Från början när diskussionsforumet på aftonbladet var fritt, även för egna trådar, så var nivån både hög och låg på debatterande. Men framförallt, jämfört med nu, fanns det utrymme för variation, eftersom antalet debattörer var fler. Och trots att de ganska randomartat censurerade rätt ojämnt, så gjorde det att det var möjligt att föra ett samtal, en diskussion. Numera är det relativt städat på aftonbladets kommentatorsfält.... och man slipper se den typ av "GFYS-vokabulär som representeras av åtminstone halva forumhögern, och lite till....
Till en början på AC, lade jag in många, och långa diskussioonsunderlag, och kommentarer, med lite tid nedlagt..... det visade sig vara att kasta pärlor för svinen, eftersom nästan ingen av forumhögern valt att vara på AC för att diskutera alternativt försöka hålla sig till sanningen....
Men jag har hittills ändå valt att med olika täthet stanna kvar och representera en värdig debattstil, och ett humant politisk budskap...
Jag har under denna tid lärt mig att bemöta hat från er med leenden, och lyckoönskningar. Jag har lärt mig att bemöta ful vokabulär och nedvärderande uttryck med sans och gåsfjädrar
( rinner av mig)
Och jag har lärt mig att känna en viss empati, även för aggressiva, nedvärderande hatiska forumhöger-"debattörer".... det är helt enkelt synd om vissa av er