Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras....

Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras....

Inlägg  Corven 2010-07-13, 19:53

De osynliga

Jag blir väldigt illa berörd när jag läser denna artikelserie. Illa berörd, framförallt för att det är så allmänt accepterat att vi behandlar romer på det här viset.

Och här har vi verkligen ett tydligt exempel på hur ingen släpper in dessa människor i samhället. De tvingas hela tiden stå utanför. De är ju bara romer....

Det här är verkligen rasismens fula ansikte. Man dömer folk till 100 % efter deras ursprung, och oavsett vad dom gör, så döms dom ändå efter den måttstocken.

Och sen undrar folk varför kriminalitet är så vanligt bland romer.

Vad fan har dom för val?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Sv: Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras....

Inlägg  Dao 2010-07-13, 19:59

Ja, romernas situation är under all kritik i många länder idag!

Speciellt i forna östblocket, där nationalism och fascismen fortsätter att frodas!

De drabbades nästan lika hårt, om inte hårdare, än judarna av Förintelsen - men detta tas sällan upp i historieböckerna!

Undrar varför, faktiskt...
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Sv: Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras....

Inlägg  Corven 2010-07-13, 20:06

Det dom skriver om hur man behandlar dom, och hur detta totalt accepteras gör mig vansinnig. Ingen skulle komma undan med liknande kategoriska påståenden om andra folkgrupper, men romerna kan man klanka på hur som helst, utan att något händer...

Jag har också fördomar om romer, trots att jag känner flera, och t o m varit ihop med en i min ungdom. Men jag försöker i alla fall mota dessa fördomar. För jag inser ju att det är just fördomar, och inte någon "sanning".
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-07-13, 20:09

Corven skrev:Det dom skriver om hur man behandlar dom, och hur detta totalt accepteras gör mig vansinnig. Ingen skulle komma undan med liknande kategoriska påståenden om andra folkgrupper, men romerna kan man klanka på hur som helst, utan att något händer...

Jag har också fördomar om romer, trots att jag känner flera, och t o m varit ihop med en i min ungdom. Men jag försöker i alla fall mota dessa fördomar. För jag inser ju att det är just fördomar, och inte någon "sanning".

Jag kan bara hålla med corven! de som dömer andra efter fördomar är riktiga kräk!
    Det gäller all slags rasism mot alla grupper! de drar sig inte ens att ge sig på små barn för att de är utlandsfödda (i fel land)
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Fördom

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:11

Jag kan bara hålla med corven! de som dömer andra efter fördomar är riktiga kräk!

Vilket gäller större delen av mänskligheten. Ja, utom RV då, som är så moraliskt högstående att han får Mandela framstår som rasistisk.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:14

Secrist skrev:Jag kan bara hålla med corven! de som dömer andra efter fördomar är riktiga kräk!

Vilket gäller större delen av mänskligheten. Ja, utom RV då, som är så moraliskt högstående att han får Mandela framstår som rasistisk.

Du har d en tendens att läsa in lite vad du vill vad folk skriver..!

Eller är det så att du tycker det är BRA att folk dömer andra efter fördomar?
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Fördom

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:19

Du har d en tendens att läsa in lite vad du vill vad folk skriver..!

Var inte barnslig. Jag bara konstaterar att det är så människan fungerar. Vi söker en grupptillhörighet där vi ingår i något. Vilket skapar ett behov av motpoler där "de andra" ingår. Vilka "de andra" är beror alldeles på situationen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:22

Secrist skrev:Du har d en tendens att läsa in lite vad du vill vad folk skriver..!

Var inte barnslig. Jag bara konstaterar att det är så människan fungerar. Vi söker en grupptillhörighet där vi ingår i något. Vilket skapar ett behov av motpoler där "de andra" ingår. Vilka "de andra" är beror alldeles på situationen.

Frågan är bara vad DET hade att göra med det inlägg du besvarade...

Det du skriver här är självklarheter för alla (?)!
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Självklart?

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:25

Frågan är bara vad DET hade att göra med det inlägg du besvarade...

Tvivlar jag på med tanke på att RV hävdar att alla med fördomar är kräk.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:30

Secrist skrev:Frågan är bara vad DET hade att göra med det inlägg du besvarade...

Tvivlar jag på med tanke på att RV hävdar att alla med fördomar är kräk.

Och du att det bara finns en enda tillåten åsikt i de ämnen du bestämt detta!

