Och du vet naturligtvis hur det fungerar i alla Sveriges kommuner och hörn ?Sniperace skrev:men vet du varför då?
JO, för att de olika kommunerna inte betalar en spänn om det inte blivit ett preciserat snödjup innan, dvs de FÅR inte börja ploga innan det ex fallit tio cm snö, och nej, de har ingen årlig ersättning som skulle vara samma antingen de behöver ploga eller ej, de är också bndna av vilka vägar som sedan ska plogas först, och vilka som ska plogas sist osv osv.
+10
RedMentalCase
formsvackan
redalert
Sossar ee lata
RedCloud
Redvictory
ericTheDog
Thetaxpayer
Regndrottning
Secrist
14 posters
"Inga stora skillnader mellan privat och offentlig äldrevård"
formsvackan- Antal inlägg : 14778
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Thetaxpayer skrev:
"Jag hade fler lol-flaggor än dig, således vinner jag" ((forumhögerdebatt)
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
"Jag hade fler lol-flaggor än dig, således vinner jag" ((forumhögerdebatt)
Knappast, Bara extremare.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
formsvackan skrev:Och du vet naturligtvis hur det fungerar i alla Sveriges kommuner och hörn ?Sniperace skrev:men vet du varför då?
JO, för att de olika kommunerna inte betalar en spänn om det inte blivit ett preciserat snödjup innan, dvs de FÅR inte börja ploga innan det ex fallit tio cm snö, och nej, de har ingen årlig ersättning som skulle vara samma antingen de behöver ploga eller ej, de är också bndna av vilka vägar som sedan ska plogas först, och vilka som ska plogas sist osv osv.
nej, men en hel del, de flesta har regel om när de SKA ploga, och att det finns de som betalar en viss summa oavsett om det behövs plogas eller ej ställer jag mig starkt tvivlande till.
har du källor eller länkar till din tes?
Personlig erfarenhet. Jag känner till ett antal "traktoriserade bonnläppar" som har just detta upplägg. Jag är dessutom bekant med killen som sköter detta i den by jag bor. Du får ursäkta att jag inte ger dig hans namn och adress.Sniperace skrev:har du källor eller länkar till din tes?
formsvackan skrev:Personlig erfarenhet. Jag känner till ett antal "traktoriserade bonnläppar" som har just detta upplägg. Jag är dessutom bekant med killen som sköter detta i den by jag bor. Du får ursäkta att jag inte ger dig hans namn och adress.Sniperace skrev:har du källor eller länkar till din tes?
kan jag väl förstå, men kommunernqa runt där jag bor har inte det upplägget, och jag tror inte det är måna som har det heller
När vägverket släppte ansvaret överfördes detta till kommunerna och i många fall vidare till bysamfunden. I den kommun jag bor är det ett mycket vanligt ekonomiskt upplägg avseende de vägar som ligger utanför de centrala delarna. Killarna på lastbilscentralen var riktigt osams om vem som skulle få "roffa åt sig" de mest intressanta avtalen. Det är idag en j*vla soppa med kommun, bysamfund, vägföreningar och "traktoriserade bonnläppar". Resultatet har blivit en förbannat försämrad snöröjning av i stort sett alla vägar inom kommunen, undantaget naturligtvis de vägstumpar där "bonnläpparna" själva bor.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Personlig erfarenhet. Jag känner till ett antal "traktoriserade bonnläppar" som har just detta upplägg. Jag är dessutom bekant med killen som sköter detta i den by jag bor. Du får ursäkta att jag inte ger dig hans namn och adress.Sniperace skrev:har du källor eller länkar till din tes?
kan jag väl förstå, men kommunernqa runt där jag bor har inte det upplägget, och jag tror inte det är måna som har det heller
formsvackan skrev:När vägverket släppte ansvaret överfördes detta till kommunerna och i många fall vidare till bysamfunden. I den kommun jag bor är det ett mycket vanligt ekonomiskt upplägg avseende de vägar som ligger utanför de centrala delarna. Killarna på lastbilscentralen var riktigt osams om vem som skulle få "roffa åt sig" de mest intressanta avtalen. Det är idag en j*vla soppa med kommun, bysamfund, vägföreningar och "traktoriserade bonnläppar". Resultatet har blivit en förbannat försämrad snöröjning av i stort sett alla vägar inom kommunen, undantaget naturligtvis de vägstumpar där "bonnläpparna" själva bor.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Personlig erfarenhet. Jag känner till ett antal "traktoriserade bonnläppar" som har just detta upplägg. Jag är dessutom bekant med killen som sköter detta i den by jag bor. Du får ursäkta att jag inte ger dig hans namn och adress.Sniperace skrev:har du källor eller länkar till din tes?
