Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
SiP
RedMentalCase
R.O.F.L
lazy
redalert
Thetaxpayer
RedCloud
F.I.S.T
ericTheDog
Secrist
14 posters

SD har gått om MP - är tredje största parti

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

SD har gått om MP - är tredje största parti - Sida 2 Empty Sv: SD har gått om MP - är tredje största parti

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 14:06

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Någon som är förvånad?

Absolut inte !.... Sådana partier som SD får alltid vatten på kvarn när en splittrande och klyftökande politik förs, som den moderaterna står för. Jag får väl säga grattis då ... antar jag, den politik DU gillar, förespråkas ju av SD !

Mmm...det är ju därför jag startade tråden. Rolling Eyes

Ja jag misstänkte det ! Rolling Eyes Ingenstans har jag sett dig markera avsky mot SDs politik ! Det du eg säger är att om inte andra partier börjar föra en invandrarfientlig politik, så får man stå ut med att det frodas ett invandrarfientligt parti ?

Varför måste man markera avsky för SDs politik? Det har inte jag heller gjort. Det betyder inte att jag har röstat på dem för det.

Nej det är bra att du står för att du är främlingsfientlig !... uti ljuset med trollen, så tynar de bort som alla spöken Cool

Du har fel som vanligt. Jag är inte ett dugg främlingsfientlig. Så du förlorade den disskussionen också. Men väntaa nu det är antagligen därför du kallar mig och alla andra som har en avikkande åsikt en dig för främlingsfientliga och rasister.
    Thetaxpayer

SD har gått om MP - är tredje största parti - Sida 2 Empty Sv: SD har gått om MP - är tredje största parti

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 14:09

F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:
    När ideologin sätts före människan slutar det alltid med en stor stygg farbror vid makten,,

Ja det kan stämma .... Fredrik Reinfeldt sitter vid makten nu, och hans ideologi går alltid före människan

R.O.F.L skrev:Vänsterpartiet svamlar vidare om 200 000 jobb i offentlig sektor. Man uppfattar att en stor ofantligt sektor på bekostnad av privat skapar tillväxt.

Nej det stämmer ju inte, man anser att friska människor arbetar bättre än sjuka, och därför är det bra att satsa på vårdyrken (offentlig sektor).... Och man anser att det är bra med utbildning och skola (offentlig sektor ).... för då finns det fler adekvat utbildade människor som kan ta de jobb som finns, men inte i dagsläget finns utbildade människor som kan ta och på så sätt bidrar det till

R.O.F.L skrev:Ser man privat ägande som ett problem är man idag extrem, därav extremistparti.

Man ser inte privat ägande som ett problem, i vänsterpartiet, man ser problem i att allt skulle vara i privat ägo, det finns vissa samhälls-smörjande sektorer som är bäst i statlig ägo, vård, energi, skola, och som det verkar nu kanske även banker (som verkar vara den största orsaken till ekonomisk kris i USA och Europa)

Extrem politik min herre....är att:

- stoppa invandring !
    - begränsa yttrandefriheten via FRA, IPRED, och datalagring
    - försämra för sjuka och dessutom skuldbelägga dem
    - pissa på pensionärerna med skattesatser till de som byggt upp den välfärd som de rika nu badar i ...
    - att fortsätta bygga ut kärnkraft, när det finns alla möjligheter till alternativ energi
    - att öka klyftorna, med negativa konsekvenser både för hälsa, utanförskap och integrationen

Så Moderaterna är således ett extremt parti

Återigen måste jag ställa frågan. Undrar du verkligen varför du anses vara en extremist?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 14:11

RedCloud skrev:SD-secrist firar väl idag.

Ett rasistparti med rötterna i nazism....

V ett idiotparti med rötterna i Kommunism och Stalinism.

Ridå
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-04, 14:35

Sverigedemokraterna ligger på en relativt stabil nivå, på 5,4 procent i undersökningen från SCB.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/scb-kristdemokraterna-under-fyraprocentstrecket
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-04, 15:07

Thetaxpayer skrev:
    Du har fel som vanligt. Jag är inte ett dugg främlingsfientlig. Så du förlorade den disskussionen också. Men väntaa nu det är antagligen därför du kallar mig och alla andra som har en avikkande åsikt en dig för främlingsfientliga och rasister.

varför tar du inte avstånd från SD då ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-04, 15:09

Thetaxpayer skrev:

Återigen måste jag ställa frågan. Undrar du verkligen varför du anses vara en extremist?

Ingen av er som gör det, har kunnat förklara vad som är extremt i mina värderingar Cool Jag har å andra sidan lyckats förklara vad som är extremt med Moderat politik, och SD politik
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2012-06-04, 15:18

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Ingen av er som gör det, har kunnat förklara vad som är extremt i mina värderingar Cool Jag har å andra sidan lyckats förklara vad som är extremt med Moderat politik, och SD politik

Tror du att det är några fler än du som tycker så? No

Kackerlackerna duger inte som svar! *sag*

Basketball
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-04, 15:20

redalert skrev:

Kackerlackerna duger inte som svar! *sag*

Basketball

inte ankor heller då va ?

Rolling Eyes
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 15:21

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

varför tar du inte avstånd från SD då ?

Som jag skrev så tar jag inte avstånd från Vs bakåtsträvande politik heller. Whats your point? Vill dudöda ännu en debatt genom att ge andra åsikter som de inte har precis som du brukar. Sedan är det inte främlingsfientligt att inse att Sveriges pengar inte räcker till alla människor som vill bosätta sig i Sverige utan att ha en försörjning tryggad. Det är sunt förnuft och ekonomi.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 15:22

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Det du skriver om moderaterna och Sd är ju extremt. Hela du fulkommligt skriker av bitter stenkastarvänster.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-06-04, 15:37

Vi har ju facit..

