom utanför FK, så finns det inget som hindrar att jag under de perioder jag orkar, jobbar lite mera kanske 80-85% någon vecka eller månad...
för har man varit så sjukt som jag varit vill man inte pressa kroppen dit igen. Speciellt när det kan innebära att man står helt utan pengar...
Jag känner min kropp och mina egna begränsningar helt enkelt...