Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Med jämförelsen menar jag att efter förlusten så blev det fred och resten är historia. Tyskland och Japan är 2 av världens rikaste länder. Men jag förstår att du inte gillar den jämförelsen.
Inget emot jämförelsen. Det är bara det att det inte håller, utifrån det som diskuteras. Tyskland och Japan blev rika på grund av att de blev en bricka i det kalla kriget, och USA formligen pumpade in pengar i länderna.
Något som liknar det kalla kriget finns inte i denna konflikt - bara en stark makt som utövar förtryck mot ett folk!
Jag håller inte med. Om det skulle bli fred så skulle de mycket väl kunna bli riktigt välstånd med handel och turism. Men som självmordsbenägen judehatande teokrati ,icke.
Problemet är att om Israel fortsätter som de gör, så kommer det bara mer "självmordsbenägen judehatande" grupper. Och inget visar att Israel kommer att sluta upp med sina fasoner om Hamas kapitulerar!
Men med diplomati och en vilja till kompromisser skulle skapa en förutsättning för fred.
Men då måste viljan finnas där! Nu finns den inte hos Israel, eller hos er!
Israel israel, bla bla. Menar du att det kan bli fler som hatar Israel? LOL, det blir nog inte lätt. Vilka fasoner talar du om? Menar du att de försvarar sig mot galna araber?