SiP skrev: F.I.S.T skrev: SiP skrev:
Bara konstaterar att du inte har en aning om hur det ser ut i dessa ghetton, och bara för att förklara vad du skulle få se om du någon gång hade stake att besöka ett så är det, söderslagna fönster, cyklar, bildelar, våtsopor och möbler ligger utspridda överallt, i vivalla har ÖBO (fastighetsägaren) 10 man som åker runt varje dag två och två i golfbilar med vagnar och städar och ändå så hinner de inte få bort all skit innan det slängs ut nytt, detta kallar jag ghetto,
Du vet väldigt lite om min erfarenhet, och vart jag bott och besökt, är alldeles tydligt. Men under inga omständigheter försvarar det dina minst sagt tvivelaktiga åsikter kring ämnet
SiP skrev:
att du kanske kallar det ett trevligt område visar bara på din ignorans.
Ingenstans har jag sagt detta.... försök igen "
SiP skrev:
där skriver du ju rätt ut att svenskar skall hindras att söka jobb då detta bidrar till utanförskap
Vänligen visa mig och övriga forumister vart jag har skrivit så "rätt ut" !... det är nämligen en lögn från din sida... men det är ju inget du drar dig för så....
,
SiP skrev:
då vill du ju alltså sätta svenskarna OCKSÅ i bidragsberoende och utanförskap,
Vänligen visa mig och övriga forumister vart jag har skrivit så "rätt ut" !... det är nämligen en lögn från din sida... men det är ju inget du drar dig för så....
SiP skrev:
räcker det inte att du vill göra detta med invandrarna??
SiP skrev:
För det är det du säger, ge fan i och ställ krav på dom,
[b]Kan bara konstatera att du har inte en aning, du vet inget om detta och du sitter och gissar och bara antar att "så illa kan det inte vara", i vivalla t.ex. är ca: 30.50% av ungdomarna med invandrarbakrund på ett eller annat sätt inblandade i black cobra, är dom detta för att svenskarna är rasister? Nej de är med för att det ger makt och respekt, och det är inte bara i vivalla detta fenomen finns, baronbacken, brickebacken, markbacken och varberga är starka fästen för denna kriminella grupp, vad har områdena gemensamt? Jo, invandrartäta, hur kul tror du det är på en skala att aldrig få ha något i fred, glömmer du att ställa in gräsklipparen är den borta dagen efter, ställer du inte in bilen så är den antingen söderrepad eller slagna rutor, och detta tror du i din idioti att det beror på att de inte blir bemötta på rätt sätt??
Ditt problem är att du verkligen tycker att det räcker med att placera dom på ett och samma ställe, ge dem bidrag och sedan glöm dom, för som du är måste ju dom också vara nöjda bara bidraget kommer i slutet av månaden..
Sätt krav att de lär sig svenska så fort det går, placera ut dom överallt i landet, varför bara i städerna??
Duger det inte att bo i småstäder och byar??
Ge dom jobb/praktik/lärlingsplats så fort de kan språket.
När dom är självförsörjande så kan de flytta om de vill.
Man kan inte behandla människor som boskap som du vill, att förutsätta att alla bara är nöjda om de får bo med sin släkt/folk och gå på bidrag är ett flumvänstertänk som enbart bygger på deras egna önskan om ett sånt liv.
Och när man som i vivalla desutom blandar så många olika kulturer så tigger man om problem..
2006, ett gäng irakier och bosnier bråkar under en lång tid med varandra, kulmen blir en uppgörelse med nävarna på en grusplan, den irakiske grabben är både äldre och större så det blir dyngspö för den bosniske killen, allt detta filmas och läggs upp på nätet med nedvärderande kommentarer om den förlorande sidan..
5-6 timmar senare söker den bosniske grabbens sjutton åriga syrra upp den irakiske grabben och säger att hon vill prata med honom, först vill han inte gå ned till henne, men hon är envis och säger att detta bråk måste få ett slut, grabben går ned och de går iväg, när de går så lägger tjejen armen runt hans axlar och skär med ett snabbt ryck av honom halesn med en stor bowiekniv, snittet är så djupt att det går ända in till halskotpelaren, han dör på ett fåtal sekunder..Detta bråkande sker varje dag i vivalla, olika gäng, olika tro, olika länder, och i detta kaos tror ni stackars blinda dårar att människorna mår bra, de får ju ändå bo med sin släkt..