Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
redalert
formsvackan
ericTheDog
Secrist
Thetaxpayer
Dao
RedMentalCase
Infra
RedCloud
13 posters

tjatigt morgonkaffe...

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

tjatigt morgonkaffe... - Sida 4 Empty Sv: tjatigt morgonkaffe...

Inlägg  Dao 2012-06-19, 08:18

lazy skrev:Fast där beror det ju på vilka försäkringrar vi pratar om, personlig assistans har ju fått ett sådant uppsving att de som verkligen behöver hjälp riskerar att bli utan, gissa varför?[/font]

Det är det jag menar! I ett nyliberalt samhälle, där alla och allt är varor på en marknad, tvingas fattiga konkuturrera med handikappade, pensionärer konkurrera med studerande, etc, etc...

Det är en del av problemet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-19, 08:20

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Hur tänkte du finansiera detta?

Folk i jobb och en frisk befolkning är ALLTID lönsamt för statens budget. För övrigt kör man en AKTIV finanspolitik, istället för den nuvarande passiva...

Ja absolut. Hur tycker du att en sådan politik skall se ut?

Det finns många vägar att gå, inom politiken. Man prövar sig fram, och det som inte fungerar förändrar man. Istället för att fortsätta med något som inte fungerar, som ju är arrogansens ständiga politik...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-19, 08:21

Thetaxpayer skrev:Nåja, Den kan ju lika gärna vara tryckt av RKU eller V.

Ja, ni har väl aldrig haft problem med att skylla på andra!

Vilket som helst, sammanfattar detta just moderaternas "arbetslinje" alldeles fölrträffligt!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-19, 08:26

ericTheDog skrev:Jaså, vad är det för politik som snabbt utrotar allvarliga sjukdomar?

Ska ALLA (inklusive Breivik?) engagera sig i ungarnas fotbollslag? Vare sig de har ungar eller ej? Är det inte orättvist om ungarnas fotbollslag förlorar?

Varifrån ska det nödvändiga i livet komma? Ramlar det ner från homlen? Kommer det sparvar flygande?

Vad händer om de som jobbar i offentlig sektor slutar göra karriär och går hem?

Ingen politik utrotar alla sjukdomar, men de kan dock ge även de med obotliga sjuka ett drägligt liv.

Ungarnas fotbollslag var bara ett exempel. Det jag syftade till var att alla som vill skall kunna ha råd och ork att kunna engagera sig i den fritidssysselsättning de är intresserade av. Trodde det var uppenbart i det jag skrev. Givetvis skall fångar ha någon form av begränsning av sin frihet, vilket ju är syftet med fångenskap.

Det nödvändiga i livet finns redan hos oss!

Sista frågan förstod jag inte riktigt. Vaddå gå hem? Skall folk inte få gå hem, eller att välja att inte göra karriär?
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-06-19, 09:40

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Hur tänkte du finansiera detta?

Folk i jobb och en frisk befolkning är ALLTID lönsamt för statens budget. För övrigt kör man en AKTIV finanspolitik, istället för den nuvarande passiva...

Ja absolut. Hur tycker du att en sådan politik skall se ut?

Det finns många vägar att gå, inom politiken. Man prövar sig fram, och det som inte fungerar förändrar man. Istället för att fortsätta med något som inte fungerar, som ju är arrogansens ständiga politik...

Aha, man ska experimentera med skattebetalarnas pengar..ja jisses...
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-06-19, 09:45

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Jaså, vad är det för politik som snabbt utrotar allvarliga sjukdomar?

Ska ALLA (inklusive Breivik?) engagera sig i ungarnas fotbollslag? Vare sig de har ungar eller ej? Är det inte orättvist om ungarnas fotbollslag förlorar?

Varifrån ska det nödvändiga i livet komma? Ramlar det ner från homlen? Kommer det sparvar flygande?

Vad händer om de som jobbar i offentlig sektor slutar göra karriär och går hem?

Ingen politik utrotar alla sjukdomar, men de kan dock ge även de med obotliga sjuka ett drägligt liv.

Ungarnas fotbollslag var bara ett exempel. Det jag syftade till var att alla som vill skall kunna ha råd och ork att kunna engagera sig i den fritidssysselsättning de är intresserade av. Trodde det var uppenbart i det jag skrev. Givetvis skall fångar ha någon form av begränsning av sin frihet, vilket ju är syftet med fångenskap.