jag förstår att det finns de som totalt missköter sitt ansvar, även i vår kommun är det riktigt skit inne i samhället, men ute på böndernas vägar är det oftast fint, här är det entreprenörsfirmor som kör i byn och på större allmänna vägar, och DÄR är som sagt dettac starkt reglerat om NÄR de ska ge sig ut, så bedömer de 8 cm, så blir det inget plogat, och vägen blir självfallet nästan ofarbar, och det inne i samhällena i kommunen, förutom just stadskärnan i centralorten
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
Nå Fisten. Inser du inte att mitt påstående att hon tillhörde en grupp idioter knappast är en värre förolämpning än den hon själv serverade i denna tråd? När Fyllkärringen tog sig friheten att nedvärdera sina meningsmotståndare (I DENNA TRÅD T.O.M!) utan att först blivit angripen så öppnade hon själv för att få en släng av samma medicin.F.I.S.T skrev:intressant att se hur extrema forumhögern anser sig ha rätt att håna och nedvärdera folk, och när vi, den empatiska vänstern kommer med nåt hårt ord då och då, så drar ni =tecken
.-.... you are indeed scary
"så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor"
Det är verkligen komiskt att se hur ni gör bort er gång efter gång efter gång.
Nu blev det tyst igen. Jo, det är förståerligt. Det blir ju jämt så tokigt när ni försöker tänka.
Och tydligen så är alla som är höger extrema enligt dig? Intressant!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
"så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor"
Fast det är ju SANT, när det gäller Knatte, Fnatte & Tjatte...
Privatisering, hurra !Sniperace skrev: och vägen blir självfallet nästan ofarbar
redalert- Antal inlägg : 13973
RedCloud skrev:"så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor"
Sade rc med en hjärnkapacitet som en kackerlacka!
formsvackan skrev:Privatisering, hurra !Sniperace skrev: och vägen blir självfallet nästan ofarbar
men, det är ju inte de privartas fel, det är ju kommunens reglert det är fel på, de VILL ploga, men får inte förrän snödjupet överstiger de tio centimeterna, och samma regler skulle ju gälla även kommunal plogning..... allt för att spara pengar...
Frågan gällde inte om det var sant utan huruvida det var en förolämpning.RedCloud skrev:"så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor"
RD har visat sig vara den värsta hycklaren på forumet och förtjänar därför att behandlas därefter.
RD har visat sig vara den värsta hycklaren på forumet
Enligt den samlade anktrion så är det jag...
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
RedCloud skrev:RD har visat sig vara den värsta hycklaren på forumet
Enligt den samlade anktrion så är det jag...
Jag undrar på vad vis jag hycklar?
Eller, finns det en annan betydelse av ordet hyckla som jag inte känner till?
Är man vänster hycklar man per automatik enl vissa i högra laget.
Du skrev att anktrion var korkade....det räckte tydligen.
RedCloud skrev:Eller, finns det en annan betydelse av ordet hyckla som jag inte känner till?
Nej, jag tror det var att jag vägrade svara ett inlägg från DD. Han började bra, med sakliga argument men avslutade med att kalla mig för idiot. Osså... sedermera, anklagade mig för att inte kunna svara när jag sade att jag ville inte svara. Så 'idiotisk' är jag ju inte. Ej heller masochistisk...
Lite hyfs får det vara....
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
RedCloud skrev:Eller, finns det en annan betydelse av ordet hyckla som jag inte känner till?
Läste du mellan raderna eller tolkar du själv?
Gör inte det. Det blir lätt så fel då.
Även om det gäller olika ekonomiska villkor för de "traktoriserade bonnläpparna" kvarstår faktum. Snöröjningen blev mycket sämre i och med att vägverkets ansvar upphörde. DD´s funderingar om att det blev billigare kanske stämmer om man ser till bara röjningskostnaden, jag vet inte. Vad jag dock vet är att på Trafikverket som det nu heter sitter det hur j*vla många beteendevetare som helst och kliar sig i skallen två korta gånger per dag avseende nollvisionen. När Örtendahl var GS påstod han "i förtroende" att han hade 1500 ingenjörer/beteendevetare för mycket, men kunde inget göra åt saken. Besparingarna gick istället ut över vägunderhållet då den personalen minskades kraftigt.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Privatisering, hurra !Sniperace skrev: och vägen blir självfallet nästan ofarbar
men, det är ju inte de privartas fel, det är ju kommunens reglert det är fel på, de VILL ploga, men får inte förrän snödjupet överstiger de tio centimeterna, och samma regler skulle ju gälla även kommunal plogning..... allt för att spara pengar...