SD har gått om MP - är tredje största parti - Sida 2 Montana_de_cadaveres_en_un_gulag_sovietico
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-06-04, 19:03

[quote="F.I.S.T"]
    R.O.F.L skrev:När KD och C åker ut kommer blocken se lite annorlunda ut.
    Ett sosseblock
    Ett moderatblock
    Ett Mp block
    Samt ett block med extrempartierna SD och V som säger lika i det mesta.
    Spännande blir det 2014 med ett Eu val innan vårat Riksdagsval.

intressant att du håller det enda parti (V) som värnar om svaga utsatta människor, och den miljö våra barn växer upp i som extremt !

... det säger en hel del om hur illa ställt det är med dig !
    Crying or Very sad

På vilket sätt värnar tokvänstern svaga och utsatta? Det är ju de som får ta största smällen när deras politik orsakar katastrof efter katastrof.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-04, 19:04

lazy skrev:
    F.I.S.T skrev:

intressant att du håller det enda parti (V) som värnar om svaga utsatta människor, och den miljö våra barn växer upp i som extremt !

Inte extremt.. Smile

SD har gått om MP - är tredje största parti - Sida 2 Images4362401

Nej, inte ett dugg extremt Smile
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-04, 19:06

RedCloud skrev:Sverigedemokraterna ligger på en relativt stabil nivå, på 5,4 procent i undersökningen från SCB.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/scb-kristdemokraterna-under-fyraprocentstrecket

Ungefär samma siffra som v. Det finns således ungefär lika många idioter på båda kanter.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-05, 00:15

Rasistparti? Nej

Rötter i nazismen? Ja.

På samma sätt som att vänsterpartiet har sina rötter i stalinismen. Vilket aldig har hindrat dig från att rösta på dem. För övrigt det enda parti som du någonsin röstat på. Fundamentalist? Nähä. Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-05, 00:16

F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Och killen tror på det själv! lol!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2012-06-05, 00:20

Secrist skrev:

Rasistparti? Nej

Rötter i nazismen? Ja.

På samma sätt som att vänsterpartiet har sina rötter i stalinismen. Vilket aldig har hindrat dig från att rösta på dem. För övrigt det enda parti som du någonsin röstat på. Fundamentalist? Nähä. Rolling Eyes

Jag har åtminstone hoppat mellan partierna innan jag fastnade för det som RC kallar "SD light," Folkpartiet. Smile
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-05, 00:23

lazy skrev:
    Secrist skrev:

Rasistparti? Nej

Rötter i nazismen? Ja.

Jag har åtminstone hoppat mellan partierna innan jag fastnade för det som RC kallar "SD light," Folkpartiet. Smile

Då lade vi våra röster på samma parti. Wink
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-06-05, 00:32

Av ngn underlig anledning blir man både SD-röstare och "rasist-höger" när man röstar på Folkpartiet.. Smile
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-05, 00:33

lazy skrev:Av ngn underlig anledning blir man både SD-röstare och "rasist-höger" när man röstar på Folkpartiet.. Smile

Men att rösta på ett parti som vill "överta produktionsmedlen" är helt normalt...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-06-05, 00:37

ericTheDog skrev:
    lazy skrev:Av ngn underlig anledning blir man både SD-röstare och "rasist-höger" när man röstar på Folkpartiet.. Smile

Men att rösta på ett parti som vill "överta produktionsmedlen" är helt normalt...

Ja, det verkar helt OK. Smile Vi är nog den sista öststaten. Crying or Very sad
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2012-06-05, 00:50

lazy skrev:
    ericTheDog skrev:

Ja, det verkar helt OK. Smile Vi är nog den sista öststaten. Crying or Very sad

Japp, Rosengren hade fel...
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-06-05, 01:45

lazy skrev:Jag har åtminstone hoppat mellan partierna innan jag fastnade för det som RC kallar "SD light," Folkpartiet. Smile
    Jag röstade på FP året då en moderat utryckte sig olämpligt om invandrare i en valstuga. Visst, det var endast 1 enda moderat men man måste ju markera sitt ogillande på NÅGOT sätt så att sådana personer aldrig mer hamnar som företrädare i en valstuga. Trots detta blir även jag emellanåt anklagad för att vara rasist. Det har gått så långt (inflationen i användandet av rasse-kortet) att man snart inte bryr sig och kanske rentav identifierar sig som en rasist en vacker dag. Jag var inte heller ensam i min protest. M tappade en jävla massa röster pga av det där men de är tillbaka med råge sen dess.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-06-05, 04:36

DirtyDog skrev:
    lazy skrev:Jag har åtminstone hoppat mellan partierna innan jag fastnade för det som RC kallar "SD light," Folkpartiet. Smile
    Jag röstade på FP året då en moderat utryckte sig olämpligt om invandrare i en valstuga. Visst, det var endast 1 enda moderat men man måste ju markera sitt ogillande på NÅGOT sätt så att sådana personer aldrig mer hamnar som företrädare i en valstuga. Trots detta blir även jag emellanåt anklagad för att vara rasist. Det har gått så långt (inflationen i användandet av rasse-kortet) att man snart inte bryr sig och kanske rentav identifierar sig som en rasist en vacker dag. Jag var inte heller ensam i min protest. M tappade en jävla massa röster pga av det där men de är tillbaka med råge sen dess.
    Var. Inte "är". BTW: jag har aldrig nånsin upplevt dig som
    rasist fast vi haft hårda duster. Har inte hört nån annan anklaga dig heller.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2012-06-05, 09:49

Nazist, psyko, svin, ful, nazzar, rassehögern etc,,,,

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 00:51