Alla som låter sig styras av sina fördomar ÄR kräk, om man skall använda grova uttryck...
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Fördomar

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:33

Och du att det bara finns en enda tillåten åsikt i de ämnen du bestämt detta!

Alla som låter sig styras av sina fördomar ÄR kräk, om man skall använda grova uttryck...

Och du tror att det finns människor som är totalt befriade från alla fördomar? Snacka om naiv.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:41

Secrist skrev:Och du att det bara finns en enda tillåten åsikt i de ämnen du bestämt detta!

Och du tror att det finns människor som är totalt befriade från alla fördomar? Snacka om naiv.

Tror jag?

Ska du bestämma vad jag TROR nu också? Räckte det inte med att du vill bestämma vad jag får tycka..?
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Stackare..

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:45

Tror jag?

Ska du bestämma vad jag TROR nu också? Räckte det inte med att du vill bestämma vad jag får tycka..?

Oops, sitter offerkoftan bekvämt ikväll?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-07-15, 01:46

Secrist skrev:Tror jag?

det var väl din kofta va ?? Cool
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:47

Secrist skrev:Tror jag?

Svarslös igen, ser jag... Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Kofta

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:48

det var väl din kofta va ??

Jag lånar ut den till människor som behöver tycka synd om sig själva för en stund. Bra va? cheers
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Svar

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:49

Svarslös igen, ser jag...

Nä, men så fort du får mothugg så börjar du gapa om åsiktförtryck.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:49

Secrist skrev:det var väl din kofta va ??

Jag lånar ut den till människor som behöver tycka synd om sig själva för en stund. Bra va? cheers

Ärligt talat!

Vad anser du dig ha för rätt att tala om vad jag tror???
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 01:50

Secrist skrev:Svarslös igen, ser jag...

Nä, men så fort du får mothugg så börjar du gapa om åsiktförtryck.

Mothugg???

För att jag protesterar för att du vill styra vad jag får tror eller tycka???

Snälla rara...

Förklara dig istället...
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Tro

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 01:52

Mothugg???

För att jag protesterar för att du vill styra vad jag tror eller får tycka???

Snälla rara...

Förklara dig istället...

Du får tro på precis vad du vill. Det är din rättighet. Och min rättighet är att hävda att du har fel. Det är inte åsiktförtryck.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 02:00

Secrist skrev:Mothugg???

För att jag protesterar för att du vill styra vad jag tror eller får tycka???

Snälla rara...

Förklara dig istället...

Du får tro på precis vad du vill. Det är din rättighet. Och min rättighet är att hävda att du har fel. Det är inte åsiktförtryck.

Så du förnekar att du skrev inlägget ovan (12:33)? Eller är det någon som snott ditt nick och har exakt lika många inlägg registrerade som du?

Eller förnekar du att du hävdar att det bara finns en sanning om kommnismen - och den är din?
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Commie

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 02:02

Eller förnekar du att du hävdar att det bara finns en sanning om kommnismen - och den är din?

Jag hävdar att det politiska systemet i tex Sovjet var kommunistiskt. Vilket de flesta gör. Fråga vilken sosse som helst.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 02:05

Secrist skrev:Eller förnekar du att du hävdar att det bara finns en sanning om kommnismen - och den är din?

Jag hävdar att det politiska systemet i tex Sovjet var kommunistiskt. Vilket de flesta gör. Fråga vilken sosse som helst.

Du nämnde inte Sovjet vid namn då du skrev att det bara var din åsikt som var den rätta åsikten!

Och åter svarade du inte på min fråga angående ditt inlägg ovan (12:33)

Du är fanemig halare än Littorin...
    Secrist
    Secrist

Rasism, som inte motarbetas, utan accepteras.... Empty Fråga

Inlägg  Secrist 2010-07-15, 02:08

Och åter svarade du inte på min fråga angående ditt inlägg ovan (12:33)

Om du tittar noga så finns det ett frågetecken efter.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-07-15, 02:13

Secrist skrev:Och åter svarade du inte på min fråga angående ditt inlägg ovan (12:33)

Om du tittar noga så finns det ett frågetecken efter.

Du är fane mig helt oduglig på detta, måste jag säga...

Du skrev:

"Och du tror att det finns människor som är totalt befriade från alla fördomar? Snacka om naiv."

Anklagelsen riktades som en fråga, men din kommentar efteråt visade att det inte var det!

Du ville få det att låta som om jag hade påstått detta, och att du blev överraskad!

Du är ju helt hopplös!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:51