formsvackan skrev:Inget i detta är en nedvärderande människosyn, dock andas det en hel del samhällskritik vilken jag tror att jag kan stämma in i. Vi ger i och med dagens "struktur" oftast inte invandrare en rättvis chans att komma in i samhället på ett bra sätt. Inte heller tar vi vara på de resurser de egentligen är. Att människor vill bo tillsammans med dem de identifierar sig med måste vi ta hänsyn till men det betyder inte att vi måste skapa "getton".SiP skrev:I vad är det att ha, enligt dig en nedvärderande människosyn att ha den åsikten att det inte funkar att sätta alla invandrare i samma område??
I vad är det att ha, enligt dig en nedvärderande människosyn att försöka få ut så många som möjligt i arbetslivet och därigenom in i det svenska samhället??
I vad är det att ha, enligt dig en nedvärderande människosyn att konstatera att de ungdomar som bara har att dra omkring sugs upp av kriminella som omkullkastar deras chans att bli samhällsnyttiga medborgare..[/b]
Nej, men Fistarn anser att jag är en rasist och nazist eftersom jag anser att detta sätt som vi (staten) provat nu i över 20 år inte funkar, och naturligtvis så menar jag inte att vi skall placera ut dem en och en i olika landsdelar, men ALLA behöver inte bo på ett och samma område...