F.I.S.T 2012-06-06, 00:03
1. Moderaterna har aldrig förespråkat invandringsstopp
Det stämmer, inte öppet jallafall, bara i valstugorna. Jag tar på mig att jag borde tillagt att Moderaterna OCH SD är extrema partier
2. FRA etc är överenskommelser med bla sossarna
Är det ?...är det inte bara initierat av sossarna, men Bodström fick backa ? ... och sossarna är inte överens om utformningen av FRA. Jag är osäker, men jag vet att vänsterpartiet inte förordat dessa yttrandefrihetsbegränsande lagar. så det räcker inte med att skylla ifrån sig på sossarna, när Alliansen drivit igenom det
3. Skärpningen av sjukskrivningsreglerna är gjorda för att stoppa en sjukskrivningsproblematik i fritt fall och bygger också på ett förarbete framtaget av socialdemokraterna.
Skärpningen av sjukreglerna är inget annat än ett annat sätt att uttrycka utförsäkringar, och ett medvetet mål att skapa ökade klyftor mellan arbetande friska människor, och å andra sidan, sjuka icke produktiva människor, i tron om att "hungriga vargar jagar bäst"
Detta som det samtidigt är ett medvetet sätt för alliansen att finansiera skattesänkningar till de som har arbete, och mest till de som har mest lön.
4. Hur du får skattesänkningar till pensionärerna och slopad fastighetsskatt till "pissa på pensionärerna" begriper nog bara du.
Nej jag tror nog pensionärerna själva fattar det oxå, att de blir diskriminerade, och det visar sig i opinionsundersökningar nu... men det ordnar nog alliansen lagom till valet ... med nån liten mindre kostsam muta, då de får ta del av brödsmulorna efter Alliansens ego-pack !
5. Det finns inte alternativ som räcker för att täcka kärnkraften. Då får du börja elda fossila bränslen istället.
Solkraft, vindkraft vågkraft, vattenkraft.... anledningen att de inte helt täcker energibehovet, är just att det finns idioter som krampaktigt håller sig kvar vid kärnkraften, och det kostar pengar, pengar som annars kunde gått till alternativa energikällor, både forskning och produktutveckling...
6. Till viss del har klyftorna ökat ja. Och där finns förbättringspotential. Att kalla det "extremt" är att missbruka ordet dock
"förbättringspotential" .... säg som det är istället, du tror att hungriga vargar jagar bäst ?
Nå .... vad är det som är så extremt med vänsterpartiet ?