Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
RedMentalCase
formsvackan
redalert
Sossar ee lata
RedCloud
Redvictory
ericTheDog
Thetaxpayer
Regndrottning
Secrist
14 posters

"Inga stora skillnader mellan privat och offentlig äldrevård"

Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

"Inga stora skillnader mellan privat och offentlig äldrevård" - Sida 5 Empty Sv: "Inga stora skillnader mellan privat och offentlig äldrevård"

Inlägg  Regndrottning 2012-06-04, 22:53

ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Jag undrar på vad vis jag hycklar?

Eller, finns det en annan betydelse av ordet hyckla som jag inte känner till?
    Nu vet jag inte vilken betydelse av ordet som DU känner till men om man i en tråd oprovocerat skriver "så tomma och innehållslösa som deras ursäkt till hjärnor" om sina motståndare och sen upprörs över att ha blivit inkluderad bland en samling idioter så är man verkligen någon som inte lever som han lär (vilket är vad hycklare står för).

Att jag måste förklara detta för dig ytterligare en gång när jag skrivit det flera gånger här redan bevisar väl bara att min anklagelse om dig knappast saknade grund? Laughing

Är det kanske så att någon måste CITERA mitt inlägg för att du skall se det???

Jaha....

Så du menar att skriva tomma och innehållslösa inlägg inte är hyckleri?

Isåfall står du för en stor andel hyckleri, för inte har jag sett mycket till substans i dina senaste poster, kärring.

Självklart har du inte det. Det är inte värt ansträngningen till dig. Du fattar ändå ingenting.

Samt att du helt saknar hyfs och folkvett.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

"Inga stora skillnader mellan privat och offentlig äldrevård" - Sida 5 Empty Sv: "Inga stora skillnader mellan privat och offentlig äldrevård"

Inlägg  DirtyDog 2012-06-04, 22:59

Regndrottning skrev:Jaha....

Så du menar att skriva tomma och innehållslösa inlägg inte är hyckleri?
    Nej, endast ifall man anklagar andra för samma sak. Är betydelsen av ordet hyckleri så jävla svår för dig att begripa?
    Regndrottning skrev:Eller bara när man påpekar att inläggen är tomma och innehållslösa, blir man hycklare?
    Nej, inte om man inte själv skriver tomma och innehållslösa inlägg. Vad är det som du inte begriper???
    Regndrottning skrev:Jag har inte till vana att förolämpa en person jag vill diskutera med, vilket du ärna gör.
    Helt riktigt, men jag gör det främst mot de som förolämpar andra, vilket du gjorde i denna tråd.
    Regndrottning skrev:
    Och jag har inte läst dina tidigare inlägg i detta ämne. Jag tappade lusten för allt du skrev efter ordet 'idiot'.
    Ingen tvingar dig att ta åt dig, men jag trampade visst på en öm tå?
    Regndrottning skrev:Att jag påpekar att anktrion, (ett samlingbegrepp, inte angrepp)
    Nej, det är inte mer angrepp än att kalla någon för kackerlacka, kommunistsvin, mentalfall eller idi...eller? Nåja, det man vill uppnå är i samtliga fall att reta upp sin motståndare som är dum nog att TOLKA det som ett angrepp vilket det ju inte är, eller hur? Bara ett samlingsbegrepp!
    Regndrottning skrev: skriver tomt och innehållslöst vilket speglar nog brist på innehåll i deras huvuden, gör det mig till hycklare? Jag menar det helt ärligt...
    Nej, du är ingen hycklare ifall du påpekar brister i deras förstånd. Hycklare blir du först när du blir upprörd över att nån annan behandlar dig på samma sätt.

Förstår du, eller måste jag skriva långsammare? Jag kanske skall skicka en kopia till din vårdare så att HAN kan förklara?

Mitt påstående om att du är en idiot är också HELT ÄRLIGT menat! Men det förstod du kanske? Twisted Evil
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-04, 23:00

Regndrottning skrev:Självklart har du inte det. Det är inte värt ansträngningen till dig. Du fattar ändå ingenting.

