Dao skrev:Sniperace skrev:Och om dessa nu inte är genogförbara, varför då helt enkelt inte stryka dessa, stolthet eller?
Det borde ju då vara väldigt mycket enklare att stryka dem eller hur?
Nej, det är inte så "enkelt"! Utan dessa har Hamas inget att kompromissa med, att förhandla om. Detta innebär att Israel då kan göra vad sjutton de vill.
Och då är vi tillbaka till ruta ett, som var skälet till att Hamas ens existerar idag.
INGEN part skall behöva kapitulera villkorslöst före en dialog skall "tillåtas"!
Din linje är alltså inte en väg till fred, utan till kapitulation! En sådan väg skulle bli oerhört kostsam även för Israel på sikt, för om inget av förtrycket därmed försvinner, kommer bara nya grupper in och ersätter Hamas, och det troliga är att de alls inte är lika intresserad av dialog och kompromisser.
Så har det sett ut hittills!
Dags för Israel att välja en annan väg snart, för annars leder det till det jag skrev ovan: Stolthet går före fall!
Så ett par paragrafer som inte betyder något är något att kompromissa om?
ett tungt vägande favör i förhandlinbgsprocess?
tillåt mig gapskratta, de är inget annat än ett hinder för detta, försvinner dessa så liger vägen öppen att förhalnda, du fet dessa FÖRBJUDER ju förhandlingar eller hur?
mEN JAG FÖRSTÅR ATT DU FÖRSVARAR DESSA OCH ÖNSKAR ATT DE FÅR ETT ENAT MELLANÖSTERN UNDER ISLAMITISKT STYRE, PRECIS SOM DESSA STADGAR PROKLAMERAR