Och ändå var det till de näraliggande trakterna de valde attDirtyDog skrev:Nej, men det är Israelhatarna som gör allt svartvitt.Dao skrev:DirtyDog skrev:Så du menar att alla dessa intervjuade palestinier är lögnare och även att deras president är en lögnare? På tal om fascinerande.Dao skrev:DirtyDog skrev:Absolut, men gör du verkligen det? Du berättar heller inte VILKEN av Goldstones rapporter som vi skall bry oss om. Den första som han själv förkastar och själv förklarar som felaktig? Naturligtvis vill du det.Dao skrev:DirtyDog skrev:Det var en FRÅGA, och INTE ett påstående så varför undviker du att svara?Dao skrev:DirtyDog skrev:Så du menar att Washington post har hittat på och förfalskat hans skrivelse?Dao skrev:DirtyDog skrev:Ja, HUR skall vi bedömma den rapporten egentligen?Dao skrev:Tur att det är NÅGON Israelkramare som bryr som om Goldstonerapporten. Eller också kanske det bara är de delar du gillar du acceptera, kanske?
http://www.newsmill.se/node/34766
Man använder den vetenskapliga metoden "källkritik", mot den som alla andra rapporter!
Menar jag?
Varför i hela friden skulle jag tro att de hittat på och förfalskat dem? Har tidningar automatiskt alltid rätt i sina påståenden?
Vet du NÅTT om källkritik?
När jag sen nämner att han själv har tagit avstånd från den börjar du svamla om källkritik. Ja, det var just usel källkritik som låg till grund för den ursprungliga rapporten och detta erkänner Goldstone själv. Men då antyder du att vi istället skall vara kritiska mot hans reträtt?
Tidningarna har i detta fall lämnat utrymme för Goldstone att skriva på och kan därför knappast anklagas för att ha fel i några påståenden, ELLER HUR?
Hur är det med logiken lille vän?
Direkta citat från Goldstone: The purpose of the Goldstone Report was never to prove a foregone conclusion against Israel. I insisted on changing the original mandate adopted by the Human Rights Council, which was skewed against Israel. I have always been clear that Israel, like any other sovereign nation, has the right and obligation to defend itself and its citizens against attacks from abroad and within. Something that has not been recognized often enough is the fact that our report marked the first time illegal acts of terrorism from Hamas were being investigated and condemned by the United Nations. I had hoped that our inquiry into all aspects of the Gaza conflict would begin a new era of evenhandedness at the U.N. Human Rights Council, whose history of bias against Israel cannot be doubted.
Some have charged that the process we followed did not live up to judicial standards. To be clear: Our mission was in no way a judicial or even quasi-judicial proceeding. We did not investigate criminal conduct on the part of any individual in Israel, Gaza or the West Bank. We made our recommendations based on the record before us, which unfortunately did not include any evidence provided by the Israeli government. Indeed, our main recommendation was for each party to investigate, transparently and in good faith, the incidents referred to in our report. McGowan Davis has found that Israel has done this to a significant degree; Hamas has done nothing.
Snacka om att göra fullständigt HELT OM och detta vill du givetvis inte gärna att vi tar upp, eller hur?
Har inte heller sett någon kommentar till mitt andra inlägg som gällde orsaken till att Palestinierna flydde landet.
Bortförklaringarna för den etniska rensningen i Israel har jag hört förut. Är mer fascinerad att det finns folk som tror på dessa sagor fortfarande. Mer och mer israeiska historiker ifrågasätter sådana historier. Vad Israel gjort är ganska väldokumenterat, och jag orkar inte gå igenom alla dessa bitar EN GÅNG TILL.Du menar väl att du är SELEKTIVT kritisk till källorna? Allt som är negativt om Israel köper du utan att blinka.Dao skrev:Inget fel med min logik. Är bara mer kritisk till ALLA grova förenklingar, än vad du verkar vara.
Nope!
Jag vet att det fanns en del arabiska/palestinska organisationer som betedde sig korkat vid den tiden också, men det undantar inte Israel sin dokumenterade etniska rennsning och det folkmord de gjorde sig skyldig till.
ALLA blev inte utputtade från Israel, det stämmer - men tillräckligt många för att det inte kan accepteras.
Detsamma gäller judar från arabiska områden. Vissa av dessa blev utkörda på grund av sin religíon, men lång ifrån alla. De flesta flydde från diktatur och krig - som så många andra, även muslimer, gjorde i de berörda länderna.
Allt är inte svartvitt...
Skillnaden mellan Israel och deras grannländer var ju närmast att grannländerna var mycket mer effektiva i SIN etiska rensning.
Att mörda judar var heller ingen ny företeelse. Se här en sammanställning av några stora massakrer.
styra sin kos för att bygga sin konstgjorda stat? IQ fiskmås.