Vilket tur att du inte förolämpar honom. Det hade ju varit hyckleri! Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-06-04, 23:11

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Självklart har du inte det. Det är inte värt ansträngningen till dig. Du fattar ändå ingenting.

Nej, att skriva sanningar kan inte betraktas som förolämpningar.

Men, nu är det så att jag inte förolämpade dig men ändå tilltalade du mig som 'idiot'. Det var ofint, av dig.

Samt jag märker att du inte har några problem med förolämpningar, kränkningar och hot, så länge de kommer från högersidan.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 23:13

Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:

Men, nu är det så att jag inte förolämpade dig men ändå tilltalade du mig som 'idiot'. Det var ofint, av dig.

Samt jag märker att du inte har några problem med förolämpningar, kränkningar och hot, så länge de kommer från högersidan.

Jag tycker mer det ser ut som att han inte har något alls emot förolämpningar utan snarare stör sig på hycklare. Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-06-04, 23:20

Thetaxpayer skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:

Jag tycker mer det ser ut som att han inte har något alls emot förolämpningar utan snarare stör sig på hycklare. Very Happy

Jag tror du har svårt för innebörden av ordet 'hyckleri'.

Att säga en sak och mena en annan sak är hyckleri. Det jag säger till Lill-Erik, menar jag. Alltså hycklar jag inte.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-06-04, 23:23

[quote="Regndrottning"]
    Thetaxpayer skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:

[color=white][b]Jag tror du har svårt för innebörden av ordet 'hyckleri'.

Inte då.

DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-04, 23:26

Regndrottning skrev:Nej, att skriva sanningar kan inte betraktas som förolämpningar.
    Inte? Då var alltså ingen förolämpning att kalla dig för idiot? I mina ögon är det en förolämpning även om det är sant, men det kanske bara är jag som anser det? Ungefär som att kalla dig för ful? Är det ingen förolämpning då det är sant? Huruvida något omdömme om någon är sant beror förvisso på vem man frågar. Din morsa tycker säkert att du är snygg. Wink
    Regndrottning skrev:Men, nu är det så att jag inte förolämpade dig men ändå tilltalade du mig som 'idiot'. Det var ofint, av dig.
    Möjligen, men inte dessto mindre sant, vilket enligt dig inte kan betraktas som en förolämpning. Twisted Evil
    F.ö. är väl "idioter" mer att betrakta som ett "samlingsbegrepp" för många på vänstersidan på detta forum och då blir det inte heller något angrepp. Allt enligt din egen definition av saken. Laughing
    Regndrottning skrev:Samt jag märker att du inte har några problem med förolämpningar, kränkningar och hot, så länge de kommer från högersidan.
    Nej, jag har inga problem med att man förolämpar de som själva gör det. Hot däremot gillar jag inte men om någon skriver att jag hoppas att ditt arsle exploderar eller liknande så ser inte jag det som ett hot. Snarare som en förhoppning.

Blev det jobbigt nu? Twisted Evil
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-06-04, 23:33

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Nej, att skriva sanningar kan inte betraktas som förolämpningar.
    Inte? Då var alltså ingen förolämpning att kalla dig för idiot? I mina ögon är det en förolämpning även om det är sant, men det kanske bara är jag som anser det? Ungefär som att kalla dig för ful? Är det ingen förolämpning då det är sant? Huruvida något omdömme om någon är sant beror förvisso på vem man frågar. Din morsa tycker säkert att du är snygg. Wink
    Regndrottning skrev:Men, nu är det så att jag inte förolämpade dig men ändå tilltalade du mig som 'idiot'. Det var ofint, av dig.
    Möjligen, men inte dessto mindre sant, vilket enligt dig inte kan betraktas som en förolämpning. Twisted Evil
    F.ö. är väl "idioter" mer att betrakta som ett "samlingsbegrepp" för många på vänstersidan på detta forum och då blir det inte heller något angrepp. Allt enligt din egen definition av saken. Laughing
    Regndrottning skrev:Samt jag märker att du inte har några problem med förolämpningar, kränkningar och hot, så länge de kommer från högersidan.
    Nej, jag har inga problem med att man förolämpar de som själva gör det. Hot däremot gillar jag inte men om någon skriver att jag hoppas att ditt arsle exploderar eller liknande så ser inte jag det som ett hot. Snarare som en förhoppning.