På en vägstation där jag hade mycket bra insikt satt det en komplett idiot/korrumperad idiot, stryk det som inte önskas, och handlade in externa lastbilstjänster trots att de egna lastbilarna stod i garaget och personalen fanns på plats. Fanskapet hade dividerat de egna bilarnas kostander med de få timmar de användes och kom på så sätt fram till att det vara billigare per timme att hyra in externa bilar och låta de egna stå kvar i garaget. Åkarna skrattade gott och den egna personalen svor ve och förbannelse över hela skiten. Att "timkostnaden" för de egna bilarna sjunkit rejält ifall man fått använda dem ville man inte höra talas om på HK. Nedläggningsbeslutet var förmodligen redan fattat och nu gällde det bara att få fram siffror som underlag för beslutet. De ekonomiska underlagen för omstruktureringen var alltså uppbyggt på delvis egenhändigt fabricerade falska siffror. Mig veterligen var det ingen som räknade på timkostnaden för alla j*vla beteendevetare.
Jag läste en artikel i vintras som sade att det kostar ca dubbelt upp när man snålar på snöröjningen.
Men då bekostas alla personskador av landstinget och försäkringskassan. Men, kommunen sparar en slant!
Förmodligen helt korrekt.Regndrottning skrev:
Jag läste en artikel i vintras som sade att det kostar ca dubbelt upp när man snålar på snöröjningen.
Men då bekostas alla personskador av landstinget och försäkringskassan. Men, kommunen sparar en slant!
Nu vet jag inte vilken betydelse av ordet som DU känner till men om man i en tråd oprovocerat skriver "så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor" om sina motståndare och sen upprörs över att ha blivit inkluderad bland en samling idioter så är man verkligen någon som inte lever som han lär (vilket är vad hycklare står för).Regndrottning skrev:Jag undrar på vad vis jag hycklar?
Att jag måste förklara detta för dig ytterligare en gång när jag skrivit det flera gånger här redan bevisar väl bara att min anklagelse om dig knappast saknade grund?
Är det kanske så att någon måste CITERA mitt inlägg för att du skall se det???
DirtyDog skrev:Nu vet jag inte vilken betydelse av ordet som DU känner till men om man i en tråd oprovocerat skriver "så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor" om sina motståndare och sen upprörs över att ha blivit inkluderad bland en samling idioter så är man verkligen någon som inte lever som han lär (vilket är vad hycklare står för).Regndrottning skrev:Jag undrar på vad vis jag hycklar?
Att jag måste förklara detta för dig ytterligare en gång när jag skrivit det flera gånger här redan bevisar väl bara att min anklagelse om dig knappast saknade grund?
Jaha....
Så du menar att skriva tomma och innehållslösa inlägg inte är hyckleri? Eller bara när man påpekar att inläggen är tomma och innehållslösa, blir man hycklare?
Jag har inte till vana att förolämpa en person jag vill diskutera med, vilket du ärna gör.
Och jag har inte läst dina tidigare inlägg i detta ämne. Jag tappade lusten för allt du skrev efter ordet 'idiot'.
Att jag påpekar att anktrion, (ett samlingbegrepp, inte angrepp), skriver tomt och innehållslöst vilket speglar nog brist på innehåll i deras huvuden, gör det mig till hycklare? Jag menar det helt ärligt...
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Regndrottning skrev:DirtyDog skrev:Nu vet jag inte vilken betydelse av ordet som DU känner till men om man i en tråd oprovocerat skriver "så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor" om sina motståndare och sen upprörs över att ha blivit inkluderad bland en samling idioter så är man verkligen någon som inte lever som han lär (vilket är vad hycklare står för).Regndrottning skrev:Jag undrar på vad vis jag hycklar?
Jaha....
Så du menar att skriva tomma och innehållslösa inlägg inte är hyckleri?
Isåfall står du för en stor andel hyckleri, för inte har jag sett mycket till substans i dina senaste poster, kärring.