Det nödvändiga i livet finns redan hos oss!

Sista frågan förstod jag inte riktigt. Vaddå gå hem? Skall folk inte få gå hem, eller att välja att inte göra karriär?

Bra då är vi överens om att ska man engagera sig i ungarnas fotbollslag får man själv avsätta pengar till detta. Man får avstå något annat.

Överens om att en del kommer vara sjuka - även med vänsterpolitik.

Du skriver att folk ska ha en massa rättigheter. Men om de som tillgodoser dessa rättigheter skiter i det och går hem. Vad gör du då?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-19, 10:42

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Nåja, Den kan ju lika gärna vara tryckt av RKU eller V.

Ja, ni har väl aldrig haft problem med att skylla på andra!

Vilket som helst, sammanfattar detta just moderaternas "arbetslinje" alldeles fölrträffligt!

I vilket fall som helst så kan vi ju vara överens om att den är smaklös. Dock så är ju vänstern kända för att hitta på knep som detta.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-19, 11:03

I vilket fall som helst så kan vi ju vara överens om att den är smaklös. Dock så är ju vänstern kända för att hitta på knep som detta.

Den ÄR manipulerad, politisk satir....
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-19, 11:05

RedCloud skrev:

Den ÄR manipulerad, politisk satir....

Tack, Skönt att höra.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-19, 11:12

ericTheDog skrev:Aha, man ska experimentera med skattebetalarnas pengar..ja jisses...

Experimentera??? Njae... Det kallas att UTVECKLAS och förbättra sådant som inte fungerar. Förstår att det verkar gåtfullt för dig!! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-19, 11:13

Thetaxpayer skrev:I vilket fall som helst så kan vi ju vara överens om att den är smaklös. Dock så är ju vänstern kända för att hitta på knep som detta.

Ja, varje gång högern gör bort sig, är det ändå alltid vänsterns fel! Jag känner till era ursäkter väl vid detta laget! Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-19, 11:15

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Nu får du nog förtydliga dig en aning.

1. Belägg för att folk hellre sliter arslet av sig på ett monotont jobb än lyfter bidrag och småfixar på gården?
    2. Relativt få har ett meningsfullt jobb och är en aktiv del av samhället. Hur kan det komma sig?
    3. Vad är det som gör att "försäkringarna" blir så magiskt bra bara för att vänstern regerar? (Gapskratt)

1. Varför skall jag belägga något jag inte hävdat?
    2. Tvärt om! Det beror ju iofs vad du menar med "ett meningsfullt jobb". För mig handlar det om sådant som ger tillbaka till arbetaren ett mänskligt värde eller en möjlighet att utvecklas som människa. Om inte annat kan ett jobb till slut LEDA till detta. Att tvingas sitta hemma och rulla tummarna, eller tvingas till ett gratisjobb, leder INTE till detta.
    3. Inte heller det har jag hävdat. Som du verkar ha svårt att läsa är att jag även kritiserade sossarna för deras förda kritik. De rödgröna har ingen magisk bra lösning på problemen, de har dock bättre insyn i vardagsproblematiken än vad arrogansen har, och har en BÄTTRE politik. Det betyder inte att den är bra nog eller att allt är bra, givetvis. Jag kommer att vara lika kritiska till deras regering som till arrogansens!

bra skrivet !
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-19, 13:04

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:I vilket fall som helst så kan vi ju vara överens om att den är smaklös. Dock så är ju vänstern kända för att hitta på knep som detta.

Ja, varje gång högern gör bort sig, är det ändå alltid vänsterns fel! Jag känner till era ursäkter väl vid detta laget! Smile
    Se RCs svar ovan, mästerdebattören Rolling Eyes
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-06-19, 13:30

ericTheDog skrev:Vad händer om de som jobbar i offentlig sektor slutar göra karriär och går hem?
    Men om de som tillgodoser dessa rättigheter skiter i det och går hem. Vad gör du då?
    Varför skulle någon "gå hem" ? Är det din egen arbetsvilja du på detta sätt exemplifierar ?

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-19, 14:39

Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Du hade det ju klart för dig INNAN RC skrev det han skrev, så min kommentar kvarstår.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-19, 15:10

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:

Du hade det ju klart för dig INNAN RC skrev det han skrev, så min kommentar kvarstår.

Och hur kan du veta det? Återgien så tjafsar du om något du inte har en aning om.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:33