Blev det jobbigt nu? Twisted Evil

Nej, inte ett dugg jobbigt. Du har faktisk poäng i det du skriver.

Låt mig då klargöra: Jag skriver med hyfs till de som tilltalar mig med hyfs.

De som bara skriver för att få förolämpa och säger inget annat får samma tillbaka.

T.ex. Skulle jag anse att dina argument är idiotiska så kan jag, kanske, skriva det. Men, bara för att dina åikter är 'idiotiska' så betyder det inte att du är en idiot.

Var det enkelt nog?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-04, 23:41

Regndrottning skrev:Jag tror du har svårt för innebörden av ordet 'hyckleri'.
    Look who's talking! bounce bounce bounce bounce bounce
    Regndrottning skrev:Att säga en sak och mena en annan sak är hyckleri.
    Nej, det är INTE hyckleri! Det är att vara förvirrad eller i vissa fall ironisk. Om jag säger att du är intelligent så kan det bero på att jag är förvirrad men troligare ironisk. Wink
    Regndrottning skrev:Det jag säger till Lill-Erik, menar jag. Alltså hycklar jag inte.
    Nej, det är ALDRIG vad du SÄGER som avgör ifall du är en hycklare eller ej. Det är vad du GÖR. BEGRIP!!!!!!!!!!

En hycklare är någon som t.ex inte lever upp till de moraliska regler som de ställer på andra.

Exempel från Wiki:

En hycklare eller hypokrit predikar om en särskild tro, religion eller livsstil, utan att själv följa det han förespråkar.
    Ett exempel på vanligt hypokrit-beteende är när en förälder förmanar sina barn att inte röka, med motiveringen att användning av tobak är farligt, för att sedan själva röka.

Föräldrarna MENAR samma sak som de säger till sina barn. Likafullt är de hycklare.

Känns det inte bra att få lära sig innebörden av detta ord vid din ålder? Wink
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2012-06-04, 23:45

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Jag tror du har svårt för innebörden av ordet 'hyckleri'.
    Look who's talking! bounce bounce bounce bounce bounce
    Regndrottning skrev:Att säga en sak och mena en annan sak är hyckleri.
    Nej, det är INTE hyckleri! Det är att vara förvirrad eller i vissa fall ironisk. Om jag säger att du är intelligent så kan det bero på att jag är förvirrad men troligare ironisk. Wink
    Regndrottning skrev:Det jag säger till Lill-Erik, menar jag. Alltså hycklar jag inte.
    Nej, det är ALDRIG vad du SÄGER som avgör ifall du är en hycklare eller ej. Det är vad du GÖR. BEGRIP!!!!!!!!!!

En hycklare är någon som t.ex inte lever upp till de moraliska regler som de ställer på andra.

Exempel från Wiki:

En hycklare eller hypokrit predikar om en särskild tro, religion eller livsstil, utan att själv följa det han förespråkar.
    Ett exempel på vanligt hypokrit-beteende är när en förälder förmanar sina barn att inte röka, med motiveringen att användning av tobak är farligt, för att sedan själva röka.

Föräldrarna MENAR samma sak som de säger till sina barn. Likafullt är de hycklare.

Känns det inte bra att få lära sig innebörden av detta ord vid din ålder? Wink

Jag har inte sett något som motsäger det jag själv sade.

