ericTheDog 2012-06-19, 09:45
Dao skrev: ericTheDog skrev:Jaså, vad är det för politik som snabbt utrotar allvarliga sjukdomar?
Ska ALLA (inklusive Breivik?) engagera sig i ungarnas fotbollslag? Vare sig de har ungar eller ej? Är det inte orättvist om ungarnas fotbollslag förlorar?
Varifrån ska det nödvändiga i livet komma? Ramlar det ner från homlen? Kommer det sparvar flygande?
Vad händer om de som jobbar i offentlig sektor slutar göra karriär och går hem?
Ingen politik utrotar alla sjukdomar, men de kan dock ge även de med obotliga sjuka ett drägligt liv.
Ungarnas fotbollslag var bara ett exempel. Det jag syftade till var att alla som vill skall kunna ha råd och ork att kunna engagera sig i den fritidssysselsättning de är intresserade av. Trodde det var uppenbart i det jag skrev. Givetvis skall fångar ha någon form av begränsning av sin frihet, vilket ju är syftet med fångenskap.
Det nödvändiga i livet finns redan hos oss!
Sista frågan förstod jag inte riktigt. Vaddå gå hem? Skall folk inte få gå hem, eller att välja att inte göra karriär?
Bra då är vi överens om att ska man engagera sig i ungarnas fotbollslag får man själv avsätta pengar till detta. Man får avstå något annat.
Överens om att en del kommer vara sjuka - även med vänsterpolitik.
Du skriver att folk ska ha en massa rättigheter. Men om de som tillgodoser dessa rättigheter skiter i det och går hem. Vad gör du då?