Och vad jag gör vet du inget om. Det du vet är det jag skriver här. Begriper du?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-05, 00:02

Regndrottning skrev:Nej, inte ett dugg jobbigt. Du har faktisk poäng i det du skriver.
    Hmm, skall jag tolka det där som att du är lite intelligent, eller bara ironisk? Rolling Eyes Laughing
    Regndrottning skrev:Låt mig då klargöra: Jag skriver med hyfs till de som tilltalar mig med hyfs.
    Anktrion hade överhuvudtaget inte tilltalat dig när du idiotförklarade dem i denna tråd. Själv har jag inte som kriterium att någon skall håna mig för att jag skall håna dem. Jag angriper alla som visar sin "rätta sida". Wink
    Regndrottning skrev:De som bara skriver för att få förolämpa och säger inget annat får samma tillbaka.
    Helt okay inställning. Nu hade de inte förolämpat dig utan antydde bara att du kanske var avundsjuk.
    Regndrottning skrev:T.ex. Skulle jag anse att dina argument är idiotiska så kan jag, kanske, skriva det. Men, bara för att dina åikter är 'idiotiska' så betyder det inte att du är en idiot.
    Korrekt, och bara för att dina åsikter inte är idiotiska betyder inte det att du INTE är en idiot.
    Regndrottning skrev:Var det enkelt nog?
    Vad mer kunde man förvänta sig? Nåt genomtänkt? Laughing
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-05, 00:05

Regndrottning skrev:Jag har inte sett något som motsäger det jag själv sade.
    Eeeh va? bounce bounce bounce bounce bounce
    Regndrottning skrev:Och vad jag gör vet du inget om. Det du vet är det jag skriver här. Begriper du?
    Eeeh, har någon angripit dig för något som du gjort nån annanstans? Allt handlar väl om hur du förolämpar andra och upprörs över att få samma behandling? Begriper DU??????????????????????
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2012-06-05, 00:13

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Och vad jag gör vet du inget om. Det du vet är det jag skriver här. Begriper du?
    Eeeh, har någon angripit dig för något som du gjort nån annanstans? Allt handlar väl om hur du förolämpar andra och upprörs över att få samma behandling? Begriper DU??????????????????????

Jag kan mycket väl tänka mig att du är en kvinnomisshandlare (också) ditt fega arsle!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-06-05, 00:15

Redvictory skrev:
    DirtyDog skrev:

Jag kan mycket väl tänka mig att du är en kvinnomisshandlare (också) ditt fega arsle!

Det mesta du tänker är direkt korkat.
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-05, 00:31

Redvictory skrev:Jag kan mycket väl tänka mig att du är en kvinnomisshandlare (också) ditt fega arsle!
    Att du kan tänka är det nog inte många som tror. Laughing

Kvinnomisshandlare är män som är intellektuellt underlägsna kvinnor och i frustration över att inte kunna vinna med argument tar till våld.
    Alltså lever troligtvis alla kvinnor i din närhet farligt. Twisted Evil
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2012-06-05, 08:37

DirtyDog skrev:
    Redvictory skrev:Jag kan mycket väl tänka mig att du är en kvinnomisshandlare (också) ditt fega arsle!
    Att du kan tänka är det nog inte många som tror. Laughing

Kvinnomisshandlare är män som är intellektuellt underlägsna kvinnor och i frustration över att inte kunna vinna med argument tar till våld.
    Alltså lever troligtvis alla kvinnor i din närhet farligt. Twisted Evil

Du är en av anledningarna till att det finns kvinnojourer! jag tycker det är fegt att slå och skrika kärring! (sluta upp med det)
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-06-05, 08:38

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: och vägen blir självfallet nästan ofarbar
    Privatisering, hurra !

men, det är ju inte de privartas fel, det är ju kommunens reglert det är fel på, de VILL ploga, men får inte förrän snödjupet överstiger de tio centimeterna, och samma regler skulle ju gälla även kommunal plogning..... allt för att spara pengar...
    Även om det gäller olika ekonomiska villkor för de "traktoriserade bonnläpparna" kvarstår faktum. Snöröjningen blev mycket sämre i och med att vägverkets ansvar upphörde. DD´s funderingar om att det blev billigare kanske stämmer om man ser till bara röjningskostnaden, jag vet inte. Vad jag dock vet är att på Trafikverket som det nu heter sitter det hur j*vla många beteendevetare som helst och kliar sig i skallen två korta gånger per dag avseende nollvisionen. När Örtendahl var GS påstod han "i förtroende" att han hade 1500 ingenjörer/beteendevetare för mycket, men kunde inget göra åt saken. Besparingarna gick istället ut över vägunderhållet då den personalen minskades kraftigt.

På en vägstation där jag hade mycket bra insikt satt det en komplett idiot/korrumperad idiot, stryk det som inte önskas, och handlade in externa lastbilstjänster trots att de egna lastbilarna stod i garaget och personalen fanns på plats. Fanskapet hade dividerat de egna bilarnas kostander med de få timmar de användes och kom på så sätt fram till att det vara billigare per timme att hyra in externa bilar och låta de egna stå kvar i garaget. Åkarna skrattade gott och den egna personalen svor ve och förbannelse över hela skiten. Att "timkostnaden" för de egna bilarna sjunkit rejält ifall man fått använda dem ville man inte höra talas om på HK. Nedläggningsbeslutet var förmodligen redan fattat och nu gällde det bara att få fram siffror som underlag för beslutet. De ekonomiska underlagen för omstruktureringen var alltså uppbyggt på delvis egenhändigt fabricerade falska siffror. Mig veterligen var det ingen som räknade på timkostnaden för alla j*vla beteendevetare.

men nu var det ju inte vägverket som hanterade de olika gatorna i byarna, de hanterade länsvägarna....i byarna var det kommunens folk som plogade
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-06-05, 10:13

Redvictory skrev:Du är en av anledningarna till att det finns kvinnojourer! jag tycker det är fegt att slå och skrika kärring! (sluta upp med det)
    Man kan knappast sluta med något man aldrig påbörjat. Wink
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-06-05, 11:36

Sniperace skrev:men nu var det ju inte vägverket som hanterade de olika gatorna i byarna, de hanterade länsvägarna....i byarna var det kommunens folk som plogade
    Jaså? Jag garanterar dig att det var Vägverkets gula bilar som brummade runt utanför mitt köksfönster varje gång det snöat/snöade.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-05, 14:34

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:men nu var det ju inte vägverket som hanterade de olika gatorna i byarna, de hanterade länsvägarna....i byarna var det kommunens folk som plogade
    Jaså? Jag garanterar dig att det var Vägverkets gula bilar som brummade runt utanför mitt köksfönster varje gång det snöat/snöade.

och du bodde inne ibland de små villagatorna, eller på en genomfartsväg som tillhörde just vägnäten utanför eller igenom samhället?

vägverket hade på den tiden de stora vägarna, kommunerna vägarna inne i villaområdena och industriområdena, och vägverkat de allmänna vägarna, samt bönderna som körde på sina vägsamfälligheter.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-06-05, 15:04

Sniperace skrev:och du bodde inne ibland de små villagatorna, eller på en genomfartsväg som tillhörde just vägnäten utanför eller igenom samhället?
    Längst bort på en återvändsgata, nere vid sjön i utkanten av en by.

Efter VV´s gula bilar kom sedan privata åkare från lastbilscentralen. Idag plogar, eller borde ploga, en "bonnläpp" i byn med sin Volvo BM. Kommunala upphandlingar Crying or Very sad

Jag klarar mig dock bra i och med att min enda granne har timmerbil, så oavsett hur mycket det snöar har jag alltid fina spår att åka i Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-05, 15:55

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:och du bodde inne ibland de små villagatorna, eller på en genomfartsväg som tillhörde just vägnäten utanför eller igenom samhället?
    Längst bort på en återvändsgata, nere vid sjön i utkanten av en by.

Efter VV´s gula bilar kom sedan privata åkare från lastbilscentralen. Idag plogar, eller borde ploga, en "bonnläpp" i byn med sin Volvo BM. Kommunala upphandlingar Crying or Very sad

Jag klarar mig dock bra i och med att min enda granne har timmerbil, så oavsett hur mycket det snöar har jag alltid fina spår att åka i Very Happy

då måste kommunen haft avtal med vv för detta för villaområdenas vägar har aldrig varit vägverkets verksamhetsområde.....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:14